Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE SUMMERSLAM 2016***SPOILERS***
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 08 jul 2016 08:48    Rubrik: WWE SUMMERSLAM 2016***SPOILERS*** Svara med citat

WWE SUMMERSLAM 2016

August 21, 2016
at the Barclays Center
in Brooklyn, New York

En match klar...

Brock Lesnar vs Randy Orton...

Citat:
The summer of dream matches continues Sunday, Aug. 21, when Randy Orton returns to the ring to lock horns with Brock Lesnar at SummerSlam. The blockbuster encounter was made official on tonight’s SmackDown.

Despite being two perennial main eventers who trained side-by-side during their formative years at onetime WWE developmental territory Ohio Valley Wrestling, The Apex Predator and The Beast Incarnate have only competed against each other once before in a WWE ring. It happened in September 2002, when both were still WWE rookies. Lesnar, already a month into his reign as WWE Champion, took the victory that night.

Much has changed since that lone, fateful bout, of course. Lesnar has since emerged as a true world-beater and the conqueror of The Undertaker’s WrestleMania Streak, a fearless, 286-pound juggernaut who packs dynamite, and bad intentions, in his fists. One of the most dangerous men in combat-sports history, Lesnar remains the only individual to have ever captured the WWE Championship, UFC Championship and NCAA heavyweight wrestling championship.

The Viper, meanwhile, bears little resemblance to the gifted, if inexperienced, shaggy-haired Superstar who stood across the ring from Lesnar 14 years ago. Since his one and only match against The Beast, Orton has gone on to win an incredible 12 World Titles, establishing himself as one of the most decorated Superstars of his generation. Orton has also exhibited on more than one occasion a disconcerting ability to turn sinister at a moment’s notice. Such a dark, remorseless attitude may prove invaluable against a monster like Lesnar.

Adding further intrigue to the clash is that it is Orton’s first match since injuring his shoulder late last year. Having been out of action since November, Orton is assuredly interested in reasserting himself as WWE’s Apex Predator. There may be no better way to accomplish that goal than by taking down The Beast Incarnate. Yet, the question remains: Will Orton’s shoulder end up being a weakness against Lesnar?

Källa WWE.com.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb

Senast ändrad av TheVobb den 20 sep 2016 19:26, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
cat scratch fever

Registreringsdatum: 07 september 2009

InläggPostat: 08 jul 2016 17:24    Rubrik: Svara med citat

Riktigt gött! Äntligen en match att se fram mot Smile

Visst den saknade uppbygg, men har sett fram emot den här matchen länge, den behöver hända och Summerslam på ett jämnt årtal är det självklara valet. Kul också att wwe lyckades överraska (iallafall mig) med att hypa att man skulle få veta vem Lesnars motståndare skulle bli. Trodde det skulle bli vinnaren i wwe-titelmatchen på Battleground men icke, tack och lov
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Hu99lo99

Registreringsdatum: 28 juni 2012

InläggPostat: 09 jul 2016 10:43    Rubrik: Svara med citat

Orton behöver vinna denna på sin comeback och framförallt för att fejden ska få en anledning att fortsätta vidare där Lesnar får sin revansch.
Jag gillar Lesnar så därför tillåter vi inte att han förlorar rent mot honom så Orton kan ju hitta något på fult sätt att vinna på. Inget slag mellan benen för det har Undertaker redan gjort utan något annat fult.
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 09 jul 2016 12:11    Rubrik: Svara med citat

cat scratch fever skrev:
Summerslam på ett jämnt årtal är det självklara valet.

Nu har jag suttit och kliat mig i skallen en bra stund och får inte ihop det. Kan du berätta varför just Summerslam på ett jämnt årtal är det självkara valet?
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 09 jul 2016 12:42    Rubrik: Svara med citat

Brock blev den yngste mästaren någonsin på Summerslam 2002 (Summerslam jämnt årtal).
Orton slog det rekordet genom att bli den yngste mästaren någonsin på Summerslam 2004 (Summerslam jämnt årtal).

Nu får vi se vem är den odiskutable kungen av unga förstagångsmästare på Summerslam med jämna årtal?
Hu99lo99

InläggPostat: 10 jul 2016 18:14    Rubrik: Svara med citat

D..D..D..DUUUD! (bara skojar...lite seriösa måste vi vara) Laughing

Kommer att bli Summerslams största match strax före tremannatitelmatchen (usch, vilket långt ord).

Edit. tänk till lite extra innan du postar nästa gång. Även om det står spoilers i rubriken så gäller det för WRESTLING, alla har nog inte sett nattens UFC-gala. Inte så kul och bli spoilad.

Mvh
.... Cool
Hu99lo99

InläggPostat: 10 jul 2016 23:22    Rubrik: Svara med citat

Sorry blev fel på det inlägget. Trodde reglerna var samma som med de andra wrestling-trådarna som t ex RAW, Smackdown dvs kunde spoila dagen efter ett RAW/Smackdown-avsnitt. Jag tog en någon galen chansning och inte frågade först om vad som gällde.
Hoppas Vobban var snabb och ändrade inlägget så att ingen hann bli spoilade.
cat scratch fever

InläggPostat: 19 jul 2016 10:54    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:
cat scratch fever skrev:
Summerslam på ett jämnt årtal är det självklara valet.

Nu har jag suttit och kliat mig i skallen en bra stund och får inte ihop det. Kan du berätta varför just Summerslam på ett jämnt årtal är det självkara valet?

Jag kan lova att 90% av alla fans som var med runt 02 och 04 nån gång ville se den här matchen. Brock blev yngsta mästaren på Summerslam 02 och Orton slog det rekordet 04. Så tanken har definitivt slagit i stort sett alla som var med på den tiden. Är nog det som är baktanken med matchen också.
Till överst på sidan
cat scratch fever

InläggPostat: 19 jul 2016 10:55    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
Brock blev den yngste mästaren någonsin på Summerslam 2002 (Summerslam jämnt årtal).
Orton slog det rekordet genom att bli den yngste mästaren någonsin på Summerslam 2004 (Summerslam jämnt årtal).

Nu får vi se vem är den odiskutable kungen av unga förstagångsmästare på Summerslam med jämna årtal?

Biten med jämna årtal är mer bonus men ja ungefär så
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 19 jul 2016 12:32    Rubrik: Svara med citat

cat scratch fever skrev:

Jag kan lova att 90% av alla fans som var med runt 02 och 04 nån gång ville se den här matchen. Brock blev yngsta mästaren på Summerslam 02 och Orton slog det rekordet 04. Så tanken har definitivt slagit i stort sett alla som var med på den tiden. Är nog det som är baktanken med matchen också.

Är lite delad om den matchen, visst vill jag jättegärna se den men vill att dom bygger upp inför matchen bättre än hur dom gör nu.
Förhoppningsvis så blir det en fejd av detta, och då kan jag se att det funkar att Brock torska första mötet.... Cool

Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 19 jul 2016 13:37    Rubrik: Svara med citat

De möttes på TV strax efter Brock vann bältet 2002 för övrigt.
TheVobb

InläggPostat: 27 jul 2016 07:44    Rubrik: Svara med citat

Klara matcher....

Brock Lesnar vs Randy Orton

For the WWE Universal Championship: Seth Rollins vs Finn Balor

WWE World Champion Dean Ambrose vs Dolph Ziggler

.... Cool

Till överst på sidan
cat scratch fever

InläggPostat: 27 jul 2016 23:33    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
cat scratch fever skrev:

Är lite delad om den matchen, visst vill jag jättegärna se den men vill att dom bygger upp inför matchen bättre än hur dom gör nu.
Förhoppningsvis så blir det en fejd av detta, och då kan jag se att det funkar att Brock torska första mötet.... Cool

Lite uppbygg har det ju blivit från Ortons sida iallafall. Nu är det ju nästan en månad kvar till matchen äger rum så det finns ju tid för uppbygg. Särskilt som det är en Interpromotional match kan den ju byggas upp både på RAW och Smackdown LIVE. Gäller bara att få Brock på tv.
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 31 jul 2016 17:23    Rubrik: Svara med citat

.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 03 aug 2016 08:07    Rubrik: Svara med citat

Efter tisdagens Smackdown är nu AJ Styles vs John Cena & The Miz vs Apollo Crews klara för SummerSlam.

Matchkortet:

WWE Universal Title Match:
Seth Rollins vs. Finn Balor

WWE Title Match:
Dolph Ziggler vs. Dean Ambrose

WWE Women’s Title Match:
Charlotte vs. Sasha Banks

WWE Intercontinental Title Match:
Apollo Crews vs. The Miz

Randy Orton vs. Brock Lesnar

John Cena vs. AJ Styles

.... Cool

Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet