Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Varför har ni valt just SweWrestling?
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Vitus

Registreringsdatum: 24 maj 2010

InläggPostat: 16 jun 2010 17:23    Rubrik: Varför har ni valt just SweWrestling? Svara med citat

ni får gärna ta bort mitt. testade denna community men märkte fort att det är lite för tight för komma in i. känns som alla känner alla liksom. sånt är alltid jobbigt att försöka tränga igenom. sen har ja märkt att ja inte har mycket att tillföra till trådarna heller. man klarar sig tydligen längre än man trodde med de få wrestlingfans man känner IRL.
no hard feelings! HUSS HUSS HUSS på er!

Trådstarten kan kännas skum, men det är för att jag bröt ur tråden ur en annan diskussion. /Sebbe
Svanteman

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 17 jun 2010 11:12    Rubrik: Svara med citat

Jag håller faktiskt med dig på den punkten. Men en del av oss har funnits här sedan starten utan att ha bildat några speciella band.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
MCN
Site Admin Emeritus

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 18 jun 2010 12:01    Rubrik: Svara med citat

Det är lite lustigt att ni uppfattat det på det viset ändå. Majoriteten av de aktiva medlemmarna idag är nämligen inte personer som varit med sedan starten. De har också varit nya och utan bekantskaper här. Ge det ett tag till. Wink
Till överst på sidan
Big Sexy

Registreringsdatum: 03 februari 2008

InläggPostat: 18 jun 2010 16:14    Rubrik: Svara med citat

Jag känner faktiskt att jag måste lägga mig i den här diskussionen (fast jag vill ha mitt konto kvar). Jag delar nämligen INTE åsikten att det skulle vara svårt att komma in i SweWrestlings diskussionsklimat.

När jag började här kände jag två personer (samt visste vem en tredje var) och det har inte förändrats. Däremot så har jag fått bra kontakt med flera medlemmar på grund av att jag har haft bra argument/diskussioner med dessa, vilket har lett till att man har hört av sig privat. Visst kan det ibland kännas som att vissa personer "vet mer än andra" eller har sina "absoluta sanningar" men det är nog oundvikligt oavsett vilket forum som man befinner sig på.

Visst händer det att folk är lite kaxiga och "dumförklarar" mina åsikter men å andra sidan så tar jag det inte så allvarligt. För jag har ju trots allt valt att vara här och få dela mitt intresse med andra. Om alla höll med mig om allt så skulle det ju bli väldigt tråkigt. Jag gläds snarare över det faktum att det finns en hel drös med okunniga vildar som inte inser att HHH är den störste genom alla tider. För det innebär ju att jag kan dela med mig av överlägsna argument för varför det är så.

Och även om dessa meningar var skrivna med en stor del ironi så finns det ändå en stor grad av sanning i dem. På ett forum kan du dela med dig av dina åsikter/kunskaper, argumentera med andra eller bara ifrågasätta. Du kan även få lära dig saker som du inte visste. Det finns alltså väldigt få anledningar till att känna sig utanför.

Senast ändrad av Big Sexy den 16 feb 2011 18:51, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 18 jun 2010 17:17    Rubrik: Svara med citat

Jag rekommenderar att någon admin bryter ut de sista inläggen i denna tråd och skapar en ny så vi inte förstör för de som vill vara kvar/lämna.

Big Sexy, du glömde nämna att dina vänner som du kände här på forumet inte var "Pelle på Konsum" utan admins här på forumet där det var ett kramkalas med Linköpingsminnen i mängder. Men med det sagt så tror jag att det finns mycket det tidigare talare har sagt. Och även om det är en naturlig del i en forumvärld och där det då och då dyker upp troll som förstärker utanförskapet (titta, man kan använda det populistiska ordet här med) hos nya medlemmar så ska nog vi inte vifta bort det och stoppa huvudet i sanden likt strutsen. Jag tror ofta (OM det nu är så att vissa känner att det är svårt att komma in) att nya medlemmar antingen blir Simonorra och köra oneliners och annat trolleri till leda eller så blir de lismare (undviker att peka på vilka jag syftar på). Och med detta vill jag inte säga att dessa ytterligheter är helt fel på ett forum, men kanske i mindre doser och inte för att man ska "synas" och bli accepterad av "den inre cirkeln".

Come on, hit me!
Big Sexy

InläggPostat: 18 jun 2010 22:11    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Big Sexy, du glömde nämna att dina vänner som du kände här på forumet inte var "Pelle på Konsum" utan admins här på forumet där det var ett kramkalas med Linköpingsminnen i mängder.

Det var väl ändå inte helt korrekt - de båda som jag kände sedan tidigare var Rollins samt en till - och båda dessa herrar har en helt annan wrestlinguppväxt än mig. Jag var dessutom rätt skeptisk till att dela med mig av mina åsikter på ett forum och följdaktligen så tog det ungefär ett år innan jag gick med.

Jag är väl kanske en av forumets gamla störar när det gäller förändring - finns ingen bättre period än 1999 - 2001 när det var Austin - Rock - HHH i samtliga titelmatcher (good times). Jag vet rationellt sätt att även om jag älskar dessa matcher så var allt annat i stort sätt skräp! Men det spelar ingen roll - nostalgin är ändå betydelsefull! Däremot så har jag väl lärt mig att anpassa mig till den nya tiden medan en stor del av forumiterna mest är gnälliga...

Senast ändrad av Big Sexy den 05 feb 2011 23:38, ändrad totalt 3 gånger
Till överst på sidan
Big Sexy

InläggPostat: 18 jun 2010 22:33    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Har ni något tips på vettig rubrik till ny tråd?

Vad sägs om "varför är ni här?". Vi har ju trådar som går ut på att man presenterar sig själv men det är ju inte automatiskt samma sak som att man dök upp på SweWrestling. Som i mitt fall - tog tid innan jag hamnade här.

Dessutom så undrar jag faktiskt ibland - varför anstränger man sig? Vissa tomtar går bara in för att förstöra för andra och en del vill mest klaga. Varför tillbringar man då tid på ett forum? Jag kan ärligt säga att jag har minskat min tid här eftersom jag anser att det finns för mycket trams här. Visst - jag är den förste att erkänna att wrestling inte är på allvar men för mig har alltid argumentationen varit på fullaste allvar. Stefan, Mr Raw, Sebbe, Jedin, Rollins, Dennis, DiBiase, Pegasus, Perkoff samt ett gäng till har jag den största respekt för - det är därför jag kommer tillbaka hit! Men folk som slänger in oneliner efter oneliner eller bara gnäller - ni kan dra åt skogen på ren östgötska! Vem i helvete bryr sig om era patetiska försök till tonårsrevolt? Faktum är att det som jag gillar med SweWrestling är att det finns folk/ämnen som då och då kan engagera mig så mycket att jag vill delge min åsikt.

För mig är det det högsta betyg som ett forum kan få - att dess medlemmar bryr sig tillräckligt mycket för att spendera tid där men även för att dela med sig av sin åsikt. Och utan mig så skulle det finnas möjlighet att vinna Mr Raw:s tävlingar eller ta Sebbe på allvar...

Senast ändrad av Big Sexy den 18 jun 2010 23:55, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 18 jun 2010 22:58    Rubrik: Svara med citat

Varför jag väljer SweWrestling är mycket för att jag inte orkar vara med på amerikanska sidor eftersom jag inte pallar att sitta och skriva på engelska Razz Sedan finns det mycket vettigt folk här att utbyta samtal och annat med.

Jag hittade SweWrestling av misstag ibörjan på 2000talet. Googlade och hittade SweWrestlinng.com, och till min förvåning så såg jag att det fanns fler personer i Sverige som diggade wrestling. Trodde ett tag att man va ensam att gilla skiten.

Jag tog ett break när dom valde att göra om forumet men kunde inte hålla mig borta och gjorde en comeback. Jag har haft mina duster med både eliten och troll här under mina år, och kan inte påstå att jag är tajt med nån här fasten man varit med ett tag. Jag tycker SweWrestling har både bra och dåliga sidor, men jag försöker unvika sånt som jag stör mig på. Förut så kunde jag inte låta bli att kommentera om jag tyckte nåt störde mig, som tex troll.
Sedan kan jag även förstå om folk stör sig på mig eller mina signatur gubbe Cool och det är helt ok för mig, jag överlever.

Sedan får väl dom nya bara acceptera att det tar ett tag att komma in i "gänget" anser jag. Med tanke på hur det sett ut med troll under dom åren jag varit här så kan jag förstå att "eliten" är hårda med dom nya och även med reglerna. Så är det med mycket här i livet, man får ge det lite tid sedan är man inne i smeten........Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb

Senast ändrad av TheVobb den 18 jun 2010 23:05, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
werd

Registreringsdatum: 23 november 2008

InläggPostat: 18 jun 2010 23:00    Rubrik: Svara med citat

Får känslan av att man måste skriva av sig lite...

Detta forumet är litet och det kanske är därför folk tycker att det finns en inre cirkel/inre "buddygroup" som man inte kommer in i, men jag ser inte riktigt det problemet. Man måste våga skriva och ha andra åsikter än va just kanske Sebbe har, eller DiBiase har... osv.(exempel bara!)
Dock kan det vara svårt ibland att få en diskussion att gå igång för att det just är ett sånt litet forum med så några aktiva användare.
Jag kollar detta forumet varje dag men skriver ganska sällan då jag aldrig lyckas formulera mig tillräckligt bra och konstruktivt nog utan att det ska bli oneliners Razz

Och sen är det just lite småjobbigt tycker jag att vissa skriver i stil med "Ujj va dålit raw är jag kollar bara smackdown mäjn äventet för att jag avgudar räj misterio alla andra är skit"
En salig blandning dålig stavning, dåligt sammanhållen mening och inget intresse för wrestling...
Det blir så låg klass på det hela menar jag... Annars ska man väl få tycka (nästan)som man vill. Wink

EDIT: Ja, varför jag väljer swewrestling? En lika wrestlingtokig människa visa mej sidan och jag tyckte den va seriös och trebligt. Man får nyheter upplagda på silverfat och även lite kompetent folk att dela tankarna med. Det är aldrig fel Smile
Perkoff
Site Admin (Alumni)

InläggPostat: 18 jun 2010 23:18    Rubrik: Svara med citat

Min erfarenhet är att det är ganska lätt att komma in i wrestling-Sverige. Jag har varit med i den här cirkusen i nästan 9 år nu och börjar känna rätt många. Jag har avverkat 5 olika resor (WWE i Finland 2003, 2004, 2005, 2009 + NOAH i Enland 2008) och varit admin både på swewrestling och i (den numera lite avsomnade) chat-kanalen #wwfsverige.

Visst tar det ett tag att etablera ett förtroende, men i slutändan vinner alla som inte är direkta bråkmakare en viss respekt. Häng gärna med nästa gång som nördarna drar iväg på wrestling-resa... man märker efter ett visst tag att vi alla är lika barnsliga och lika inför Flair, f'låt, gud. Det här brukar bara handla om att man ska våga bryta isen. Efter tre-fyra öl så ligger man på hotellrumsgolvet och testar sharpshooters på varandra. När wrestling-folket träffas IRL är det alltid en väldigt hjärtlig stämning. Laughing

Mitt tips är att släppa idén med att försöka "göra sig populär". Spänn av, låt det ta sin tid. Det är ingen frimurarorder som har bisarra inträdesprov. Tvärtom drömmer många av oss om forna tider, då det var fler aktiva i den här världen, och skulle gärna välkomna folk som tjattrar lite mer wrestling...

[EDIT: och du Vitus som gillar Hansen och Brody har ju dessutom goda förutsättningar för att bli ultra-face! Very Happy]
Till överst på sidan
Big Sexy

InläggPostat: 18 jun 2010 23:34    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Jag tog ett break när dom valde att göra om forumet men kunde inte hålla mig borta och gjorde en comeback. Jag har haft mina duster med både eliten och troll här under mina år, och kan inte påstå att jag är tajt med nån här fasten man varit med ett tag. Jag tycker SweWrestling har både bra och dåliga sidor, men jag försöker unvika sånt som jag stör mig på. Förut så kunde jag inte låta bli att kommentera om jag tyckte nåt störde mig, som tex troll.

Själv kan jag ärligt erkänna att jag anser mig var bättre än de flesta här (någon måste ta badguy-imagen nu när simonorra ÄNTLIGEN försvann). 85% av medlemmarna på det här forumet kan inte inte uttrycka en vettig åsikt. Mest är det trams som ventileras fram och tillbaka (två svåra ord i följd?). Att man inte behöver vara lika korrekt som om man skriver en examensuppgift är vi väl alla överens om. Men vad fan – själv har jag ett jobb där jag dagligen träffar analfabeter. Vad är nedanstående personers ursäkt?

”Tyckte att han ryggtattuering va grymt häftig. Nu vill man se honom mott nån jobber så han kan få visa lite av sitt grepp-arsenal”

”han var cool. när han kom i elden mot edge”

Det här innebär alltså att en del som skriver på SweWrestling antingen inte bryr sig det minsta eller är kompletta idioter! Om det här hade varit ett enskillt tillfälle så hade man inte brytt sig men tyvärr så händer det konstant. Läsa igenom något som man har skrivet är fullständigt främmande för ca 90% av forumets medlemmar. Vem bryr sig om andra förstår vad jag menar – John Cena är ju gay!!!!

Och ibland så är vi några som klagar på att det tramsas för mycket – Nitro blev en riktig bad guy. Jag kanske åker dit nästa gång. Men jag tycker ändå att ALLA kunde ta och läsa igenom vad de skrivet – se nedanstående inlägg.

Werd skrev:

Och sen är det just lite småjobbigt tycker jag att vissa skriver i stil med "Ujj va dålit raw är jag kollar bara smackdown mäjn äventet för att jag avgudar räj misterio alla andra är skit"
En salig blandning dålig stavning, dåligt sammanhållen mening och inget intresse för wrestling...
Det blir så låg klass på det hela menar jag... Annars ska man väl få tycka (nästan)som man vill.

Att ni andra sedan inte är på min nivå när det gäller att argumentera, diskutera samt rent allmänt uttrycka sig – det får jag leva med. För jag har valt att vara här och dela min kunskap med er okunniga barbarer. Och om ni inte fattar att HHH är den bäste genom alla tider så är ni förmodligen en ensam, elak och asocial människa… Desssutom så är Ironi mitt andranamn...

Senast ändrad av Big Sexy den 19 jun 2010 07:44, ändrad totalt 3 gånger
Till överst på sidan
DiBiase

InläggPostat: 18 jun 2010 23:44    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Dock kan det vara svårt ibland att få en diskussion att gå igång för att det just är ett sånt litet forum med så några aktiva användare.

Här tror jag att werd vidrörde vid en viktig punkt, att det säkert är mycket lättare för sebbe, Mr Raw, Stefan etc. att få igång en diskusion av ett inlägg än tex. en ny användare. Nu kanske detta bara är ett faktum och att det är ingenting att göra åt (och jag skyller lika mycket på mig själv som på någon annan här att man kanske inte alltid är så snabb på att svara på en relativt ny medlems inlägg). Men, och jag hoppas och tror att det inte är så många nya forumiter som känner sig ignorerade, så är nog inte mantrat "ge det tid, så ordnar det sig" den rätta lösningen att behålla dessa.

Men nu ska inte jag vara den som är konspiratorisk och göra en fågel av en fjäder Rolling Eyes .
Perkoff
Site Admin (Alumni)

InläggPostat: 19 jun 2010 00:43    Rubrik: Svara med citat

Så vad du förespråkar är någon slags jag-måste-diskutera-med-n00bs-för-att-vara-snäll-mentalitet?

Ja, jag kan ju verkligen se spänningen som detta oundvikligen måste medföra.
Till överst på sidan
Tensai
Hank Moody

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 19 jun 2010 02:40    Rubrik: Svara med citat

Jag tyckte det var mkt roligare iofs när Bullen fejdade med TheInsane eller Nicke-man bara spydde galla på allt och alla.

Det är sällan diskussioner eller något som intresserar mig nu för tiden..
http://www.youtube.com/watch?v=wNLxoEz2tE4

FREE NICK DIAZ!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
DiBiase

InläggPostat: 19 jun 2010 07:15    Rubrik: Svara med citat

Perkoff skrev:
Så vad du förespråkar är någon slags jag-måste-diskutera-med-n00bs-för-att-vara-snäll-mentalitet?

Ja, jag kan ju verkligen se spänningen som detta oundvikligen måste medföra.

Jag föreslår ingenting utan bara belyser något som kan kanske vara orsak till att forumet har 825 medlemmar men att 600 av dessa endast har 26 inlägg eller mindre. Sen om du tycker att det är helt ok och att man varesig behöver belysa det eller uppmuntra trevande förstasskribenter är helt fine med mig, men jag skulle personligen tycka att det var roligt om det fanns fler aktiva medlemmar här på forumet (vilket har märkts nu den senaste tiden när forumet har i långa stunder varit helt dött).

Senast ändrad av DiBiase den 19 jun 2010 07:59, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet