Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Aktiva/icke aktiva admins?
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 10 nov 2012 21:47    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Min poäng var i alla fall att om det ska tas beslut så ser jag hellre att fem-sex admins är inblandade än att de tas av en eller två, eftersom detta kan bli för godtyckligt. Om det är så i dagsläget, att även flera av de inaktiva är iblandade i besluten, har jag inga klagomål på just den punkten, även om jag föredragit att alla varit aktiva.

Ta detta med SD-regeländringen förra veckan. Det var inget beslut jag tog på egen hand utan jag drog upp det i personalrummet, de andra höll med mig och därefter ändrade jag i reglerna. Sådant framkommer kanske inte så mycket som det kanske borde, men det är ingen som ensam ändrar i reglerna här på SW. Tvärtom tas allt upp internt innan nya regler/regeländringar tillkommer.

Småsaker som flyttning av trådar, ändrande av rubriker och liknande är självklart inget som förankras i personalrummet om det inte är något extraordinärt, utan detta sköter admins själva.

Nog om det, åter till trådens egentliga ämne!
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 10 nov 2012 22:14    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Stefan skrev:
Min poäng var i alla fall att om det ska tas beslut så ser jag hellre att fem-sex admins är inblandade än att de tas av en eller två, eftersom detta kan bli för godtyckligt. Om det är så i dagsläget, att även flera av de inaktiva är iblandade i besluten, har jag inga klagomål på just den punkten, även om jag föredragit att alla varit aktiva.

Ta detta med SD-regeländringen förra veckan. Det var inget beslut jag tog på egen hand utan jag drog upp det i personalrummet, de andra höll med mig och därefter ändrade jag i reglerna. Sådant framkommer kanske inte så mycket som det kanske borde, men det är ingen som ensam ändrar i reglerna här på SW. Tvärtom tas allt upp internt innan nya regler/regeländringar tillkommer.

Nog om det, åter till trådens egentliga ämne!

Jag ska bara svara på detta då, sedan tycker jag fortfarande att ämnet kan brytas ut så vi slipper vara offtopic här.

Det var ju bra om detta beslut inte togs av en person, men samtidigt är det anmärkningsvärt att vi nu har en regel (fredag kl 24.00) som bara 1 person av 29 ville ha när ni anordnade en omröstning om detta för några sedan, http://www.swewrestling.com/forums/viewtopic.php?t=4117&start=0
Det är sådant jag menar med brist på kontinuitet, och en av de negativa effekterna med att ha för många inaktiva admins. Och om Mr RAW var inblandad i den senaste regeländringen är det ännu konstigare.
sebbe

InläggPostat: 10 nov 2012 22:51    Rubrik: Svara med citat

Det känns faktiskt som att du aktivt letar fel och påtalar rena skitdetaljer. Som förra veckan när jag postade min SD-recension efter midnatt och du skrev:

Stefan skrev:
App, app, app. Akta så du inte får Mr RAW, DiBiase och övriga lördagmorgon-maffian på dig Wink Smackdown har inte sänts på amerikansk tv än.

Även om du hade med en smiley i inlägget känns det som om du tar precis alla tillfällen att påtala alla möjliga småfel du hittar. (Tips: Sådant förmedlas bäst via PM för att inte gå OT i själva tråden). Jag vet inte om det bara är jag som är ouppmärksam men det verkar som om de allra flesta tillrättavisningarna på forumet kommer från just dig. Om du så hemskt gärna vill bli admin så säg det istället för att leka CM Punk och försöka vara "folkets hjälte". Naturligtvis är det bra med engagerade medlemmar på forumet men du verkar AKTIVT leta fel att klaga på.
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 10 nov 2012 23:31    Rubrik: Svara med citat

Om det nu var bestämt att SD inte skulle diskuteras förrän efter det hade sänts i amerikansk tv, vilket var det som hade sagts ursprungligen 2006 (och fortfarande står i originalinlägget för SD-tråden!) och sedan bekräftades i omröstningen 2010, så ser jag inte det som något skitdetalj att gå in och påpeka när ett avsnitt diskuterades flera timmar före denna tidpunkt. Det är väl rätt relevant att sådana regler följs just så att ingen ska behöva gå in och bli spoilad? Sedan var det ju olyckligt i just detta fall eftersom det i reglerna uttrycktes otydligt innan det senaste förtydligandet.

Men nu har jag sagt vad jag ville säga i adminfrågan. Det var bra att den bröts ut, och är det som sagt inga fler än Carnage och jag som ser det som ett problem med inaktiva admins ska jag inte säga något mer om det utan låta det vara. Carnage lyfte frågan, jag ville visa mitt stöd och när det sedan frågades vad som är problemet med att admins är inaktiva gav jag exempel.
kosmoskatten

Registreringsdatum: 11 augusti 2006

InläggPostat: 11 nov 2012 02:30    Rubrik: Svara med citat

Jag stöder också. (håller helt med om omröstningen sköttes klantigt om smackdown för några år sedan. Problemet idag är ju snarare att knappt någon postar om veckoprogrammen längre.)

Kan dessutom påpeka att herr Sebbe själv brutit mot Smackdown-regeln och publicerat recensionen för tidigt. Vilket jag påpekade i PM.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 11 nov 2012 05:32    Rubrik: Svara med citat

På vilken annat forum som helst så hade man bytt ut dom aktiva admins mot andra men på Swewrestling är det tydligen ok att vara admin på ett wrestling forum när man inte kollar på wrestling eller är aktiv medlem.
TheInsane

InläggPostat: 11 nov 2012 09:29    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
På vilken annat forum som helst så hade man bytt ut dom aktiva admins mot andra men på Swewrestling är det tydligen ok att vara admin på ett wrestling forum när man inte kollar på wrestling eller är aktiv medlem.

Nu blev det nog lite fel tror jag...

Tycker nog att fokus borde ligga på att vi som är aktiva fortfarande är mer än nog för arbetsbördan. Jag vet inte vad du tycker men det är inte precis så att vi måste jobba stenhårt för att få allt att flyta på. När vi rekryterade Rollins, Perkoff och Mr. RAW hade vi en helt annan situation. Speciellt vad gäller troll och liknande. Då behövdes verkligen åtminstone 5 personer för att hålla skutan uppe. För tillfället sköter det mesta sig självt. Men visst har det skett på bekostnad av att färre människor i Sverige är så pass intresserade av wrestling idag att de vill dikskutera det online.

Vad tror du skulle ändras på forumet om vi bytte ut några admins? Det är knappast så att man skriver mer eller mindre här bara för att man har makten att stänga trådar och stänga av användare...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 11 nov 2012 09:40    Rubrik: Svara med citat

Ni behöver inte byta ut någon utan det handlar om att ni har Admins som inte är aktiva och inte längre behöver ha admin status.

Varför behöver dom ha admin status om dom nu ändå inte är aktiva, vad är det dom tillför när dom inte längre besöker forumet?
sebbe

InläggPostat: 11 nov 2012 09:56    Rubrik: Svara med citat

Gällande SD:

Jag vet inte när det började släppas shower på nätet före de gick på TV, men sedan ganska länge går det utmärkt att få ner SD redan på fredag förmiddag. Därför tycker jag inte det är fel att få diskutera programmet redan på lördagen kl 00:00. Tycker att regeln var luddigt utformad innan (innehöll inget exakt klockslag från när man fick börja diskutera programmet) och ville få till en liten ändring (midnatt) för att råda bot på detta.

Jag ändrade för övrigt också i SD-trådens förstainlägg så aktuell regel står där. Det missade jag helt när reglerna ändrades.

Gällande admins:

Citat:
Ni behöver inte byta ut någon utan det handlar om att ni har Admins som inte är aktiva och inte längre behöver ha admin status.

Varför behöver dom ha admin status om dom nu ändå inte är aktiva, vad är det dom tillför när dom inte längre besöker forumet?

Flera är aktiva "backstage" så att säga, och sköter det tekniska. Verka utan att synas.
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 12 nov 2012 12:13    Rubrik: Svara med citat

För mig är den här adminfrågan lite tvådelad, i en "pragmatisk" del och en "ideologisk" (dåliga termer kanske). Den pragmatiska delen är ju inget större problem då Sebbe och Vobban gör ett sånt bra jobb i den löpande driften samt att forumet är i en jäkla stiltje just nu (vilket underlättar). Självklart finns det problem med detta också, såsom att beslut tas av endast 2-3 admin. Och om det skulle nu vara så att dessa saker tas upp av ALLA admin så har jag svårt att se de inaktiva som inte särskilt bra beslutsfattare. I och med att det är så få aktiva admins så tror jag att omröstningar med oss "fotfolk" är det enda rätta då beslut tagna av endast 2 st känns väldigt diktatoriskt. Sen gäller det då också att dessa beslut följs också.

När det gäller ideologiskt så känner jag personligen en väldig avsmak till utnämningar på livstid, som detta verkar vara. Antingen ÄR man admin, och tar den uppgiften på allvar och deltar i det arbetet som krävs och om man inte har glöden kvar så väljer man att kliva av. För visst kan det väl inte vara så att det är fyra admin som behövs för att enbart sköta den "tekniska driften backstage", så att säga?

Men jag antar att allt detta utrinner till att dessa personer själva tar det ansvaret och resignerar sig från sina uppdrag för att hur gärna Sebbe och Vobban vill ha bort de (hypotetsikt alltså) så är de en minoritet i sammanhanget och inte har makt att fatta det beslutet.

Så egentligen är nog hela den här tråden irrelevant och vi alla får förlita oss på gott omdöme från de admins som inte längre är aktiva och inte heller jobbar "backstage".
JJ_Devel

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 12 nov 2012 16:59    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker DiBiasie ovan i mångt och mycket har helt rätt. Det stör mig inte att vi har många inaktiva admins, forumet går ju sin gilla gång ändå. Men jag kan också tycka att det är en aning onödigt att ha 2-3 admins som är intresserad av wrestling och driver vidare, medan de andra, som bevisligen inte är lika intresserade längre, sitter kvar som admins på papperet i ett numera lugnt forum. Men, som ovan sagt, jag antar att man vet vad man gör och att dom som inte är aktiva på forumet säger till om man inte vill vara med längre.
TheInsane

InläggPostat: 12 nov 2012 17:04    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker hela diskussionen är att göra en höna av en fjäder. Det finns egentligen inget negativt med hur många admins vi är. Det vore en sak om vi var för få trots att forumet krävde mer. Eller att vi var för många som stretade åt olika håll. Det finns väl egentligen inget exempel på att något gått på tok för att vissa admins inte är aktiva eller hur?

Som det ser ut nu så har vi en person som kan rycka in vad gäller det svåra tekniska och sedan ett par som vi håller dörren öppna för om de har lust med en comeback. Varken mer eller mindre. En utnämning som admin är inte på livstid även om vissa har hängt med ett tag (dock så har admins fått gå förr men det var bra länge sedan nu).

Angående bestämmanderätt anser jag att det lätt kan bli helt galet om vi ska bestämma demokratiskt. Detta är jag helt emot. Men det betyder inte att vi inte kan undersöka vad de flesta tycker i vissa frågor. Nu dök det upp en regeländring som ifrågasatts men generellt verkar det som att kommunikationen fungerar bra och att besluten nästan alltid accepteras. Vi kan inte låta hela forumet bestämma om varje liten detaljfråga.
Till överst på sidan
DiBiase

InläggPostat: 13 nov 2012 12:22    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
En utnämning som admin är inte på livstid...

Hur beståms om en admin har gjort sitt, av de aktiva medlemmarna eller är det upp till varje enskild admin att bestämma om de väljer att lämna? För ett majoritetsbeslut blir ju ganska ointressant då majoriteten är de inaktiva som dörren står öppen för.
DiBiase

InläggPostat: 13 nov 2012 12:32    Rubrik: Svara med citat

Och appråpå att göra en höna av en fjäder så är vi ju wrestlingfans för fasen, där vi dreglar över olika maktstrukturer. Så VEM av dessa inaktiva admins är Anonymous GM och som egentligen håller i marionettsnörerna i Vobbans senaste heelturn ala John Laurinaitis Razz .
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 13 nov 2012 12:39    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Och appråpå att göra en höna av en fjäder så är vi ju wrestlingfans för fasen, där vi dreglar över olika maktstrukturer. Så VEM av dessa inaktiva admins är Anonymous GM och som egentligen håller i marionettsnörerna i Vobbans senaste heelturn ala John Laurinaitis Razz .

Hahaha att du/ni ser mig som heel och Stefan som face är fan ett större mysterium än Palme mordet Laughing

Som jag skrivet förut, jag förstår inte varför detta är ett problem för vissa? Att det finns många admins och några är oaktiva, so what?..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Sida 2 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet