Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE ROYAL RUMBLE 2018
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 29 jan 2018 21:15    Rubrik: Svara med citat

Tankar och funderingar kring årets Royal Rumble....

Brock fick väntat spöa Braun & Kane, matchen var inget speciellt och kändes mesta dels väldigt slarvigt genomförd....

Styles spöade KO & Sami vilket också var rätt väntat eftersom det kändes aldrig riktigt på allvar att dom hade tänkt att ha co-champs... Btw AJ är briliant

Spolade Rollins & Double J vs The Bar, jag vet fortfarande inte resultatet där...

Usos vann snabbt och rätt oväntat över Benjamin & Gable, trodde innan attdet var dags för nya champs, men icke....

Herrarnas stök:

En stor besvikelse tyvärr, fick aldrig någon riktig RR-känslan över denna, utan det kändes mer som något från veckoprogrammen.
Bästa på stöket var Rey Msyterios medverkan, hade jag aldrig tippat innan. Han verkar gilla att sola nu för tiden Razz
Jäklar vad grov Elias är Shocked
Ziggler som 30? Alltså va?
När det var 4 kvar så förstod jag rätt snabbt att Finn absolut inte skulle vinna och att jag tappade helt intresset.
Fan vad dåligt bokat! Cursing

Kvinnornas stök:

En stor positiv överraskning där det kändes som om kvinnorna gav mer ä vad männen gjorde i sin. Kul med MÅNGA överraskningar.
Jag tycker att dom kunde ha droppat Bella-tvillingarna.
Har aldrig sett deras "storhet" och anser att dom är bland de mest överskattade personligheterna i WWE någonsin....

Kul att Ronda dök upp, trodde att det stod mellan henne och Trish som nr 30.
Ska bli intressant att se nu vad dom har för planer för henne.

Ett av de sämre "stöken" på många år för min del, fanns inte den där magin som denna PPV brukar ha.
Damernas "stök" räddade denna hala, något jag inte hade trott innan...

Då är det ju rätt klart att Reigns kommer vinna på EC ppv'n för att få möta Lesnar på WM..... Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down Thumb down

.... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 29 jan 2018 21:51    Rubrik: Svara med citat

Jag hade faktiskt varit ok med vem som helst av de sista fyra i männens stök som vinnare. Nakamura eller Balor för att det skulle vara oväntat. Cena för att han trots allt är den största de har idag och Reigns bara för att höra reaktionen från publiken Very Happy

Men överlag var matchen tråkig. Det finns två anledningar till det. De flesta historierna har WWE redan berättat, inte bar en gång utan 2, 3, 4 eller fler gånger. En iron man, en som slänger ut många, kingston räddar sig själv, någon överraskning etc.

Det andra är att det är för få som känns som trovärdiga vinnare. Nu vann iofs Nakamura oväntat men det hade blivit bättre om han hade byggts upp som en stark utmanare innan, tillsammans med några till. Att ha tre från New Day känns t.ex. meningslöst. Man vet att de inte kommer tillföra mycket.

Damernas rumble var bättre mycket på grund av sista tredjedelen. Men något slog mig under matchens gång. Många äldre ansikten var roligt denna gång, Molly Holly såg riktigt stabil ut t.ex., men detta kan de inte luta sig tillbaka på nästa gång. Ingen vill egentligen se Torrie Wilson eller Kelly Kelly. De fick bra pops för att det var första gången men egentligen är de parenteser i historien. Roligare hade varit om en ytterligare äldre generation fått plats men tyvärr är det oroväckande många av dem som inte finns med oss längre (Sherri och Elizabeth t.ex.).

Det andra är att det blev tydligt vad nästa steg måste bli för damernas division i allmänhet. Precis innan Kairi Sane utför Sasha Banks några av de mest fruktansvärt lösa sparkarna någonsin. När Sane sedan kommer in visar hon att damerna inte behöver jobba fjäderlätt utan kan gå hårdare fram även om de är små och lätta i kroppen. Vissa av de amerikanska damerna har lite sådant i sig men överlag är det lite för mycket fjutt i deras utförande. Psykologin har de kommit en bra bit på vägen med men trovärdigheten i utförandet är fortfarande eftersatt.

Lite dåligt publikengagemang tidigt i matchen men det löste sig bra mot slutet då de hade packat in fler damer som var över på riktigt med publiken. Jag har också missat att Bellas är så poppis men det fungerade ganska bra att ha dem sista mycket på grund av vändningen i slutet.

Sista kommentar: låt aldrig Lita utföra en moonsault! Hon ser ut att vara på väg att bryta nacken varje gång! Klart slut!
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 29 jan 2018 22:02    Rubrik: Svara med citat

Kul notis, jackan som Ronda bar var självaste Rowdy Roddy Pipers. Hans son hade åkt till galan för att låta Ronda få bära den.
Ronda har i flera intervjuer sagt att hon var ett stort fan av honom och bett Piper om tillåtelse att få använda hans smeknamn, Rowdy..... Cool

Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 29 jan 2018 22:28    Rubrik: Svara med citat

1. Royal Rumble 2018 (2018-01-28)

- Michael Cole, Corey Graves, Booker T, Tom Phillips & Vic Joseph kommenterar i olika konstellationer.

- Kuriosa: Jim Duggan berättade i sin podcast (#9) att stök (både Battle Royals och Royal Rumbles) är betydligt enklare att genomföra än singelmatcher, eftersom det är mindre att hålla koll på. I singelmatcher är det ofta flera saker de måste ha i huvudet, i stök behöver man bara hålla koll på vem man själv slänger ut, vem som slänger ut en själv och vem som slängs ut precis före en själv. Typ "Du ska slänga ut Berzerker och Samu, sen slänger Virgil ut dig" och sen får man improvisera/planera elimineringarna med vederbörande. Dock innehöll de här matcherna knappt några spots så det är nog därför han tycker så, idag är matcherna betydligt mer planerade så det är mer saker att hålla koll på.

A. Kick-off: Kalisto, Lince Dorado & Gran Metalik vs. TJP, Jack Gallagher & Drew Gulak.
De har precis öppnat dörrarna så det ser tomt ut på läktaren. Kommentatorerna pratar om att 205 Lives nya GM presenteras på tisdag eftersom alla shower måste ha folk som dödar tid med byråkrati. Bra match, alla är bra men Metalik är ett snäpp bättre än alla de andra. Trippel moonsault ut från samma ringhörna av babyfacen. Hetta på Dorado innan vi bryter för reklam (PÅ EN PRESHOW PÅ WWEN!). Gallagher vill dyka men Drew "Bill Watts" Gulak tycker annorlunda och säger det åt honom. Gulak dyker ändå. Och missar. Tag till Metalik som rensar innan det blir kaos och SDS avslutar TJP efter 13:14. Efteråt klagar TJP på sina lagkamrater i vanlig ordning (de försöker få över TJP som crybaby). **1/2

B. Kick-off: Karl Anderson & Luke Gallows vs. The Revival.
Basic och ganska heatlös match, säkert delvis för att Revival jobbade till dem på två minuter på senaste RAW. Förståelig bokning (skicka hem folk lyckliga med DX etc) men det tar bort dramatiken här. Bearbetning av benet och hetta på Anderson, sval tag till Gallows som rensar innan det blir kaos. Gallows kolliderar med ringstolpen och Dash Wilder rullar upp Anderson för tre efter 9:13. Känns som en returmatch på RAW imorgon och kommentatorerna spekulerar i att Andersons ben är rejält skadat. **

C. Kick-off: US-champ Bobby Roode vs. Mojo Rawley.
Titelmatch. Lite komiskt att den hemliga utmanaren verkade bli Ziggler, Jinder eller Corbin men att de ändå lyckas överträffa besvikelsen genom att släpa in MOJO RAWLEY. Publiken reagerar med en kollektiv suck. Ganska dålig match, Roode callar spots högt och avslutar med en kass Tornado-DDT efter 7:38, en spot som inte ens kommentatorerna trodde skulle leda till avslut. Denna hade de med lätthet kunnat skrota från showen. 1/2*

- PPV:

1. SDL World-champ AJ Styles vs. Sami Zayn & Kevin Owens.
Titelmatch. Intressant val av öppningsmatch (inget klagomål från min sida) men vore det inte smartare med dam-stöket först? Bra match, som väntat. Owens säljer inte benskadan från senaste SDL. Taggar gäller. Folk berömmer Owens för sitt agerande (med all rätt!) men Sami är också riktigt duktig inom det området, och är i karaktär konstant. Styles ranar ner Sami från hörnan och får två med en moonsault till bakvänd DDT. Owens monkey-flippar Styles rakt i famnen på Sami, där Styles ranar Sami en bra spot. Styles hindrar Sami från att tagga, men Owens kommer in ändå och går för en pop-up-powerbomb men Styles vänder den till en victory-roll efter 15:52. Antar att Sami & Owens kommer hävda på SDL att fel gubbe blev pinnad. ****

- Backstage: Kami kräver att Shane gör något åt att fel gubbe pinnades, och undrade om Shane överhuvudtaget såg matchen. Shane svarar "YEP!" och går iväg. Det är alltså folk som får betalt för att skriva detta?

2. 2/3 Falls: SL Tag-champs The Usos vs. Chad Gable & Shelton Benjamin.
Titelmatch. Matchen bokades för att fel gubbe pinnades på TV, lite som matchen ovan. Bra match, både brottningsmässigt och bokningsmässigt men publiken var ganska sval under första fallet, troligen eftersom de vet att det inte avgörs förrän senare in i matchen. I övrigt inget direkt att klaga på, även om jag hade förväntat mig mer och tyckte det Young Bucks-inspirerade första fallet med tusen Superkicks blir lite väl överdrivet. Usos vita pyjamasbyxor var ingen hit de heller. Jag vet att det inte behöver sägas, men Gable är awesome! Såg ni den svenska skylten i publiken här förresten? "Skrattar du! Förlorar du" (inte helt korrekt svenska) (30:04 in på WWEN).

Första fallet: Hetta på Jimmy, tag till Jey som rensar men publiken är som sagt ganska sval här. Gable moonsaultar ut från hörnan på båda. Superkick/flying big splash-kombo på Gable ger två innan Usos avslutar honom med några Superkicks efter 12:08. Men Chad piggar givetvis till omgående så matchen fortsätter som inget hade hänt.

Andra fallet: Team GB gör en powerbomb/clothesline-kombo vid ringside för att ta ut Jimmy innan de riktar in sig på Jey. Men han fintar Benjamin och rullar upp honom i ett small package för tre efter 13:50. Härligt med bara två fall, och att andra fallet avgjordes såhär, det gjorde det mindre förutsägbart. ***

3. Royal Rumble (herr).
Jerry Lawler gör color. Rusev (med Aiden English) är #1 och Finn Balor är #2. Rusev är sjukt över. Efter nittio sekunder kommer Rhyno (#3) in till ett bra ECW-chant så publiken får det ur systemet. Baron Corbin är #4 och rensar innan han dumpar Rhyno, men Finn smyger upp bakifrån och dumpar Corbin. Corbin surnar till och sänker både Balor och Rusev innan han motas ut av funktionärer. Bra bokning av Corbin, detta gör mer för honom än något annat hade gjort. #5 är Heath Slater men Corbin sänker honom innan han ens hinner in i ringen. Elias är #6 och kan sjunga en sång eftersom alla deltagare (Slater, Balor, Rusev) är sänkta. Och på väg in passar han på att öva frispark på Slater, vilket blir ett running gag ikväll.

#7 är oväntat Andrade "Cien" Almas, som gör sin WWE-debut. Inte helt rätt sorts match för honom att presenteras i eftersom han behöver tid på sig att visa vad han kan. Dessutom mot en fellow heel. Och precis som Corbin och Elias sparkar han på Slater innan han äntrar ringen. Bray Wyatt är #8 eftersom vi tydligen behöver fylla på med heels. Och även Bray slår lite på Slater innan han kommer in. Balor vaknar och attackerar Bray. Big E är #9 och matar Slater med pannkaka för att väcka honom. Nu är jag ingen vårdexpert men jag tror inte 1177 rekommenderar att stoppa saker i munnen på däckade personer.

Tye Dillinger är såklart #10, men Kami slår ner honom backstage och Sami tar hans plats i stöket. Tänk dig detta i någon annan sport; att glidtackla Kasparov precis före en turneringsfinal och helt lagligt få börja flytta hans bönder två steg. Sheamus är #11. Han kastar in Slater i ringen, och Slater clotheslinar direkt ut honom för en bra pop. Hur var det nu med att man måste vara i ringen innan nästa kommer in? Cole noterar att Sheamus fyller år idag. Graves: "Sheamus' birthday is on Rusev Day?" Bray sänker och dumpar Slater medan Lawler kallar Sheamus för Cesaro, troligen för att de är sjukt lika varandra till utseendet. Cole antar att detta var till nackdel för Sheamus. Hurdå? Är väl bättre att vara utvilad inför titelmatchen senare?

#12 är Xavier Woods. #13 är Apollo Crews och Cole noterar att han har oddsen emot sig eftersom bara fyra vinnare har kommit in som nummer 13-19. Men jag tror inte bara det är hans entrénummer som talar emot en vinst för honom här. #14 är Shinsuke Nakamura som direkt dumpar Sami. Känns i efterhand oerhört nödvändigt med Sami i stöket. Cesaro är #15. Kofi Kingston är #16 och kommentatorerna tycker det är sjukt oväntat att hela New Day är inne samtidigt. Är nästan som om det skulle vara förutbestämt. Cesaro dumpar Crews. Jinder Mahal är #17 och Lawler säger sig studerat Rumble-statistik de tre senaste dagarna och tror därför Jinder vinner. Eller så hade han kunnat kolla körschemat precis innan han gick ut till ringside före matchen, det hade varit betydligt enklare. Jinder dumpar både Woods och Big E. Seth Rollins, med Bam Bam Bigelow-flames på byxorna, är #18 och dumpar Cesaro för att skapa intresse till deras ointressanta tag-match senare ikväll.

Jinder "dumpar" Kofi, men han landar med ena foten på Woods och Big E lägger en tallrik pannkakor som han kan ställa sig på (båda fötterna måste vara i marken) innan han tar sig in igen. Gullig spot från Kofi som vanligt, men inte en av hans bästa. Jinder äter en Trouble in Paradise och bumpar ut för eliminering. Antar att vi får en uppföljning på SDL. Almas dumpar Kofi. Cole är djupt imponerad över Almas insats i stöket. Då tycker vi nog olika, själv tycker jag han varit anonym ala Bob Backlund 1993. Matt Hardy är #19. Lawler: "He's not woken, he's nuttier than squirrel poop!" Matt och Bray dubbelteamar och dumpar Rusev innan båda tumlar ut för en dubbel eliminering.

John Cena är #20, och statistiskt sett vinner han stöket vart femte år och det är således dags igen. Han dumpar Elias. Hurricane är #21 och får en bra pop, mest för att ingen väntade sig det. Inte jag i alla fall. Han ger sig på Cena, men Cena dumpar honom utan större problem. Den här typen av överraskningar gillar jag. Aiden English är #22. Adam Cole är lite oväntat #23. Balor sparkar ut English som bumpar ut från hörnan. Randy Orton är #24. Almas dyker rakt in i en RKO innan han dumpas. Titus O'Neil är #25. Miz är #26. Rey Mysterio är otippat #27 och får naturligtvis en väldigt bra pop, speciellt jämfört med 2014 (detta är dock en engångsgrej, han har inget kontrakt med WWE). Han ser väldigt bra ut här, i stil med hur han såg ut i WCW. Han dumpar Adam Cole och gör 619 på Miz.

Roman Reigns är #28 och dumpar Titus. Miztourage försöker rädda Miz från att dumpas så Reigns sänker dem innan Seth gör Blackout på Miz och Reigns powerbombar honom på Miztourage vid ringside för eliminering. Reigns dumpar Seth, som ler mot honom så det är nog inga hard feelings dem emellan. Goldust är #29 och Dolph Ziggler är #30. Ziggler ska komma ur en FU genom att landa på fötter men botchar spotten. Han Superkickar ut Goldust. Balor dumpar Ziggler för att ge oss sex babyfaces i finalen, vilket med all säkerhet aldrig gjorts förr. Vi får avslutare på löpande band. Reigns dumpar Orton. Rey sätter 619 på både Cena och Reigns innan Balor dumpar Rey.

Final Four; Cena, Reigns, Naka och Balor. Det ska pekas på WM-skylten en stund medan Lawler tappar rösten. Cena dumpar Balor vilket får publiken att chanta "BULLSHIT". Naka sätter en Kinshasa på Cena som bumpar ut för att ge oss Naka vs. Reigns i finalen. Naka är sjukt över. De försöker dumpa varandra några gånger innan Naka sätter Kinshasa och skickar ut honom över topprepet för att vinna efter 1:05:29.

Det är alltid svårt att ge ett "rättvist" betyg för Rumbles efter första titten eftersom jag ofta är så känslomässigt engagerad i den (dels vad gäller överraskningar och dels hur den slutade) så det blir ett mer "rättvist" betyg vid omtitten. Men samtidigt försvinner lite av dramatiken vid slutet eftersom jag vet vem som vinner, samt överraskningarna är av naturliga skäl inte längre överraskningar. Slutminuterna är nästan alltid väldigt dramatiska vid första titten eftersom även om jag "vet" vem som kommer vinna finns det alltid ett litet, litet uns av tvivel om det så är Brock vs. Apollo Crews i finalen. Slutminuterna här var inget undantag och jag kan inte minnas något annat år där samtliga i Final Four känns som trovärdiga vinnare; Naka och Balor kan med lätthet utmana Styles, Reigns kan utmana Brock och Cena kan välja en match mot Undertaker, och alla känns som klart tänkbara Mania-matcher.

Överraskningar (Almas, Hurricane, Adam Cole, Rey) var väldigt bra då jag inte hade väntat mig någon av dem, även om jag inte förstår vad Almas gör där. Hurricane och Rey är förstås kända av de flesta, och Cole är poppis hos hardcore-publiken via ROH, men Almas känns malplacerad. Även om han gjorde en tjusig spot när han åt en RKO kändes han deltagande ganska anonymt här och jag har svårt att se att en enda som inte redan vet vem han är tycker han är något speciellt. Vilket även smittar av sig på NXT eftersom han är deras champion.

Överlag var det en stabil match (som vanligt) och de täta entréerna var bara positivt eftersom det aldrig hann bli långtråkigt. ***3/4

- Renee Young intervjuar Naka direkt efter matchen och Naka tänker givetvis utmana Styles.

- Backstage: Bryan och Shane är muntra och firar vinsten, men Kurt och Stephanie är inte lika muntra.

4. RAW Tag-champs Jason Jordan & Seth Rollins vs. The Bar.
Titelmatch. Detta är precis vad jag vill ha efter tre timmars wrestling. Totalt onödig match på galan, men om de tvunget skulle köra den kunde de gett de tre Rumble-platserna till några av Harper/Rowan/Fandango/Breeze/Ryder/Henry/whoever eller varför inte en cameo eller två ytterligare? Jordan åker in i hörnan och skadar huvudet (work) så Seth får brottas ensam. Han sätter frogsplash på båda men skadar benet (också work). Jordan vaknar och taggar in, men känner sig yr och taggar direkt ur igen och The Bar avslutar Seth med Brogue-kick samt dubbelteam-Celtic Cross efter 12:47. 1/2*

5. WWE Universal-champ Brock Lesnar vs. Kane vs. Braun Strowman.
Titelmatch och första fallet gäller. Paul Heyman är med in. Stor besvikelse till match, inte bara för att jag är mentalt utmattad såhär sent in den lååååånga showen utan även för att den inte levererade något extra. Kändes som en houseshow-match. Manus verkar bestå av fyra ord; "Kasta varandra genom bord". Strowman powerslammar Brock genom ett bord. Kane drämmer Strowman igenom ett annat bord. F5 sänker Kane. Strowman äter en F5 igenom ett bord innan Brock välter ett annat bord över honom. Brock F5ar Kane igenom ytterligare ett bord (farlig spot eftersom de missade att ta bort två laptops som hade kunnat sluta illa). Kane attackerar Strowman med chairshots innan Strowman dumpas och Brock avslutar Kane med F5 efter 10:59 till ingen som helst pop. Blah. *

- JoJo förklarar reglerna för damstöket om vi skulle glömt dem sedan förra (men eftersom galan är megalång kanske det är lika bra), Maria Menounos är ring-announcer samt Charlotte och Alexa Bliss sitter ringside.

6. Royal Rumble (dam).
Steph gör color och är helt och hållet face ikväll, där hon avlossar klichéer och säger "making history" en gång i minuten. Sasha Banks är #1 och Becky Lynch är #2 och naturligtvis börjar de med headlocks och armdrags. Sarah Logan är #3, Mandy Rose är #4 och Lita är #5. Hon får ett "YOU STILL GOT IT"-chant men rör sig i slowmotion. Cole nämner namnen på ett gäng "legendariska" kvinnliga brottare varpå Steph säger att vi inte får glömma Chyna. Lita dumpar Rose. Kairi Sane är #6. Fantastisk brottare men synd att hon måste tramsa med piratstuket. Hon gör sin tjusiga elbows på först Banks och sen Lynch. Tamina är #7 och Superkickar folk innan hon äter en DDT av Lita. En samoan som säljer en DDT, vad är detta?

Lita med Twist of Fate på Banks och Lynch innan hon moonsaultar båda. Jag blir alltid så rädd när hon utför det greppet eftersom hon är så nära mattan med huvudet vilket inte bara är farligt i vanliga fall, hon har dessutom en skadad nacke. Lita dumpar Tamina. Lynch dumpar Lita. Dana Brooke är #8 och dumpar Sane. Torrie Wilson är #9 och dumpar Brooke. Sonya Deville är #10 och dumpar Torrie. Liv Morgan är #11. Molly Holly är #12 och dumpar Logan och gör Molly Go Round på Banks. Lana är #13. Michelle McCool är #14 och innan Graves hinner yttra att hon är en bra atlet drattar hon på röven när hon gör en big boot på Lana. Vi får naturligtvis ett "UNDERTAKER"-chant här. McCool får en rejäl push och dumpar Deville, Morgan, Holly och Lana.

Ruby Riott är #15. Vickie Guerrero är lite överraskande #16 och skriker "EXCUSE ME" om och om igen men ingen i ringen bryr sig om henne och efter en stund dumpar de henne. Hon har ju aldrig varit en worker så det var helt rätt bokat. Carmella är #17 men Vickie däckar henne med MITB-väskan innan hon ens hinner in. Natalya är #18. Carm har vaknat och börjar Superkicka folk. Kelly Kelly är #19 och attackerar McCool så Nattie kan dumpa fru Undertaker. Naomi är #20 och gör Rear Views på allt som rör sig. Ruby dumpar Lynch. Jackie Moore är #21. Nia Jax är #22 och dumpar Jackie och Kelly innan on gorilla-pressar Ruby och dumpar henne också. Hon skickar ut Naomi som landar på ett gäng nyligen eliminerade brottare så hon kan ta sig till barrikaden och därefter in i ringen via en stol ala Kofi.

Ember Moon är #23 och säljer armskadan från igår. Hon sparkar loss mot Jax. Naomi hoppar in men Jax fångar upp henne och dumpar henne. Beth Phoenix är #24 och samarbetar en stund med Nattie innan Nattie dumpar henne. Asuka är #25 och kör en stund med Moon, men no-säljer Eclipse (var det verkligen bra bokning?) och dumpar Moon direkt efter. Mickie James är #26 och Nikki Bella är #27. Nikki ser inte ringrostig ut alls och dumpar Carmella. Brie Bella är #28 och samarbetar med sin syster. Bayley är #29 och Trish är inte helt oväntat #30. Dubbel Stratusfaction på Bellas och rana på Bayley innan hon dumpar James med en enzuigiri. Jax sänker Trish innan alla hoppar på och dumpar Jax. Banks dumpar Bayley. Trish dumpar Nattie med en enzuigiri.

Final Four: Bellas, Asuka och Banks. Sasha beter sig heeligt och skriker åt Asuka innan Bellas dumpar Banks. Nikki vänder mot sin syster och dumpar Brie, vilket ger oss Asuka vs. Nikki i finalen. Vi låtsas att det är dramatiskt en stund innan Asuka sparkar ut henne för att vinna efter 59:00. ***1/2

Fördelen med en Rumble är att det sällan blir långtråkigt eftersom det kommer in en fräsch nuna var 90e sekund och de som inte har så mycket att erbjuda ringmässigt behöver heller inte göra så mycket. Utan att analysera deltagarna närmre tror jag ingen användes fel och jag tyckte tempot - precis som i herrmatchen - var tight så det aldrig hann bli tjatigt. Att Asuka skulle vinna kändes självklart så dramatiken i finalen uteblev, men sammantaget var det en underhållande match. Dock tyckte jag det var rent ut sagt löjligt att Sasha var inne i nästan 55 minuter eftersom WWE garanterat lär vilja ha någon annan att slå det rekordet nästa år. Vore det inte bättre att ge henne ett rekord på 30 minuter så det blir enklare att slå i framtiden?

En annan sak jag reagerade på var att det kommer bli stora problem om de tänker fortsätta med damstök varje år eftersom det antingen krävs betydligt fler kvinnor på rostret, alternativt att få dit ickeaktiva äldre namn (Trish, Kelly, Torrie, Jackie etc.) för att få ihop 30 namn. Visst gick det bra den här gången men det känns ohållbart om de ska fortsätta såhär eftersom det inte finns hur många namn som helst att tillgå, och att släpa fram samma namn varje år känns ganska osmart eftersom det inte blir lika överraskande och då blir folk inte lika förlåtande. Nio av namnen (Lita, Torrie, Molly, McCool, Vickie, Kelly, Jackie, Beth, Trish) är ickeaktiva, och sen har vi Bellas beroende på hur man ser dem (Nikki brottas ytterst sparsamt och Brie har inte brottats sedan 2016 om vi räknar bort Rumble). Av de aktiva brottarna som inte var med i stöket har vi Charlotte, Bliss (dock var båda vid ringside här eftersom de var champions) och Alicia Fox. Så den enda kvinnan på rostret som inte var inblandad här på något sätt var Fox. Att ta in NXT-brottare funkar i undantag (i det här fallet Moon och Sane) men bör användas sparsamt, dels för att många i NXT inte är redo och dels för att det lätt går inflation i att låta folk från NXT gästspela.

Att sätta damstöket sist var naturligtvis för att avsluta med Rondas entré, så det känns som att de flesta väntade sig det när de i såg att matchen skulle gå sist. Och det var smart av WWE att låta Trish vara #30 för att minimera risken att matchen buades ut fullkomligt eftersom folk förväntade sig Ronda. Nästan vem som helst förutom Trish hade blivit totalt utbuad i den spotten och publiken hade nog kapat matchen med burop.

- Asuka, Charlotte och Bliss är i ringen när Ronda Rousey kommer in och vill skaka Asukas hand, men Asuka slår till den istället. Showen slutar med att Ronda skakar tass med Stephanie, förmodligen för att gratulera henne för att lyckas få in ALLA klichéer som finns i sin kommentering av matchen.

SLUTSATS: Här var det blandad konfekt. Vi fick mycket riktigt bra (stöken samt Styles/Kami) och 2/3 Falls var bra men resten var ganska dåligt och/eller ointressant. Brocks match var en besvikelse och RAWs Tag-titelmatch kändes helt onödig, speciellt eftersom huvudshowen klockade in på över fyra timmar. Att köra två stök är naturligtvis oerhört dumt eftersom folk redan sett ett bara en timme tidigare och har därför svårt att engagera sig i andra. Precis som med HIAC, Chamber, MITB etc vattnas det ur med fler matcher av samma sort även om det är en herrmatch och en dammatch.

Se de båda stöken och skippa resten.

Tummen i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2018-01-29.)

Senast ändrad av sebbe den 30 jan 2018 10:28, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Stefan

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 30 jan 2018 04:29    Rubrik: Svara med citat

Jag trodde dammatchen skulle floppa på grund av att det finns för få damer som är över, men det funkade ju i och med att man fyllde på med äldre namn. Det blir som sagt svårt att ta till det knepet nästa år. Att ha 20 damer framöver känns som en rimlig lösning, men frågan är om WWE är villiga att göra det.

Jag hade inga problem med två Rumbles på samma show, problemet var snarare att det var för många matcher utöver dessa så galan ändå varade i över fyra timmar. Enda spotten som skadades av att vara den andra Rumblen på kvällen var Naomis Kofi-spot, den var ju kreativ och allt, men varför kunde hon inte bara hoppa på ett ben tillbaka till ringen när Kofi hade gjort så tidigare under kvällen?
Stefan

InläggPostat: 30 jan 2018 07:58    Rubrik: Svara med citat

För övrigt oerhört tramsigt av publiken att chanta Rusev Day, Undertaker, Eddie Eddie Eddie och John Cena sucks under dam-rumblen. Jag tror inte ens meningen var att dissa damerna utan snarare att framstå som smart wrestlingfan "Vi är SÅ insatta, vi VET att du är tillsammans med den brottaren", men det var varken fyndigt eller roligt och hade jag varit Michelle McCool eller Vickie Guerrero hade jag blivit förbannad. Vickie var superöver som heel i flera år, och hennes catchphrase var en heatmagnet, men här reagerade publiken inte alls på den utan chantade Eddies namn istället. I övrigt skötte sig publiken.
TheVobb

InläggPostat: 30 jan 2018 08:11    Rubrik: Svara med citat

Stefan skrev:
För övrigt oerhört tramsigt av publiken att chanta Rusev Day, Undertaker, Eddie Eddie Eddie och John Cena sucks under dam-rumblen. Jag tror inte ens meningen var att dissa damerna utan snarare att framstå som smart wrestlingfan "Vi är SÅ insatta, vi VET att du är tillsammans med den brottaren", men det var varken fyndigt eller roligt och hade jag varit Michelle McCool eller Vickie Guerrero hade jag blivit förbannad. Vickie var superöver som heel i flera år, och hennes catchphrase var en heatmagnet, men här reagerade publiken inte alls på den utan chantade Eddies namn istället. I övrigt skötte sig publiken.

Reagerade också på det men tyvärr är det ju så det funkar dessa tider.
Vi fans vet för mycket om det som händer bakom kulisserna och tyvärr så vill många även berätta högt för resten av värden att dom vet.
Har stört mig länge på publiken i USA som skriker ut saker när det inte passar in, tex HoF och nu senast igår på "Stöket".
"CM Punk" hörde jag aldrig igår, kan vara att jag missade det men annars är ju det en sak som är rätt störande ... Cool

Till överst på sidan
DiBiase
5 Time 5 Time 5 Time Tippning Champ!

Registreringsdatum: 05 augusti 2007

InläggPostat: 30 jan 2018 09:22    Rubrik: Svara med citat

Tycker precis som vad jag uppfattar merparten tycker, (förutom feministilluminatikonspirationsteoretikerna a men de lägger jag inte mycket vikt vid, kom ihåg vem som sa det först.) att damernas stök var lite av behållningen. Den var mer som jag vill att en Royal Rumble ska vara, mycket överraskningar, brottare kommer in och gör sina finisher på flertalet i ringen samt ett monster som en massa måste hjälpas åt för att ha ut.

Herrarnas stök kändes som lite "same old" fram till slutet då det blev spännande där jag kände att vem som helst av de sista tre kunde vinna, och tack och lov vann rätt gubbe Thumbs up .

I övrigt, Usos vs. Gable & Benjamin var en bra öppningsmatch även om andra pin:en kom lite plötsligt. Brock-matchen var verkligen bara ok, trots att de använde alla hjälpmedel de kunde. Och sen... snacka om sömnpiller i The Bar vs. Jordan & Rollins Sleeping . Om nu Jason är skadad, stryk matchen eller låt den bara vara en fem minuter eller så.

Förresten, har inte sett någon skriva om det ovan men jag kanske inte kollat tillräckligt noga, men vem var det som höll upp "Om du skrattar, förlorar du"-skylten ringside när Maria Menounos presenterade dem första deltagarna i damstöket?
Stefan

InläggPostat: 30 jan 2018 09:34    Rubrik: Svara med citat

DiBiase skrev:
Förresten, har inte sett någon skriva om det ovan men jag kanske inte kollat tillräckligt noga, men vem var det som höll upp "Om du skrattar, förlorar du"-skylten ringside när Maria Menounos presenterade dem första deltagarna i damstöket?

Du tror att det var en av de tio som postar här Wink
Var tydligen en Pewdiepie-referens såg jag efter att ha googlat, gammal som man är har jag inte koll på sådant annars.
MrBrownstone

Registreringsdatum: 27 september 2017

InläggPostat: 30 jan 2018 18:15    Rubrik: Svara med citat

Nyss sett de manliga stöket tsm med min 7-årige son som bytte favorit å vinna oftare än "The King" .För att tillslut fastna på Reigns Smile Blev riktigt inne i stöket i år, tyckte Balors "stampning" på Nakamura i slutet såg riktigt otäck ut Surprised
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
TheInsane

InläggPostat: 30 jan 2018 18:44    Rubrik: Svara med citat

[quote="TheVobb"
Reagerade också på det men tyvärr är det ju så det funkar dessa tider.
Vi fans vet för mycket om det som händer bakom kulisserna och tyvärr så vill många även berätta högt för resten av värden att dom vet.
Har stört mig länge på publiken i USA som skriker ut saker när det inte passar in, tex HoF och nu senast igår på "Stöket".
"CM Punk" hörde jag aldrig igår, kan vara att jag missade det men annars är ju det en sak som är rätt störande ... Cool[/quote]

Tycker just de ramsorna som nämnts i tråden egentligen inte är mycket att irritera sig över. Visst hade jag hellre hört att de reagerade på karaktärerna snarare än deras partners men det är ändå ok. Det värsta tycker jag egentligen är "this is awesome" och "holy shit". Tillgjort och oärligt i de flesta fall. Eller "you still got it" där det oftast räcker för wrestler x att slå några slag för att publiken ska proklamera att de är lika bra som förr.

I övrigt är jag mycket förvånad över hur många proffstyckare (Meltzer, Alvarez, Pollock, Ting, Agnew, Sebbe Wink ) som tyckt att årets Rumble (herrarna) var det bästa på många år. Jag vet inte vad det var som gjorde att de alla tyckte detta. Jag såg ingen nämnbar förbättring förutom att det var en internet darling som fick vinna.
Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 30 jan 2018 18:47    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:

I övrigt är jag mycket förvånad över hur många proffstyckare (Meltzer, Alvarez, Pollock, Ting, Agnew, Sebbe Wink ) som tyckt att årets Rumble (herrarna) var det bästa på många år. Jag vet inte vad det var som gjorde att de alla tyckte detta. Jag såg ingen nämnbar förbättring förutom att det var en internet darling som fick vinna.

Finns bara två vettiga förklaringar här, antingen är dom mutade eller hotad till livet.... Men samtidigt är ju ingen av dessa kända för sina goda smak heller Wink ..... Cool

Till överst på sidan
Stefan

InläggPostat: 30 jan 2018 19:01    Rubrik: Svara med citat

Med tanke på att Royal Rumbles varit rätt kassa från 2011 och framåt är det väl inte så konstigt att denna anses som den bästa på många år, vet inte om man ska läsa in så mycket mer än det i påståendet. Att den inte innehöll någon korkad bokning och att publiken därmed var engagerad under hela matchen bidrar förstås också, och att den publiken ville skulle vinna fick vinna för första gången sedan Edge vann 2010 hjälper förstås också till. Rent konkret fanns det inga döda stunder detta år vilket varit fallet senaste åren, det fanns inget som dödade stämningen likt en Daniel Bryan-eliminering 2015 och det var ett spännande och välbokat slut.
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

InläggPostat: 30 jan 2018 19:30    Rubrik: Svara med citat

Jag kan inte tala för mina kollegor (Laughing Razz) men kortfattat gillade jag herrstöket för att...

... den var tight bokad utan döda stunder. Den blev aldrig långtråkig och det fanns kul sidostorys (Slater, Kofi, Corbin etc) som inte kändes tramsiga.

... fyra överraskningar (Rey, Cole, Almas, Hurricane) som jag inte ens hade tänkt på innan som troliga deltagare vilket alltid är ett plus.

... Final Four var väldigt bra bokat eftersom alla fyra hade en rimlig chans att vinna. Hur ofta har det skett? Jag tror aldrig det har skett förr. Sen att just Naka vann var bara ett extra plus.

Sen är det såklart svårt att veta vad jag tycker vid en omtitt.
HonestHarvey
Site Admin

Registreringsdatum: 21 mars 2010

InläggPostat: 30 jan 2018 20:35    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:

Sen är det såklart svårt att veta vad jag tycker vid en omtitt.

Du postade din recension för 22 timmar sedan. Du har därför haft möjlighet att se om herrarnas stök 20 gånger. Okej, vi dra bort tid för RAW. Så 17 gånger! Inga flera ursäkter.

Jag förstår verkligen inte detta. Och du vet Sebbe, när jag inte förstår någonting så måste vi talas vid på mitt rum efter middagen.
"Face it, I am a bandit from the wild untamed future. A place once before and will be again. I am the ultimate female in the ring. I am the women who rules the squared circle, and I will wipe you all over the mat like a fine Picasso."
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 3 av 4

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet