Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE - är det wrestling eller något annat?
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  

Hur skulle du beskriva WWE's produkt?
Wrestling
78%
 78%  [ 22 ]
Något annat (specificera gärna i tråden).
21%
 21%  [ 6 ]
Totalt antal röster : 28

Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 08 apr 2011 07:54    Rubrik: WWE - är det wrestling eller något annat? Svara med citat

Citat:
It was reported last week that WWE dropped World Wrestling Entertainment as their name in an attempt to move past the boundaries of being labeled a professional wrestling (a term which has also been dropped) organization.

They issued a press release this morning, outlining their future plans and revealing a new marketing tagline. They also acknowledge Triple H’s new corporate role:

The New WWE® Expands Beyond Wrestling

STAMFORD, Conn.–(BUSINESS WIRE)–To better reflect the company’s global entertainment offerings, World Wrestling Entertainment, Inc. (NYSE: WWE) announced today a new business model for future growth, including formally rebranding itself, WWE.

“The new business model of the company better reflects what WWE is all about, being a global entertainment company”

Two key components to WWE’s brand expansion will be the active pursuit to acquire entertainment content companies and the outsourcing of WWE’s core competencies – television and film production, live event production and licensing. As part of the new business model, the company will also focus on the development of new television products including scripted, non-scripted and animated programs, as well as the launch of a new WWE network in the next 12-18 months. The first new program of the brand expansion is Tough Enough®, WWE’s non-scripted program that debuted on the USA Network on Monday.

“The new business model of the company better reflects what WWE is all about, being a global entertainment company,” stated Vince McMahon, Chairman and CEO, WWE. “We will always be loyal to our core business that made WWE a globally known entity, however, the future of WWE will be the addition of new entertainment content opportunities beyond the ring.”

This new rebranding initiative will be highlighted through a national consumer and business-to-business advertising campaign entitled “Bigger. Badder. Better.™” The campaign kicked off at WrestleMania® XXVII on Sunday and will be featured on cable TV, print and online.

In addition to focusing on the expansion of the company, the company will bolster its core business with the launch a new talent development department headed by Paul “Triple H®” Levesque. The new department will put a greater emphasis on worldwide recruitment, training and character development to identify future WWE Superstars and Divas. The first recruit acquired under Levesque’s new department was the signing last month of future WWE Superstar, Sin Cara™, formerly known worldwide as Mistico.

Källa WrestleScoop.com.....Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Mr A

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 09 apr 2011 22:51    Rubrik: Svara med citat

Angående ta bort ordet Wrestling.....och Kevin Dunn jublar, hurra att vi äntligen slipper wrestling, var på tiden, bort med wrestling för tittar man på wrestling vill man inte se 'rasslin inte. Ushh bort med Wrestling.

Eller?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mattep74

Registreringsdatum: 02 april 2011

InläggPostat: 10 apr 2011 10:03    Rubrik: Svara med citat

När företaget hette World Wrestling Federation sa folk ändå bara WWF och nu säger ingen World Wrestling Entertaiment utan kort och gott WWE så jag förstår att de tar bort hela namnet om ändå ingen säger det:)

Satsa på filmer? Då kan de ju låta de mindre dyra brottarna göra filmer så inte kostnaden blir så dyr om de ändå släpps på DVD Twisted Evil

Senaste filmen jag såg med någon från WWE? Marine med Cena. Har sett sämre filmer, dock inte många
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Chris Hero

Registreringsdatum: 30 juni 2007

InläggPostat: 10 apr 2011 10:44    Rubrik: Svara med citat

Ur ett marknadsföringsperspektiv så är det genialt att ta bort Wrestling från sitt produktnamn.
Om du frågar någon som INTE tittar på wrestling om vad det är så kommer de att svara:
1: Det är det som Hulk Hogan håller på med
2: Det är det som WWF/WWE håller på med

Eftersom Vince i princip har monopol på Wrestlingmarknaden så är det ytterst genialt om han distanserar sig från exempelvis TNA, ROH mfl genom att indoktrinera sina nya fans i att det är en skillnad på Rasslin' & Sportz Entertainment (vilket det faktiskt finns) och genom att INTE förknippas med TNA, ROH etc så tar Vince i princip bort all konkurrens genom att INTE förknippa sig med den allmänna branschen "wrestling" utan att istället försöka förknippa sig med sin egen skapelse nämligen Sportz Entertainment.

Nike gjorde precis samma sak för 20 år sedan ungefär, Nike gör inte sportkläder utan Nike är ambassadörer för den mänskliga viljan att segra och bli bäst.
För mer läsning refererar jag er hit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lifestyle_brand

avgrundenn.blogspot.com
www.soundcloud.com/avgrundenn
Till överst på sidan
Mr A

InläggPostat: 10 apr 2011 11:10    Rubrik: Svara med citat

Fattar fortfarande inte varför de ska hålla på med sånt som de inte behärskar ändå, filmerna är direkt till DVD trams som ingen kollar på ändå.

Jag tittar iaf på Wrestling för att se Wrestling, inte för att se på dåliga filmer och lull lull. WCW var bra på det, och ECW, då fanns det rejäla alternativ värd namnet. TNA har ju spårat ut tyvärr på wrestlingbiten när Hogan kom in och förstörde.
Till överst på sidan
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 10 apr 2011 13:49    Rubrik: Svara med citat

Chris Hero skrev:
Ur ett marknadsföringsperspektiv så är det genialt att ta bort Wrestling från sitt produktnamn.
Om du frågar någon som INTE tittar på wrestling om vad det är så kommer de att svara:
1: Det är det som Hulk Hogan håller på med
2: Det är det som WWF/WWE håller på med

Frågar du någon vad WWE gör säger alla "wrestling". Frågar du vad Hulk Hogan gjorde blir svaret "wrestling". INgen säger att de är ett fan av sports entertainment. Ingen refererar till brottare som underhållare eller till wrestling som enbart underhållning.

Jag tror inte alls att det är smart eftersom det ser ohyggligt dumt ut att försöka alienera sig från produkten man fortfarande tjänar pengar på. Det är en sak att vilja expandera. WWE har försökt otaliga gånger och i princip misslyckats varje gång. Nu producerar man filmer och visst då är det givetvis ok att inte kalla det "wrestling films" eller liknande men hur korkat är det inte att påstå sig inte producera wrestling när det är vad man producerar. Varför använda ordet "entertainer" istället för brottare? Gör det en skillnad för WWE? Kommer fler acceptera produkten?

Vince har f.ö. försökt lanser "sports entertainment" som begrepp i många år men har knappast lyckats speciellt väl. Wrestling är wrestling och sedan finns det oliga genres om du så vill. precis som i musiken. Det finns jazz, metal, folk och barock. Alla olika men alla musik. Detsamma gäller wrestling. WWE's produkt är i grunden samma sak som ROH, USWA, AJPW, CMLL eller NWA.
Till överst på sidan
Chris Hero

InläggPostat: 10 apr 2011 15:37    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:

Frågar du någon vad WWE gör säger alla "wrestling". Frågar du vad Hulk Hogan gjorde blir svaret "wrestling". INgen säger att de är ett fan av sports entertainment. Ingen refererar till brottare som underhållare eller till wrestling som enbart underhållning.

Precis som Disney inte ser sig som en studio för tecknad film utan som en Världsomspännande underhållnings koncern med egna tidningar, sportlag, tvkanaler och även sponsrade städer http://sv.wikipedia.org/wiki/Celebration

Citat:

Jag tror inte alls att det är smart eftersom det ser ohyggligt dumt ut att försöka alienera sig från produkten man fortfarande tjänar pengar på. Det är en sak att vilja expandera. WWE har försökt otaliga gånger och i princip misslyckats varje gång. Nu producerar man filmer och visst då är det givetvis ok att inte kalla det "wrestling films" eller liknande men hur korkat är det inte att påstå sig inte producera wrestling när det är vad man producerar. Varför använda ordet "entertainer" istället för brottare? Gör det en skillnad för WWE? Kommer fler acceptera produkten?

Det här tar Naomi Klein upp i No Logo, alla de största företagen så som Nike, McDonalds, Disney, Coca Cola, Marlboro, Walmart etc ser sig inte som i Nikes fall en klädkedja eller i Disneys fall som en "producent av familjevänlig underhållning" de ser sina märken som livsstilar och sina konsumenter tar del av denna livsstil genom att konsumera märket, Nike är som sagt inte ett konfektionsbolag (enligt de själva) utan "ambassadörer för den mänskliga viljan att segra".

Om vi ser till de tidigare nämnda företagen så har de alla lyckats "branscha ut" och bli större än det som gjorde dom till hushållsnamn från första början, Philip Morris (marlboros moderbolag) gör idag inte bara Cigaretter utan även choklad, riktigt snordyra jeans och andra produkter (rakvatten, kläder, solglasögon etc etc etc).

Det hela handlar om att kunna använda sitt varumärke till att tjäna mer pengar på flera marknader, och genom att skapa en egen marknad (Sportz Entertainment marknaden) och distansera sig från den redan befintliga marknaden genom att göra sitt märke till en "livsstil" istället för exempelvis "det största wrestling förbundet" så gör klipper man genast banden som större delar av "the WWE universe" har till exempelvis ROH, NWA, TNA etc då WWE blir så mycket mer än bara ännu ett förbund (för konsumenten dvs).
Hur många av WWEs fans skulle uppskatta det som ROH gör?
WWE är inte wrestling, det är en familjevänlig tv-varieté med inslag av wrestling, det var bra många år sedan själva brottningen stod i fokus i WWE.

Citat:

Vince har f.ö. försökt lanser "sports entertainment" som begrepp i många år men har knappast lyckats speciellt väl. Wrestling är wrestling och sedan finns det oliga genres om du så vill. precis som i musiken. Det finns jazz, metal, folk och barock. Alla olika men alla musik. Detsamma gäller wrestling. WWE's produkt är i grunden samma sak som ROH, USWA, AJPW, CMLL eller NWA.

Det tog Nike 30-40 att gå från "Vi gör sportskor" till att bli "Ambassadörer för den mänskliga viljan att segra".
Jag tycker det är ypperligt smart gjort av Vince då han definierar vad Wrestling är, samtidigt som han av säkerhetsskäl vill distansera sig från Bushleagues som TNA som lätt kan generera dålig publicitet för Vince då exempelvis Jeff Hardy dabbar sig, då kommer det inte stå "TNA Världsmästare Jeff Hardy knarkar fett" utan det kommer stå "Före detta WWE mästare Jeff Hardy knarkar fett".
Genom att gå under Sportz Entertainment paraplyet kan Vince undkomma det där genom att säga att hans produkt skiljer sig nämnvärt från TNAs samtidigt som hans businessmodell skiljer sig drastiskt från deras.

Gillar jag produkten? Nej
Tycker jag att Vince är smart som försöker ta sin produkt till nästa nivå?
definitivt.

För mer information om det här kan jag rekommendera Naomi Kleins
No Logo som handlar om Multinationella Företag och "Lifestyle Branding".

avgrundenn.blogspot.com
Till överst på sidan
Mr A

InläggPostat: 10 apr 2011 16:08    Rubrik: Svara med citat

Vi är väl snart där Kevin Dunn vill vara, slippa wrestlingen, för det är ju ändå så tråkigt, lull lullet ska vi ha, inte wrestling. Börjar spåra ur, anledningen jag började titta på wrestling var för jag gillar wrestling. Förut fanns det vettiga alternativ som sagt, WCW, ECW, det finns det inte längre, möjligen japansk eller mexikansk wrestling i så fall. Var stolt över produkten istället försöka vara nåt man inte är.
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 10 apr 2011 16:44    Rubrik: Svara med citat

Chris Hero

Tycker du att något av de märkena du radar upp har lyckats i sin lansering? Om du frågar dina vänner skulle de veta att Nike egentligen är "Ambassadörer för den mänskliga viljan att segra" eller skulle de säga att det är ett klädesmärke?

Mitt problem är inte att WWE gör andra saker. De får gärna göra film. Det som är ologiskt och helt vansinnigt är att när man sätter upp brottningsmatcher med atleter så vägrar man kalla det för brottning. Två atleter går upp i en ring, utför saker som är förvirrande likt broittning men man får absolut inte kalla det brottning och atleterna är absolut inte brottare. Jag tror knappast att Nike fördömer användandet av ordet "skor" när de marknadsför vårens nya modeller.

WWE marknadsför brottning utan att vilja använda orden brottning, brottare och en hel rad andra ord. Visst ska man inte fokusera på ordet "wrestling" när man lanserar en film men när man lanserar en faktisk produkt som innehåller brottning kan man undra vad de tänker med. Skulle någon här inne vilja se produkten om man tog bort brottningsaspekten?

Jag vet att du ivrigt vill skilja wrestling och sports entertainment (kanske för att du skäms för ditt intresse?) och visst det är trevligt att Vince lyckats övertyga åtminstone en person med sin propaganda. Sanningen är den att olika förbund har, sedan territorietiden, fokuserat mer eller mindre på brottning. All wrestling i alla tider har inte haft brottningen i lika stort fokus som tex ROH. Angles, gimmicks, promos, matcher etc har varit del av wrestlingen i snart 80 år såvitt jag vet där olika förbund lagt olika vikt vid de olika aspekterna.

Talar vi om ordens ursprungliga betydelse torde knappast något förbund idag kallas pro-wrestling eftersom det är väsensskilt från det som från början menades med ordet (sent 1800-tal).

Egentligen borde jag lämnat diskussionen när du påstår att WWE är en familjevarité och inte alls wrestling.

Citat:
Hur många av WWEs fans skulle uppskatta det som ROH gör?

Ja det skulle de om det sattes in i WWE's miljö. Jag kan garantera att om WWE började boka som ROH så skulle de knappast förlora en massa tittare. Däremot drar ROH inte samma publik vilket inte alls är konstigt. Man har inte ekonomiska förutsättning vilket leder till sämre produktionskvalitet, en i princip obefintlig budget att hypa sin produkt, svårigheter att en nå ut med sin produkt etc. Det handlar om förutsättningar. Grunden i båda produkterna är dock samma sak även om WWE fokuserar mer på promos, angels och i viss mån karaktärer.
Till överst på sidan
JJ_Devel

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 10 apr 2011 18:20    Rubrik: Svara med citat

Jag håller helt med Insane. Man kan inte förändra en produkts utseende och form bara genom att plötsligt byta namn på den, speciellt inte om man som WWE har en sån lång och framgångsrik historia med den produkten. Hela Vince nysatsning att lansera sin skapelse som nåt annat verkar minst sagt luddigt, flummigt och desperat och jag är rädd att det kommer att slå tillbaka på WWE själva för folk är inte så dumma att man plötsligt blir mer positiv om varan bara för att namnet är nytt.
Chris Hero

InläggPostat: 10 apr 2011 20:49    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Chris Hero

Tycker du att något av de märkena du radar upp har lyckats i sin lansering? Om du frågar dina vänner skulle de veta att Nike egentligen är "Ambassadörer för den mänskliga viljan att segra" eller skulle de säga att det är ett klädesmärke?

Om du ser till vad folk har på fötterna så skulle jag vilja säga att Nikes plan lyckats exceptionellt, det har sålts bra många MILJONER exemplar av skon Air Jordan mycket pga att Nike lyckades marknadsföra (tillsammans med Michael Jordan) som den DEFINITIVA skon inte basketskon utan den definitiva skon.

Vare sig du vill det eller inte så är Nike och "just do it" lite av en livsstil, mycket tack vare att de själva inte anser sig vara ett konfektionsbolag.

Citat:

Mitt problem är inte att WWE gör andra saker. De får gärna göra film. Det som är ologiskt och helt vansinnigt är att när man sätter upp brottningsmatcher med atleter så vägrar man kalla det för brottning. Två atleter går upp i en ring, utför saker som är förvirrande likt broittning men man får absolut inte kalla det brottning och atleterna är absolut inte brottare. Jag tror knappast att Nike fördömer användandet av ordet "skor" när de marknadsför vårens nya modeller.

Du borde läsa igenom min tidigare post en gång till.

Citat:

WWE marknadsför brottning utan att vilja använda orden brottning, brottare och en hel rad andra ord. Visst ska man inte fokusera på ordet "wrestling" när man lanserar en film men när man lanserar en faktisk produkt som innehåller brottning kan man undra vad de tänker med. Skulle någon här inne vilja se produkten om man tog bort brottningsaspekten?

De kommer liksom inte ta bort brottningsaspekten utan de tar bara bort namnet Wrestling som är "public domain" och ersätter det med ett namn som de själva kan trademarka och på så sätt tjäna pengar på.
Det är smart.

Citat:

Jag vet att du ivrigt vill skilja wrestling och sports entertainment (kanske för att du skäms för ditt intresse?) och visst det är trevligt att Vince lyckats övertyga åtminstone en person med sin propaganda. Sanningen är den att olika förbund har, sedan territorietiden, fokuserat mer eller mindre på brottning. All wrestling i alla tider har inte haft brottningen i lika stort fokus som tex ROH. Angles, gimmicks, promos, matcher etc har varit del av wrestlingen i snart 80 år såvitt jag vet där olika förbund lagt olika vikt vid de olika aspekterna.

Vince propaganda? det var väl Lou Marsh som först benämnde Wrestling som "Sports Entertainment" 1989.
Men jag förstår inte din ilska över att Vince distanserar sig från TNA, ROH etc etc genom att inte benämna sig som Wrestling, det här öppnar dessutom upp en enorm chans för TNA & ROH där de stolt kan ställa sig upp och skandera ut "VI ÄR WRESTLING, VI ÄR RASSLIN!" och ta marknadsandelar genom att fokusera på just klassisk wrestling, Vince utvecklar sin produkt eftersom han är en smart businessman.
Läs det här herr Insane:
DET ÄR SMART ATT DISTANSERA SIG FRÅN TIDIGARE OCH SAMTIDA KONKURRENTER GENOM ATT ANVÄNDA SIG AV ETT NYTT NAMN SOM GÅR ATT COPY RIGHTA OCH TJÄNA MER PENGAR PÅ

Citat:

Egentligen borde jag lämnat diskussionen när du påstår att WWE är en familjevarité och inte alls wrestling.

Snooki var Co-mainevent på Wrestlemania OCH Sheamus vs Daniel Bryan (DANIEL MADDAFAKKING BRYAN) blev bumpad av cardet HELT till fördel för en sketch med Snoop Dogg där Chris Masters spelade "we will rock you" på sina bröst....That's some good RASSLIN!

Citat:

Ja det skulle de om det sattes in i WWE's miljö. Jag kan garantera att om WWE började boka som ROH så skulle de knappast förlora en massa tittare. Däremot drar ROH inte samma publik vilket inte alls är konstigt. Man har inte ekonomiska förutsättning vilket leder till sämre produktionskvalitet, en i princip obefintlig budget att hypa sin produkt, svårigheter att en nå ut med sin produkt etc. Det handlar om förutsättningar. Grunden i båda produkterna är dock samma sak även om WWE fokuserar mer på promos, angels och i viss mån karaktärer.

Jag tycker det är helt olika världar, den ena handlar om att göra bra wrestling den andra handlar mer om att göra bra underhållning, inte för ofta på bekostnad av just wrestlingen.

Just nu känns det lite som att jag är med i South Park episoden som handlar om just wrestling.
http://www.youtube.com/watch?v=xH3Z6Omrqmo

avgrundenn.blogspot.com
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 10 apr 2011 21:19    Rubrik: Svara med citat

Snooki co-maineventade inte Wrestlemania. Hennes match var den näst sista, en spot på WM-cardet som genom historien gått till Skinner (WM8), Red Rooster (WM5), The Mountie (WM7), Torrie Wilson (WM22) och Ashley Massaro (WM23). Maineventat Wrestlemania har däremot både Mr T och Lawrence Taylor gjort så det där med att använda kändisar på Wrestlemania är liksom inget WWE börjat med i år direkt.
Mr A

InläggPostat: 10 apr 2011 21:43    Rubrik: Svara med citat

Chefredaktören för Powerslam har skrivit om detta på sin twitter, kul att läsa:

PowerSlamMag

Wasn't it funny when Tough Enough contestant Ryan Howe said, "I wanna be a WRESTLER" on the April 4 Raw? about 10 hours ago via web

The WWF/WWE has never succeeded at anything other than pro wrestling in the last 25 years. And it has tried many, many things. 6:51 AM Apr 8th via web

WWE yesterday announced plans to add "new entertainment content opportunities beyond the ring". WWE says this will lead to "future growth". 6:48 AM Apr 8th via web

What about the ring entrances at WrestleMania XXVII? Obviously, that's why we all buy the show: for the entrances. Well done, Kevin Dunn!!!

http://twitter.com/powerslammag
Till överst på sidan
TheInsane

InläggPostat: 10 apr 2011 21:45    Rubrik: Svara med citat

Chris Hero:

Citat:
Om du ser till vad folk har på fötterna så skulle jag vilja säga att Nikes plan lyckats exceptionellt, det har sålts bra många MILJONER exemplar av skon Air Jordan mycket pga att Nike lyckades marknadsföra (tillsammans med Michael Jordan) som den DEFINITIVA skon inte basketskon utan den definitiva skon.

Just det - SKOR. De använder termen som beskriver produkten. Vilken nobel idé. Men vad ses de som? Ett klädesföretag och de använder dessa termer. INgen och åter ingen utom företaget själva kan ens minnas deras slogan som enligt dig är "ambassadörer för den mänskliga viljan att segra" (jag hade ingen aning om detta innan du skrev det - vilken lyckad marknadsföring).

Citat:
De kommer liksom inte ta bort brottningsaspekten utan de tar bara bort namnet Wrestling som är "public domain" och ersätter det med ett namn som de själva kan trademarka och på så sätt tjäna pengar på.
Det är smart.

Så WWE kan ha ett trademark när de kallar sin produkt för "entertainment" och deras brottare för "entertainers". Tillåt mig tvivla. Det de har rättigheterna till är "WWE" men också "World Wrestling Entertainment". Men jag bryr mig mindre om de kallar sig WWE eller World Wrestling Entertainment. Mitt problem är när de vill kalla "wrestlers" för "underhållare" och "wrestling" för "entertainment". Hur vagt får det egentligen bli?

Citat:
Vince propaganda? det var väl Lou Marsh som först benämnde Wrestling som "Sports Entertainment" 1989.
Men jag förstår inte din ilska över att Vince distanserar sig från TNA, ROH etc etc genom att inte benämna sig som Wrestling, det här öppnar dessutom upp en enorm chans för TNA & ROH där de stolt kan ställa sig upp och skandera ut "VI ÄR WRESTLING, VI ÄR RASSLIN!" och ta marknadsandelar genom att fokusera på just klassisk wrestling, Vince utvecklar sin produkt eftersom han är en smart businessman.

Vem som myntade uttrycket är en sak och vem som försökt promota det och lansera det en annan.

Citat:
Läs det här herr Insane:
DET ÄR SMART ATT DISTANSERA SIG FRÅN TIDIGARE OCH SAMTIDA KONKURRENTER GENOM ATT ANVÄNDA SIG AV ETT NYTT NAMN SOM GÅR ATT COPY RIGHTA OCH TJÄNA MER PENGAR PÅ

Återigen, har Vince copyright på att kalla wrestling för "entertainment"?

Citat:
Snooki var Co-mainevent på Wrestlemania OCH Sheamus vs Daniel Bryan (DANIEL MADDAFAKKING BRYAN) blev bumpad av cardet HELT till fördel för en sketch med Snoop Dogg där Chris Masters spelade "we will rock you" på sina bröst....That's some good RASSLIN!

Snookie var ej co-main på WM. ROH hade Papa Briscoe i co-main event i December. Kimona Wanaleia strippade i ECW. PÅ 50 talet hade man en gimmick med en person som dansade ballet i ringen. TNA ska vi inte tala om...

Citat:
Jag tycker det är helt olika världar, den ena handlar om att göra bra wrestling den andra handlar mer om att göra bra underhållning, inte för ofta på bekostnad av just wrestlingen.

Wrestling är underhållning. Återigen hur vagt är inte begreppet underhållning? Det kan vara vad som helst och jag tvivlar starkt på att Vince har rättigheterna att kalla sin produkt detta exklusivt.

Och vad vill du kalla en produkt som tar plats i en ring, där två eller flera atleter kämpar om vem som ska vinna? Nog för att jag anser det vara underhållande men jag skulle knappast kalla produkten för underhållning - snarare något som de faktiskt bygger allt runt. Hm... vad kan det vara?

Jag vet att du avskyr WWE och det är säkert välkommet för din del att distansera dig från deras produkt och säga att du minsan inte gillar "entertainment" men att du gillar wrestling. Tyvärr är du rätt ensam. Frågar du 100 personer vad WWE har för produkt svarar 99 av dem "wrestling". Den ende person som svarar något annat är om du är den 100'ade tillfrågade.
Till överst på sidan
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 10 apr 2011 23:06    Rubrik: Svara med citat

Jag valde "nåt annat" i röstningen pga att jag tycker att dom lägger allt för lite energi på själva wrestlingen, vilket jag tycker är det viktigaste. Och då känns det inte som wrestling för mig utan mer dagsåpa...

Om inte wrestlingen funkar så spelar det ingen roll hur bra uppläggen/fejderna är. Kolla bara på hur jäkla dålig Bret Hart/Vince & Lawler/Cole blev. Bra uppbyggnad av bägge men själva matcherna blev riktig skit. Visst Bret Hart är en skugga va sitt forna jag men jag tror om dom brainstormat bättre så kunde dom fått till matchen rätt ok endå.
Detta tror jag beror på att dom brydde för mycket att bygga upp fejderna och på tok för lite på att få matcherna att bli bra.

Årets WrestleMania är väl ett klockfrent exempel på att dom inte lagt ner mycket tid på hur själva matcherna skulle vara utan mer som allt runt omkring?

Jag tycker det är dags för Vince och gänget att förstå att dom borde prioritera wrestlingen bättre. Förstår inte riktigt vad en massa b-filmer ska gynna WWE i slutändan? Dom lär knappats vinna nån oscar för "bästa film" dom närmsta 200åren Razz

Tycker det är synd att dom hellre verkar satsa på att vara ett företag som gör filmer på väldigt dålig nivå än på att försöka vara världens bästa wrestling förbund. Skulle TNA kunna ta och skärpa sig skulle dom kunna sno bra mycket missnöjda fans från WWE. Men tyvär så är det för mycket tok-folk där just nu....

Btw. Trodde först att jag råkat startat denna tråd på fyllan och villan när jag såg att jag stod som skapare innan jag fattade att det va ihopklipp från nån av er admins Razz .... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Sida 1 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet