Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE NXT veckoshow!
Gå till sida 1, 2, 3 ... 68, 69, 70  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 20 feb 2010 13:53    Rubrik: WWE NXT veckoshow! Svara med citat

Här diskuterat WWE NXT's veckoshower.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 23 feb 2010 19:54    Rubrik: Svara med citat

Ska bli intressant att se hur dom tänkt med detta. Hoppas det inte är nåt bara slängt ihop nåt utan att det känns genomtänkt. Blir första gången på länge jag tar hem ett tisdags avsnitt från WWE, har inte sett ett helt ECW avsnitt på några år nu..........Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
siggesork

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 23 feb 2010 22:18    Rubrik: Svara med citat

Intressant att se hur WWE hanterar "reality" delen av NXT. Blir det helt oregiserat där alla är sig själva så långt det går och fritt kan pratar om saker som att bygga upp en match, få publiken involverad etc. Eller blir det nåt mellanting där dom "spelar sig själva" och försöker skapa situationer och konflikter dvs lite åt worked shoot hållet. Det är ju ändå wrestling och WWE vi pratar om så räkna med att allt filmat material backstage antagligen kommer vara hårt redigerat beroende på hur man vill framställa dom inblandade, rookies liksom pros.

Det enda som kommit ut hittills är att det ska vara delvis live- och delvis förinspelade reality-segment. Matt Hardy verkade dessutom hinta att det handlade om två lag: ett heel och ett facelag med NXT-rookies som tävlar mot varandra med nån slag eliminering efter hand där en står som vinnare till slut med ett WWE-kontrakt. Måste erkänna att konceptet inte är dumt alls om man vill skapa nya stjärnor och se vilka som har "DET". Annars verkar första säsongen mest inriktad på att introducera Daniel Bryan som man fokuserat en hel del på hittills i försnacket. Vem har mest att lära ut till den andre tro? Armdrag eller Miz, det är frågan Smile Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Dennis

Registreringsdatum: 21 juli 2006

InläggPostat: 24 feb 2010 11:41    Rubrik: Svara med citat

Hela internet lär väl ha fått en orgasm av att se Bryan vs Jericho, däremot tyckte jag att det var synd att inte alla rookies hann med att bli presenterade i första avsnittet.

Och Michael Cole är precis lika värdelös som alltid.
Mr A

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 24 feb 2010 13:26    Rubrik: Svara med citat

Dennis skrev:
Hela internet lär väl ha fått en orgasm av att se Bryan vs Jericho, däremot tyckte jag att det var synd att inte alla rookies hann med att bli presenterade i första avsnittet.

Inte jag, vet knappt vem denna Bryan är, frågan är ju då om han hållt på i 10 år varför han inte vart i WWE eller TNA innan? Är det på grund av higher Powers inte gillar han eller är det för dom tycker han inte håller måttet? Jag kan inte uttala mig så mycket om det för har inte följt hans karriär alls. Någon som är mer insatt i denna brottare som vet?
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 24 feb 2010 13:29    Rubrik: Svara med citat

Mr A skrev:
Dennis skrev:

Inte jag, vet knappt vem denna Bryan är, frågan är ju då om han hållt på i 10 år varför han inte vart i WWE eller TNA innan? Är det på grund av higher Powers inte gillar han eller är det för dom tycker han inte håller måttet? Jag kan inte uttala mig så mycket om det för har inte följt hans karriär alls. Någon som är mer insatt i denna brottare som vet?

Kan trorligen mest bero på hans storlek, 5 ft 10 in (1.78 m)
och vikt 190 lb (86kg)..........Cool

Till överst på sidan
siggesork

InläggPostat: 24 feb 2010 13:58    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Mr A skrev:
Dennis skrev:

Kan trorligen mest bero på hans storlek, 5 ft 10 in (1.78 m)
och vikt 190 lb (86kg)..........Cool
Kan vara hans storlek, men som jag fattat det har WWE velat ha Bryan länge, men han har fram tills i år känt sig nöjd med att brottas över hela världen och på indyscenen i USA i ROH bl. a. Det var först när WWE erbjöd ett kontrakt som garanterade att han skulle få debutera direkt på mainrostern som Danielson nappade. Visserligen brottades han några matcher i FCW iaf men det var på hans egen begäran för att skaka av ringrostigheten.

NXT:s debutprogram var klart lovande. Gillade att man direkt började fokusera på Miz och Bryan genom promo och bra match mot Jericho. Vet inte om jag diggar att Dragon redan framställs som tråkig innan han hunnit visa mer av sin personlighet. Tyckte hans promo var helt ok och att "tap or snap" var rätt fyndigt. David Otunga för sig och pratar som en superstar redan och jag gillar att hans heelpersonlighet helt bygger på den han är i verkligheten. Dvs han ÄR Hollywood-snubben som är gift med Jennifer Hudson och dessutom har examen från Harvard. "Google me" var en skön catchphrase Smile. Otungas brottningsförmåga verkar inte vara mycket att hurra över men NXT är helt rätt ställe för honom att snappa upp och lära sig den biten också. Annars ger jag tummen upp åt Wade Barretts karisma och förmåga på micken. Darren Young verkar rätt tråkig vilket CM Punk också verkade tycka. Hans likgiltighet till hela konceptet var LOL-värdigt. Svårt att uttala sig om realitydelen efter ett program. WWE verkar gå lite efter worked shoot konceptet som jag misstänkte. Som t ex att alla pros vet vem Daniel Bryan är och att han antagligen vet mer om wrestling är Miz. Något som verkar vävts in direkt i en storyline med dessa två. Ser fram emot hur det hela utvecklar sig nästa vecka.
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 24 feb 2010 14:42    Rubrik: Svara med citat

Det var mer wrestling är reality men det gjordes ganska bra. Kanske lite växtvärk men det mesta löste sig väldigt bra. Många rookies fick redan bra reaktioner från publiken. Dessutom bygger man upp alla pro's samtidigt. CM Punk framstår som en skitstövel och likaså Miz medan Christian tex framstår som en bra coach.

Kul givetvis att Daniel Bryan framställs som den personen man kommer lägga extra fokus på. Hans promo var bra och matchen mot Jericho var också bra. Och publiken reagerade bra på när han fick in sin submission.

Bra också att man valde att inte introducera alla rookies i första avsnittet. Nu fick de mer tid att bygga upp några av dem och nästa vecka antar jag att vi får se resten.

Men nu till det dåliga - vad fan är det för fel på Michael Cole? Daniel Bryan pushas som face och The Miz som heel. Cole är, såvitt jag vet, face och avskyr Miz men plötsligt agerar han (Cole) som fulländad heel. Rackar ner på nykomlingen som uppenbart visar sig duglig, rackar ner på hans tidigare meriter osv. Sedan kommer Striker, som ska vara heel, och försvarar Bryan. Whats up with that?
Till överst på sidan
Vinnysimmo

Registreringsdatum: 16 maj 2009

InläggPostat: 24 feb 2010 20:51    Rubrik: Svara med citat

Jag underhölls av det första avsnittet. Avsnittet underhöll mig.

Förutom AmDrag så var de rookies jag var mest imponerad av Otunga. Trovärdig gimmick,micskills och som sigge sa tidigare är "Google me!" en riktigt najs catchphrase.

Även Wade Barrett imponerade på mig. Fick upp ögoenen för honom redannär han var kommentator i FCW, och är såld på hans micskills och utstrålning.

Senast ändrad av Vinnysimmo den 24 feb 2010 20:58, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Matte

InläggPostat: 24 feb 2010 20:57    Rubrik: Svara med citat

Miz gjorde ett riktigt bra jobb att försöka få över Dragon. Var lite paff hur mycket det screentime de tog på paret men det blev underhållande hela programet ut. Otunga visade på bra micskills samt look men för tidigt att säga något om brottningen.
Heath Slater passar nog bättre som heel då han verkar vara sådan störig typ man möter i kön till stures. I vanliga fall kan man ge en slant till vakten att skicka bort honom men han verkar nog bli fast hos oss.
Till överst på sidan
SoulClap

Registreringsdatum: 18 juni 2006

InläggPostat: 25 feb 2010 00:30    Rubrik: Svara med citat

Trevlig ersättning av ECW som började bli lite för enformigt för min smak. Bryan imponerade och hoppas verkligen han får en nice push, ang hans storlek finns det en del föregångare som också varit "mindre" som klarade sig bra och tänker givetvis på Benoit & Dynamite kid bl.a

Gillar att även "The pro´s" går matcher, trodde bara de skulle agera managers typ för the rookies, tror att detta kan bli väldigt lyckat.

Nån som vet hur långa säsongerna ska vara??

Minus för showen är ju givetvis Michael Cole, är han möjligtvis den sämste kommentator i wrestlingens historia??

If ya ain't clappin with ya soul what u clappin fo..

R.I.P Bam Bam Bigelow (1961-2007)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
siggesork

InläggPostat: 25 feb 2010 01:18    Rubrik: Svara med citat

SoulClap skrev:
Nån som vet hur långa säsongerna ska vara??

Minus för showen är ju givetvis Michael Cole, är han möjligtvis den sämste kommentator i wrestlingens historia??
16 veckor har det sagts och ja Cole suger. Konsten att han sågar Miz och Jericho stenhårt på RAW för att sen helt plötsligt kräva att dom ska respekteras som pros på NXT. Snacka om att vända kappan efter vinden (eller Vince McMahon) Rolling Eyes
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 25 feb 2010 08:31    Rubrik: Svara med citat

Citat:
- The debut episode of WWE NXT on SyFy drew a 1.35 rating and averaged 1,704,000 viewers.

Från WrestleScoop.com.......Cool

Till överst på sidan
x

Registreringsdatum: 24 juli 2006

InläggPostat: 25 feb 2010 14:06    Rubrik: Svara med citat

först vill jag säga till alla som har märkt att detta är en dubbelpost
jag la den helt enkelt i fel tråd förra gången

dom relativt bra tittarsiffrorna kan bero på intresset för showen eftersom den är ny

detta är ett vanligt fenomen i tv världen

ska bli intressant att se hur dessa utvecklar sig under dessa veckor

det sägs att vince var väldigt nöjd med bryans insats och det är redan nu klart tycker jag att det är han som wwe tror mest på eftersom han direkt fick möta jericho

sen att bara en ska få kontrakt efter showen tror jag när jag ser det faktiskt

synd om darren young som blev begravd direkt i första avsnittet
men här kan man kanske se en heelturn när cm-punk räddar darren och ger honom en ny attitud

förresten är det tittarna som ska avgöra vem som får kontraktet ?
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 25 feb 2010 15:31    Rubrik: Svara med citat

Alla är ju redan kontrakterade av WWE men det finns säkert bara en officiell vinnare. Alla andra som bedöms som bra nog lär komma in på annat sätt till SD eller RAW.

Hur vinnaren bestäms vet jag inte men jag tvivlar på att det blir via tittarröster. WWE vill nog inte lägga för mycket makt i tittarens händer.

Och som du säger kan vi inte bedöma tittarsiffrorna ännu. Vi får vänta några veckor och sedan se hur det går.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3 ... 68, 69, 70  Nästa
Sida 1 av 70

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet