Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Största 'floppen' i WWE:s historia
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Pontarii

Registreringsdatum: 07 september 2011

InläggPostat: 02 aug 2014 01:10    Rubrik: Största 'floppen' i WWE:s historia Svara med citat

Inspirerad av lite WWE Countdowns kom jag och tänka på en frågeställning - vem är den största s.k. 'floppen' i WWE(WWF/WCW/ECW)-historien? Med flopp menar jag att personen i fråga hypats, byggts upp och/eller pushats stenhårt i en början och som man trott skulle bli en frekvent superstar i branschen men som sakta(eller snabbt) dog ut. Eller en som rent av hade enorm potential men aldrig levde upp till den.

Motivera gärna ert val för att göra det roligare.

(Alltså en brottare eller en gimmick, inte en storyline eller en grej som skapats, då hade väl XFL toppat allas listor?)
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 03 aug 2014 10:09    Rubrik: Svara med citat

Vi håller väl oss till WWE/F? Avdelningen heter ju "Allmänt om WWE".

På senare tid skulle jag vilja säga Místico (aka Original Sin Cara) som hypades upp stort, men vars stint i WWE blev ett fiasko.

I korthet:
11-01-30 : Nyheten om att han skrivit kontrakt för WWE blir känd.
11-04-04 : TV-debut på RAW.
11-04-11 : Premiärmatch på RAW.
11-04-29 : Brottas numera på SD! (Ryktet säger att det är för att man ska kunna editera bort alla missar som sker i hans matcher.)
11-07-17 : Blir kayfabeskadad på MITB och försvinner från TV. Dagen efter kommer nyheten att han stängts av 30 dagar pga wellnessviolation.

Under frånvaron spelas karaktären Sin Cara av Hunico och när Mistico kommer tillbaka blir det en fejd mellan Sin Cara Azul (Mistico) och Sin Cara Negro (Hunico).

11-08-26 : Blir hemskickad från en SD!-inspelning.
11-11-20 : Skadas under Survivor Series. Måste opereras och blir borta ett halvår.

12-12-18 : Skadar knät på SD! och blir borta en dryg månad

Ytterligare skador gör att han blir borta en tid igen.

13-09-19 : Skadar handen (finger som vreds ur led) på RAW
13-10-19 : Brottas sin sista match på en houseshow
14-03-27 : WWE går ut med att Mistico fått fyken dagen innan.

En lustig knorr på det hela är väl att Hunico fick ta över gimmicken Sin Cara på heltid.

Vi rundar av med ett litet highlightreel tycker jag...
SinCaraMania
http://youtu.be/HxW_ahEanT8

Senast ändrad av Justin Time den 03 aug 2014 12:50, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
JJ_Devel

Registreringsdatum: 21 juni 2006

InläggPostat: 03 aug 2014 11:08    Rubrik: Svara med citat

Kharma bör väl tyvärr räknas dit också, även om det nu var rätt tråkiga saker som gjorde att hon aldrig kom tillbaka. Hon pushades hårt och mosade alla divor med en smäll. Sen blev hon gravid plötsligt direkt och försvann ombedelbart i 9 månader för att sen få ett missfall och aldrig ses igen, förutom en kortis i Royal Rumble.
Jag hade gärna sett mycket mer av henne i WWE, men... that's life.
Pontarii

Registreringsdatum: 07 september 2011

InläggPostat: 03 aug 2014 12:41    Rubrik: Svara med citat

Sin Cara ja, helt klart en kandidat till priset.

Jag själv slår ett slag för Nathan Jones.

På förhand hade killen allt för att bli en riktig MONEYMAKER i WWE: Accenten, bakgrunden, fysiken, karaktären, t.om. en filmkarriär i ryggen... men han kunde inte brottas ett piss. Hypades stort på förhand med fem-sex promos om hans fängelsetid och att han var en kandidat till världens starkaste man, togs hand om av Taker som hans prodigy och allt var upplagt för total dominans i WWE men... ja, han kunde fortfarande inte brottas.

Lämnade WWE efter 1 år med anledningen att resorna var för långa och krävande. Yeah right.
Till överst på sidan
Justin Time

InläggPostat: 03 aug 2014 12:48    Rubrik: Svara med citat

Ja. Kharma gjorde inget större avtryck. Henns insats i stöket på Royal Rumble 2012 (1 minut och 18 sekunder) var dessutom hennes enda officiella match. Innan hade hon bara gjort run-ins.

Ett annat namn som jag kommer att tänka på är Vladimir Kozlov.

Började bra när han dök upp 2008 och pryglade allt som kom hans väg. ETT RYSKT MONSTER OF DOOM! I början av 2009 kom han uppåt i stegen och fick jobba med HBK och Undertaker.

Efter WM25 bar det av neråt. Draft till ECW där han fick harva runt ett par år. När WWE stängde butiken för ECW så blev han buddybuddy med Santino och ägnade sig mest åt komedigrejer.
Slutet blev en fejd med JTG på NXT och ett kayfabebenbrott signerat Mark Henry.
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 03 aug 2014 14:52    Rubrik: Svara med citat

Närbesläktat topic här:
http://www.swewrestling.com/forums/viewtopic.php?t=2511

Steve Williams förtjänar att nämnas. Var ett stort namn i Japan som WWF plockade in i slutet på 90-talet för att fejda med Austin. Man la ner mycket tid och pengar på honom och skapade Brawl for All (en boxningsturnering) för att få över honom, men eftersom det var en shoot blev det inte som man tänkt sig. Istället för att vinna förlorade han i andra omgången och hans push kom av sig.

Bobby Lashley blev en flopp. Han pushades hårt under sina två år i WWE och fick till och med en Wrestlemania-storyline med Vince och Donald Trump, men publiken tog aldrig riktigt till sig honom. Efter en skada 2007 och oenigheter med förbundet lämnade han WWE några månader därefter.
Mr Larsson

Registreringsdatum: 12 januari 2007

InläggPostat: 03 aug 2014 16:51    Rubrik: Svara med citat

Buddy Rogers

Han var först med att hålla WWWF-titeln men jobbade snarast möjligt bort den till Bruno Sammartino. Förvisso var han i slutet av sin karriär och hade vissa hälsoproblem, men nog hade säkert McMahons förbund större planer för "The Nature Boy" från början när de satsade korten på honom.
DiBiase
5 Time 5 Time 5 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 03 aug 2014 20:08    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:

Bobby Lashley blev en flopp. Han pushades hårt under sina två år i WWE och fick till och med en Wrestlemania-storyline med Vince och Donald Trump, men publiken tog aldrig riktigt till sig honom. Efter en skada 2007 och oenigheter med förbundet lämnade han WWE några månader därefter.

Kan man verkligen kalla någon som ME det mesta köpta WM någonsin för en flopp?

Sin Cara och Williams håller jag annars med om. Karmas slutpush var väl för att hon spöade upp Hayes efter han la en nedsättande kommentar.
Stefan

InläggPostat: 03 aug 2014 20:47    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Kan man verkligen kalla någon som ME det mesta köpta WM någonsin för en flopp?

Inte för att jag gjort någon marknadsundersökning i ämnet, men jag tror att det var Trump, Vince och möjligtvis i viss mån SCSA som gjorde att folk köpte den matchen och att Lashley och Umaga bara var brickor i spelet som lätt hade kunnat ersättas av två andra brottare.
Bokisopa

Registreringsdatum: 08 april 2012

InläggPostat: 05 aug 2014 07:29    Rubrik: Svara med citat

Ryback måste väl ändå vara nutidens största flopp? Pushades ju som satan i början och hade en enorm vinststreak. Det gick över...
Till överst på sidan
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 05 aug 2014 08:35    Rubrik: Svara med citat

Jag tycker nog att vissa alternativ inte hör hemma här. Det finns massor av brottare som har pushats hårt ett tag för att sedan försvinna då WWE tappat tron eller då de själva inte klarade av kraven. Men så länge som det handlar om tämligen okända brottare tycker iaf inte jag man kan tala om en flopp av lika stora mått som när en redan etablerad person signas, förväntas main eventa och sedan faller platt. Därför ser jag tex Sin Cara som ett ypperligt exempel.

Med det sagt är mitt alternativ kanske något tveksamt. Det här är en kille som visserligen var stor stjärna i den stigande solens land. Han gick några main events där och höll bla tag bältena. Han sågs som ett monster och hade väldigt gott rykte - Giant Bernard.

WWE signar honom och ger honom en ny gimmick - Tensai. Han var planerad att fejda mot Cena men inget fungerade och snabbt var han borta från tv och snart i princip borta från ringen.

Varför detta är lite tvivelaktigt är såklart för att Bernard/Tensai var i WWE förr som Albert/A-Train. Ett klassisk exempel på en kille som har svårt att växa ur sitt forna jag. Kändes ganska nära att vara en "mid-carder for life". Därför är även mitt exempel lite svajigt men ändå värt att nämnas.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Laban

Registreringsdatum: 27 april 2009

InläggPostat: 05 aug 2014 16:45    Rubrik: Svara med citat

Inte i närheten av största flopparna, men både Drew McIntyre och Jinder Mahal fick ganska bra med push när de kom för några år sedan. Nu är båda borta.
Justin Time

InläggPostat: 05 aug 2014 20:07    Rubrik: Svara med citat

Laban skrev:
Drew McIntyre

Ja. För fem år sen så presenterades han ju som "The choosen one" när han gjorde comeback. Handplockad av Mr McMahon som ett framtidslöfte!
Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 05 aug 2014 20:55    Rubrik: Svara med citat

Inte en brottare, men Mike Adamle var en stor flopp för WWE med tanke på vad han kostade och vad man fick ut av honom.
Trucken
Årets Tönt 2007

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 05 aug 2014 21:50    Rubrik: Svara med citat

Scott Steiner måste väl räknas hit också? Hans sejour i WWE från 2002 och nåt år framåt var ju en katastrof utan dess like då han var totalt urusel i ringen, och han var ju hypad som fan innan han gjorde debut på Survivor Series 2002.

TheInsane nämnde Giant Bernard/A-Train/Tensai. Den kan jag hålla med om, men jag skyller den helt på den kassa gimmicken. Hade han fått komma tillbaka som A-Train tror jag han hade haft en större chans, förutsett att publiken inte hade börjat med "shave your back"-chantsen igen.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Sida 1 av 5

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet