Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SweWrestling Awards 2012 - Resultaten
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 06 feb 2013 16:58    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Men seriöst, killar! Världens enklaste lösning är att i januari månad skapa ett styck dokument (Anteckningar?) på sin dator där man fyller i saker under året man vill minnas tills det är dags att rösta.

Det där kanske är enkelt och naturligt för dig som ändå skriver recensioner för varje show, men knappast för oss andra. Att kolla på wrestling känns ibland som något man gör av plikt snarare än för att man tycker det är bra, och om man då ska behöva skriva ner saker skulle det nog kännas som en plikt ännu mer.
(Jag borde kanske hålla med dig om anteckningar eftersom vi båda är för fri röstning här, men jag tror helt enkelt inte det är så enkelt för folk att anteckna som du vill få det att låta).
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 06 feb 2013 17:04    Rubrik: Svara med citat

Jag tror att du/ni gör det till en större grej än det faktiskt är. Smile

Man behöver inte skriva något efter varje show om man inte vill det. Ser man en bra match i mars som man anser är riktigt jäkla bra kan man väl ta några sekunder och anteckna det i mobilen eller något? Är man så seriös att man vill rösta i SW Awards bör man väl kunna lägga några sekunder på att plita ner anmärkningsvärda saker under året? Kanske bara behöver lägga en halv minut i månaden på det. Är sex minuter per år verkligen för omständigt?

Speciellt om man röstar varje år i SW Awards och varje år ojar sig för att man inte minns så mycket från året som gått. Wink
sirstefan

Registreringsdatum: 05 december 2009

InläggPostat: 06 feb 2013 18:33    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Nej. Av två skäl:

För det första är det tillräckligt svårt att få folk att rösta redan som det är idag, och då är det en dum idé att göra röstningen ännu mer krånglig.

Citat:
Och Om då mina röster visat sig vara helt åt h-vete och jag måste rösta om i alla kategorier må det vara så men då får vi iaf värdiga vinnare i förhoppningsvis alla kategorier.

För det andra: Om du tycker att Cena är årets mest försämrade är det din åsikt. Då är det naturligtvis helt åt helsike att du måste rösta på något annat bara för att det bara var du som röstade på Cena som den mest försämrade. Hur kan du tycka att man bara kan få fram en värdig vinnare om man tvingar folk att rösta på några få utvalda? Confused

Ja att få folk att rösta två gånger kanske är svårt men har man färdiga alternativ att välja mellan så kanske det underlättar (ingen aning men kan ju vara värt att pröva).

För det andra så tycker jag att det blir en värdig vinnare om man tar dom 3 (eller 4-5 beroende på hur jämt det var i toppen) och jag måste tänka en gång till. Helt klart är ju att min ursprungstanke inte var rätt då ingen höll med. Då får jag fundera på vilken av dessa gubbar jag är mest besviken på och röstar på denna och vips så kanske vi får en solklar vinnare i den kategorin istället.
JJ_Devel

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 06 feb 2013 20:10    Rubrik: Svara med citat

sirstefan skrev:
Helt klart är ju att min ursprungstanke inte var rätt då ingen höll med. Då får jag fundera på vilken av dessa gubbar jag är mest besviken på och röstar på denna och vips så kanske vi får en solklar vinnare i den kategorin istället.

Jag förstår inte riktigt, hur kan din tanke vara fel då det är din åsikt? Den borde du väl kunna stå för oavsett vem som vinner och vilka andra har valt?
sirstefan

Registreringsdatum: 05 december 2009

InläggPostat: 06 feb 2013 20:24    Rubrik: Svara med citat

JJ_Devel skrev:
sirstefan skrev:
Helt klart är ju att min ursprungstanke inte var rätt då ingen höll med. Då får jag fundera på vilken av dessa gubbar jag är mest besviken på och röstar på denna och vips så kanske vi får en solklar vinnare i den kategorin istället.

Jag förstår inte riktigt, hur kan din tanke vara fel då det är din åsikt? Den borde du väl kunna stå för oavsett vem som vinner och vilka andra har valt?

Om 30 pers röstar och X antal brottare/händelser får EN röst så är det ju knappast en värdig kandidat oavsett vad jag tycker och därmed borde de som får flest röster "gå till final". Om jag röstar på Sean Banan i fjanterifestivalen på lördag men han kommer sist så kan jag omöjligen rösta på honom i finalen i Globen men har fortfarande chansen att rösta på de 10 (i vårt fall 3) kandidater som fått flest röster och därmed är bäst enligt majoriteten.

Det är ju som att säga att har man röstat på något av de 22 bidrag som inte går till final så får/ska man inte rösta i finalen för du har redan röstat.

Oerhört korkat argument, ju fler som röstar i finalen (bland dom bästa) desto bättre och mer rättvist resultat.
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 06 feb 2013 21:05    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker i vilket fall som helst att det är bra att vi ventilerar saken, och en sak är klar (och jag är ledsen Sebbe) men majoriteten här kommer inte börja anteckna regelbundet under året. Jag tittar bara på mig själv som sitter dagarna innan 1:a december och kämpar med att få ihop de 24 luckorna till julkalendern även fast fast jag tänkt göra det under hela året.

Men vi ska inte föringa detta årets tävling, så ska vi fortsätta prata om resultaten här och fortsätta talets om nästa års jury mm. i en annan tråd (eller denna utbruten).
sebbe

InläggPostat: 06 feb 2013 21:25    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Jag tycker i vilket fall som helst att det är bra att vi ventilerar saken, och en sak är klar (och jag är ledsen Sebbe) men majoriteten här kommer inte börja anteckna regelbundet under året.

Det är jag medveten om. Men vill man slippa slippa sitta med 30 kategorier att rösta i och man minns bara det som hände förra veckan kan det vara svårt att göra omröstningen rättvis. Ofta tycker jag att klagomålen angående röstningarna är att det är för många kategorier och/eller att man inte minns wrestlingåret tillräckligt bra för att kunna rösta i de flesta kategorierna. Vet man med sig att man har risigt minne (jag är en av dem) kanske det är värt att lägga ner 30 sekunder i månaden på att anteckna saker.
TheInsane

InläggPostat: 06 feb 2013 21:40    Rubrik: Svara med citat

Jag brukade göra små anteckningar förr men har slutat med det. Nu brukar jag oftast bara försöka minnas bästa match (viktigaste kategorin) samt bästa storgala. Att göra anteckningar är inte svårt men däremot är det något som känns som ett stort steg uppåt om man inte är lika aktiv i sitt tittande som man brukat vara.

På samma ämne är det lite jobbigt för mig när det finns saker jag vet att jag har velat se men som jag inte sett. Att tex rösta på WWE i både årets match och årets storgala när jag vet att jag inte sett allt jag vill av NJPW... Men jag har samtidigt ingen att skylla än mig själv.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Stefan

InläggPostat: 08 feb 2013 01:10    Rubrik: Svara med citat

CM Punk har nu varit med och vunnit Årets fejd fyra år i rad. Stort!

Kul att Dr Shelby fick röster som årets icke-brottare.
Carnage

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 08 feb 2013 05:25    Rubrik: Svara med citat

Wrestlemania bästa gala? Tyckte inte dom flesta att den inte var så bra?
Stefan

InläggPostat: 08 feb 2013 06:04    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:

Det var ett fåtal som tyckte den var värdelös, men överlag var det rätt positiva omdömen här.
Carnage

InläggPostat: 08 feb 2013 07:59    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Carnage skrev:

Det var ett fåtal som tyckte den var värdelös, men överlag var det rätt positiva omdömen här.

hmm, knepigt. Den hade väl någon bra match men jag tyckte inte att den var den bästa galan på hela året. Vi hade en squash match mellan D-bry och Sheamus och en usel tag team match mellan Team Johnny och Team Teddy.

Tyckte nog Extreme Rules och TLC var bättre men det är ju min åsikt Smile
sebbe

InläggPostat: 08 feb 2013 10:35    Rubrik: Svara med citat

Carnage skrev:

Jag tror det beror på att många inte ser alla galor utan nöjer sig med de största, och Mania är årets största show. Så även om man inte ser alla galor ser man sannolikt Mania och därför minns den och således röstar på den.
Carnage

InläggPostat: 08 feb 2013 11:09    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Carnage skrev:

Jag tror det beror på att många inte ser alla galor utan nöjer sig med de största, och Mania är årets största show. Så även om man inte ser alla galor ser man sannolikt Mania och därför minns den och således röstar på den.

Ja det förklar väl varför Wrestlemania har blivit röstad som den bästa genom åren med ett fåtal undantag.
Mr Larsson

Registreringsdatum: 12 januari 2007

InläggPostat: 08 feb 2013 16:16    Rubrik: Svara med citat

Personligen tycker jag att Wrestlemania, liksom RAW nuförtiden, är en timme för långt. Det är segt attt titta på trams som Flo Rida emellan matcherna.

För övrigt är nu kategori 15-10 presenterade.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 3 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet