Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ihopslagning av forumdelar?
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 25 nov 2010 22:07    Rubrik: Ihopslagning av forumdelar? Svara med citat

Vi admins har diskuterat lite fram och tillbaka angående våra kategorier under rubriken "WWE" här på forumet. Att forumdelarna "ECW" och "NXT" är överflödiga är ganska självklart och jag kan inte tänka mig att någon faktiskt bryr sig om dem men vad tycker ni om indelningen i "RAW" och "SD"?

Individuellt sker inte mycket i dessa forumdelar bortsett från de officiella trådarna för respektive show. Och ska vi diskutera brottare på en viss show så spelar det egentligen mindre roll vilken forumdel det hamnar i eftersom alla ändå verkar hoppa fram och tillbaka.

En del som kan kallas "WWE TV" med klistrade trådar för de aktuella showerna? en del för RAW, en för SD och resten i den allmänna delen?

Vad tycker ni?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 25 nov 2010 22:38    Rubrik: Svara med citat

Tycker det låter bra. Raw och Smackdown behöver inte egna forumdelar då det sällan skrivs i någon annan tråd än just dom som är avsedda för veckoshowerna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 25 nov 2010 22:46    Rubrik: Re: Ihopslagning av forumdelar? Svara med citat

TheInsane skrev:
Vi admins har diskuterat lite fram och tillbaka angående våra kategorier under rubriken "WWE" här på forumet. Att forumdelarna "ECW" och "NXT" är överflödiga är ganska självklart och jag kan inte tänka mig att någon faktiskt bryr sig om dem men vad tycker ni om indelningen i "RAW" och "SD"?

Individuellt sker inte mycket i dessa forumdelar bortsett från de officiella trådarna för respektive show. Och ska vi diskutera brottare på en viss show så spelar det egentligen mindre roll vilken forumdel det hamnar i eftersom alla ändå verkar hoppa fram och tillbaka.

En del som kan kallas "WWE TV" med klistrade trådar för de aktuella showerna? en del för RAW, en för SD och resten i den allmänna delen?

Vad tycker ni?

Bra initiativ. Jag tycker gott man kan slå ihop RAW, SD, NXT & ECW, samt Allmänt om WWE-delen till en del. I den delen kan då RAW tv-tråden, SD tv-tråden, ev NXT tv-tråden om NXT fortsätter, WWE-nyheter-tråden och kommentarer som inte förtjänar en egen tråd-tråden klistras. Det blir då fyra eller fem klistrade trådar vilket inte är för många.
Skulle detta funka eller skulle det göra så att man måste undvika hela WWE-delen om man inte sett senaste RAW till exempel?

Jag ser inte vitsen med att ha kvar RAW- och SD-delarna eftersom det aldrig skapas specifika trådar i de avdelningarna då brottarna så ofta flyttar mellan branden. Trådar om specifika brottare kan ligga i allmän-delen. Skapar man en "WWE tv"-del skulle den i princip bara bestå av de klistrade tv-trådarna. Den lösningen, alltså en "WWE tv"-del plus en allmän del, kanske ändå är att föredra om lösningen jag föreslog leder till att man inte vågar gå in i WWE-delen överhuvudtaget.

När vi ändå är inne på förändringar vill jag föreslå att tv-spelstrådar om wrestling flyttas någon annanstans. Jo, jag vet att det är tv-spel om WRESTLING, men jag som är intresserad av wrestling och totalt ointresserad av tv-spel tycker det är lika tråkigt varje gång man ser att det postats i Allmänt om WWE-delen, som kanske är den intressantaste, för att sedan se att det bara är någon som postat i Smackdown vs RAW-tråden. Om det bara är jag som tycker så, så får jag väl leva med detta, men tänkte här höra om det är fler som tycker likadant. Och ni som vill diskutera tv-spel om wrestling, hade det varit ett stort problem om dessa trådar låg i diverse-delen?

Ni får gärna styra upp "kommentarer som inte förtjänar en egen tråd"-trådarna också. För närvarande är de i WWE-delen och debattdelen inte spoilermärkta, medan den i TNA-delen är det vilket blir rätt rörigt och kan leda till spoilningar som den vi såg i WWE-delen tidigare. Jag tycker idén med dessa trådar är kanon, men tyvärr så blandas dessa ihop med nyhetstrådarna mer och mer då forumiter postar rena nyheter i dessa trådar.
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 26 nov 2010 08:37    Rubrik: Re: Ihopslagning av forumdelar? Svara med citat

Stefan skrev:

Ni får gärna styra upp "kommentarer som inte förtjänar en egen tråd"-trådarna också. För närvarande är de i WWE-delen och debattdelen inte spoilermärkta, medan den i TNA-delen är det vilket blir rätt rörigt och kan leda till spoilningar som den vi såg i WWE-delen tidigare. Jag tycker idén med dessa trådar är kanon, men tyvärr så blandas dessa ihop med nyhetstrådarna mer och mer då forumiter postar rena nyheter i dessa trådar.

Ibland känner jag att vissa saker inte är riktiga nyheter, därför postar jag det i "kommentarer som inte förtjänar en egen tråd" för att just slippa starta en ny tråd. Jag ser gärna att båda är kvar.

Stefan skrev:
När vi ändå är inne på förändringar vill jag föreslå att tv-spelstrådar om wrestling flyttas någon annanstans. Jo, jag vet att det är tv-spel om WRESTLING, men jag som är intresserad av wrestling och totalt ointresserad av tv-spel tycker det är lika tråkigt varje gång man ser att det postats i Allmänt om WWE-delen, som kanske är den intressantaste, för att sedan se att det bara är någon som postat i Smackdown vs RAW-tråden. Om det bara är jag som tycker så, så får jag väl leva med detta, men tänkte här höra om det är fler som tycker likadant. Och ni som vill diskutera tv-spel om wrestling, hade det varit ett stort problem om dessa trådar låg i diverse-delen?

Äsch det där tycker jag man allt kan leva med, tar inte många sekunder att uppdatera forumet om det är en tråd/del av SweWrestling man inte är intresserad av.
Själv är jag inte ett dugg intresserad av Puroresu & Independents delarna av SweWrestling och klickar bara på "Markera alla ämnen som lästa"-knappen så är det löst. Så det är bara att göra likadant om tex "WWE Smackdown vs Raw 2011" tråden lyser, push the damn button dude Wink .......Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
JJ_Devel

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 26 nov 2010 21:58    Rubrik: Svara med citat

Tycker att det räcker att RAW och SD-avdelningarna är klistrade trådar i en gemensam WWE-del.

Håller med Stefan om att TV-spel kan få hamna nån annastans eftersom jag också är rätt ointresserad av RAW vs Smackdown.
Pegasus Kid

Registreringsdatum: 03 november 2006

InläggPostat: 26 nov 2010 22:14    Rubrik: Svara med citat

Låter vettigt men borde inte övriga förbund, puroresu och independent slås ihop till en forumdel också. Knappt någon aktivitet alls där längre och i synnerhet i övriga förbund vars senaste inlägg skrevs för knappt ett halvår sedan.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 26 nov 2010 22:27    Rubrik: Svara med citat

Indy och övriga förbund kan med fördel slås ihop till en del, dels på grund av dålig aktivitet, dels på grund av att gränsen är luddig. Puro kanske inte förtjänar en egen avdelning sett till aktivitet, men den har i alla fall en tydlig inriktning.
siggesork

InläggPostat: 01 dec 2010 22:54    Rubrik: Svara med citat

WWE-delen av forumet behöver egentligen bara 2 delar "PPV" och "Allmänt WWE" enligt min åsikt. RAW, SD, NXT, ECW och WWE Eurosport kan klistras in som egna trådar i Allmänt delen. TNA-delen är bra som den är. Annan wrestling delen behöver inte subforum för puro, indy, övriga förbund. Räcker gott med "Övriga förbund" och "Debatt". Klistra Puro, ROH, Lucha Libre som egna trådar i "Övriga förbund". I debatt-delen kan man diskutera avsomnade förbund och allt annat wrestlingrelaterat som inte passar in nån annanstans. Fördelningen skulle se ut ungefär som följer:

SweWrestling
Swewrestling - Sebbes Hörna - Mr RAW reagerar

WWE
PPV - Allmänt WWE

TNA
TNA Wrestling

Annan Wrestling
Övriga Förbund - Debatt

Handel
Handel

Blandat
MMA - Diverse

Nånstans måste antalet subforum spegla aktiviteten på forumet i stort. Dom flesta andra wrestlingforum som har fler medlemmar och större aktivitet än Swewrestling har FÄRRE forumdelar. Bara det talar för att det är dags att börja ta bort o slå ihop avdelningar även här..
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 01 dec 2010 23:20    Rubrik: Svara med citat

WWE på Eurosport kanske inte förtjänar ett eget subforum med tanke på att det bara är tre trådar som används, men med tanke på att Eurosports sändningar är två veckor efter, det subforumet har egna spoilerregler och det kanske (?) finns några som bara följer WWE via Eurosport är det kanske bäst att WWE på ES förblir ett subforum så att sådana personer kan följa forumet utan att bli spoilade. Dessutom vill jag inte att "Tittarsiffror på Eurosport"-tråden ska förpesta allmänt-delen Wink
TheInsane

InläggPostat: 03 dec 2010 22:55    Rubrik: Svara med citat

Alla tankar och idéer behandlas just nu och vi får se vad vi kommer fram till. Men färre avdelningar verkar de flesta vara ense om. Vi får se vad som händer. Har ni ytterligare idéer framför dem gärna här.

Stefan: "WWE på Eurosport" känner jag att vi borde ha kvar pga att de ligger efter i sändningarna och att det då blir lättare med spoilerregler.
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 05 dec 2010 15:29    Rubrik: Svara med citat

Nu har de nya vindarna blåst in över SweWrestling. Vad tycks så här långt?

Det som ska arbetas på är antalet klistrade trådar i debattdelen som är på tok för många. Vissa kan med fördel göras om till vanliga trådar (som den om IRC som inte längre är aktuell). Vad tycker ni är värt att fortfarande ha som klistrade trådar?
Till överst på sidan
larssha

Registreringsdatum: 28 augusti 2010

InläggPostat: 05 dec 2010 15:46    Rubrik: Svara med citat

Blev väldigt bra och smidigare med RAW/SD/NXT under allmänt, känns fräschare.
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 05 dec 2010 21:10    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Nu har de nya vindarna blåst in över SweWrestling. Vad tycks så här långt?

Det som ska arbetas på är antalet klistrade trådar i debattdelen som är på tok för många. Vissa kan med fördel göras om till vanliga trådar (som den om IRC som inte längre är aktuell). Vad tycker ni är värt att fortfarande ha som klistrade trådar?

Trodde först det va fel på min skärm Embarassed

Tycker dom som är klistrade ska vara det, dom är ju igång hela tiden. Så jag är iaf nöjd med dom som är klistrade i Allmänt WWE tråden......Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 05 dec 2010 21:47    Rubrik: Svara med citat

Jepp, allt i WWE-delarna borde vara fortsatt klistrade. Det är ett större problem i den allmänna delen där all annan wrestling ska behandlas. Jag tycker personligen det är för många klistrade trådar där.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 05 dec 2010 22:04    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Jepp, allt i WWE-delarna borde vara fortsatt klistrade. Det är ett större problem i den allmänna delen där all annan wrestling ska behandlas. Jag tycker personligen det är för många klistrade trådar där.

Samma här. Tycker det räcker med torrents + kommentarer/frågor som inte förtjänar en egen tråd och kanske nån till.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet