Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Total Divas - The Tråd! SPOILERS!
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 29 jul 2013 14:07    Rubrik: Total Divas - The Tråd! SPOILERS! Svara med citat

Nå, vad tyckte ni? Bäst, sämst eller mitt emellan?
sebbe

InläggPostat: 29 jul 2013 14:08    Rubrik: Svara med citat

Avsnitt 1:

- Intressant att Bellas gick under sina kayfabe-namn medan Naomi och Cameron hade sina riktiga namn (Trinity och Ariene).

- Jag skrattade till när jag såg Ted DiBiases och Jinder Mahals nyllen på en lastbil. Kändes lite småkul.

- Jag tyckte det faktiskt blev ganska dramatiskt med några saker (Nattie blev blåst på Wrestlemania, tjafset mellan Naomi och Cameron samt att brudmatchen avbokades från galan i sista stund) men det med att Eva Marie vägrade blondera håret kändes lite väl mycket tillrättalagt. Har ingen aning om hur mycket av det som var äkta (tjafset, inte färgen) men det kändes påklistrat och som att WWE ville ha med det för att ge Eva Marie en karaktär på showen.

- Jag satt faktiskt och tyckte det var oerhört dramatiskt när sömmerskorna intew hann få Naomi och Camerons kläder klara till sin match på Wrestlemania och jag hade faktiskt glömt att matchen inte blev av, tills jag såg Nattie reaktion när John Cena dök upp.

- Överlag var det hyfsat underhållande men frågan är om det håller varenda vecka. Finns det verkligen material nog att behålla tittarnas intresse? Jag vet inte hur mycket av det som visades var äkta men eftersom både reality shower och wrestling är mer uppgjort än en Hollywood-film ska man nog inte lägga för mycket tyngdpunkt på programmets tanke (att man får se brottarna hur de är i "verkliga livet") men jag måste erkänna att jag tyckte kampen mot tiden på Wrestlemania kändes dramatiskt och jag kan förstå Natties reaktion angående att inte få brottas där, även om det säkert är mycket spel inför kamerorna har jag inte svårt att förstå om hur blev sur på riktigt.

Jag kommer troligen att fortsätta se serien ett tag men det beror helt på hur programmet utvecklas.
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 29 jul 2013 14:24    Rubrik: Svara med citat

Alltså vad är själva poängen med showen förutom att visa upp WWE´s brudar? Ska detta vara ett nytt sånt där Hollywood fruarna eller vad det nu heter på TV3(?) där man får följa deras "privatliv" eller är det skådespeleri?
Om man knappt orkar kolla på deras matcher på Raw/Smackdown & PPV´s så har jag svårt att se mig själv börja följa detta. Visst nu har jag inte sett programmet men jag dömer skiten på förhand och tror inte jag behöver titta på det för att inse att det kommer bli skit i slutändan .... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 29 jul 2013 14:27    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Avsnitt 1:

- Intressant att Bellas gick under sina kayfabe-namn medan Naomi och Cameron hade sina riktiga namn (Trinity och Ariene).

Tja Brie och Nikki är ju inte så långt från Brianna & Nicole. Men det får väl räcka med alla dessa namn. Har ibland svårt att hålla reda på vem som är Brie eller Nikki precis som med Naomi och Trinity (och nu går de under nya namn). Sen har vi Jimmy eller Jey Uso som i verkligheten heter Jon.

Jag tycker programmet var helt okej och kommer fortsätta kolla. Gillar backstage segementen och de mer dokumentära bilder men har väldigt svårt för det mer manusdrivna delarna. Att Trinitys (eller Arienes) pojkvän Vinny ville leta upp Brodus Clay och spöa honom kändes inte så trovärdigt (men det hade varit kul att se).

Det känns också som serien börjar bakvänt, borde inte Wrestlemania varit seriens sista avsnitt? Vad kommer vara det stora framöver? Förutom då Natties och Kidds bröllopet (vilket säkert kommer leda till mer bröllopsgnäll från Nikki).

Och om de gör Total Divas säsong 2 så borde den enbart handla om att The Bellas stängs i ett rum en vecka tillsammans med Maria Kanellis
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 29 jul 2013 14:33    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Alltså vad är själva poängen med showen förutom att visa upp WWE´s brudar? Ska detta vara ett nytt sånt där Hollywood fruarna eller vad det nu heter på TV3(?) där man får följa deras "privatliv" eller är det skådespeleri?
Om man knappt orkar kolla på deras matcher på Raw/Smackdown & PPV´s så har jag svårt att se mig själv börja följa detta. Visst nu har jag inte sett programmet men jag dömer skiten på förhand och tror inte jag behöver titta på det för att inse att det kommer bli skit i slutändan .... Cool

Du eller för att säga inte säga vi här på forumet tillhör inte seriens målgrupp. Meningen med serien är ju att fånga upp folk som gillar realityserier som The Real Housewifes eller The Kardashians och locka dessa att börja kolla på WWE:s andra program.
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 29 jul 2013 15:07    Rubrik: Svara med citat

HonestHarvey skrev:
sebbe skrev:
Avsnitt 1:

Tja Brie och Nikki är ju inte så långt från Brianna & Nicole. Men det får väl räcka med alla dessa namn.

Fast de kallades ju Bellas hela tiden medan deras riktiga efternamn är Garcia-Colace. Wink
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 29 jul 2013 15:50    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
HonestHarvey skrev:
sebbe skrev:
Avsnitt 1:

Tja Brie och Nikki är ju inte så långt från Brianna & Nicole. Men det får väl räcka med alla dessa namn.

Fast de kallades ju Bellas hela tiden medan deras riktiga efternamn är Garcia-Colace. Wink

Som en vis man en gång sa:

Tänkte inte på det
Till överst på sidan
chin_music

Registreringsdatum: 08 oktober 2006

InläggPostat: 29 jul 2013 17:16    Rubrik: Svara med citat

Det enda jag tog med mig från första avsnittet var att Nikki verkar ganska blåst och allmänt bitchig.
Hoppas för hennes omgivnings skull att detta bara är något som hon spelar upp för seriens skull (alternativt vinklad redigering).
Till överst på sidan
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 29 jul 2013 19:22    Rubrik: Svara med citat

Citat:
WWE's "Total Divas" reality show scored a 1.1 cable TV rating and averaged 1.3 million viewers for it's series premiere on Sunday night.

E! issued a press release touting Total Divas as "the most-watched series debut" since last year's summer-time premiere, "Married to Jonas."

Total Divas scored 65,239 in social medial activity, trailing the Kardashians's score of 73,969, HBO's "True Blood," and CONCACAF soccer. The episode ranked #4 overall for Sunday night.

Källa WrestlingAttitude.com.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 30 jul 2013 16:02    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:

Fast Naomi och Trinity gick ju under The Funkadactyls i programmet så jag tolkade "Bellas" mer som stablenamnet för dem.

I övrigt ett helt ok program, men där manusdelarna var riktigt riktigt usla. Spännande om de kommer att forsätta visa Brie som den jordnära och sunda tjejen medan Nikki som "bitchen" samt om Natalya kommer få en Cinderellastory i serien.
chin_music

InläggPostat: 30 jul 2013 18:14    Rubrik: Svara med citat

Citat:
- While a few parts of WWE's Total Divas reality show are staged, apparently the incident where Cameron's boyfriend Vincent was angry at Brodus Clay following WrestleMania dress rehearsals was a shoot.

pwpix.net med F4Wonline.com som ursprunglig källa

Hoppas vi får se mer av Vincet, klart programmets höjdpunkter
Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 30 jul 2013 18:49    Rubrik: Svara med citat

chin_music skrev:
Citat:
- While a few parts of WWE's Total Divas reality show are staged, apparently the incident where Cameron's boyfriend Vincent was angry at Brodus Clay following WrestleMania dress rehearsals was a shoot.

Synd att inte Russo bokar Raw, då hade vi fått en match mellan Brodus och Vinny Boy igår.

Har funderat lite på det här med Nattie och Wrestlemania. Hon borde väl ha insett långt tidigare att hon inte skulle gå någon match på WM. Hon hade ingen storyline, hon hängde med Khali och Hornswaggle hela tiden.
Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 30 jul 2013 20:00    Rubrik: Svara med citat

HonestHarvey skrev:

Har funderat lite på det här med Nattie och Wrestlemania. Hon borde väl ha insett långt tidigare att hon inte skulle gå någon match på WM. Hon hade ingen storyline, hon hängde med Khali och Hornswaggle hela tiden.

De pratade lite om det på WOL. Något jag själv inte tänkte på, men som tog de upp i programmet, är att Funka-brudarna tydligen inte hade sina kläder klara förrän en stund innan de skulle brottas på Wrestlemania. Knappast att det funkar så i verkligheten, kläderna är troligen klara i väldigt god tid just för att slippa sådant här.
chin_music

InläggPostat: 30 jul 2013 20:03    Rubrik: Svara med citat

HonestHarvey skrev:
chin_music skrev:
Citat:

Synd att inte Russo bokar Raw, då hade vi fått en match mellan Brodus och Vinny Boy igår.

Skulle tro att hon var inställd på någon typ av pre-show-battle royal, dt var iaf en teori som presenterades av law-killarna i dagens Raw/Total divas-podcast.
Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

InläggPostat: 30 jul 2013 21:28    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
HonestHarvey skrev:

De pratade lite om det på WOL. Något jag själv inte tänkte på, men som tog de upp i programmet, är att Funka-brudarna tydligen inte hade sina kläder klara förrän en stund innan de skulle brottas på Wrestlemania. Knappast att det funkar så i verkligheten, kläderna är troligen klara i väldigt god tid just för att slippa sådant här.

Finns nog massor som inte stämmer om man hårdgranskar. T.ex efter man ha fått se Ted DiBiases och Jinder Mahals nyllen på en lastbil (som Sebbe beskrev det) och de säger att det är en vecka kvar till WM så träffar ju Nattie på Step och säger något i stil "I'm sorry I missed your speech last night at Hall of Fame". Ja som vi alla här inne vet så går inte Hall of Fame av stapeln en vecka innan Wrestlemania.

Som wrestlingfan är det inte kanske naturligt att granska och ifrågasätta men om det beskrivs som realitytv så...
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Sida 1 av 7

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet