Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE SUMMERSLAM 2016***SPOILERS***
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 09 aug 2016 11:24    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

Citat:
Brock Lesnar vs. Randy Orton

For the WWE Universal Championship match: Finn Bálor vs. Seth Rollins

WWE World Champion Dean Ambrose (c) vs. Dolph Ziggler

WWE Women's Champion Sasha Banks (c) vs. Charlotte
Dana Brooke is banned from ringside

WWE Intercontinental Champion The Miz (c) vs. Apollo Crews

John Cena vs. AJ Styles

WWE Tag Team Champions The New Day (Xavier Woods and Kofi Kingston) (c) vs. Luke Gallows and Karl Anderson

Enzo Amore and Big Cass vs. Chris Jericho and Kevin Owens

WWE US Champion Rusev (c) vs. Roman Reigns

Källa Wikipedia.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 20 aug 2016 07:35    Rubrik: Svara med citat

Citat:
WWE has announced that the following three matches will take place as part of the SummerSlam Kickoff Show on the WWE Network, which will air at 5:00 PM EST, two hours before SummerSlam itself begins:

Match #1 in the "Best of Seven" Series
Cesaro vs. Sheamus

Tag Team Match
Sami Zayn & Neville vs. The Dudley Boyz

12-Man Tag Team Match
American Alpha, The Hype Bros, & The Usos vs. Breezango, The Ascension, & The Vaudevillains

Källa WrestlingNewsSource.com.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Laban

Registreringsdatum: 27 april 2009

InläggPostat: 22 aug 2016 06:41    Rubrik: Svara med citat

Precis åter på hotellet efter galan. Kul att ha varit där! Ska bli väldigt spännande att höra hur mycket publikväsen som kom med i micarna. Kan ju lugnt säga att införande av det nya bältet mötte visst motstånd... Några riktigt bra matcher (AJ/Cena och Charlotte/Sascha), och några totala magplask. Publikupplevelsen är ändå den stora behållningen. Tough crowd!
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 22 aug 2016 16:38    Rubrik: Svara med citat

9. Summerslam 2016 (2016-08-21)

- Kick-off:

- The Usos, Hype Bros & American Alpha vs. Breezango, Vaudevillains & The Ascension.
Mauro Ranallo, David Otunga & JBL kommenterar. JBL noterar att historien upprepar sig eftersom en tag-match maineventade första Summerslam. Exakt vad en match på pre-showen har att göra med ett mainevent förklarar han inte. Lite senare, när en Rude Awakening utförs, säger Ranallo att Rick Rude gjorde bra ifrån sig på Summerslams genom åren. DQ-vinst 1988, sen bara förluster. Att göra "bra ifrån sig"-standarden känns ganska låg ikväll. Usos buas ut när på väg in. Allmänt kaos i början innan Zack Ryder blir slagpåse vilket gör att publiken tvärdör resten av matchen. Sval tag till Jimmy Uso som rensar innan det blir kaos. Jason Jordan slänger runt dudes i ringen innan det blir dem sedvanliga kavalkaden spots innan Grand Amplitude avslutar Simon Gotch, men Jey Uso taggar in sig precis efter GA och avslutar med en flying big splash efter 14:31. JBL noterar att han gillar Usos nya stil, och med tanke på att han "stal" vinsten känns en heelturn på ingående inom kort. Det vore välbehövligt så American Alpha får lite vettigt motstånd. *1/2

- Sami Zayn & Neville vs. Dudley Boyz.
Mauro, Otunga & JBL kommenterar. Ren rutinmatch för att få babyfacen på galan och för att fortsätta Dudleys splittring (här råkar Bubba clotheslina Devon istället för tvärtom). Tyst publik här också. Hetta på Neville, sval tag till Sami som rensar. Bubba råkar clotheslina ner Devon innan Helluva-kick och Red Arrow avslutar Bubba efter 7:56. 1/2*

- Best of 7, match #1: Cesaro vs. Sheamus.
Michael Cole, Byron Saxton & Corey Graves kommenterar. Började ganska intetsägande men tog sig mot slutet. Cesaro med dropkick på en sittande Sheamus i hörnan, och en superplex för två. Sheamus får två med en rolling senton från hörnan. Cesaro står på ringhörnan och hoppar fram till "vanliga" ringhörnan (där repen möts) och utför en cross-body för två. Han gör slungan och Sharpshooter men Sheamus släpps upp vid repen. Cesaro vänder Brogue-kick till en Sharpshooter i en fin spot, men Sheamus petar honom i ögat, skickar in honom i hörnan och avslutar med Brogue-kick för tre efter 14:10. **

- PPV:

- Mauro/Otunga/JBL och Cole/Graves/Saxton sköter respektive brands matcher.

- Enzo & Cass vs. Chris Jericho & Kevin Owens.
Skaplig match, men Enzo och Cass promo i början var strået vassare. Men en bra publik gör mycket, och det hade de här. Ganska förutsägbar match, hetta på Enzo en bra stund. Owens sätter kanonkula men missar frogsplash och Cass taggas in och rensar. Det blir kaos, Cass åker in i ringstolpen och äter en kanonkula vid ringside. Enzo blockerar superplex och utför en hoppande DDT på Jericho för två. Owens flapjackar Enzo rakt in i en Codebreaker för tre efter 12:09. Helt rätt bokat, fulingarna behövde vinsten mer än facen. **1/2

- Backstage: Shane, Bryan och Mick träffar på Jon Steward och hans avkomma. Jon gör sig rolig över Steph, som dyker upp bakom honom för lite "komik". The New Day gör en cameo innan segmentet slutar.

- WWE Womens-champ Sasha Banks vs. Charlotte.
Titelmatch. Dana Brooke är bannad från ringside. Bra match. Charlotte går för en Razor's Edge från hörnan men Sasha vänder till rana i en bra spot. Sasha med ett dubbelknä ut innan de botchar en backstabber. Natural Selection vänds till Crossface men Charlotte tar sig loss. Hon och får två med en Natural Selection och börjar misströsta rejält. Sasha vänder en tilt-a-whirl-backbreaker till en Crossface men Charlotte är så långt ifrån repen att hon tvingas hitta på en annan lösning, så hon rullar vidare för tre efter 13:51. I Quit nästa gång? (Anledningen till att Sasha blev av med bälten hade inte med WP att göra, utan att hon ska ta en kortare paus för att läka skador.) **3/4

- Backstage: AJ Styles och Karl Anderson/Luke Gallows träffas och gör The Clubs handrörelse men Finn Balor står bara och tittar på utanm att vilja vara med.

- IC-champ The Miz vs. Apollo Crews.
Titelmatch. Maryse är med in. Miz har Phantom of the Opera-mask på sig när han kommer in. Rutinmatch. Crews standing moonsault träffar knän. Miz DDT vänds till powerslam för två. Crews standing moonsault ger två. Miz fintar in honom i hörnan och avslutar med Skull-Crushing Finale efter 5:38. *1/2

- John Cena vs. AJ Styles.
Underhållande match. Cena åker på en suplex på apronen, något jag trodde skulle ha mer inverkan i matchen än det hade (det är ju ringens hårdaste del). Båda gör sina avslutare för nearfalls innan Cena gör en sorts Big Ending för två. Styles med en DVD på knäet varpå JBL säger att Cena åkte på sitt eget grepp, även om Otunga försöker rätta honom med att det inte var en FU/AA. Styles missar springboard-450 och åker på Code Red för två. De byter submissions en stund innan Cena får två med en Tornado-DDT. Styles med step-up-rana och springboard-forearm för två. Super-FU ger bara två vilket får Cena att misströsta rejält, och ytterligare en FU vänds till Styles Clash innan en springboard-forearm avslutar efter 23:11. Helt rätt bokat att låta Styles gå över helt rent, såhär gör man en superstar! ****1/4

- WWE Tag-champs The New Day (Kofi Kingston & Xavier Woods) vs. Karl Anderson & Luke Gallows.
Titelmatch. Jon Stewart, iklädd New Day-merch, introducerar mästarna till ringen. Ganska trist match, brottningen var sådär och publiken var helt död efter Cena-Styles. Cole säger att Woods är som ett tändstift i ringen. Yep, är alltid bra för karriären att jämföras med Hardcore Holly. Hetta på Kofi vilket publiken skiter i, och tag till Woods leder inte till att de bryr sig nämnvärt mer. Woods med springboard-elbow för två på Anderson. Magic Killer ser ut att avsluta Kofi men Stewart kommer in för distraktion. The Club teasar att krossa kulorna på honom vilket leder till ett YES-chant. Antar att han inte är poppis här. Slutligen dundrar Big E in till undsättning och DQ efter 9:06. Blah. *

- WWE World-champ Dean Ambrose vs. Dolph Ziggler.
Titelmatch. Bra match men inget utöver det vanliga. Fin touch att Shane och Bryan står i ringen vid introduktionerna för att öka matchens/bältets betydelse. Ranallo säger att detta är Zigglers 50e PPV i WWE och jag har ingen aning om det inkluderar Spirit Squad/Caddyn. Båda gör sina spots och båda blockerar varandras avslutare. De kör denna som en ren babyface-match vilket är tråkigt då Ziggler hade tjänat på att heela till sig. Dean blockerar en X-Factor från toppen och avslutar med Dirty Deeds efter 15:18. Det roliga var att publiken inte köpte detta som ett nearfall och gjorde därför inget väsen av sig. ***

- Becky Lynch, Carmella & Naomi vs. Natalya, Alexa Bliss & Nikki Bella.
Nikki tar Eva Maries plats eftersom hon är "utbränd på grund av jobbiga fans" (IRL; Wellness Policy för ADHD-medicin hon glömde visa receptet för). Trist match, bara Naomi och Becky ser bra ut i ringen medan de andra verkar off. Hetta på Carmella, tag till Becky som rensar innan det blir kaos och Nikki avslutar Carm med en TKO efter 11:03, vilket var minst fem minuter för länge. DUD

- Maria Menoumenuounemouonus intervjuar Rusev och Lana, som är redo för Roman Reigns.

- WWE Universal-title: Finn Balor vs. Seth Rollins.
Titelmatch. Mick och Steph är med in. Cole noterar att man "bara kan vinna på pinfall och submission", så blir inte Finn mästare och Seth diskas när titeln trots allt är vakant hittills? Bra match, men totalt heatlös första kvarten. En fin frogslash av Seth var den enda roliga spotten i den första kvarten. De gör sina favoritspots och Seth får två med en Pedigree. Han gör superplex och går för en andra Pedigree, men Finn blockerar och avslutar med corner-dropkick och Coup de Grâce efter 19:24. Ingen dålig match men jag hade väntat mig mer. ***

- Roman Reigns vs. Rusev blir inte av eftersom Reigns attackerar honom med en stol innan matchen så Rusev skadas (work) och kan inte brottas. Jag misstänkte det var något fuffens på gång eftersom det bara är 25 minuter kvar av PPVn och vi har maineventet också.

- Randy Orton vs. Brock Lesnar.
Paul Heyman är med in. De har faktiskt mötts en gång tidigare på TV, strax efter Brock vann bältet 2002. Men något som är ännu mer intressant är att Brock blev yngsta mästaren någonsin på Summerslam 2002, men när han slutade i WWE var Vince så sur att han ville låta någon annan ha äran som yngsta mästaren, varpå Orton fick bli det på Summerslam två år efter. Så Summerslam har spelat stor roll i deras "historia".

Stabil match, inte den höjdarmatch jag hade väntat mig (kvällens tema?) och Orton verkar inte vilja gå med ordentligt i Brocks grepp, speciellt hans germans. Brock powerslammar honom på ett bord som inte går sönder, så han kastar honom igenom det istället. Han går för en F5 på ett bord men Orton hinner göra en RKO innan. Inte heller nu går bordet sönder. Orton gör draping-DDT med Brocks knän vid repen istället för strax över anklarna, ingen aning om Orton gjorde greppet för snabbt eller om Brock helt enkelt är för tung för att hålla uppe på vanligt sätt. RKO ger två och Punt möter F5 för två. Brock tar av sig handskarna och klubbar loss mot ansiktet med armbågarna så Orton börjar blöda (hardway, säger Meltzer, vilket krävde 10 stygn) och domaren blåser av matchen efter 11:45. Trist slut, speciellt eftersom det var maineventet, men det är inte som om de var på väg att brottas en klassiker innan avslutet direkt. **1/2

- Brock attackerar igen men Shane räddar och äter en F5 för besväret, vilket förmodligen leder till något i höst. Förhoppningsvis inte Shane vs. Brock.

SLUTSATS: Jag hade ganska höga förväntningar, och även om de inte infriades var det en hyfsat bra show. Dock var det inte tillräckligt många BRA matcher på den långa speltiden (fyra timmar) för att motivera tummen upp, så jag nöjer mig med en tumme i mitten.

Tummen i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2016-08-22.)
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 22 aug 2016 17:12    Rubrik: Svara med citat

För övrigt var Summerslam alldeles för lång.
Dennis

Registreringsdatum: 21 juli 2006

InläggPostat: 22 aug 2016 18:28    Rubrik: Svara med citat

Kvaliteten var givetvis bättre än fiaskot som var Wrestlemania, men det GÅR FÖR HELVETE INTE att ta sig genom såhär långa galor. Både Ziggler/Ambrose (väntat) och Balor/Rollins (oväntat) kändes helt ointressanta.

Ortons blod var fräsigt i alla fall och Cena-AJ var väldigt bra.
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 22 aug 2016 22:11    Rubrik: Svara med citat

Första gången på länge jag såg en hel, nåväl nästan hel, WWE show. Här kommer mina åsikter som i ett vakuum. Jag vet alltså inte om något kanske går på tvärs med storylines eller liknande.

Öppningsmatchen var väl ok men jag tycker inte om Enzo och Kaz gimmick. Springer runt och säger menlösa saker och är ganska kassa i ringen. De hyllas överallt men detta gjordes redan 1998 med New Age Outlaws. Hyfsad match dock.

Charlotte mot Sasha började minst sagt tveksamt. Jag såg redan innan missen vid ringhörnan att det skulle gå fel. Skakigt och osäkert. Då föredrar jag att de inte genomför det som var planerat. Däremot ska de ha cred i att de fick tillbaka matchen på rätt köl och publiken hängde med. Det visar på en stor förbättring i damdivisionen.

Miz vs Crews var menlös. Crews är spänstig men har inget som fångar mig. Miz har nästan aldrig träffat helt rätt och känns mest som utfyllnad.

AJ vs Cena var en riktigt bra match dock. Jag gillade verkligen AJ, The Club och Balorsegmentet också. Men det är klart att de flesta kanske inte förstod deras historia tillsammans.
Matchen var riktigt bra och jag uppskattar att allt skedde helt rent. Både AJ och Cena hade satt på sig arbetsbyxorna. De har lika stor del i att detta blev så bra som det blev.

Jag såg däremot inte The Club mot New Day eftersom jag ogillar New Day av ungefär samma anledning som jag inte gillar Enzo och Kaz.

Ambrose vs Ziggler verkade inte fungera. Ziggler är svår att ta på allvar nuförtiden och jag förstår inte vad folk ser i Ambrose. Jag tyckte han fungerade i The Shield men sedan dess har han sett ut som en luffare med icke-trovärdig offensiv i ringen. Vissa tror att han skulle kunna bära WWE med rätt push men jag är mycket tveksam. Inte mästarmaterial enligt mig. Inte som hanf ramställs nu iaf.

Dammatchen såg jag inte heller. Jag två kommentarer dock och det är att skämskudden åkte fram när Carmella kom in. Ugh... Men däremot älskade jag Eva Maries "entré". Trist dock att dåliga kvinnliga brottare fortfarande får tid i WWE.

Balor vs Rollins var bra men den saknade något. Publiken var inte riktigt med på noterna och det kändes som att Balors demon borde ha fått en ännu större entré. Bra match men där något låg och gnagde i bakhuvudet.

Jag gillade Rusev/Reigns vinkeln. Jag tycker om båda brottarna på sitt vis även om Reigns naturligtvis inte passar i den push han fått. Men de skötte sig bra här. Kan dock ifrågasätta varför Rusev fick se så svag ut. Hade jag bokat detta hade jag nog bokat tvärtom så hade Reigns fått vinna nästa match istället.

Jag tyckte också om Orton vs Lesnar. Som match var den inget speciellt men den var bra på samma sätt som Lesnars slakt av Cena var bra. Oväntat och väl genomfört. Vissa har påpekat att det såg ut som att orton inte ville gå med helt i Lesnars suplexes. Det var inget jag såg. Däremot var det tydligt när Lesnar i början tackade honom in i ringhörnan att Orton försökte få in offensiv men att Lesnar helt ignorerade det.
Fantastisk upplägg dock att matchen i princip bestod att ett tiotal suplexes från Lesnar och en RKO och en DDT från Orton. Det behövs inte mycket. Ta lärdom alla hoppjerkor!

Övergripande reflektion: WWE har blivit mycket bättre på att entréerna, både med musik och med det visuella, ska passa karaktärerna och vara unika. Balor, Eva Marie, Nakamura, Roode, AJ osv. Ett tag skulle alla ha generiska rockriff vilket WWE har gått ifrån. Bra!
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 24 aug 2016 02:23    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag ju också väldigt svårt för Enzo och Cass. Däremot tycker jag inte man ska förminska deras akt bara för att några andra gjort något liknande inom wrestlingen tidigare. Folk gillar ju att ropa med i catchphrases och i och med att New Age Outlaws är för gamla och irrelevanta nuförtiden så här snart 20 år senare tycker jag Enzo och Cass fungerar bra som en uppdaterad version för en ny generation, även om deras akt inte tilltalar mig.

Jag tror ganska stora delar av publiken fattade Bullets Club-grejen backstage, i alla fall av dem som var på plats i arenan. WWE-publiken är så mycket mer smarkig nu jämfört med tio år sedan. Oavsett vilket tycker jag det var ett kul segment där mer insatta fans belönades med en wink wink nudge nudge.

Det är svårt för dem att boka Reigns med tanke på att publiken inte vill ha honom som face. Enkel bokning 1 A säger ju att man låter heelen spöa upp facen vid ett sådant här tillfälle för att publiken ska känna sympati för facen inför en framtida match, men hade man kört den anglen med Rusev/Reigns på Summerslam hade publiken tokjublat åt Rusev. Hela den storyn är väldigt konstigt bokad, men så blir det när man målar in sig i hörn.

Kul att Ranallo fick förtroendet att kommentera maineventet.
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet