Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Klipp och klistra har gått överstyr
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Pegasus Kid

Registreringsdatum: 03 november 2006

InläggPostat: 18 feb 2012 14:27    Rubrik: Klipp och klistra har gått överstyr Svara med citat

Ett av de större problemen och kanske rentav det största är att trådar gödslas sönder med massa klipp och klistra inlägg. I viss mån kan de vara befogade men i grunden handlar ett forum om egna reflektioner och åsikter och argumentera för dessa.

Känns som debatten är närmast död och istället ersatts för nån sorts samlingsbank för Meltzer´s rapporteringar.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 18 feb 2012 14:40    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker tvärtom det är ett smidigt sätt att uppdatera sig om vad som händer i wrestlingvärlden.

Många glider säkert runt på nätet och dammsuger upp nyheter, medan det säkert finns de som nöjer sig med SW som sin enda dos wrestling på nätet. Om man inte är ett hardcore-fan måste det vara enklare att kolla in SW några gånger i veckan för att uppdatera sig om vem Vince McMahon är sur på denna veckan eller hur skrattretande TNAs senaste ratings var. Jag tror att många besökare uppskattar det, så de själva slipper leta upp nyheterna.

Sedan har du rätt i sak att detta är ett debattforum i första hand, men det ena måste inte utesluta det andra. Dessutom tror jag att det skulle bli rätt tomt på forumet om man "bara" fick diskutera här och inte posta/läsa news.
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 18 feb 2012 15:03    Rubrik: Svara med citat

Fast det hade varit rätt kuligt om det fanns trådar med diskussioner i istället för tävlingstrådar Sad

Ibland känns det som att det postas 5 inlägg om dagen här.
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 18 feb 2012 15:19    Rubrik: Svara med citat

I grund och botten är det väl inget fel med nyhetstrådar, men jag ser två problem med det.

1) Det främjar knappast diskussionen. I en tråd som handlar om massa olika saker, det vill säga alla WWE-nyheter, blir det väldigt svårt att få igång en vettig diskussion eftersom en sådan tråd av naturen kommer vara väldigt spretig. Därför ser jag gärna att större händelser/nyheter får en egen tråd, bara man tänker på att följa spoilerregler. Tråden om "It begins"-vinjetterna fick till exempel fem sidor, jag tror inte den hade resulterat i fem sidors diskussion om den hade bara nämnts/diskuterats i RAW-tråden.

2) Det postas fortfarande alldeles för mycket oväsentliga nyheter här. Bara för att något har postats på en wrestlingnyhetssajt behöver det inte postas här. Som DiBiase (var det väl?) sa någon gång kan man gott tänka efter innan man postar: "Bryr jag mig verkligen om det här? Om svaret är nej, så kommer förmodligen ingen annan att göra det heller".

Carnage skrev:
Fast det hade varit rätt kuligt om det fanns trådar med diskussioner i istället för tävlingstrådar Sad

Det ena borde inte utesluta det andra, men visst det är lite talande att tippningstråden för EC i skrivande stund har 18 poster medan huvudtråden om samma gala har 13 poster. Det är bara trevligt att många tippar, men jag hade gärna sett mer diskussion i själva EC-tråden.
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 18 feb 2012 15:33    Rubrik: Svara med citat

Men många kanske inte är sugen att diskutera ALLT och det får ni pojkar/flickor allt leva med. Jag tycker det funkar bra som det är just nu, själv tycker jag att det klagas för mycket från vissa. Om ni vill diskutera så dra igång en diskussion.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheInsane

InläggPostat: 18 feb 2012 15:51    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:

Ibland känns det som att det postas 5 inlägg om dagen här.

Utan att detta egentligen har mycket med trådstarten att börja så kan jag meddela att den officiella statistiken för SweWrestlings forum är som följer:

Inlägg per dag: 54.92
Ämnen per dag: 2.02

Svart på vitt Smile
Till överst på sidan
DiBiase
5 Time 5 Time 5 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 18 feb 2012 18:06    Rubrik: Svara med citat

Precis som Stefan inflikade så snyggt har jag poängterar postandet av menlösa nyheter, men han missade ytterligare en viktig aspekt i detta som jag tog upp och det är att man nog gärna kan kosta på sig en egen liten/längre kommentar efter ens citat om man nu tycker att den är så pass väsentlig att posta. För jag kan inte tänka mig att man inte har något att säga om man anser sig att nyheten har ett sådant nyhetsvärde att den bara måste postas.
Haku

Registreringsdatum: 01 oktober 2011

InläggPostat: 18 feb 2012 19:15    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker precis som någon sa innan att det borde finnas plats för både diskussioner & tävlingar...
Sen så är ju bara denna tråden ett bevis på att det finns folk i forumet som är villiga att diskutera saker o ting.
men diskussioner kommer ju inte till av sig själv heller...

Men Dibiases åsikt om att en egen kommentar till vad man klipper o klistrar tycker jag är klockren...blir mer personligt då.
TheInsane

InläggPostat: 18 feb 2012 22:02    Rubrik: Svara med citat

Frågan som följer är att om det blir mindre nyheter i klipp-och-klistraformat skulle då diskussionerna öka i frekvens? Är det nyhetsrapporteringen som tar kol på diskussionerna egentligen eller är det bara så att vi inte har några stora debattörer här för tillfället.

Skulle ni som klagar på "klippa och klistra mentaliteten" börja diskutera mer om detta inte fanns och i sådana fall varför? Varför kan ni inte debattera även nu?
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 18 feb 2012 22:37    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Frågan som följer är att om det blir mindre nyheter i klipp-och-klistraformat skulle då diskussionerna öka i frekvens? Är det nyhetsrapporteringen som tar kol på diskussionerna egentligen eller är det bara så att vi inte har några stora debattörer här för tillfället.

Skulle ni som klagar på "klippa och klistra mentaliteten" börja diskutera mer om detta inte fanns och i sådana fall varför? Varför kan ni inte debattera även nu?

Problemen som jag ser det med att nästan allt buntas ihop i nyhetstrådar är två. För det första, precis som jag skrev tidigare, så är det svårt att få igång en större diskussion i en tråd där så många olika ämnen behandlas.
För det andra drunknar intressanta ämnen när de placeras bland alla övriga nyheter och folk som kanske hade varit intresserade av att diskutera en viss sak kanske inte ens läser inläggen om diskussionen ligger i nyhetstråden om de inte är intresserade av wwe-nyheter överlag.

Jag kan ta ett exempel. Jag är relativt ointresserad av MMA. Av en slump halkade jag ändå in i tråden om MMA-nyheter och där låg en intressant diskussion om vad som räknas som dopning inom MMA och jag läste dessa inlägg med intresse, eftersom jag är intresserad av dopning inom idrott i allmänhet. Men det var som sagt bara en slump att jag ens hittade dit. Hade däremot den diskussionen fått en egen tråd, antingen från början eller brutits ut, tror jag att fler fått upp ögonen för den och kanske till och med bidragit till diskussionen.

Ett annat exempel är att Chris Hero signat med WWE. För mig är det definitivt något som är värt en egen tråd, då han ändå varit ett av de större namnen på indyscenen i cirka tio år nu. Det finns folk på detta forum som inte är så intresserade av WWE och när en sådan nyhet postas bland övriga nyheter i tråden för diverse WWE-nyheter är det risk att detta inte ens kommer läsas av dem. Får det istället en egen tråd tror jag att det är större chans att de som är intresserade av Chris Hero, men kanske inte så intresserade i WWE i allmänhet, noterar tråden och kanske till och med bidrar till en diskussion.

Nu är det som sagt inget som förbjuder att starta trådar redan nu, men jag ser gärna att det uppmuntras. Sedan vill jag förstås inte ha det som för fem-sex år sedan då det startades skittrådar om ingenting (I'm looking at you, Jonky), vilket jag antar var anledningen till att samlingstrådarna skapades, men nu tycker jag det gått för mycket åt andra hållet, att allt buntas ihop i masstrådar.
TheInsane

InläggPostat: 19 feb 2012 09:56    Rubrik: Svara med citat

Det var goda synpunkter Stefan och jag förstår dig. Delen om doping i MMA-nyheter är faktiskt ett klockrent exempel på varför vi borde bryta loss en diskussion från tråden där den uppstod för att den ska få mera plats. Det ansvaret måste såklart ligga hos admins.

Annars ser jag gärna att ni användare, om ni ser en nyhet som förtjänar en egen tråd, också skapar nya trådar. Om ni vill kan ni lägga till att ni sett nyheten i en nyhetstråd innan men att ni vill främja en diskussion om just det ämnet (annars är det alltid någon som kommer påpeka att det redan är rapporterat).

Edit: Ni får givetvis påpeka för en admin om en diskussion borde brytas ut till en egen tråd. Det underlättar bara vårt arbete.
Till överst på sidan
ArminStyles-
Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006

InläggPostat: 19 feb 2012 18:47    Rubrik: Svara med citat

Helt ärligt så tycker jag inte att det diskuteras Wrestling alls på detta forum länge. PPV trådarna innehåller inga tankar, diskussioner, utan bara massa tråkiga one-liners med negativ attityd, det är iaf den känslan jag får när jag läser genom dessa trådar.
Haku

Registreringsdatum: 01 oktober 2011

InläggPostat: 19 feb 2012 19:31    Rubrik: Svara med citat

ArminStyles- skrev:
Helt ärligt så tycker jag inte att det diskuteras Wrestling alls på detta forum länge. PPV trådarna innehåller inga tankar, diskussioner, utan bara massa tråkiga one-liners med negativ attityd, det är iaf den känslan jag får när jag läser genom dessa trådar.

Måste vänligt men bestämt säga emot här...
Kolla bara igenom tråden för årets Royal Rumble.
Där har flera Forumiter skrivit ganska långa inlägg om sina åsikter om årets stök.
Sen att det inte blir mer diskussioner beror ju på alla, man kan ju inte ha en diskussion med sig själv.
ArminStyles-
Årets cookie 2007

Registreringsdatum: 03 december 2006

InläggPostat: 19 feb 2012 21:30    Rubrik: Svara med citat

Haku skrev:
ArminStyles- skrev:

Måste vänligt men bestämt säga emot här...
Kolla bara igenom tråden för årets Royal Rumble.
Där har flera Forumiter skrivit ganska långa inlägg om sina åsikter om årets stök.
Sen att det inte blir mer diskussioner beror ju på alla, man kan ju inte ha en diskussion med sig själv.

Att man måste gå tillbaka mer än ett år bevisar ju min poäng. Kanske har jag gripits av nostalgi, men förut diskuterades det betydligt mer Wrestling på SW, nu känns det som att det mer eller mindre dött ut.
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 19 feb 2012 21:35    Rubrik: Svara med citat

ArminStyles- skrev:
Att man måste gå tillbaka mer än ett år bevisar ju min poäng.

Rumble gick för cirka 20 dagar sedan. Tråden startades i november.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet