Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

När får man skriva om SD på forumet? Gör din röst hörd
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  

När får man spoila SD?
Fredag kl. 12.00
17%
 17%  [ 5 ]
Fredag kl. 17.00
20%
 20%  [ 6 ]
Fredag kl. 21.00
10%
 10%  [ 3 ]
Fredag kl. 24.00
3%
 3%  [ 1 ]
Lördag morgon, det är bra som det är!
48%
 48%  [ 14 ]
Totalt antal röster : 29

Författare Meddelande
siggesork

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 24 jan 2010 03:59    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Vitmarkerad text tror jag inte alls på. För ska man svara på ett sådant inlägg måste även ett sådant inlägg vitmarkeras vilket kan leda till flera inlägg i rad med bara vitmarkerad text vilket kan leda till att diskussionen blir jobbig att följa eftersom den som läser måste gå in och klicka på textblock efter textblock för att kunna läsa vad som skrivits. Visst, man kan säkert gå in och ta bort vitmarkeringen efter några dagar men även det blir krångligt.
För att citera uppfinnarsnubben i Lorry "tänkte inte på det". Håller med om att argumenten för att ha kvar nuvarande regeln är ganska vaga. Hur svårt kan det vara att låta bli SD-tråden tills man sett veckans avsnitt? Tråden är ju klart och tydligt spoilermärkt vilket normalt sett betyder "gå inte in här om du vill bli spoilad". Förutom på SweWrestling som har lagt till en till regel för att reglera en redan spoilermärkt tråd. Argument som "det sänds i USA på fredag" och motfrågor som "hur jobbigt är det att vänta till lördag" är ju inte direkt övertygande. De flesta på detta forum bor i Sverige och har bredband med tillgång till XWT och PWT. När programmet sänds i USA känns därmed irrelevant. Faktum är att SD är tillgängligt för den breda allmänheten på torrentsajterna från fredag förmiddag SVENSK TID. Visst kan det vara så att man inte hinner se avsnittet direkt på fredagen utan gör det dagen efter. En viktigare fråga blir då egentligen: Hur många här ser Smackdown på fredag? Om majoriteten ser det samma dag det släpps så förstår jag inte problematiken. Har du sett det, gå in och tjöta. Har du inte sett det, håll dig borta från SD-tråden. Simple as that!?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
simonorra
Gäst

InläggPostat: 24 jan 2010 10:09    Rubrik: Svara med citat

Tycker man kan hålla sig en dag, så bråttom är det inte att berätta allt man såg.
Till överst på sidan
Mr RAW
Site Admin Emeritus

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 24 jan 2010 10:23    Rubrik: Svara med citat

siggesork skrev:
För att citera uppfinnarsnubben i Lorry "tänkte inte på det". Håller med om att argumenten för att ha kvar nuvarande regeln är ganska vaga. Hur svårt kan det vara att låta bli SD-tråden tills man sett veckans avsnitt? Tråden är ju klart och tydligt spoilermärkt vilket normalt sett betyder "gå inte in här om du vill bli spoilad". Förutom på SweWrestling som har lagt till en till regel för att reglera en redan spoilermärkt tråd. Argument som "det sänds i USA på fredag" och motfrågor som "hur jobbigt är det att vänta till lördag" är ju inte direkt övertygande. De flesta på detta forum bor i Sverige och har bredband med tillgång till XWT och PWT. När programmet sänds i USA känns därmed irrelevant. Faktum är att SD är tillgängligt för den breda allmänheten på torrentsajterna från fredag förmiddag SVENSK TID. Visst kan det vara så att man inte hinner se avsnittet direkt på fredagen utan gör det dagen efter. En viktigare fråga blir då egentligen: Hur många här ser Smackdown på fredag? Om majoriteten ser det samma dag det släpps så förstår jag inte problematiken. Har du sett det, gå in och tjöta. Har du inte sett det, håll dig borta från SD-tråden. Simple as that!?

Då kan jag vända på det och säga att argumenten för att skriva tidigare är ganska så vaga. Hur svårt kan det vara att vänta med att posta sina tankar till lördag, vi pratar inte ens 24 timmar? Vad är det som hinner försvinna på denna tiden? Och om det nu är något som man hinner glömma som några skriver, hur viktigt var det? Siggestork tycker att argumenten "det sänds i USA..." + "hur jobbigt är..." inte är övertygande. Hur övertygande är argumentet att man hinner tappa intresset? Och den ständiga knäckfrågan om att man ska hålla sig borta från tråden på fredagar eftersom den redan är spoilermärkt! Den är spoilermärkt och den har en bestämd tid för spoilers, inte mer än så. Ska vi flytta på det till fredag och sedan till torsdag och eftersom det spelas in redan på tisdag så kan vi lika gärna flytta det dit eftersom nyheterna redan finns på nätet? HUr svårt är det, om man nu får så många intressanta tankar efter att ha sett SD på fredag (vilket jag i alla fall finner föga troligt då jag läser allt som kommer in) att skriva ned sina tankar i Word/Wordpad eller vad man nu har på sin dator, spara dokumentet och sedan kopiera in det på lördag morgon? Var ligger problemet med det? Klarar ni av att tanka ned wrestlingen tidigt så klarar ni nog även det. Och om frågan att hålla sig borta. En olycka kommer sällan ensam, är det någon som kommenterar något i en tråd så är det så enkelt att resten av forumet inte är säkert. -"I SD-tråden stod det...", -"Eftersom Undertaker chokeslammade..." och så vidare. Saker och ting sprider på sig, vare sig vi vill eller inte och av den anledningen håller jag mig i så fall borta från forumet på fredagar då jag är synnerligen trött på att bli spoilad hela tiden. Argumentet att alla i Sverige kan ladda ned osv på fredag finner jag personligen löjligt, alla i Sverige kan gå in på tisdag kväll och ta reda på vad som hänt! Och sedan så finns det faktiskt folk som jobbar också och har ett liv så att det första man gör när man kommer hem är inte att titta på en och en halvtimmes wrestling. Att läsa igenom sina egna argument, tänka efter vad man skrivit och begrunda det, det är något som skulle kunna lyfta kvaliteten på det som skrives på forumet. Det är inget fel med att vänta, man behöver inte få allt/göra allt direkt! Tänk efter istället, det blir oftast bättre då.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 24 jan 2010 10:48    Rubrik: Svara med citat

Jag kan faktiskt tycka att det är upp till revolutionisterna att övertyga oss traditionalister fördelarna och inte tvärtom. I den svenska författningen krävs det beslut över två mandatperioder för att öndra grundlagarna, men här är det uppochner-vända världen där man tydligen måste övertyga någonting som har fungerat bra i många år.

Nu har jag bara varit här i några år, men så pass länge har vi alltid kört med lördagar och jag tycker det har fungerat bra tills Stefan öppnade Pandoras ask och det helt plötsligt blev en allmän mänsklig rättighet att Confused . Visst, vissa blir varnade och andra blir spoilade men jag tror att en flytt av tiden skulle minska varningarna och öka graden av personer som blir spoilade. Jag kan själv erkänna att jag blev varnad i just SD-tråden för några år sedan och efter det är jag extra försiktig med spoilande och tänker gärna tänker först innan jag postar.

Sedan har vi också HD-åldern som har kommit över oss som borde minska tidiga tittare. För alla som laddar ner 720p-versionerna (eller högre) vet att SD inte släpps förräns tidigast söndag. Så om folk som köper tv-apparater/skärmar som är HD-ready eller Full-HD ökar så borde även antal forummedlemmar som ser SD på fredagarna minska.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet