Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd.
Gå till sida 1, 2, 3 ... 125, 126, 127  Nästa

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Debatt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 11 jun 2007 14:31    Rubrik: Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd. Svara med citat

Detta är något som har efterfrågats. En tråd för mindre frågor eller kommentarer angående någon händelse. Detta är främst för inlägg som inte kräver en helt egen tråd. Det finns andra forum med liknande idéer. Exempel kan ni se här (comments which don't warrant a thread):

http://thesmartmarks.com/forums/index.php?showtopic=86575

Hur detta ska fungera på swewrestling är osäkert men vi börjar och ser vad det leder till. En till tråd av samma typ har skapats i delen "WWE".
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Deverud

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 13 jun 2007 22:40    Rubrik: Svara med citat

Vad heter låtarna som Chris Hero och Pelle Primeau använder i ROH?

Är det någon som har remixen av Diamonds are forever på mp3, som Eddie Kingston använt?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Carnage

InläggPostat: 14 jun 2007 06:44    Rubrik: Svara med citat

Använder inte Hero den låt som han alltid använder? Han gick tillbaka till sitt gamla Superman remix theme i CHIKARA.

Eddie Kingstons låt har jag om det är den han brukar använda.
Till överst på sidan
Deverud

InläggPostat: 14 jun 2007 11:14    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
Använder inte Hero den låt som han alltid använder? Han gick tillbaka till sitt gamla Superman remix theme i CHIKARA.

Har bara sett 2 ROH-shower från 2007 ännu, men på dom använder han nån ny låt. Känner igen gitarrslingan, men har ingen aning vad det är för nån låt. Har inte hört honom använda den någon annanstans.

Citat:
Eddie Kingstons låt har jag om det är den han brukar använda.

Han har ju använt en del olika låtar, bla T.I. - What you know, men om första raden i låten är "Diamonds are forever" (som sagt en remix av den där gamla Bond-låten) så är det den jag söker. Om det är den du har så skulle det vara schysst om du skickade den via mail eller msn (mina uppgifter finns i min profil) tillsammans med Heros Superman-låt, som jag också gillar.
Till överst på sidan
Carnage

InläggPostat: 14 jun 2007 11:51    Rubrik: Svara med citat

Hm, kan vara låten Hero använder i CZW? Dead & Bloated av Stone Temple Pilots.

Har inte hört att Kingston använt den låten du nämner utan bara den som låter som någon opera sångerska och BLKOUT's Thief's Hustlas.
Till överst på sidan
Deverud

InläggPostat: 14 jun 2007 12:43    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
Hm, kan vara låten Hero använder i CZW? Dead & Bloated av Stone Temple Pilots.

Har inte hört att Kingston använt den låten du nämner utan bara den som låter som någon opera sångerska och BLKOUT's Thief's Hustlas.

Nix, det är inte den. Tror inte han använt den i nåt annat förbund (men jag kan förstås ha fel).

Den med operasången gillar jag också skarpt, det är väl en remix på The ecstasy of gold, om vi tänker på samma. Har du den?
Till överst på sidan
Carnage

InläggPostat: 14 jun 2007 14:06    Rubrik: Svara med citat

Den har jag däremot, ladda ner den från någon sida förut. Du lär få ett mail snart då Smile
Till överst på sidan
Deverud

InläggPostat: 14 jun 2007 16:09    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
Den har jag däremot, ladda ner den från någon sida förut. Du lär få ett mail snart då Smile

Tackar herr Carnage.

Varför heter det German suplex; var det nån tysk som uppfann greppet?
Till överst på sidan
daniel

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 14 jun 2007 16:24    Rubrik: Svara med citat

Deverud skrev:

Varför heter det German suplex; var det nån tysk som uppfann greppet?

Japp

http://en.wikipedia.org/wiki/Karl_Istaz
Blöjan Booger

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 15 jun 2007 14:30    Rubrik: Svara med citat

Är det någon som har någon info/uppfattning om hur mycket domarna i en match vet om vad som ska hända innan?

Jag antar att de vet vem som ska vinna, samt om de sjävla ska vara med i nån ref bump spot, men vet de när och hur personen som ska vinna ska göra det?

Ett exempel som jag kommer på så här på rak arm:

KOTR 95 (ja, jag vet, antagligen WWF:s sämsta gala någonsin) kvartsfinal mellan Bob Holly och Road Dogg.

Roadie gör nånting från topprepet (inte allt för märkligt, inget som man direkt trodde han skulle vinna på) och ska pinna Holly, domaren räknar, och precis på gränsen till 3 sparkar Holly ur ganska kraftigt, men domaren ger ändå tecken till funktionärerna att "ring the fucking bell".

Var det ett misstag av domaren, eller gjorde helt enkelt Holly en fuling a la Paul Roma mot Alex Wright genom att i princip no sella Roadies dyk?

Det såg väldigt taffligt ut i alla fall, och både Holly och Roadie såg rätt förvånade ut precis efteråt...

Kommer ni på någon mer match, där slutet såg ut att botchas på liknande sätt? (Alltså inte pga skada som typ Lesnar vs. Angle).

Blev visst ett långt inlägg, men på sätt och vis känns detta slut rätt sympomatiskt för den genomusla KOTR 1995.

//Hoa Hoa, Summer Slam 1992, Kamala vs. Undertaker
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 15 jun 2007 15:28    Rubrik: Svara med citat

Jag antar att domarna har rätt bra koll på när och hur matcherna ska sluta. Om en match behöver avslutas tidigare än beräknat till exempel får ju domaren besked om det från någon ansvarig backstage och förmedlar sedan detta till brottarna "time to go home, boys". Andra matcher med liknande slut som jag kommer på på rak arm är Gangrel vs X-Pac på Rumble 99 och Hardcore Battle Royal på WM 2000. Nog ser det jävligt b ut, men med tanke på hur många matcher det ändå är så är det inte så ofta man ser sådana missar.
Deverud

InläggPostat: 15 jun 2007 15:29    Rubrik: Svara med citat

Blöjan Booger skrev:
Kommer ni på någon mer match, där slutet såg ut att botchas på liknande sätt?

Jag kommer ihåg en match i WWF där brottarna gjorde några "pinning predicaments" eller vad man ska säga (rullade runt på mattan och försökte pinna varandra) och domaren räknar 3 trots att ena brottaren tydligt sparkade ur efter 2. Minns inte vilken match det var, men ena brottaren var X Pac. Publiken ropar "You fucked up" till domaren och JR och King försöker snacka bort det...Sebbe kanske vet vilken match jag tänker på? EDIT: Tror Stefan nämnde matchen jag tänkte på ovan.

Sen minns jag en annan match också då Bradshaw sparkar ur efter 2 men domaren räknar ändå till 3. Detta var då Bradshaw var rätt ny och hade sin Stan Hansen-wannabe-gimmick. Var på en Survivor Series tidigt på cardet.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 15 jun 2007 15:45    Rubrik: Svara med citat

Sedan var ju slutet på Sting vs Hogan på Starrcade 97 inte så lyckat. Från min recension: "Hogan utnyttjar situationen, går på med slag, innan han får in sin leg drop och vinner.
Nej, tydligen inte. Bret Hart kommer in igen (Signade WCW honom som brottare eller domare?), och säger att det var en fast count och att det därmed inte ska räknas.
Problemet var att det inte alls var en fast count, vilket inte bara fick Sting att se svag ut utan även fick Bret att framstå som en idiot. Det SKULLE varit en fast count, men den ordinarie domaren klantade till det*. Matchen fortsätter, Sting får in en Stinger Splash och vinner på sin Scorpion Deathlock. ½*"

*Det ryktas att Hogan mutat domaren, Nick Patrick, att räkna i normal takt för att Hogan skulle se bra ut, men jag vet inte hur mycket sanning som ligger i det. Dåligt såg det i alla fall ut, och det var knappast på det sättet Sting borde vunnit efter över ett år av hype.
Blöjan Booger

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 15 jun 2007 16:17    Rubrik: Svara med citat

Tack för svaren, blir till att kolla in de matcher som ni nämner.

Citat:
Det ryktas att Hogan mutat domaren, Nick Patrick, att räkna i normal takt för att Hogan skulle se bra ut, men jag vet inte hur mycket sanning som ligger i det. Dåligt såg det i alla fall ut, och det var knappast på det sättet Sting borde vunnit efter över ett år av hype.

Där ser man, typiskt Hulken. (Nu var iofs bara ett rykte, men inte helt otänkbart att Hogan inte gillade att se sig besegrad).

Citat:
Nog ser det jävligt b ut, men med tanke på hur många matcher det ändå är så är det inte så ofta man ser sådana missar.

Helt klart, med tanke på att det avverkas ett antal hundra matcher per år bara på TV, bara i WWE så är det inte så ofta det sker, men när det väl gör det så ser det väldigt taffligt ut.

//Hoa Hoa, Summer Slam 1992, Kamala vs. Undertaker
Till överst på sidan
daniel

InläggPostat: 16 jun 2007 13:07    Rubrik: Svara med citat

Vad för sorts drink är en Kamikaze som det sägs att Ric Flair hela tiden dricker på krogen?
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> Debatt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3 ... 125, 126, 127  Nästa
Sida 1 av 127

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet