Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

The Road to SWFA 2012 "Whores of Wrestling"
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 17 sep 2012 16:21    Rubrik: The Road to SWFA 2012 "Whores of Wrestling" Svara med citat

Då börjar det vi alla har längtat efter äntligen att närma sig. Och då menar jag inte att Sebbe har slutat dubbelposta sina inlägg, Stefan äntligen har fel på någon wrestlingkunskap, Mr Raw gör comeback eller att Carnage har bytt sin vidriga avatarbild, utan att det snart är dags för SweWrestling Forum Awards 2012 "Whores of Wrestling".

Det har varit ett underbart år att ikläda mig rollen som forumets stora ME-draw och ansikte utåt såsom Årets Face men precis som historiens största Faces som Hogan, HHH, Nash och Cena är det dags att lämna över stafettpinnen till en i midcardträsket som siktar att nå "The brass ring" Rolling Eyes ... (självklart så tar jag ju emot röster även i år om ni andra inte tycker att någon "vanilla midget" kan axla ansvaret). Men nog om det...

Nytt för i år är att jag enhälligt, efter förra årets omröstning plockar bort de negativa kategorierna Årets Pucko och Årets Minst Saknade, då dessa bara gav en dålig stämning. Jag låter dock Årets Heel, Årets Botch och Årets Sämsta Tråd vara kvar då dessa kan tas med glimten i ögat utan att någon kan känna sig illa berörd/träffad.

Men förutom de kategorier som nu är kvar skulle jag gärna vilja få in förslag för nya som vi kan addera in. Ett exempel skulle kunna vara återinförande av Årets Admin (you owe me one, Vobbski Wink ), men jag är hur som helst öppen för alla förslag förutom sådana som kan uppfattas som negativt träffande.

Så... The Road to SWFA 2012 "Whores of Wrestling" börjar här med förhoppningsvis en massa bra förslag och slutar den 30 september så att jag har ett par dagar på mig att starta upp omröstningstråden.

Det är självklart helt ok att diskutera andras förslag till kategorier här.

Årets kategorier hittills är;

Årets Face:
Den forumit som gjort det bästa allmänna intrycket såsom spridit glädje till övriga forumiter, stått upp för vad som är rätt och fel och fungerar som ett draw för forumet.

Årets Heel:
Den forumit som bäst har betett sig "heeligt" under året såsom att inte missa tillfälle att ge gliringar och exploatera andras misstag och förkortakommanden, denna kategori ska gärna ses med glimten i ögat.

Årets Worker:
Den forumit som uttrycker sig bäst och mest insiktsfullt i sina inlägg.

Årets Jobber:
Den forumit som alltid försökt vara alla till lags och som hellre lägger sig än undviker konflikter.

Årets Tweener:
Den forumit som i vissa lägen kan bete sig svinigt och som tex. en besserwisser medan i andra stunder vara en rättmätig man/kvinna.

Årets fejd:
Den "fejd" på forumet som du tycker varit roligast att läsa och gett mest/bäst efterspel. Detta kan både vara korta men intensiva fejder men även långvariga program mellan 2 eller flera forumiter.

Årets Meltzer:
Den forumit som länkar till flest nyheter och hjälper till att upplysa oss andra om wrestlingens värld. Kvalité på nyheterna och egenanalys samt scoop värderas högre en postande av dussinnyheter.

Årets Breaking the Fourth Wall:
Den händelse, oavsett bra eller dålig, på forumet som engagerat mest under året.

Årets Gimmick:
Den på forumet som tagit på sig en gimmick och gjort den bäst.

Årets "Wrestlemania X-Seven":
Den tråden som du helt enkelt tycker har varit bäst på forumet.

Årets "Heroes of Wrestling":
Den tråden som du helt enkelt tycker har varit sämst på forumet.

Årets Owen Hart:
Den forumit som du saknar mest, detta kan både vara de som lämnat helt men även de som bara inte är lika aktiva som innan.

Årets Botch
Det inlägget som botchats hårdast av övriga forumiterna under året.

Årets SW-Roulette
Den tävling/lek som man tycker varit den bästa under året.

Årets Luchamask
Den avatar som man tycker bäst passar in på forumiten ifråga. Även om denne inte har avataren längre men användes under året så är den röstbar.

Kör i vind!

Senast ändrad av DiBiase den 18 sep 2012 20:22, ändrad totalt 6 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 17 sep 2012 18:11    Rubrik: Svara med citat

Jag skulle egentligen sagt det här förra året (Hard Justice), men du har ju helt missuppfattat det här med namngivning av Awards, man skulle kalla det en botch. Förr om åren har det hetat fyndiga (nåväl) saker som Bound for Dishonor, Night of Chumpions, Royal Fumble etc, och sedan går du och ger omröstningarna exakt samma namn som befintliga wrestlinggalor, vad är det för brist på fantasi? Jag föreslår Zeroes of Wrestling som namn för årets omröstning, för att knyta an till tidigare tradition.
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 17 sep 2012 18:18    Rubrik: Re: The Road to SWFA 2012 "Heroes of Wresling" Svara med citat

DiBiase skrev:
Och då menar jag inte att Sebbe har slutat dubbelposta sina inlägg

Om jag får din email, hemadress och telefonnummer så kan jag skicka dem dit också, samt ringa upp dig och läsa recensionerna. Jag pratar skånska och stammar, så dels förstår du inte vad jag säger och dels tar det en jävla tid eftersom jag tvingas säga alla ord flera gånger. Smile

Citat:
Men förutom de kategorier som nu är kvar skulle jag gärna vilja få in förslag för nya som vi kan addera in.

Bästa skånskstammande wrestlingrecensent?
DiBiase

InläggPostat: 17 sep 2012 19:16    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Jag skulle egentligen sagt det här förra året (Hard Justice), men du har ju helt missuppfattat det här med namngivning av Awards, man skulle kalla det en botch. Förr om åren har det hetat fyndiga (nåväl) saker som Bound for Dishonor, Night of Chumpions, Royal Fumble etc, och sedan går du och ger omröstningarna exakt samma namn som befintliga wrestlinggalor, vad är det för brist på fantasi? Jag föreslår Zeroes of Wrestling som namn för årets omröstning, för att knyta an till tidigare tradition.

Jaja, du är bara avundsjuk att du kammade NOLL NOLL NOLL NOLL NOLL på förra årets Awards. Men om du lovar att inte ta illa upp kan vi kanske införa "Årets Besserwisser" för då är jag helt övertygad om att du kommer gå ifrån Awardsen som en vinnare Razz . Hur som helst tycker jag din Zeroes of Wrestling var alldeles för PG så jag kör på en mer attitude-aktik variant, så jag hoppas den duger.

Sebbe, jag stammar också så jag tror inte vi ska försöka oss på telefonexperimentet, kan bli en riktigt dyr telefonräkning Rolling Eyes .

Hur som helst har jag lagt till de kategorier som blir kvar i första inlägget, så om någon har synpunkter på dessa går det också självklart bra att diskutera.
Stefan

InläggPostat: 17 sep 2012 19:40    Rubrik: Svara med citat

Bra att du ändrade namn, jag förutsatte att detta var ett familjevänligt forum, därav mitt snälla namnförslag.

Ang kategorierna så hoppas jag de modifieras då det är mycket luddigheter. Detta är bitar av vad jag skrev förra året:

Citat:
Årets botch ser jag inte heller poängen med. Årets sämsta tråd tycker jag är roligt att utse, även om den kan vara svårdefinierad för det finns trådar med en vettig tanke som sedan leder till en idiotisk debatt (inte trådstartarens fel) och så finns det trådar som var usla från början. Även årets mest saknade känns luddig (saknad sedan förra året? saknad jämfört med hur aktiva de var förr om åren?). Dessutom får folk som ändå är semiaktiva röster här. Årets citat är också en onödig kategori, så mycket roliga citat skrivs här inte.

Sedan har jag aldrig förstås poängen med kategorin Årets Meltzer. Men om man ändå ska ha kategorin borde den heta någonting annat (typ årets nyhetsspridare). Meltzer är ju ofta den som är först med nyheterna, han rapporterar inte bara det andra skrivit. De enda gångerna någon någonsin varit förtjänt av epitetet Årets Meltzer här är när Mr RAW knäckte nyheten om att Phoenix var intresserade av att arrangera Wrestlemania (Gretzkytröjan) och möjligtvis de gånger våra admins (Sebbe?) haft nyheter om wrestling på svensk tv.

I ärlighetens namn är flera kategorier rätt diffusa (årets heel: ska vi verkligen uppmuntra till gimmickpostande?, årets tweener: vadå vill vara alla till lags, en tweener inom wrestlingen gör väl vad han själv känner för utan att ta hänsyn till andra?).
Jag kan förstå om man inte vill ändra på inarbetade begrepp, men jag hade gärna sett att Årets face, heel och tweener alla togs bort och att kategorin Årets forummedlem (åter)-infördes istället. Den skulle helt enkelt gå till den som man tycker tillför forumet mest och mer eller mindre ersätta kategorin Årets face.

----

Jag skrev att jag ville ha en kategori som hette Årets forummedlem, men när jag tänker efter skulle jag vilja ha två positiva kategorier. En som går till den som helt enkelt skriver bäst inlägg (den person vars inlägg man alltid ser framemot) och en som går till den som gör mest för att sprida glädje på forumet (håller i tävlingar etc och allmänt håller forumet levande). Hade vi haft den indelningen i år hade jag röstat på Siggesork i den första kategorin och DiBiase i den andra.

Sedan vill jag förtydliga att jag inte har något som helst intresse att ta över detta, men om man som jag fick fyra röster som Årets face, två som årets heel och två som årets tweener, eller vad jag nu fick till slut, så är kategorierna och dess formuleringar något luddiga enligt mig.

Du själv skrev också:
Citat:
Däremot är jag övertygad att till kommande år definiera de olika begreppen mer och tydligare så att både folk som röstar och får rösterna vet vad den gäller, vilket nog har varit lite si och så med innan.

Jag hör för mig att du nämnde "Årets promo" som namnförslag till den kategori jag efterlyste, vilket skulle gå till den som överlag skriver bäst inlägg och är en annan positiv kategori än Årets face. Fast jag ser gärna att den heter Årets Sandow.

Sedan tycker jag vi bör ha en kategori som heter Årets Dr Shelby.
DiBiase

InläggPostat: 17 sep 2012 19:58    Rubrik: Svara med citat

Så där ja Stefan, bra! Vad tror du om att lägga till kategorin "Årets Worker" som ska gå till den som skriver bäst och har de mest intressanta infallsvinklarna i inläggen? På så sätt premieras även detta och avskiljs från Årets Face som ska gå till den som skapar mest glädje och är populär bland resten av forumiterna.

Årets Heel tycker iallefall jag ska vara kvar, men jag har inget emot gimmickar på forumet (likt Mr RAW och Tensai) så länge det inte är trollande.

Årets Tweener är jag lite kluven till, så vill folket här ha bort den så har jag inga problem med det. På samma sätt ställer jag mig till Årets Citat som inte ger så mycket (framgörallt när catchfrasen "Det var då ett gäng monstruöst slöa forumiter..." helt har dött här på forumet). Årets Botch tycker jag dock är ett trevligt inslag i Awardsen.

EDIT:
Jag vet inte om det är för tidigt, men som alla finare Awards så kanske man skulle ha något "Honory award" som ligger utanför röstandet, och då tycker jag personligen att "Mr RAW Honory Award" klingar fint. Men då får ju inte Mr RAW göra någon comeback och förstöra mystiken i det.

Senast ändrad av DiBiase den 17 sep 2012 20:09, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Stefan

InläggPostat: 17 sep 2012 20:09    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Så där ja Stefan, bra! Vad tror du om att lägga till kategorin "Årets Worker" som ska gå till den som skriver bäst och har de mest intressanta infallsvinklarna i inläggen? På så sätt premieras även detta och avskiljs från Årets Face som ska gå till den som skapar mest glädje och är populär bland resten av forumiterna.

Låter bra.

DiBiase skrev:
Årets Tweener är jag lite kluven till, så vill folket här ha bort den så har jag inga problem med det.

Jag skulle inte sakna den. Men om den ska vara kvar bör den förtydligas och ha bättre koppling mellan titel och beskrivning. Det är som jag ser problemet med flera awards, att titeln säger en sak och beskrivningen en annan, vilket skapar oklarheter.
DiBiase

InläggPostat: 17 sep 2012 20:12    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Det är som jag ser problemet med flera awards, att titeln säger en sak och beskrivningen en annan, vilket skapar oklarheter.

Jag ska fila på beskrivningarna tills själva Awardsen startar, de är ju som sagt var ärvda av Bajen Chris Hero vilket kan förklara en del Rolling Eyes .
Stefan

InläggPostat: 17 sep 2012 20:14    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Jag vet inte om det är för tidigt, men som alla finare Awards så kanske man skulle ha något "Honory award" som ligger utanför röstandet, och då tycker jag personligen att "Mr RAW Honory Award" klingar fint. Men då får ju inte Mr RAW göra någon comeback och förstöra mystiken i det.

På liknande tema, som förvisso inte är kopplad till Awardsen, har jag funderat på en Swewrestling Hall Of Fame, där en ny medlem röstas in varje, eller vartannat, år. Inväljningsprocedur kan ju diskuteras närmare om det överhuvudtaget finns intresse.

Senast ändrad av Stefan den 17 sep 2012 20:16, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Stefan

InläggPostat: 17 sep 2012 20:16    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Jag ska fila på beskrivningarna tills själva Awardsen startar, de är ju som sagt var ärvda av Bajen Chris Hero vilket kan förklara en del Rolling Eyes .

Jo, det förklarar som sagt en del. Men eftersom han trots allt drog igång denna eminenta tradition så ville jag inte vara för taskig mot honom.
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 17 sep 2012 21:48    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
DiBiase skrev:

På liknande tema, som förvisso inte är kopplad till Awardsen, har jag funderat på en Swewrestling Hall Of Fame, där en ny medlem röstas in varje, eller vartannat, år. Inväljningsprocedur kan ju diskuteras närmare om det överhuvudtaget finns intresse.

MCN lär ju ligga bra till att väljas in först för mig iaf.

Det här med den som skriver bäst, det kanske borde heta Årets Draw istället för Årets Worker eller så kanske den borde vara en annan kategori.
DiBiase

InläggPostat: 17 sep 2012 22:02    Rubrik: Svara med citat

Nja jag tycker (iofs inte så konstigt då det var jag som skrev det) att Årets Worker är ett bra namn. Daniel Bryan är en jävligt bra worker i ringen men som kanske inte är så poppis bland the ringrats (förutom små brudar och tvillingar då möjligtvis) och på samma sätt borde det kunna appliceras här i forumet i någon som han insiktsfulla och bra inlägg men som kanske inte alltid är lika populära som lustiga onetimers som går hem bland massorna.

Inte på allvar, men det skulle vara kul med Årets Kurt Angle till den forumit som ändrar/tar bort flest inlägg Laughing .

EDIT... och när jag och Stefan talar om "skriver bäst" så utgår jag ifrån att varesig jag eller han då snackar bäst grammatiskt.
DiBiase

InläggPostat: 18 sep 2012 12:15    Rubrik: Svara med citat

Stefan, tänkte på en sak ang. definitionen på Årets Tweener. Den passar egentligen bättre med namnet Årets Jobber, dvs. som ligger alla till lags och jobbar (vilket inte alls behöver vara något negativt). Så vad tror ni om att lägga till den kategorin och ändra tweener alt. ta bort den.

Jag kommer förövrigt ändra alla kategorier till wrestlingassosiationer i samband med att jag uppdaterar beskrivningarna senare idag, så Årets Avatar lär bli typ Årets Luchamask osv...

Edit, någon som har förslag vad man skulle döpa om "Årets Händelse" och "Årets Mest Saknade" till. Tänkte den sistnämnda kunde vara "Årets Owen" men det kanske är för morbid?
DiBiase

InläggPostat: 18 sep 2012 20:19    Rubrik: Svara med citat

Så nu har jag uppdaterat kategorinamn och beskrivningar samt lagt till några kategorier. Men jag tar gärna inspel på både förändringar i de kategorier som står i första inlägget och förslag på nya kategorier.
roxzt

Registreringsdatum: 14 maj 2012

InläggPostat: 19 sep 2012 10:56    Rubrik: Svara med citat

Årets Rookie? Rolling Eyes
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet