Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

USA-val: Kandidaltval för Republikanerna 2016
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
BordenBoy

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 17 feb 2016 15:21    Rubrik: USA-val: Kandidaltval för Republikanerna 2016 Svara med citat

[Innan jag börjar denna tråd så vill jag kolla med mods och andra om det är okej att vi kör denna tråd här, även om den kommer att innehålla mycket utanför wrestlingen.

Men försvar för att denna debatt förs och förs här är....
1. Den innehåller två politiker som har stor koppling till wrestlingen.
2. Wrestlingen har ofta haft kopplingar till politik i USA och Japan (Linda McMahon, Jesse Ventura, Antonio Inoki, Jerry Lawler och JBL. Halvräkna också Vince McMahon, Mick Foley, Hulk Hogan och åtskilliga andra jag glömt eller inte känner till).
3. Vi tar ofta upp wrestlingprofiler när de medverkar i sammanhang utanför wrestlingen, inte minst i detta underforum.
4. WWE har flera gånger uppmanat till engagemang i politiken på TV. Man försökte tom få en debatt mellan presidentkandidaterna på Raw i ett val (tror det var GW Bush Vs Al Gore, men kan mycket väl ha fel i namnen och åren).

Men iom att det ändå är politik vi talar om (nåja....) så tänkte jag att det var bäst att fråga mods och andra debattörer innan jag inleder något.]

DiBiase
3 Time 3 Time 3 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 17 feb 2016 15:38    Rubrik: Svara med citat

Den bör väl ändå ligga i "Diverse" i vilket fall Confused .
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 17 feb 2016 16:38    Rubrik: Svara med citat

Jag flyttar tråden till rätt avdelning.

Ska höra vad de andra säger angående att tillåta politiska diskussioner.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
BordenBoy

InläggPostat: 17 feb 2016 17:55    Rubrik: Svara med citat

Nu hade jag verkligen inte tänkt mig några politiska diskussioner alls, utan bara wrestlingpersonligheters deltagande i Republikanernas kandidatval.

I "Övrig" så har ju denna tråd igen chans så det finns ju inget skäl för mig med ett öppningsinlägg.

Synd, hade kunnat bli en intressant debatt.

Jaja....
DiBiase

InläggPostat: 17 feb 2016 19:39    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:
Nu hade jag verkligen inte tänkt mig några politiska diskussioner alls, utan bara wrestlingpersonligheters deltagande i Republikanernas kandidatval.

I "Övrig" så har ju denna tråd igen chans så det finns ju inget skäl för mig med ett öppningsinlägg.

Jaja....

Skulle då inte rubriken "wrestling i politiken" eller "politiker som provat på wrestling" passat bättre?
TheInsane

InläggPostat: 17 feb 2016 22:06    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:

Jaja....

Jag förstår inte riktigt syftet med tråden då. Vad finns det att diskutera om vi inte ska gå in på politiken? Att Trump varit inblandad i WWE i omgångar? Ge gärna förslag på vad du hade tänkt för jag förstår inte syftet.

Av admins är det egentligen jag som är intresserad av politisk debatt i allmänhet men vi alla är överens om att vi inte orkar moderera en tråd om den blir för hätsk (vilket ofta sker när politik är inblandat). Vi kan ge detta en chans men om det urartar kommer tråden att stängas.

Tror f.ö. att de flesta på forumet klickar på "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" så i vilket subforum tråden ligger spelar då ingen roll.
Till överst på sidan
BordenBoy

InläggPostat: 19 feb 2016 14:25    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
BordenBoy skrev:

Jaja....

Jag förstår inte riktigt syftet med tråden då. Vad finns det att diskutera om vi inte ska gå in på politiken? Att Trump varit inblandad i WWE i omgångar? Ge gärna förslag på vad du hade tänkt för jag förstår inte syftet.

Av admins är det egentligen jag som är intresserad av politisk debatt i allmänhet men vi alla är överens om att vi inte orkar moderera en tråd om den blir för hätsk (vilket ofta sker när politik är inblandat). Vi kan ge detta en chans men om det urartar kommer tråden att stängas.

Tror f.ö. att de flesta på forumet klickar på "Nya inlägg sedan ditt senaste besök" så i vilket subforum tråden ligger spelar då ingen roll.

Det är väl inte konstigare än att vi diskuterar andra wrestlingpersonligheter i wrestlingtrådar när de syns i MSM, är med i filmer, spelar in musik, skriver böcker om religion ect?
BordenBoy

InläggPostat: 19 feb 2016 14:27    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
BordenBoy skrev:

Jaja....

Skulle då inte rubriken "wrestling i politiken" eller "politiker som provat på wrestling" passat bättre?

Nja, i nästan alla fall har ju dessa människor först och främst blivit kända i wrestlingen, sedan som politiker. Inte heller Trump är ett undantag, utan hade med wrestling att göra långt innan han blev politiker (om man kan kalla honom det än).
TheInsane

InläggPostat: 19 feb 2016 17:50    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:

Det är väl inte konstigare än att vi diskuterar andra wrestlingpersonligheter i wrestlingtrådar när de syns i MSM, är med i filmer, spelar in musik, skriver böcker om religion ect?

Det var inte det jag invände mot. Jag förstår bara inte hur vi ska diskutera kandidatvalen i USA utan att diskutera politik ("Nu hade jag verkligen inte tänkt mig några politiska diskussioner alls").

Därför bad jag dig utveckla vad du tänkte dig att vi faktiskt skulle diskutera. Men jag fick inget svar Neutral Men inled gärna med vad du hade i åtanke så kanske vi är fler som hänger på.
Till överst på sidan
BordenBoy

InläggPostat: 19 feb 2016 18:56    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
BordenBoy skrev:

Det var inte det jag invände mot. Jag förstår bara inte hur vi ska diskutera kandidatvalen i USA utan att diskutera politik ("Nu hade jag verkligen inte tänkt mig några politiska diskussioner alls").

Därför bad jag dig utveckla vad du tänkte dig att vi faktiskt skulle diskutera. Men jag fick inget svar Neutral Men inled gärna med vad du hade i åtanke så kanske vi är fler som hänger på.

Ja vad vart man uppträder, i vilka sammanhang, hur man mottags, hur man resonerar ect.

Jag vill inte debattera om Trumps politik är bättre eller sämre än Cruz, Bush, Clinton eller Sanders (det gör jag i andra forum i sådana fall).

Vad jag VILLE diskutera var hur människor som agerar i vår hobby, wrestling, existerar i det Republikanske kandidatvalet. Hur människor som upptar vår fritid påverkar det politiska livet i världens största demokrati. Saker som jag anser mer viktiga och intressanta än om Y2J är på Dancing With The Stars eller om folk skrattar åt Batista i den nya Bond-filmen.

Här har vi självaste Påven i Rom som uttalar sig mot en wrestlingpersonlighet, det är inte "wrestling" men Tammys porrfilm är det?

Men jag tycks ju vara ensam se intresset i detta val, så skit samma. Ingen stor sak för mig.
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 19 feb 2016 20:35    Rubrik: Svara med citat

Jag begriper fortfarande inte trådens ämne.
BordenBoy

InläggPostat: 19 feb 2016 21:39    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:

Wrestlingfolk i miljöer utanför WWE (seriöst...)
DiBiase

InläggPostat: 19 feb 2016 22:04    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:
sebbe skrev:

Var och varannan vecka är någon kändis med på RAW, ska vi diskutera alla de. Skulle det vara wrestlers som var en kandidat eller typ Linda McMahon kampanj så kan jag se kopplingen. Även om tex Trump har varit relativt mycket inblandad i WWE, så kan jag inte kalla honom "wrestlingfolk", lika lite som Arnold eller Jon Stewert.
BordenBoy

InläggPostat: 20 feb 2016 10:25    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
BordenBoy skrev:
sebbe skrev:

Var och varannan vecka är någon kändis med på RAW, ska vi diskutera alla de. Skulle det vara wrestlers som var en kandidat eller typ Linda McMahon kampanj så kan jag se kopplingen. Även om tex Trump har varit relativt mycket inblandad i WWE, så kan jag inte kalla honom "wrestlingfolk", lika lite som Arnold eller Jon Stewert.

Fast vi tar ju nästan alltid upp när det är kändisar på RAW. I wrestlingtrådar, inte i "Övrigt"-delen. Så du stödjer ju i realiteten min linje.

Sedan vad det gäller Trumps wrestlingkoppling så minns att hans stora närvaro på WrestleMania 23 var en av de mest uppmärksammade wrestlinganglen och gav rekordsiffror till WrestleMania. Att jämföra det med Jon Stewert (vem nu fan det är).

EDIT: Sedan är det ju intressant att du inte tycker att Jesse Ventura har en wrestlingbakgrund, men Linda tydligen...
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 20 feb 2016 10:33    Rubrik: Svara med citat

BordenBoy skrev:

EDIT: Sedan är det ju intressant att du inte tycker att Jesse Ventura har en wrestlingbakgrund, men Linda tydligen...

Fast det skriver han ju inte, eller hur?
Lugna ner dig lite nu.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Diverse Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Sida 1 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet