Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SweWrestling Awards 2012 - The Twelfth Annual
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Mr Larsson

Registreringsdatum: 12 januari 2007

InläggPostat: 30 dec 2012 06:39    Rubrik: SweWrestling Awards 2012 - The Twelfth Annual Svara med citat

Denna omröstning är som bekant något som Stefan brukar hålla i, men då han klart och tydligt deklarerade att inte tänkte gör det denna gång, föll det sig så att jag ryckte åt mig uppdraget.

Jag tycker dock att det är på sin plats att applådera och tacka Stefan för hans stora insats med SweWrestling Awards under tidigare år. Stort tack, Stefan!

Jag uppfinner inte hjulet igen, utan använder mig av fjolårets text (lite redigerad). Ni kommer känna igen nedanstående:

' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' ' '

Nu är det dags att sammanfatta året som gått. För tolfte året ska vi gemensamt komma fram till vilken som var årets bästa match, bästa brottare, bästa storgala och så vidare.

Det mesta är sig likt sedan förra året och vi kör samma kategorier som då.

Även i år får ni, om ni vill, skriva en kort kommentar till varje kategori där ni exempelvis motiverar varför ni röstade som ni gjorde och/eller vem/vad som var nära att få er röst.
Ex: Årets Gala: Spring Stampede 94.
Denna gala hade något för alla. Nastys/Cactus Jack & Maxx Payne var det brutalaste jag sett, Steamboat/Flair levererade i main eventet och ingen match var dålig. Wrestlemania 10, Slamboree och Super J Cup var andra bra galor.

Detta är absolut inget nödvändigt, utan helt valfritt. Men motiverar man så ska det ske i samband med kategorin i fråga. Det går bra att motivera noll, någon, några eller alla kategorier. Jag tar mig rätten att eventuellt göra ett urval, det vill säga inte publicera alla kommentarer. Det är exempelvis inte så givande för er att läsa tio motiveringar som alla säger samma sak.

Reglerna är lätta och ganska självklara, men för att det inte ska ske några missförstånd, bör du läsa igenom följande innan du sänder in dina röstningar:

- För att underlätta för mig vill jag att du skriver siffran eller rubriken före svaret. Rabbla alltså inte bara upp namnen på brottarna du röstar på, utan se till att man tydligt ser vad du menar. För att underlätta för dig och för mig finns det en mall som du bara behöver kopiera och fylla i, och sen skicka till mig. Mallen finns längst ner i detta inlägget.

- Du måste inte rösta på alla kategorier, utan ta bara de du känner att du vill rösta på. Givetvis är det roligare ju fler kategorier du röstar på, men antalet är som sagt helt valfritt.

- När du skickar in din röstning; var vänlig uppge det namn du vill stå som (riktigt namn eller nickname).

- Skicka ej som bifogad fil. Skriv bara ner det i din mailklient och skicka!
Använd mallen nedan.

- En röst per kategori, och du får naturligtvis bara skicka in en omgång röster!

- Skriv tydligt vad du röstar på. Som bästa brottare kan du inte bara skriva ”Hardy” eftersom det kan vara både Jeff och Matt (eller Barry). Detsamma vad gäller matcher. Du måste ange en speciell match där, så att skriva ”Allt med RVD” diskvalificeras direkt. .

- Detta är en omröstning för wrestling, inte MMA. MMA-röster kommer att strykas, såvida de inte har någon wrestlinganknytning. Att rösta på Undertakers och Brocks konfrontation som årets mark out-moment är okej, medan röster på Lesnar vs Velasquez som årets match kommer att strykas.

- Det år ett plus om du är övertydlig. Utgå från att jag inte vet ett dugg om förbund utanför WWE för att det ska bli så rätt som möjligt.

- Till skillnad från vissa andra wrestlingomröstningar, så sträcker detta sig från 1/1-2012 till 31/12-2012, det vill säga hela 2012. Tänk på detta så du inte röstar på matcher eller händelser som tog plats FÖRE eller EFTER 2012! Såna röster kommer att bli diskvalificerade.

- Tänk efter vad du själv tycker och tänker då du röstar. Vad andra tycker är oväsentligt, så rösta absolut inte på något bara för att ”man bör” utan gå efter vad du själv känner. Men tänk samtidigt på att inte rösta på din idol på alla kategorier, bara för att han/hon ska få flest röster, utan rösta så ärligt som möjligt.

- Röster skickas in till mig på peter@snarl-up.com alternativt metalarsson@gmail.com
Även PM går bra.
Skriv Awards i ämnesraden. OBS: När du väl har skickat in dina röster får du inte ändra dem. Så tänk efter två gånger innan du skickar in dem.

- Senast kl 15.00, 2013-02-03 ska rösterna vara mig tillhanda.

Positiva kategorier:
1. Årets Brottare:
Den brottaren som på ett positivt sätt har utmärkt sig mest. Väg in brottning, micskills, psykologi, fejder, karisma eller vad du nu utgår från när du bedömer brottare. Helt enkelt den brottaren du anser varit bäst överlag inom wrestlingen i år.

2. Årets Favoritbrottare: Den brottaren som du tycker bäst om under året. Här behöver du inte räkna in matchkvalitet, intervjuer, fejder etc, utan endast gå efter dina känslor.

3. Årets Bästa Brottare: Den brottaren som har visat sig vara bäst rent brottningsmässigt under året.

4. Årets Bästa Kvinnliga Brottare: Den kvinnliga brottare som på ett positivt sätt har utmärkt sig mest. Väg in brottning, micskills, psykologi, fejder, karisma och/eller vad du nu utgår från när du bedömer brottare. Helt enkelt den kvinnliga brottaren du anser varit bäst överlag inom wrestlingen i år.

5. Årets Bästa Tagteam: Det tagteamet som under året har visat sig vara det bästa. Väg in brottning, micskills, psykologi, fejder, karisma, samspel eller vad du nu utgår från när du bedömer tagteam. (Notera att det är tillåtet att rösta på tagteams som inte har ett gemensamt namn.)

6. Årets Bästa Face: Den brottaren som bäst lyckades med rollen som face.

7. Årets Bästa Heel: Den brottaren som bäst lyckades med rollen som heel.

8. Årets Bästa Högflygande Brottare: Den brottaren som har gjort det bästa när det gäller flygande brottning under året.

9. Årets Bästa Tekniska Brottare: Den brottaren som har visat upp den bästa tekniska brottningen.

10. Årets Bästa Brawler: Den brottaren som under året har visat sig vara den bäste på rena ”slagsmål”. Det innebär stiffa slag/sparkar, rejäla bumps och att han inte ryggar tillbaka för att ta en smäll på riktigt om det behövs.

11. Årets Mest Förbättrade Brottare: Den brottaren som har utvecklats mest sedan förra året. Väg in brottning, micskills, psykologi, fejder, karisma eller vad du nu utgår från när du bedömer brottare.

12. Årets Mest Underskattade Brottare: Den brottaren som du anser vara den mest underskattade under året. Här väger du in hur stor push han/hon får, tv-tid, bälten, ppv-matcher med mera sett till sin talang, publikmottagande, sin förmåga att dra publik/tittare etc. Här är det alltså hur du uppfattar hur han/hon pushas av förbunden.

13. Årets Bästa Micskills: Den brottaren som under året har visat sig bäst på att ge intervjuer och som säger de mest intressanta sakerna. En person man längtar till att få höra snacka igen.

14. Årets Bästa Personlighet/Gimmick: Den personlighet/gimmick som du anser är årets bästa.

15. Årets Bästa Kommentator: Den kommentator som under året har visat sig vara den bästa på att lyfta wrestlingprogrammen med sin kommentering. Allt från att pusha upp brottare, till att vara en underhållande person att lyssna på, till att få en intresserad av en viss fejd räknas in.

16. Årets Bästa Fejd: Den fejd som du anser är årets bästa, vad gäller utförande, matcher, intervjuer eller hur du nu bedömer fejder.

17. Årets Bästa Match: Den match som du anser är årets bästa. För att ditt svar ska vara giltigt måste du ange det datum då matchen gick, så att jag är helt säker på vilken match du menar. (Undantaget är matcher från galor som har ett namn, där behöver du bara nämna galans namn.)

18. Årets Bästa Gala: Den galan (det vill säga galor som inte bryts för reklam) som du anser är den bästa under året. Väg in alla matcher från galan.

19. Årets Bästa Icke-brottare: Den personlighet, vars roll huvudsakligen är någon annan än att vara brottare, som du anser vara den bästa. Det kan vara managers, gm:s, assistenter, personliga ringpresentatörer eller liknande. Notera att det exempelvis går att rösta på Triple H i denna kategori, men då ska endast hans roll som COO bedömas, inte hans insatser som brottare. Kommentatorer är exkluderade i denna kategori eftersom de redan har en egen, men exempelvis Michael Cole är röstbar här i egenskap av GM-assistent och Miz-medhjälpare.

20. Årets Bästa Händelse: Den händelse som du anser är den bästa/roligaste/mest intressanta under året. Detta kan vara allt från att ett förbund anställer/avskedar en viss wrestler, eller att en brottare gjorde en rolig promo eller något liknande.

21. Årets ”mark out”-moment: Den händelsen som fick dig att marka ut som mest under året. Det kan vara allt från att en match var helt superb, till att en brottare gjorde comeback i nåt förbund eller vann ett bälte.

Negativa kategorier:
22. Årets Hatobjekt:
Den brottaren/personlighet du ogillar så starkt att du funderar på att stänga av tv:n/datorn. Här behöver du inte räkna in matchkvalitet, intervjuer, fejder etc, utan endast gå efter dina känslor.

23. Årets Sämsta Brottare: Den brottaren som har visat sig vara sämst rent brottningsmässigt under året.

24. Årets Sämsta Tagteam: Det tagteamet som under året har visat sig vara det sämsta. Väg in brottning, micskills, psykologi, fejder, karisma, samspel eller vad du nu utgår från när du bedömer tagteam. (Notera att det är tillåtet att rösta på tagteams som inte har ett gemensamt namn.)

25. Årets Sämsta Face: Årets mest misslyckade face.

26. Årets Sämsta Heel: Årets mest misslyckade heel.

27. Årets Mest Försämrade Brottare: Den brottaren som under året har förändrats mest åt det negativa hållet, som inte på långa vägar är lika bra som förra året.

28. Årets Mest Överskattade Brottare: Den brottaren som du anser vara den mest överskattade under året. Här väger du in hur stor push han/hon får, tv-tid, bälten, ppv-matcher med mera sett till sin talang, publikmottagande, sin förmåga att dra publik/tittare etc. Här är det alltså hur du uppfattar hur han/hon pushas av förbunden.

29. Årets Sämsta Micskills: Den brottaren som under året har visat sig sämst på att ge intervjuer och som säger de minst intressanta sakerna. En person man helst vill slippa höra snacka igen.

30. Årets Sämsta Personlighet/Gimmick: Den personlighet/gimmick som du anser är årets sämsta.

31. Årets Sämsta Kommentator: Den kommentator som under året har visat sig vara den sämsta på att lyfta wrestlingprogrammen med sin kommentering, utan snarare får en att stänga av ljudet (eller i värsta fall tv:n/datorn). En kommentator som inte är intressant att lyssna till, och som inte får en intresserad av pågående fejder etc.

32. Årets Sämsta Fejd: Den fejd som du anser är årets sämsta, vad gäller utförande, matcher, intervjuer eller hur du nu bedömer fejder.

33. Årets Sämsta/Tråkigaste Händelse: Den händelse som du anser är den sämsta/tråkigaste under året. Detta kan vara allt från att en brottare anställs/sparkas, dör, eller något liknande.

1. Årets Brottare:
2. Årets Favoritbrottare:
3. Årets Bästa Brottare:
4. Årets Bästa Kvinnliga Brottare:
5. Årets Bästa Tagteam:
6. Årets Bästa Face:
7. Årets Bästa Heel:
8. Årets Bästa Högflygande Brottare:
9. Årets Bästa Tekniska Brottare:
10. Årets Bästa Brawler:
11. Årets Mest Förbättrade Brottare:
12. Årets Mest Underskattade Brottare:
13. Årets Bästa Micskills:
14. Årets Bästa Personlighet/Gimmick:
15. Årets Bästa Kommentator:
16. Årets Bästa Fejd:
17. Årets Bästa Match:
18. Årets Bästa Gala:
19. Årets Bästa Icke-brottare:
20. Årets Bästa Händelse:
21. Årets ”mark out”-moment:

22. Årets Hatobjekt:
23. Årets Sämsta Brottare:
24. Årets Sämsta Tagteam:
25. Årets Sämsta Face:
26. Årets Sämsta Heel:
27. Årets Mest Försämrade Brottare:
28. Årets Mest Överskattade Brottare:
29. Årets Sämsta Micskills:
30. Årets Sämsta Personlighet/Gimmick:
31. Årets Sämsta Kommentator:
32. Årets Sämsta Fejd:
33. Årets Sämsta/Tråkigaste Händelse:

Bara så att du inte missar det: Dina röster ska ha mejlats till mig senast kl 15.00, 2013-02-03. Jag kommer att publicera resultaten i februari.

Är det något som är oklart så är det bara att fråga. Om jag har skrivit något felaktigt, var inte rädd att påpeka det här. Kom ihåg att rösterna ska mejlas, inte postas här.

Senast ändrad av Mr Larsson den 29 jan 2013 10:34, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Mr Larsson

InläggPostat: 30 dec 2012 17:14    Rubrik: Svara med citat

Nu har första redan rösten kommit in. Kul!

Förra året var det 30 tappra som röstade. Jag ser det som ett mål att tangera eller höja den siffran.

Men känn ingen brådska att rösta. Det är trots allt en månad kvar till deadline.

- - - - - - - - - - - - - - - - -
De som hittills röstat: (kl 8.00,31/1-2012)

GermanSuplex
HBKsweden
TheVobb
Stefan
Y2J-OW
Brandor
PhilC
JJ_Devel
Roxzt
kosmoskatten
Carnage
werd
sirstefan
Sebbe
Mr A
joehelmer
joner
Mr Larsson
DiBiase
HonestHarvey
Mats28

Senast ändrad av Mr Larsson den 31 jan 2013 08:50, ändrad totalt 10 gånger
Till överst på sidan
joner

Registreringsdatum: 09 januari 2011

InläggPostat: 06 jan 2013 09:31    Rubrik: Svara med citat

Måste ett tag-team bestå av två brottare eller kan man rösta på till exempel 3MB eller Reys survivor-lag?
Till överst på sidan
Mr Larsson

InläggPostat: 06 jan 2013 11:36    Rubrik: Svara med citat

joner skrev:
Måste ett tag-team bestå av två brottare eller kan man rösta på till exempel 3MB eller Reys survivor-lag?

Nej, beskrivningen av kategori 5 och 24 säger ingenting att det ska vara två. Du kan rösta på vilket team som helst som gått minst en tagmatch tillsammans under året., men skriv i så fall ut namnet på samtliga tagteam-medlemmar, för att undvika oklarheter.

Inför nästa år får kanske se över möjligheten att ha Årets Bästa/Sämsta Tagteampar och Årets Bästa/Sämsta Tagteamtrio/Stable som parallella kategorier.
Brandor

Registreringsdatum: 23 maj 2007

InläggPostat: 09 jan 2013 21:22    Rubrik: Svara med citat

Nu är mina röster inne. Har sett så sparsamt med wrestling i år så att jag nästan mår dåligt. Då är det svårt att ha några åsikter, men bättre med något än inget...
Mr Larsson

InläggPostat: 10 jan 2013 09:53    Rubrik: Svara med citat

Brandor skrev:
Nu är mina röster inne. Har sett så sparsamt med wrestling i år så att jag nästan mår dåligt. Då är det svårt att ha några åsikter, men bättre med något än inget...

Helt rätt takter! Något är bättre än inget!

Röster har börjat komma in och i många kategorier är åsikterna vida spridda. Små enskilda röster kommer att ha betydelse i slutändan. Glöm inte det!

För er som ännu inte röstat: 21 dagar kvar.
Mr Larsson

InläggPostat: 15 jan 2013 09:33    Rubrik: Svara med citat

Nu har halva januari gått, så det är väl på sin plats att påminna er som fortfarande inte röstat men tänker göra det, att ni har 15 dagar kvar till deadline.
Mr Larsson

InläggPostat: 23 jan 2013 10:03    Rubrik: Svara med citat

8 dagar kvar! Än så länge sliter jag inte direkt ihjäl mig med att räkna röster...
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 23 jan 2013 12:52    Rubrik: Svara med citat

Min kommer under nästa vecka... I promise!
sirstefan

Registreringsdatum: 05 december 2009

InläggPostat: 23 jan 2013 20:32    Rubrik: Svara med citat

Då var svaren skickade men det var ohyggligt svårt att komma på svar på alla frågorna. Ska bli spännande att se hur ni andra svarat.
Att CM Punk lär vinna det mesta står väl ganska klart men i övrigt var det svårt.
kosmoskatten

Registreringsdatum: 11 augusti 2006

InläggPostat: 23 jan 2013 22:52    Rubrik: Svara med citat

Då har man gjort sin plikt, men det blev bara svar i nio kategorier.
Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 23 jan 2013 23:19    Rubrik: Svara med citat

Jag kommer rösta i helgen, det lovar jag
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 25 jan 2013 19:15    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag röstat så att du får något att göra i helgen Smile
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 26 jan 2013 01:12    Rubrik: Svara med citat

Nu är mina röster inskickade, och tycker ni inte som jag tycker ni fel.
Mr Larsson

InläggPostat: 26 jan 2013 07:25    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:
Nu har jag röstat så att du får något att göra i helgen :)

sebbe skrev:
Nu är mina röster inskickade, och tycker ni inte som jag tycker ni fel.

Edra röster har inte kommit fram. :(

Prova gärna att skicka dem igen.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Sida 1 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet