Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

205 Live!
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 29 nov 2017 20:14    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-11-28

- Vic Joseph & Nigel McGuinness kommenterar.

- Enzo & Noam Dar in för en promo. Enzo kallar gårdagens dagisdivionsmatch på RAW för "en omgång "Mario Cart". Det är en sak om vi fans skämtar om det, det är en helt annan (och sämre) sak när WWE själva gör det eftersom det får matcherna att framstå som ett ännu större skämt än de är. Allt detta görs inför en knäpptyst publik.

1. Rich Swann vs. Noam Dar.
Enzo är med in. Okej rent tekniskt men förbannat tråkig. Publiken verkar hålla med. Rich avslutar med Phoenix-splash efter 4:42. 1/2*

- RIB intervjuar Kalisto, som tänker ta tillbaka CW-bältet igen.

2. Kalisto vs. Jack Gallagher.
Brian Kendrick är med in. Tråkig match här också. Mest restholds inför en tyst publik innan Kalisto gör comeback och avslutar med rana-DDT och SDS efter 6:21. Heelsen attackerar efteråt. 1/4*

- Video för Hideo Itami, som snart debuterar på 205 Live. Detta känns som sista chansen för honom och han måste vara hyfsat omotiverad efter att sett alla misslyckas i 205. Inget fel på hans brottning men han saknar karisma och klickar inte med publiken. Får hoppas på ändring nu även om jag inte tror det.

- Backstage: Cedric Alexander och Mustafa Ali tjafsar lite om vem som kommer vinna Fatal 4-Way på RAW, men kommer överens om att samarbeta ikväll.

3. Mustafa Ali & Cedric Alexander vs. Drew Gulak & Tony Nese.
Publiken sitter som pappdockor och gör noll väsen ifrån sig. Hetta (om man kan säga så) på Cedric, het tag till Ali innan det blir kaos. Några nearfalls leder till kollision mellan facen och Nese rullar upp Ali för tre efter 9:31. *

SLUTSATS: Läs en bok eller gå och bajs eller något, det ger mer.

(Den här recensionen skrevs 2017-11-29.)
sebbe

InläggPostat: 07 dec 2017 12:36    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-12-05

1. Cedric Alexander vs. Noam Dar.
Drew Gulak gör color och försöker stoppa Dar från att göra en highspot, varpå Cedric tar över och avslutar med en Lumbar Check efter 5:44. *

- RIB intervjuar Rich Swann, som känner sig självsäker inför måndagens RAW där förstautmanare ska utses. Varför inte köra matchen på 205 Live istället i hopp om att programmet för en gångs skull ska bli ett av veckans tio mest sedda program på WWEN?

2. Gran Metalik vs. Brian Kendrick.
Jack Gallagher är med in. Metalik dyker några gånger och hoppar över barrikaden för att leverera en rana i en tjusig spot. Dock fäller Jack honom så Kendrick kan avsluta med Captain's Hook efter 5:47. **

3. Rich Swann vs. Tony Nese.
Drew Gulak är med in eftersom han är vikarie för heelgänget nu när Enzo är borta ikväll. Cedric Alexander är också med in. Stabil match med två bra workers. Båda dyker bra innan Rich avslutar med en Phoenix-splash efter 8:01. Heels attackerar efteråt men babyfacen räddar. **1/4

SLUTSATS: Kul mainevent, men det räcker inte för ett annars sedvanligt färglöst avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2017-12-07.)
sebbe

InläggPostat: 13 dec 2017 20:34    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-12-12

- Rich Swann är redan borta från introt märker jag.

- En show där största fokus var på Drew Gulaks förmodade faceturn inom de närmaste veckorna. Gulak har visat sig för stark för Enzo som försöker trycka ner honom igen och tvingar honom att välja sida.

1. Cedric Alexander vs. Ariyah Daivari.
Drew Gulak är med in och vrålar i megafon mellan varven. En match i mängden. Kul duellerande chants med "LET'S GO CEDRIC/POWERPOINT!" Lumbar Check avslutar efter 8:07. *

- Backstage: Gulak försöker peppa Daivari efter förlusten men Enzo gillar inte att han "börjar ta över" Zo Train och säger att han (Gulak) inte ens är värd att vara i samma ring som honom (Enzo, som kallar sig Dean Malenko senare ikväll). Och för att bevisa detta tycker han de ska vara vid ringside när han möter Tony Nese senare ikväll.

2. Kalisto vs. Jack Gallagher.
Brian Kendrick är med in. Kalisto skadar benet så Jack bearbetar det en bra stund, vilket är matchens story. Han gör en Brock-lock vilket ingen av kommentatorerna tydligen sett förr. Kalisto gör comeback och avslutar med en SDS efter 8:53. Heelsen attackerar efteråt men Gran Metalik räddar. Lite väl lång match med många fans med armarna i kors. Dock har Jack kommit till sin rätt som heel. *1/2

3. CW-champ Enzo vs. Tony Nese.
Nontitle. Daivari och Gulak är med in. Detta blir ingen match eftersom Enzo spenderar två minuter med att prata skit och Nese vill inte möta honom (båda är ju med i Zo Train). Till slut går Enzo fram och örfilar honom varpå Daivari attackerar för DQ efter 2:42. Efter matchen skriker Enzo på Gulak som börjar träna frisparkar på Nese innan showen slutar. Faceturn för Nese tolkar jag detta som även om publiken chantar "THIS IS BORING", precis ett sådant slut man vill ha på sin TV-show. NR

- Nästa vecka: Hideo Itamis debut.

SLUTSATS: Bra avsnitt storylinemässigt, och med Nese som babyface och Hideos debut nästa vecka känns det ovanligt fräscht. Dessutom är Gulak väldigt underhållande.

(Den här recensionen skrevs 2017-12-13.)
sebbe

InläggPostat: 20 dec 2017 15:48    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-12-19

1. Kalisto & Gran Metalik vs. Jack Gallagher & Brian Kendrick.
Tyst publik, check. Sval het tag, check. Samma trötta brottare mot varandra som vanligt, check. Intetsägande match som kommer vara glömd så fort den är över, check. Snart symboliserar "205" antal gäspningar per person under programmets gång istället för brottarnas maxvikt. Hetta (eller vad man ska kalla det) på GM, "het" (LOL) tag till Kalisto som rensar innan domaren inte förmår heelsen att sluta sparka loss, så de diskas efter 8:55. Kendrick & Gallagher förstår Metaliks knä efteråt och ett fan i publiken kastar en petflaska på Kalisto. Det var väl det mest minnesvärda i hela matchen. *

- Backstage: Enzo skäller ut Drew Gulak eftersom han inte slog Cedric Alexander igår på RAW, allt för att peppa honom att ta ut Cedric innan titelmatchen.

2. Hideo Itami vs. Colin Delaney.
Nigel kallar Hideo för "innovationens mästare", vilket är starkt sagt efter att uppfunnit ett (1) grepp. Necksnap på topprepet, flying clothesline, corner-dropkick och GTS avslutar efter 1:52. Perfekt bokad debut (ingen ironi). NR

3. Cedric Alexander vs. Drew Gulak.
Enzo är med in. Gulak drar en passionerad promo innan matchen om allt elakt han ska utsätta Cedric för... och sen dominerar han 80% av matchen med olika restholds. Cedric slår tillbaka med sin fina springboard-flatliner och avslutar med Lumbar Check efter 11:52. *

- Enzo vill fightas efteråt men kameravinkeln avslöjar att Ariyah Daivari attackerar bakifrån, men Cedric sänker honom omgående med en Lumbar Check i kvällens minst oväntade spot.

SLUTSATS: Ännu ett avsnitt av Tysta Timmen avverkat. Hela showen är så själlös och ointressant att jag funderar på att sluta recensera den, men samtidigt känns det konstigt att sluta efter att ha sett, och recenserat, samtliga avsnitt som släppts. Kanske läser jag bara spoilers i fortsättningen och ser det som verkar intressant (det lät gå snabbt), slutar helt eller fortsätter som vanligt. Vad tycker ni?

(Den här recensionen skrevs 2017-12-20.)
sebbe

InläggPostat: 27 dec 2017 19:16    Rubrik: Svara med citat

205 Live 2017-12-26

- Det kommer nog inte som en överraskning att jag finner den här showen förbannat trist. Inte dålig, utan trist. Ja, det är en stor skillnad. De flesta matcherna är åtminstone bra rent tekniskt, men för att sno en term min vän Leeloo använt om programmet; "själlöst". Det har sedan ganska länge känts som en börda att recensera 205 Live men jag har stått ut eftersom jag hoppats på att det ska bli bättre. Tyvärr verkar det inte bli så och därför är det dags att göra slag i saken och sluta recensera programmet. Dock kommer jag slänga ett öga på spoilers och se om där finns något av värde, så om det mot all förmodan skulle finnas något som verkar sevärt kommer jag se det. Och om showen förändras drastiskt till det bättre är det fullt möjligt att jag återupptar recenserandet, men för tillfället gör jag något vettigare den tiden jag vanligtvis ser 205 Live. Som att skalla en betongvägg.

- Backstage: Cedric Alexander försöker övertyga Drew Gulak om att alla tjänar på att Enzo blir av med bältet (Gulak slipper hunsas av Enzo), men han köper inte det riktigt.

1. Hideo Itami vs. Jack Gallagher.
Heatlös som vanligt. Gallagher dominerar en stund med bland annat en Captain's Hook, men Itami slår tillbaka och avslutar med corner-dropkick och Rings of Saturn efter 7:39. Ingen aning om de går för en submission vs. submission-match (nu har ju båda submissions som avslutare) eller om Itami inte får göra sin GTS längre med tanke på Brian Kendricks skada igår. *

- RIB intervjuar Tony Nese, som ogillar Zo Train men menar på att det är där pengarna och kändisskapet finns. Akira Tozawa undrar om han är med Zo Train eller inte, varpå Nese däckar honom för att sätta upp...

2. Akira Tozawa vs. Tony Nese.
Hyfsad match, men som vanligt ganska heatlös även om publiken är mer engagerade av denna än första matchen. Akira klättrar, Nese slår honom o nyllet så han inte lyckas med något därifrån och avslutar med ett running knee efter 6:48. **

3. Cedric Alexander & Mustafa Ali vs. Drew Gulak & Ariyah Daivari.
Gulaks PowerPoint-presentation avbryts av babyfacen. Visst ger det en bra pop men problemet är att det tappar effekt eftersom det sker varenda gång. Facen försöker splittra dem genom att säga att Daivari aldrig hade umgåtts med Gulak om det inte vore för Zo Train, och att Enzo hade valt Nia Jax framför dem. Jag också. Hetta på Cedric, tag till Ali som rensar med en springboard-facebuster för ovanlighetens skull (det brukar vara en neckbreaker). Daivari går för ett dyk men Gulak ogillar highspots så han skäller på honom, varpå Cedric smyger in en Lumbar Check på honom. Ali avslutar Daivari med en reverse-450 efter 8:51. *1/2

SLUTSATS: Man kanske skulle börja dans jitterbug efter SDL nu när jag har en timme över?

(Den här recensionen skrevs 2017-12-27.)
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 27 dec 2017 20:58    Rubrik: Svara med citat

Nu kommer min kommentar sent, men men.
Jag tror att du gör helt rätt i att lägg ner 205recenserandet. Att bara nöta vidare med wrestling som inte ger någon glädje tror jag bara gör att du blir mer trött wrestlingen som helhet.

Jag tycker det är skittrist att något så otroligt bra som WWEs Cruiserweight Classic-turnering genererade något så uselt som 205 Live.
Allt det bra som byggdes upp med turneringen, alla matcher i toppklass, prestigen. ALLT försvann med den här pissljumna soppan.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sebbe

InläggPostat: 01 jan 2018 20:50    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:
Nu kommer min kommentar sent, men men.
Jag tror att du gör helt rätt i att lägg ner 205recenserandet. Att bara nöta vidare med wrestling som inte ger någon glädje tror jag bara gör att du blir mer trött wrestlingen som helhet.

Precis. Vill hellre lägga tiden på sådan wrestling jag känner att jag får ut något av. Även dålig wrestling kan vara rolig, men 205 Live är bara platt och ointressant.
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 31 jan 2018 18:42    Rubrik: Svara med citat

Drake Maverick? Alltså, vem fan är det som kommer på alla dessa färglösa och töntiga namn? Laughing Laughing Laughing
Saknar namn som tex Papa Shango, Koko B Ware, Earthquake m.f. ..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb

InläggPostat: 07 feb 2018 20:06    Rubrik: Svara med citat

Citat:
There are major behind-the-scenes changes going on with the WWE 205 Live brand as Vince McMahon has stepped aside and is no longer personally producing the show.

The changes began with last week's episode, which featured new 205 Live General Manager Drake Maverick and kicked off the 16-man tournament that will end at WrestleMania 34 with the crowning of a new WWE Cruiserweight Champion.

Triple H is now overseeing 205 Live and he has brought back some of the aspects of the WWE Cruiserweight Classic tournament, including the style and presentation of the wrestlers. Vince had personally worked with the 205 Live Superstars to bring out their personalities to present them in a certain way but there has been more focus on the in-ring work under Triple H.

There has been a lot of internal talk over the past few months about why 205 Live wasn't succeeding like they had hoped. Vince reportedly believed that a character-driven show was the best way to get the brand over, which is why former WWE Superstar Enzo Amore was brought over to be the top star of the brand. Enzo's arrival helped with viewership and buzz for the show but there were still people in the company that wanted to present the show like the Cruiserweight Classic was presented. Their feeling was that having smaller talents that were just echoing the Superstars from RAW and SmackDown was not going to showcase what made the cruiserweight talents unique, and it wasn't going to help 205 Live grow into its own brand, more than just a weekly WWE Network TV show.

The product we've seen over the last few weeks is said to be very much in line with the original plans for 205 Live before Vince became personally involved with the direction of the show and the development of the cruiserweight talents.

While WWE is still considering non-televised 205 Live live event shows in the future, there are currently no plans to run more cruiserweight-exclusive events as the plan is to focus on re-building the brand by presenting strong athletic characters with strong in-ring competition.

Vince finally made the decision to let Triple H run the show back in mid-January as a way to reboot the brand, or fix it. Triple H is running the show, making all decisions, while Jonathan Baeckstrom is the current lead writer. Baeckstrom has worked on the WWE creative team since August 2013 and has been a lead writer since November 2016. Former WWE Performance Center Coach Adam Pearce is still working as the lead producer for the brand.

Regarding roster changes, there may be more additions in the coming weeks. WWE NXT Superstar Roderick Strong was brought up to help freshen the roster and the show. As noted, Strong defeated Hideo Itami last night to advance in the 16-man tournament.

Källa WrestlingAttitude.com.... Cool

Till överst på sidan
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 07 feb 2018 20:26    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Citat:
There are major behind-the-scenes changes going on with the WWE 205 Live brand as Vince McMahon has stepped aside and is no longer personally producing the show.

The changes began with last week's episode, which featured new 205 Live General Manager Drake Maverick and kicked off the 16-man tournament that will end at WrestleMania 34 with the crowning of a new WWE Cruiserweight Champion.

Triple H is now overseeing 205 Live and he has brought back some of the aspects of the WWE Cruiserweight Classic tournament, including the style and presentation of the wrestlers. Vince had personally worked with the 205 Live Superstars to bring out their personalities to present them in a certain way but there has been more focus on the in-ring work under Triple H.

There has been a lot of internal talk over the past few months about why 205 Live wasn't succeeding like they had hoped. Vince reportedly believed that a character-driven show was the best way to get the brand over, which is why former WWE Superstar Enzo Amore was brought over to be the top star of the brand. Enzo's arrival helped with viewership and buzz for the show but there were still people in the company that wanted to present the show like the Cruiserweight Classic was presented. Their feeling was that having smaller talents that were just echoing the Superstars from RAW and SmackDown was not going to showcase what made the cruiserweight talents unique, and it wasn't going to help 205 Live grow into its own brand, more than just a weekly WWE Network TV show.

The product we've seen over the last few weeks is said to be very much in line with the original plans for 205 Live before Vince became personally involved with the direction of the show and the development of the cruiserweight talents.

While WWE is still considering non-televised 205 Live live event shows in the future, there are currently no plans to run more cruiserweight-exclusive events as the plan is to focus on re-building the brand by presenting strong athletic characters with strong in-ring competition.

Vince finally made the decision to let Triple H run the show back in mid-January as a way to reboot the brand, or fix it. Triple H is running the show, making all decisions, while Jonathan Baeckstrom is the current lead writer. Baeckstrom has worked on the WWE creative team since August 2013 and has been a lead writer since November 2016. Former WWE Performance Center Coach Adam Pearce is still working as the lead producer for the brand.

Regarding roster changes, there may be more additions in the coming weeks. WWE NXT Superstar Roderick Strong was brought up to help freshen the roster and the show. As noted, Strong defeated Hideo Itami last night to advance in the 16-man tournament.

Källa WrestlingAttitude.com.... Cool

Nope källa www.pwinsider.com. Fult av wrestlingattitude att inte credda
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 07 feb 2018 20:40    Rubrik: Svara med citat

HonestHarvey skrev:

Nope källa www.pwinsider.com. Fult av wrestlingattitude att inte credda

Fast jag skriver från vart jag hittar det, så take a chill pill..... Cool

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 14 apr 2018 15:34    Rubrik: Svara med citat

Ingen som ser det? Vad tycker ni i så fall?
sebbe

InläggPostat: 09 maj 2018 16:33    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Ingen som ser det? Vad tycker ni i så fall?

Smile
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 04 jul 2018 17:11    Rubrik: Svara med citat

Jag kollade faktiskt veckans avsnitt efter att jag sett ett par gifar från showens mainevent...

205 Live 2017-07-03

- Vic Joseph, Nigel McGuinness & Percy Watson kommenterar.

- Programmet startar med att Drake Maverick upp och berättar att vi kommer att få se Hideo Itami utmana Cedric Alexander om cruiserweighttiteln... nästa vecka.
Han fortsätter sedan med att berätta att vi ikväll kommer att få se Mustafa Ali mot Buddy Murphy i en No DQ Match. samt att TJP ska få möta en av DM speciellt utvald motståndare.

- TJP (märkligt att han inte har ett lite tweakat theme som heel utan samma pseudoanamanaguchi-truddelutt som alltid) snackar lite skit på väg ut till ringen om att hans match inte är maineventet, inte är för CWtiteln, samt att staten som de spelar showen i är kass. Den speciellt utvalde motståndaren till TJP visar sig vara en återvändande Noam Dar.
Notering: Noam dar visar stolt upp sina tejpade lillfingrar.

1. TJP vs. Noam Dar
Det blir inte så mycket till match innan Noam Dar bjuder TJP på ett knä i nyllet och så är det över efter 0:30. NR

- Vi får en recap av fejden mellan Mustafa Ali och Buddy Murphy. perfekt för mig som inte alls följt med.
Det hela drog igång för fyra månader sedan tydligen. Fyra månader! Vem orkar med att följa en story så länge? Rolling Eyes (ja jag är ironisk)

- Buddy Murphy står backstage och avbryter sin uppvärmning med att dra en promo.

- Hypevideo för Roman Reigns vs. Bobby Lashley på Extreme Rules. For the first time: The Big Dog vs. The Dominator.
Sälj allt du har och köp plåtar till gala, flygbiljetter och boka hotell,för det är vill du INTE missa!

- TJP är sur backstage och vill inte bli intervjuad utan går hem istället.

- Akira Tozawa kommer ut för möta Jason Strife (en lokal talang i knallrosa sominte fick någon televiserad entre, undrar vem som kommer att vinna?)
Innan matchen drar igång så glider Lio Rush in och ser lurig och långsam ut och går runt ringen medan matchen drar igång.

2. Akira Tozawa vs. Jason Strife
Akira vrålar och dammar av jobbern snabbt och elegant på 2:06. NR

- Efter matchen så drar Lio en promo om att Akira bara gått och lallat runt effer att han blivit av med bältet och tycker att han ska möta honom i ringen när han känner sig redo. Akria bara flinar som svar och går backstage.

- Mustafa Ali sitter back stage och drar en liten promo inför sin match. Buddy Murphy är en "bad dude" och en farlig typ, men det är lugnt för Mustafa dras till faran istället för att fly från den.

- Reklam för "Something else to wrestle". Nästa avsnitt ska tydlgen handla om några halvkända typer, The Rock och Triple H hette de visst.

- Cedric Alexander drar en promo där han klargör att Hideo Itami inte kommer att klara att vinna över honom nästa vecka.

3. Mustafa Ali vs. Buddy Murphy - No DQ Match
Utan att spoila så kan jag säga att det var en riktigt bra match. De hinner med en del inovativa spots innan Mustafa Ali slutligen vinner efter 22:34. ****
Publiken får ett minuspoäng för sina "We want tables" och "No more stairs" chants.

SLUTSATS: Riktigt bra mainevent! I övrigt ... Mja... inget upphetsande.

(Den här recensionen skrevs 2017-07-04.)
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Allmänt om WWE Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Sida 5 av 5

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet