Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SweWrestling Forum Awards 2011 Hard Justice
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 06 jan 2012 01:51    Rubrik: Svara med citat

Årets pucko tycker jag kan vara kvar. Den kanske är taskig, men jag tycker den har funkat bra som bortrensning av idioter genom åren. Årets minst saknade är däremot bara att sparka på den som ligger, så den kan tas bort. Årets botch ser jag inte heller poängen med. Årets sämsta tråd tycker jag är roligt att utse, även om den kan vara svårdefinierad för det finns trådar med en vettig tanke som sedan leder till en idiotisk debatt (inte trådstartarens fel) och så finns det trådar som var usla från början. Även årets minst saknade känns luddig (saknad sedan förra året? saknad jämfört med hur aktiva de var förr om åren?). Dessutom får folk som ändå är semiaktiva röster här. Årets citat är också en onödig kategori, så mycket roliga citat skrivs här inte.

Sedan har jag aldrig förstås poängen med kategorin Årets Meltzer. Men om man ändå ska ha kategorin borde den heta någonting annat (typ årets nyhetsspridare). Meltzer är ju ofta den som är först med nyheterna, han rapporterar inte bara det andra skrivit. De enda gångerna någon någonsin varit förtjänt av epitetet Årets Meltzer här är när Mr RAW knäckte nyheten om att Phoenix var intresserade av att arrangera Wrestlemania (Gretzkytröjan) och möjligtvis de gånger våra admins (Sebbe?) haft nyheter om wrestling på svensk tv.

I ärlighetens namn är flera kategorier rätt diffusa (årets heel: ska vi verkligen uppmuntra till gimmickpostande?, årets tweener: vadå vill vara alla till lags, en tweener inom wrestlingen gör väl vad han själv känner för utan att ta hänsyn till andra?).
Jag kan förstå om man inte vill ändra på inarbetade begrepp, men jag hade gärna sett att Årets face, heel och tweener alla togs bort och att kategorin Årets forummedlem (åter)-infördes istället. Den skulle helt enkelt gå till den som man tycker tillför forumet mest och mer eller mindre ersätta kategorin Årets face.
Perkoff
Site Admin (Alumni)

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 06 jan 2012 01:54    Rubrik: Svara med citat

Big Sexy skrev:
Men skippa de negativa delarna (nu vänder jag mig till den som tar över). Vad vinner man egentligen på att utmåla någon till "forumets minst saknade" eller "årets botch"?

Även om jag gillar att dela ut tjuvnyp ibland, så tycker jag nog att du har en poäng. Gliringar och smågruffande är såklart alltid upplyftande och kan höja spänningen några grader. För vem debatterar egentligen utan att vilja bli utmanad? Däremot tycker jag att sämst-omröstningar känns lite grann som mobbing. Ingen gillar att alltid bli sist vald till fotbollslaget på skolidrotten (hey, jag blev det!). Dessutom har vi inga riktiga "heels" på forumet längre. På den gamla goda tiden hade vi ju frireligiösa Carola-fans, WCW-nostalgiker, galna keyboardwarrior-skåningar och alla möjliga intressanta tomtar. "Lagom" stora motsättningar kan nog nästan vara bättre än "inga alls"...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Big Sexy

Registreringsdatum: 03 februari 2008

InläggPostat: 06 jan 2012 02:03    Rubrik: Svara med citat

Jag kan hålla med dig (Stefan) om att "årets sämsta tråd" bör vara kvar - det kan uppmuntra folk (tyvärr åt båda hållen) att producera bra inlägg. Men att ha kategorier som går ut på att svartmåla forumiter (eller fd) ser jag ingen poäng med. Att i X antal år påpeka att O'Reilley "var dum" ser jag ingen poäng med - dessutom är det väl meningslöst att påpeka problem som har LÄMNAT forumet (bättre att ge gult kort/varningar till de som missköter sig).

Årets Meltzer (eller som jag kallar det "Årets Posthunter") är lite suspekt - å ena sidan så tycker jag att vi ska uppmuntra de som sprider RELEVANT information men å andra sidan så är jag vansinnigt trött på att folk bara klipper och klistrar.

Sedan så tycker jag personligen att det är ett enda stort fiasko vad det gäller den positiva röstningen - är vi inne på någon slags popularitetskoncept? Vem gör mest människor glada? Fine - men varför? Vi har ett forum som drivs av några eldsjälar (plus oss forumiter) men årets face är DiBiase (inget emot dig - dock undrar jag lite hur folk röstar). Stefan har hållit i flera fantastiskt roliga tävlingar, Sebbe skriver varje vecka fantastiska recensioner och Mr RAW (tillsammans med Bruno) kommenterar wrestling på Eurosport och INGEN AV DESSA TRE VINNER OMRÖSTNINGEN????

Senast ändrad av Big Sexy den 06 jan 2012 10:46, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 06 jan 2012 02:17    Rubrik: Svara med citat

Big Sexy skrev:
Jag kan hålla med dig (Stefan) om att "årets sämsta tråd" bör vara kvar - det kan uppmuntra folk (tyvärr åt båda hållen) att producera bra inlägg. Men att ha kategorier som går ut på att svartmåla forumiter (eller fd) ser jag ingen poäng med. Att i X antal år påpeka att O'Reilley "var dum" ser jag ingen poäng med - dessutom är det väl meningslöst att påpeka problem som har LÄMNAT forumet (bättre att ge gult kort/varningar till de som missköter sig).

I grunden är jag emot Årets pucko, men sedan tänker jag på O'Reilly, vars dravel vi fick dras med i många många år. Det var först efter att han framröstats som Årets pucko som han flippade ut ännu mer och började bryta mot reglerna och till slut blev bannad. Därför är jag för den kategorin. Förhöppningsvis kan utnämningen i vissa fall också få någon att skärpa sig. Årets minst saknade är precis som du säger, och som jag skrev tidigare, en poänglös kategori.

Big Sexy skrev:
Sedan så tycker jag personligen att det är ett enda stort fiasko vad det gäller den positiva röstningen - är vi inne på någon slags popularitetskoncept? Vem gör mest människor glada? Fine - men varför? Vi har ett forum som drivs av några eldsjälar (plus oss forumiter) men årets face är DiBiase (inget emot dig - dock undrar jag lite hur folk röstar). Stefan har hållit i flera fantastiskt roliga tävlingar, Sebbe skriver varje vecka fantastiska recensioner och Mr RAW (tillsammans med Bruno) kommenterar wrestling på Eurosport och INGEN AV DESSA TRE VINNER OMRÖSTNINGEN????

DiBiase har faktiskt hållt i massa tävlingar i år, delat ut fina priser och varit med och bidragit till att göra forumet aktivare, så jag tycker han var en välförtjänt vinnare i år, även om han fjäskar lite för mycket för min smak Wink
Stefan

InläggPostat: 06 jan 2012 02:31    Rubrik: Svara med citat

Jag skrev att jag ville ha en kategori som hette Årets forummedlem, men när jag tänker efter skulle jag vilja ha två positiva kategorier. En som går till den som helt enkelt skriver bäst inlägg (den person vars inlägg man alltid ser framemot) och en som går till den som gör mest för att sprida glädje på forumet (håller i tävlingar etc och allmänt håller forumet levande). Hade vi haft den indelningen i år hade jag röstat på Siggesork i den första kategorin och DiBiase i den andra.

Sedan vill jag förtydliga att jag inte har något som helst intresse att ta över detta, men om man som jag fick fyra röster som Årets face, två som årets heel och två som årets tweener, eller vad jag nu fick till slut, så är kategorierna och dess formuleringar något luddiga enligt mig.

Senast ändrad av Stefan den 06 jan 2012 04:22, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Big Sexy

InläggPostat: 06 jan 2012 02:37    Rubrik: Svara med citat

Jag säger inget om att O`Reilley förtjänade titeln - hur mycket Carola-inlägg kan man egentligen tåla? Dock så ser jag inte poängen med att tala om att han var ett "pucko" för att avskräcka nya medlemmar/aktiva forumiter från att bryta mot reglerna. Reglerna har en hel del tolkningsutrymme som det är... Men fine - behåll kategorin men kallade det för något annat (typ "årets minst genomtänkta inlägg" eller "årets forumit med sämst koll") så att det inte låter så otrevligt.

Som jag sa förrut så var det ingen kritik mot DiBiase -Årets face - och jag tycker precis som du att han har varit väldigt bra (på flera sätt) i år. Men som jag sa tidigare - årets face är en kategori som jag ställer mig tveksam till då det bara blir någon slags kompisröstande. Vad händer om folk lägger av (och då menar jag de som driver forumet)? Säg att alla administratörer bestämmer sig för att sluta och hellre kollar in YouTube eller Twitter? Jag misstänker att vi ibland tar saker och ting för givet.

Jag skulle personligen se en omröstning där man uppmuntrade positiva saker (som t. ex. Årets mest förbättrade forumit eller den forumit som har bidragit mest för att forumet skall utvecklas). Svårt att rösta på - det inser jag men... Jag gillar att premiera folk som gör något bra snarare än de som gör något dåligt.

Som en liten slutkläm vill jag bara tillägga att det är fortfarande ett fritt forum där man kan uttrycka sina åsikter så om någon inte håller med mig så respekterar jag självklart detta.
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 06 jan 2012 04:44    Rubrik: Svara med citat

Kanske en kategori som heter Årets Admin?
Haku

Registreringsdatum: 01 oktober 2011

InläggPostat: 06 jan 2012 06:00    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Årets pucko tycker jag kan vara kvar. Den kanske är taskig, men jag tycker den har funkat bra som bortrensning av idioter genom åren.

Öh? det låter ju lite sådär...jag har suttit o tagit mina 2 röster som året pucko mer som en klackspark och nu kanske de betydde att jag egentligen borde rannsaka mig själv totalt o eventuellt lämna in en avskedsansökan...

Detta tål att tänkas på.
Stefan

InläggPostat: 06 jan 2012 07:39    Rubrik: Svara med citat

Haku skrev:
Stefan skrev:
Årets pucko tycker jag kan vara kvar. Den kanske är taskig, men jag tycker den har funkat bra som bortrensning av idioter genom åren.

Öh? det låter ju lite sådär...jag har suttit o tagit mina 2 röster som året pucko mer som en klackspark och nu kanske de betydde att jag egentligen borde rannsaka mig själv totalt o eventuellt lämna in en avskedsansökan...

Detta tål att tänkas på.

Jag syftade mest på O'Reilly och Simonorra, två ex-forumiter som jag inte borde sparka på, men som jag nämner här för att förtydliga. Jag skrev också "Förhoppningsvis kan utnämningen i vissa fall också få någon att skärpa sig.", så du får väl visa att du tillhör den kategorin om du tog illa vid dig av dina nomineringar Smile Jag tycker för övrigt du tagit steg i rätt riktning efter ditt lilla krig med Mr RAW, så för min del får du gärna vara kvar, men försök undvika flamewars i fortsättningen.
Haku

Registreringsdatum: 01 oktober 2011

InläggPostat: 07 jan 2012 08:11    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Haku skrev:
Stefan skrev:

Detta tål att tänkas på.

Jag syftade mest på O'Reilly och Simonorra, två ex-forumiter som jag inte borde sparka på, men som jag nämner här för att förtydliga. Jag skrev också "Förhoppningsvis kan utnämningen i vissa fall också få någon att skärpa sig.", så du får väl visa att du tillhör den kategorin om du tog illa vid dig av dina nomineringar Smile Jag tycker för övrigt du tagit steg i rätt riktning efter ditt lilla krig med Mr RAW, så för min del får du gärna vara kvar, men försök undvika flamewars i fortsättningen.

Jag tog inte ett dugg illa vid mig av nomineringarna...började mest fundera på om jag kanske borde ha gjort det Smile

Nu tycker ju jag fortfarande inte att jag gorde något fel just i den eldstriden... men om jag nu tagit ett steg i rätt riktning sedan dess så verkar det ju som om jag redan skärpt mig och då kanske det stämmer att utnämning av året pucko (eller i detta fallet en andra plats) kan få folk att skärpa sig.

Tyvärr så är jag nog precis samma Pucko nu som för 2-3 veckor sen man jag får väl försöka hålla de värsta sidorna kvar i buren Wink
Big Sexy

InläggPostat: 07 jan 2012 17:30    Rubrik: Svara med citat

Faktum är att det räcker för min del - varför ska man egentligen lägga tid på att argumentera för saker och ting, när det inte längre förekommer någon diskussion? "Årets face" - vem är mest populär, det vill säga - vem stöter sig med minst personer? "Årets Meltzer" - vem klipper och klistrar bäst? "Årets minst saknade" - vem kan komma på en anledning till att O'Reilly sög mest? Säga vad man vill om den karln - han var ett pucko men hade åtminstonde argument för vad han sysslade med (idiotiska men ändå...) Själv så har jag tröttnat hejdlöst på att bli ansedd som "gnällig" när jag lägger ner tid på att presentera mina argument på bästa sätt. Jag är dessutom alltid noga med att presentera att jag alltid lyssnar på andra åsikter, tar till mig av kritik osv. Å detta får jag skit för av vissa personer... Trams! Jag kunde ha låtit det bero men... det är ju alldeles för enkelt...

Det finns kanske fler människor som tycker som jag? Att man kan få uppskatta det som var bättre förr - kalla mig gärna konservativ - och som kan få argumentera för saker och ting (både bra och dåliga) utan att det blir pajkastning. Så nu skippar jag min superhjälte profil och fokuserar endast på det som verkligen är fel med dagens wrestling (och som får symbolisera att ALLT var bättre förr) - Randy Orton - och jag skippar även min snälla och trevliga profil där jag går med på vad som helst. Missförstå mig rätt - har någon ett bra argument till varför jag har fel/varför någon annan har rätt så är det ok men jag tänker knappast stryka katten medhårs för att vara folk till lags längre...
Pegasus Kid

Registreringsdatum: 03 november 2006

InläggPostat: 07 jan 2012 17:42    Rubrik: Svara med citat

Också reagerat på det. Var mer diskussion förr. Nu är det mest klipp och klistra , lekande eller diverse tippningstrådar.

O'Reilly hade iaf lite åsikter.
Till överst på sidan
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 08 jan 2012 00:14    Rubrik: Svara med citat

Oj nu bliv det liv i luckan igen.

Big Sexy, skrev jag inte i resultatinlägget att jag själv tycker att de negativa kategorierna ska tas bort till nästa år Confused ... så då är vi nog överrens. Om jag får fortsätta hålla SWFA nästa år är planen att plocka bort "Årets Pucko", "Årets Mest/Minst Saknade" och lägga till kategorin "Årets Promo" till den som uttrycker sig bäst och intressantast.

Sen så kanske vinnarna i de fem kategorierna de senaste åren varit ett mindre urval men i år tillskillnad från tidigare år har klart många fler fått röster i dessa än innan, vilket jag ser som en rejäl framgång. Sen att du inte tycker om vinnarna (det var fjasko som var ordet va?) i kategorier eller rättare sagt hur dumt folk röstar tycker jag är tråkigt, jag förstår att du verkligen tycker att Sebbe och Stefan är jättejättebra men smaken är faktiskt som baken delad och tydligen har folk i allefall Facekategorin ansett att mina tävlingar, vinstudleningar, timvist excelande med tippningstrådarna och annat har varit värd en röst. Sen, och jag tror att det är viktigt att poängtera, är att detta är en omröstning på ett WRESTLINGFORUM där en hel del "worked" ingår. När jag ser kategorierna "Årets Face", "Årets Heel" osv. associerar jag det till wrestlingtermerna vilket inte är samma sak som att lägga ner ett hästgöra på att skriva recensioner. Jeff Hardy är TNA:s största Face, är det pågrund att han är en eldsjäl, nej det är för att han är POPULÄR Wink . På samma sätt definierar jag att man är en Heel genom att komma med bra gliringar och få igång diskussioner. Ibland behöver man inte ta saker så gravallvartligt och faktiskt inse att människor inte alltid har samma åsikt som en själv. Det är också pga att detta inte ska vara så gravallvarligt och istället en kul sak, och nu upprepar jag mig själv igen, som jag håller med Perkoff (det kunde ni inte tro va Smile ) att de negativa kategorierna bör plockas bort. Jag vill att alla som får röster ska bli glada för dem och att det ska frambringa mer sammanhållning och diskussion här på forumet.

I vilket fall som helst var det kul att faktiskt hela 24 stycken ville lägga ner lite tid och vara med, jag kan inte komma på någon annanstans här på forumet (förutom tippningstrådarna) där det varit sådan uppslutning (varken Stefans fantastiskt roliga tävlingar, Sebbe fantastiska recensioner eller Mr RAWs (tillsammans med Bruno) kommenterarande av wrestling på Eurosport Wink )

Over and out.
Mr Larsson

Registreringsdatum: 12 januari 2007

InläggPostat: 08 jan 2012 17:24    Rubrik: Svara med citat

Är en kategori som "Årets stable" värd att ta med nästa gång? SWO verkar ju ha dykt upp här på forumet...
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 08 jan 2012 17:30    Rubrik: Svara med citat

Mr Larsson skrev:
Är en kategori som "Årets stable" värd att ta med nästa gång? SWO verkar ju ha dykt upp här på forumet...

Det låter som en vettig idé. Jag och DiBiase håller på att starta VWO (Vitmarkering World Order) och behöver alltid nya medlemmar. Så är någon intresserad så säg till, glöm dock inte att vitmarkera din intresseanmälan.

Senast ändrad av Stefan den 09 jan 2012 01:31, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa
Sida 7 av 8

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet