Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Hur hittade ni hit?
Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Jonas

Registreringsdatum: 08 juni 2007

InläggPostat: 21 jun 2007 20:50    Rubrik: Svara med citat

Blev tipsad av en kompis. Dock så har jag inte varit med på gamla forumet.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 06 okt 2008 12:38    Rubrik: Svara med citat

Tycker det är dags för en bumpning av tråden nu. Smile
Deverud

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 06 okt 2008 15:02    Rubrik: Svara med citat

När jag såg Undertaker vs HBK HIAC (första matchen jag såg) så insåg jag genast att wrestling var något spännande och nytt för mig. Så jag sökte lite på nätet för att få reda på hur det gick till, vad som var fejk (att det var fejk fick jag "veta" redan på lågstadiet av en lärarinna som uppenbarligen kunde mycket om wrestling Rolling Eyes).
Jag menar, i deras ovan nämnda HIAC-match var det en massa blod, höga fall osv. Coola grejer med andra ord. Så det var så jag hittade hit (omkring 2002-2003 skulle jag gissa).
Till överst på sidan
simonorra
Gäst

InläggPostat: 06 okt 2008 16:09    Rubrik: Svara med citat

Googlade lite efter ett forum.. Jag läste här ungefär 1 till 1,5 år innan jag orkade trycka på registrera knappen Smile
Men nu är jag med och skriver.
Till överst på sidan
Kaiser1979

Registreringsdatum: 01 juli 2008

InläggPostat: 17 okt 2008 23:48    Rubrik: Svara med citat

Med tanke på att jag har kollat på wrestling sedan jag gick i mellanstadiet ( dock med vissa...hmm...längre avbrott pga diverse talanglösa fylle-bravader. Embarassed ) så är det rätt konstigt att jag inte har hittat hit tidigare. Lyckligtvis så har ju min polare HBKSweden hållit mig uppdaterad på allt som hänt när jag själv har varit smått indisponibel så att säga. Haha. I somras efter att han och jag hade ugglat på Night of Champions tillsammans så visade han mig den här sidan och jag reggade mig rätt omgående. Sen dess har ni fått lida med mig Razz

- "If you got a name like f**king Machete, man, you better come out and start kicking people's heads off! He's more like The Butterknife!"
Till överst på sidan
Big Sexy

Registreringsdatum: 03 februari 2008

InläggPostat: 18 okt 2008 17:00    Rubrik: Svara med citat

Jag föll för grupptrycket... Efter att Rollins hade tjatat om detta i ca två år så kände jag att jag måste kolla upp om det är något för mig. Kände faktikst inte till att det fanns ett sådant här forum och eftersom jag tillhör generationen som inte gillar ny teknik och förändringar, dröjde det innan jag kom hit. Å andra sidan så skaffade jag min första mobiltelefon när jag var 28 och det var bara på grund av att jag fick den på köpet när jag köpte en bil...
Bruiser

Registreringsdatum: 09 september 2008

InläggPostat: 17 nov 2008 20:11    Rubrik: Svara med citat

hittade hit tack vare en länk på Flashback
deras wrestling fora är inte direkt något att hurra över
Till överst på sidan
HBK - THN

Registreringsdatum: 04 juli 2008

InläggPostat: 18 nov 2008 11:17    Rubrik: Svara med citat

När jag började kika på wrestling ungefär med början av mania 18 så började jag kika på nätet efter med-kumpaner....det slutade med att jag hittade hit. var även medlem på det gamla forumet med....
Reymist.

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 19 nov 2008 21:38    Rubrik: Svara med citat

själv hittade jag hit 2004 då Ztv sände, satt en kväll och sökte wrestling på nätet, och hittade hit Smile även jag var medlem på de #gamla# forumet..
BordenBoy

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 19 nov 2008 22:30    Rubrik: Svara med citat

Hittade till swewtestling.com via en barninsändare i Aftonbladet bredvid serierna (BO som den delen hette), måste varit år 2000.
Joakim A

Registreringsdatum: 20 juni 2006

InläggPostat: 20 nov 2008 19:00    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:
Hittade till swewtestling.com via en barninsändare i Aftonbladet bredvid serierna (BO som den delen hette), måste varit år 2000.

Om det var 2000 så var det nog istället till Sebbes gamla hemsida som jag tyvärr inte har adressen till. Genom den som kom du väl i kontakt med mailinglistan swewrestling. Om det nu inte var i någon barninsändare jag missade. Smile
Till överst på sidan
BordenBoy

InläggPostat: 20 nov 2008 19:18    Rubrik: Svara med citat

Joakim A skrev:
BordenBoy skrev:

Om det var 2000 så var det nog istället till Sebbes gamla hemsida som jag tyvärr inte har adressen till. Genom den som kom du väl i kontakt med mailinglistan swewrestling. Om det nu inte var i någon barninsändare jag missade. Smile

Frågan här, du menar när SW.com såg annorlunda ut och mest hade Sebbe som skribent eller?
För det var swewrestling.com jag läste om i Aftonhoran, det var via den sidan jag sedan hittade Sebbes TASS (som jag aldrig gillat...Sebbe numera är en gigant på texter, han var det inte då).
Joakim A

Registreringsdatum: 20 juni 2006

InläggPostat: 21 nov 2008 16:03    Rubrik: Svara med citat

[quote="BordenBoy
Frågan här, du menar när SW.com såg annorlunda ut och mest hade Sebbe som skribent eller?
För det var swewrestling.com jag läste om i Aftonhoran, det var via den sidan jag sedan hittade Sebbes TASS (som jag aldrig gillat...Sebbe numera är en gigant på texter, han var det inte då).[/quote]

I sådana fall missade jag den barninsändaren. När vi är ändå inne på Aftonbladet-artiklar från år 2000 så hade deras sportbilaga ett repotage om några wrestlingfans från Örebro där det då ej uppstartade swewrestling.com nämndes. Det var så jag fick nyss om det, bortsett från ovan nämnda barninsändare om Sebbes hemsida.
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 21 nov 2008 16:22    Rubrik: Svara med citat

Joakim A skrev:

I sådana fall missade jag den barninsändaren. När vi är ändå inne på Aftonbladet-artiklar från år 2000 så hade deras sportbilaga ett repotage om några wrestlingfans från Örebro där det då ej uppstartade swewrestling.com nämndes. Det var så jag fick nyss om det, bortsett från ovan nämnda barninsändare om Sebbes hemsida.

För dem som missade de artiklarna, eller vill läsa igen.
http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0011/25/brottning.html
http://wwwc.aftonbladet.se/sport/0011/25/sundholm.html

Hmm, ser nu att det finns en länk till swewrestling i den första artikeln som är från november 2000. Konstigt, då swewrestling inte startades förrän december 2000. Detta måste de ha fixat till i efterhand.

Från ovan nämnda artikel:
" Två skelögda bröder krossar ett bord över något som ser ut att vara en tysk hårdrockare.
En schizofren snubbe i mask byter personlighet och skrämmer livet ur he-mans brorsa."

Vilka kan det vara reportern syftar på? Det sista låter som Foley/HHH, men det första? Dudleyz?
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 21 nov 2008 20:42    Rubrik: Svara med citat

Citat:
Hmm, ser nu att det finns en länk till swewrestling i den första artikeln som är från november 2000. Konstigt, då swewrestling inte startades förrän december 2000. Detta måste de ha fixat till i efterhand.

Nej, det lades inte dit i efterhand utan det hela handlade om att sidan var på planeringsstadiet, men tidningen skulle göra ett reportage så de länkade till sidan ändå, då vi ville ta tillfället i akt och få gratisreklam för SW. Det roliga är att SW.com då bara var ett forum, det andra hade inte kommit igång än. Nu är vi här åtta år senare... och SW är bara ett forum. Very Happy

Citat:
Från ovan nämnda artikel:
" Två skelögda bröder krossar ett bord över något som ser ut att vara en tysk hårdrockare.
En schizofren snubbe i mask byter personlighet och skrämmer livet ur he-mans brorsa."

Vilka kan det vara reportern syftar på? Det sista låter som Foley/HHH, men det första? Dudleyz?

Är bergis på att det var Dudleys och Edge de syftade på med tysk hårdrockare och skelögda brottare.

De andra måste vara HHH och Foley. Jag vet att de visade Mania 16 för reportern, så det stämmer nog.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> SweWrestling.com Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Sida 3 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet