Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Aktiva/icke aktiva admins?
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 19 okt 2012 15:18    Rubrik: Aktiva/icke aktiva admins? Svara med citat

Utbruten tråd.

Carnage skrev:

Årets Heel
Vobbster vände ju heel här när han har varit med i TV och inte anser sig ha tid att sköta om forumet längre.

Fast sammantaget tror jag att Vobban är den mest aktiva av alla oss mods. Wink

Senast ändrad av sebbe den 10 nov 2012 22:35, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 19 okt 2012 17:42    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Carnage skrev:

Årets Heel
Vobbster vände ju heel här när han har varit med i TV och inte anser sig ha tid att sköta om forumet längre.

Hahaha Carnage om du tycker att jag lägger ner lite tid vad gör inte då dom andra, förutom Sebbe? Jag är ju fan här ständigt och försöker hålla ordning.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 19 okt 2012 17:52    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
sebbe skrev:
Carnage skrev:

Årets Heel

Hahaha Carnage om du tycker att jag lägger ner lite tid vad gör inte då dom andra, förutom Sebbe? Jag är ju fan här ständigt och försöker hålla ordning.... Cool

Ja ni skulle må bra av att rensa ur lite bland admins, Swewrestling är inte så stort att vi behöver 5 admins eller hur många ni nu är. Men det hör inte hemma här.
TheInsane

InläggPostat: 09 nov 2012 16:50    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
TheVobb skrev:
sebbe skrev:
Carnage skrev:

Årets Heel

Ja ni skulle må bra av att rensa ur lite bland admins, Swewrestling är inte så stort att vi behöver 5 admins eller hur många ni nu är. Men det hör inte hemma här.

Tänk dock på hur många vi är som är aktiva. Det är egentligen Sebbe och Vobban som alltid skriver och är här. Sedan jag själv som alltid tittar in men som deltar allt mindre. Resterande är i princip helt frånvarande.
Till överst på sidan
Carnage

InläggPostat: 09 nov 2012 17:53    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Carnage skrev:
TheVobb skrev:
sebbe skrev:
Carnage skrev:

Årets Heel

Tänk dock på hur många vi är som är aktiva. Det är egentligen Sebbe och Vobban som alltid skriver och är här. Sedan jag själv som alltid tittar in men som deltar allt mindre. Resterande är i princip helt frånvarande.

Ja varför har dom då status som admin om dom inte är närvarande?
TheVobb

InläggPostat: 10 nov 2012 00:55    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
Ja varför har dom då status som admin om dom inte är närvarande?

Nu måste jag bara fråga varför känner du att det är värt att lägga ner energi på detta när det inte är något problem? Det förstör väl inte att det finns många admins? Jag är ju fortfarande rätt grön i denna roll och tycker det är bra att det finns fler än Sebbe & Insane att rådfråga med även om dom inte är aktiva. Sedan kan det ju vara så att vissa har valt att jobba i det tysta. Carnage, jag hoppas du inte ser detta som nåt påhopp, tycker det bara är rätt ointressant varför vissa fortfarande är admins fasten dom inte aktiva i dom olika trådarna..... Cool

Till överst på sidan
Carnage

InläggPostat: 10 nov 2012 03:12    Rubrik: Svara med citat

Tänker mer på Rollins, MCN och Mr RAW som inte är aktiva men som fortfarande är Admins.
I mitt tycke ska admins vara någon som är en aktiv medlem och inte någon som bevisligen tappat intresset för wrestling och för forumet.
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 10 nov 2012 03:26    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
Tänker mer på Rollins, MCN och Mr RAW som inte är aktiva men som fortfarande är Admins.
I mitt tycke ska admins vara någon som är en aktiv medlem och inte någon som bevisligen tappat intresset för wrestling och för forumet.

Jag håller helt med dig här Carnage. Måste tyvärr även räkna in Perkoff här för även om han alltid skriver intressanta saker när han väl gör det tycker jag inte det räcker att vara aktiv några veckor om året (Tror han att han är Undertaker eller? Wink) för att få fortsätta vara admin. Insane må vara halvtid, men det är i alla fall tillräckligt ofta för att få ha kvar sin adminstatus enligt mig.

Nu kanske någon/några av de till synes inaktiva adminsen behövs av orsaker vi användare inte vet, teknisk support etc, och den personen kan då få vara kvar, men jag tycker inte det är befogat att ha fyra inaktiva admins, utan ser hellre att nya admins utses och ersätter. Det kanske inte behövs sju admins, men jag hade gärna sett fler än 2,5 aktiva sådana. Det bidrar ju knappast till ett levande forum eller sänder något bra intryck när majoriteten av adminsen inte postat här på över ett år.

Mina två cent.
TheInsane

InläggPostat: 10 nov 2012 09:05    Rubrik: Svara med citat

Ja, vissa är kvar av tekniska anledningar. De andra bara för att vi är snälla mot dem Wink

Sedan är det så att vi inte kan ta in vem som helst samt att den som är mest aktiv på forumet under en längre tid, och som bitvis agerar som admin ändå, har tackat nej.

Jag vet inte alls dock varför det är ett problem för er att vi har en del admins som är inaktiva. Det gör varken till eller från för forumet. Dessutom brukar inte rollen som admin betyda att någon ändras i deras medverkan på forumet. Den enda jag kan minnas är Rollins som verkligen gick in och röjde upp (tack för det!). Tyvärr började han röka på kuppen Wink

Relaterat tycker att klagomålen oftare och oftare rör helt ovidkommande saker. Antal admins samt att flytta tiden för diskussion av SD. Inget som påverkar forumet egentligen. Fast det kanske har kommit till det nu. SweWrestling är ganska stabilt och då behöver man bara peta i detaljerna.
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 10 nov 2012 09:23    Rubrik: Svara med citat

Kan ju också lägga till att flera admins som är "osynliga" i de öppna forumdelarna faktiskt är aktiva i P-rummet när vi behöver deras råd/hjälp.
TheVobb

InläggPostat: 10 nov 2012 13:15    Rubrik: Svara med citat

Jag förstår inte ens att folk kan lägga ner energi på att klaga på att det finns för många admins?
Varför är det ett problem?
Vad spelar det för någon roll att det finns många admins och att vissa inte är lika aktiv som förut?
Det är ju inget som förstör på Swewrestling, eller hur? Men det verkar ju störa vissa vilket jag inte fattar varför?

Jag, Sebbe och Insane är dom som är aktiva just nu, men som Sebbe skrev är vissa "osynliga" och aktiva när det gäller.
Jag tror att vissa här har påtok för mycket dötid och lägger den på att söka fel istället för att lägga den energin på vettigare saker. Nu får dom som tar åt sig grina hur mycket dom vill men jag var bara tvungen att lufta mig.... Cool

Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 10 nov 2012 15:43    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Ja, vissa är kvar av tekniska anledningar. De andra bara för att vi är snälla mot dem Wink

Jag noterar smileyn, men tycker inte det sistnämnda är nåt bra skäl att ha dem kvar.

TheInsane skrev:
Sedan är det så att vi inte kan ta in vem som helst samt att den som är mest aktiv på forumet under en längre tid, och som bitvis agerar som admin ändå, har tackat nej.

Klart ni inte kan ta in vem som helst, men jag kan komma på en handfull namn som varit här länge och som jag tror skulle göra en god insats som admin. Om ni behöver någon som kan sköta det tekniska kan ni ju nämna det när/om ni rekryterar.

TheInsane skrev:
Jag vet inte alls dock varför det är ett problem för er att vi har en del admins som är inaktiva. Det gör varken till eller från för forumet.

Som jag skrev tidigare, det bidrar knappast till ett levande forum. Sedan kan det bli oklarheter/konstigheter i beslut som ska tas/omprövas när de admins som var aktiva förr inte alls är aktiva nu. Jag kan ju omöjligt veta vilka admins som är inblandade i beslut som tas nu, men för att ta ett exempel så har jag svårt att se att Mr RAW var inblandad i regelförändringen om Smackdown som gjordes för några veckor sedan då den gick helt emot den omröstning han ordnade för några år sedan. Jag tror helt enkelt det blir mer ordning och konsekvens med fler aktiva admins.

TheInsane skrev:
Relaterat tycker att klagomålen oftare och oftare rör helt ovidkommande saker. Antal admins samt att flytta tiden för diskussion av SD. Inget som påverkar forumet egentligen. Fast det kanske har kommit till det nu. SweWrestling är ganska stabilt och då behöver man bara peta i detaljerna.

Huruvida tid för diskussion av SD påverkar forumet vet vi inte. Jag tror det skulle kunna främja diskussionen, men visst, någon påverkan i det stora hela skulle det knappast göra. Samtidigt har det röstats om det och resultatet blev vad det blev, så jag ska inte tjata mer om det.
Sedan kanske "SweWrestling är ganska stabilt" om man menar att vi inte har problem med troll och andra otrevligheter längre, men å andra sidan tycker jag forumet är dödare än vad det någonsin varit. Det är mest klipp och klistra och diskussionerna lyser för det mesta med sin frånvaro. Nu kanske detta har väldigt lite med inaktiva admins att göra, utan beror på andra saker som bristande wrestlingintresse överlag och att bidragande forumiter lämnat eller skriver allt mindre av olika orsaker och inga nya forumiter klivit fram, men jag tror knappast att det skickar ut rätt signaler att vi har fyra av sju admins som är inaktiva.

Nu är det inte meningen att detta ska uppfattas som gnäll. Min önskan är i slutändan ett bättre forum och jag hoppas vi har tillräckligt högt i tak här för att man ska få lufta åsikter som dessa oavsett om det gäller stora eller mindre frågor utan att behöva bli anklagad för att ha för mycket fritid. Vad ni gör med denna feedback är upp till er.
sebbe

InläggPostat: 10 nov 2012 15:54    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Jag kan ju omöjligt veta vilka admins som är inblandade i beslut som tas nu

Är detta verkligen ett problem? Confused

Stefan skrev:

Nu är det inte meningen att detta ska uppfattas som gnäll. Min önskan är i slutändan ett bättre forum och jag hoppas vi har tillräckligt högt i tak här för att man ska få lufta åsikter som dessa oavsett om det gäller stora eller mindre frågor utan att behöva bli anklagad för att ha för mycket fritid. Vad ni gör med denna feedback är upp till er.

Jag tror att alla arbetar för ett bättre forum och naturligtvis ska man få lufta sina åsikter. Dock känns det ibland som att det klagas bara för sakens skull istället för att man vill få till en förbättring. Det är en sak att påpeka uppenbara fel och brister och en helt annan att gnälla på precis allt, oavsett hur litet problemet än må vara.
TheInsane

InläggPostat: 10 nov 2012 16:19    Rubrik: Svara med citat

Jag kan bara tala för mig själv men anledningen till att jag deltar mindre och mindre är bristande intresse för wrestlingen i stort. Jag vet att andra admins känner samma sak samt medlemmar från förr.

Dessutom tror jag det fanns någon väldigt unikt i Sverige från det att TV3 lade ner sina sändningar 1996. Vi hade en fan-base i ungefär samma ålder som hållit sitt intresse vid liv trots uppehållet men kanske också pga detsamma. När SweWrestling och #wwfsverige startades tror jag många lockades eftersom de hållit intresset vid liv så länge själva men sällan möt andra som haft samma intresse. Där tror jag dynamiken fanns under tidiga 2000-talet för nätaktiviteten bland svenska wrestlingfans. På gott och på ont.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 10 nov 2012 16:44    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:

Är detta verkligen ett problem? Confused

Jag trodde jag förklarade vad jag menade i resten av den meningen, det vill säga att det har med kontinuitet att göra och att det kan bli mindre lyckat om beslut ska tas av endast en eller två admins vilket jag ibland får intrycket av att så är fallet för tillfället. Men för att förtydliga så behöver jag självklart inte veta exakt vilka som är inblandade i olika beslut, men när du skriver att inaktiva admins gör saker i personalrummet, konstaterade jag bara att det är ett vagt uttalande. Min poäng var i alla fall att om det ska tas beslut så ser jag hellre att fem-sex admins är inblandade än att de tas av en eller två, eftersom detta kan bli för godtyckligt. Om det är så i dagsläget, att även flera av de inaktiva är iblandade i besluten, har jag inga klagomål på just den punkten, även om jag föredragit att alla varit aktiva.

sebbe skrev:
Jag tror att alla arbetar för ett bättre forum och naturligtvis ska man få lufta sina åsikter. Dock känns det ibland som att det klagas bara för sakens skull istället för att man vill få till en förbättring. Det är en sak att påpeka uppenbara fel och brister och en helt annan att gnälla på precis allt, oavsett hur litet problemet än må vara.

Om det där är riktat till mig tycker jag ju knappast att jag klagar på minsta lilla sak. Men visst, jag är subjektiv i frågan. Ser jag något där jag ser potential för förbättring säger jag däremot ofta till, oavsett om det är en mindre eller större fråga.

För övrigt kanske denna diskussion borde brytas ut i en ny tråd, så att även folk som inte bryr sig om Forum Awards lägger märke till den och kan tycka till i ämnet om de så önskar.
Om det efter det fortfarande bara är jag och Carnage som tycker det är ett problem med inaktiva admins, och ni admins själva inte heller har något problem med nuvarande lösning, så är problemet uppenbarligen inte så stort.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Sida 1 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet