Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Angående de svenska mästarbältena
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nordisk Wrestling
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
JohnnyJoe

Registreringsdatum: 15 april 2007

InläggPostat: 20 okt 2013 21:39    Rubrik: Angående de svenska mästarbältena Svara med citat

Är det bara jag eller det fler som tycker att all de tre svenska förbunden borde skaffa maffigare mästarbälten?

När wrestlers från andra länder gästbrottas och har med sig bälten tycker jag det märks det hur små och torftiga de svenska mästarbältena egentligen är.

När SWS presenterade sitt svenska mästarbälte blev jag verkligen sjukt besviken på att det var så litet och enkelt (kändes lite, "Var det inte mer").
I närbilder på GBGWs bälte ser det ut som om några av rutorna har tappat lite färg (de har visserligen haft det bältet länge men det känns numera rätt amatörmässigt gjort).
STHLMWs bälte är också litet, amatörmässigt etc (fast då de inte har kommit lika långt som SWS och GBGW så känns det lite mindre viktigt).

Många kanske tycker det är rätt oviktigt hur förbundens mästarbälten ser ut, fast personligen så vill jag se maffiga bälten då wrestling skall vara "larger than life" och med tanke på vilken högkvalikativ wrestling både GBGW och SWS bjuder på numera så tycker jag att även bältena borde vara av den sådan rang.

Tank Williams

Registreringsdatum: 02 mars 2007

InläggPostat: 27 okt 2013 21:09    Rubrik: Svara med citat

jag råkar veta att Bad Buddha har gjort GBGs bälte, hoppas han inte kollar detta forum.... För övrigt kanske det är så att dom svenska förbunden väljer att i första hand lägga dom futtiga kronor dom drar in på att flyga hit roliga brottare från utlandet och underhålla brottningsringen så att alla fans kan få sitt lystmäte av wrestling.
Halläningen

Registreringsdatum: 05 oktober 2011

InläggPostat: 27 okt 2013 23:06    Rubrik: Svara med citat

Tank Williams skrev:
För övrigt kanske det är så att dom svenska förbunden väljer att i första hand lägga dom futtiga kronor dom drar in på att flyga hit roliga brottare från utlandet och underhålla brottningsringen så att alla fans kan få sitt lystmäte av wrestling.

Jag tror du slår huvudet på spiken där.

Jag personligen är beredd att hålla med JohnnyJoe; jag vill med se maffigare bälten och visst var jag besviken över SWS bälte.
Dock har Tank nog rätt i vart pengarna går och får jag välja mellan maffigare bälte eller utländska wrestlers, så tar jag det senare. Dock så har ju SWS inte bokat någon utländsk wrestler de tre senaste showerna, eller i alla fall som de gått ut med; jag antar att finnarna var bokade men inte annonserades till Pojken med Guldbyxorna galan.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Halläningen

InläggPostat: 27 okt 2013 23:13    Rubrik: Svara med citat

Tank Williams skrev:
För övrigt kanske det är så att dom svenska förbunden väljer att i första hand lägga dom futtiga kronor dom drar in på att flyga hit roliga brottare från utlandet och underhålla brottningsringen så att alla fans kan få sitt lystmäte av wrestling.

Jag tror du slår huvudet på spiken där.

Jag personligen är beredd att hålla med JohnnyJoe; jag vill med se maffigare bälten och visst var jag besviken över SWS bälte.
Dock har Tank nog rätt i vart pengarna går och får jag välja mellan maffigare bälte eller utländska wrestlers, så tar jag det senare. Dock så har ju SWS inte bokat någon utländsk wrestler de tre senaste showerna, eller i alla fall som de gått ut med; jag antar att finnarna var bokade men inte annonserades till Pojken med Guldbyxorna galan.
Till överst på sidan
JohnnyJoe

InläggPostat: 30 okt 2013 11:30    Rubrik: Svara med citat

Tank Williams skrev:
jag råkar veta att Bad Buddha har gjort GBGs bälte, hoppas han inte kollar detta forum.... För övrigt kanske det är så att dom svenska förbunden väljer att i första hand lägga dom futtiga kronor dom drar in på att flyga hit roliga brottare från utlandet och underhålla brottningsringen så att alla fans kan få sitt lystmäte av wrestling.

Visst ser jag hellre att de lägger pengarna (vilket nog inte kan röra sig om särskilt stora summor) på att få hit utländska duktiga wrestlers, fast med tanke på att GBG-bältet till och med verkar ha tappat färg på några rutor så tycker jag nog de borde fixa det.

Hur dyrt kan det egentligen vara att fixa lite "bling bling", vi snackar ju inte om kronjuvelerna direkt även om det är en hel del arbete bakom sådana bälten.

Hoppas SWS eller GBG också tar fram ett par tagteam-bälten också någon gång (och de behöver ju inte vara lika maffiga som mästarbältet).

om
Anonym

Registreringsdatum: 17 december 2012

InläggPostat: 23 nov 2013 10:58    Rubrik: Svara med citat

Först förstår jag inte varför STHLM bältet är mindre viktigt? De är ju ett förbund som är aktiva och håller galor regelbundet? Dock har jag sätt att jhonnyjoe är största hatern mot sthlm wrestling av alla andra inlägg jag läst av honom tidigare.

Jag tycker sthlm wrestling är i samma veva som SWS var de första åren och de är ju yngsta förbundet så de andra har ju försprång, specielt GBG brottarna som började 2002 (om jag minns rätt). Nr 2 så tar de andra förbunden till största del SWS då de började väl med det, in mer erfarna brottare från andra länder och då är det klart det blir bättre. STHLM Wrestling är i princip bara svenska som kämpar på.

Det mest fantastiska är att UCW bältet (Uppsala Championship wrestling) Är nog det snyggaste bältet av de om alla
Till överst på sidan
Anonym

InläggPostat: 23 nov 2013 10:59    Rubrik: Svara med citat

Förlåt ser att någon redan tog upp det hela med att de andra förbunden tar upp brottare från andra länder
Till överst på sidan
JohnnyJoe

InläggPostat: 23 nov 2013 13:55    Rubrik: Svara med citat

Anonym skrev:
Först förstår jag inte varför STHLM bältet är mindre viktigt? De är ju ett förbund som är aktiva och håller galor regelbundet? Dock har jag sätt att jhonnyjoe är största hatern mot sthlm wrestling av alla andra inlägg jag läst av honom tidigare.

Jag tycker sthlm wrestling är i samma veva som SWS var de första åren och de är ju yngsta förbundet så de andra har ju försprång, specielt GBG brottarna som började 2002 (om jag minns rätt). Nr 2 så tar de andra förbunden till största del SWS då de började väl med det, in mer erfarna brottare från andra länder och då är det klart det blir bättre. STHLM Wrestling är i princip bara svenska som kämpar på.

Det mest fantastiska är att UCW bältet (Uppsala Championship wrestling) Är nog det snyggaste bältet av de om alla

Deras wrestlers håller en mycket lägre kvalitet än SWS och GBGW gör, enda gångerna den känns värd att se är när wrestlers från de andra förbunden gästar. Dessutom sämre kommentatorer.
Finns en anledning till varför Starbuck ansåg att de flesta av dem inte ens kunde wrestlas när han skulle hålla i en träningsdag.
JohnnyJoe

InläggPostat: 23 nov 2013 13:58    Rubrik: Svara med citat

Man är för fan ingen "hater" bara för att man tycker något har dålig kvalitet
Anonym

InläggPostat: 23 nov 2013 14:11    Rubrik: Svara med citat

Nu blir det mycket off topic, men jag tror att du stämplat de som dåliga i all evighet oavsett vad som händer. Det intrycket får jag över hur du bashar sthlm wrestling och hyllar gbg wrestling i dina inlägg. Du är rätt vinklad på vilka förbund du gillar i sverige
Till överst på sidan
Anonym

InläggPostat: 23 nov 2013 14:37    Rubrik: Svara med citat

Och så att disskusion inte hamnar mer off topic mellan oss två föreslår jag att du PM om du vill fortsätta argumentera
Till överst på sidan
Halläningen

InläggPostat: 23 nov 2013 18:22    Rubrik: Svara med citat

Jag tror att det största problemet STHLMW har är att de saknar någon med rutin i förbundet, något både SWS och GBGW har. Sedan har jag fått reda på att STHLMW skyndar in sina adepter i ringen, vilket syns på matcherna och det drar ner på kvaliteten; SWS och GBGW, har jag för mig, har lite mer riktlinjer på hur länge man ska träna och vad man ska kunna innan man får en match.

Förlåt, men jag var bara tvungen att kasta in mina 2 cent.
Till överst på sidan
Halläningen

InläggPostat: 12 dec 2013 18:46    Rubrik: Svara med citat

Skoj för dem. Även om det kan vara ett bälte som faktiskt inte har med det faktiska bältet att göra. Men är det det så är det skoj för dem, synd att deras talangpool inte kan leverera på samma sätt som i GBGW eller SWS.

Tror heller inte att detta är en "officiell" titel för STHLMW, då deras nuvarnade mästare, Ken Malmsten, inte är delaktig i denna match

En sak som slog mig dock när jag kollade på länken; "...skall få en första tungviktsmästare i Sveriges wrestlinghistoria". Svensk wrestlingmästare är ju en titel som redan finns i SWS? Inte särskillt nytänkande, även om det i wrestling värledn finns x antal världsmästare...men de kanske känner att det blir en skillnad om man lägger till tungviktsmästare.

Dock kan den matchen bli intressant. Conny Mejsel är enligt mig Sveriges bästa wrestler, samt en av de bästa karaktärerna. Steinbolt kanske inte är den bästa wrestlern, dock är han en bra wrestler, men han förstår sig på psykologin och jobbar ypperligt som heel. TNT är STHLMW bästa wrestler, utan snack, och den här matchen mot två så pass rutinerade wrestlers som Conny och Steinbolt är så kan han nog göra en av sina bättre matcher. Twisted Retard...vet inte riktigt vad jag ska säga då jag inte helt enkelt köper honom. Det är inte samma Retard som det en gång var om man säger så.
Till överst på sidan
JohnnyJoe

InläggPostat: 12 dec 2013 22:05    Rubrik: Svara med citat

Sverige har redan en officiell svensk nationalscen och den ligger i Malmlö, den svenska mästaren heter just nu Ante Cimex.
Anonym

InläggPostat: 12 dec 2013 23:24    Rubrik: Svara med citat

JohnnyJoe skrev:
Sverige har redan en officiell svensk nationalscen och den ligger i Malmlö, den svenska mästaren heter just nu Ante Cimex.

Så du mennar att Malmö har tagit patent på Wrestling och dess titlar i Sverige?

Jag tycker det är bra att Sverige har Wrestling i regioner med gästspel från andra brottare här och där. Så jag har inget emot att alla förbunden skaffar sina egna bälten, kommer nog aldrig kunna säga att något förbun är mer officielt än ett annat. Har ingen anning om ndet funkar så i andra länder, är DPW i danmark det officiella förbundet där? Och Fight club Finland det där? har sätt mindre förbund i de länderna och England och Tyskland har flera stycken. är någon nationalscen där?
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nordisk Wrestling Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet