Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

NJPW Wrestling Dontaku 2018 Okada slår nästa rekord?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Debatt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Beruga

Registreringsdatum: 11 november 2007

InläggPostat: 26 apr 2018 20:51    Rubrik: NJPW Wrestling Dontaku 2018 Okada slår nästa rekord? Svara med citat

Ja vad är det som talar för att Okada inte kommer vinna mot Tanahasi här och ta ännu ett rekord med IWGP bältet? Okada har redan längsta reign någonsin (675+ dagar) och combined days med bältet sammanlagt, och nu ska glastaket krossar vad gäller flesta antalet titelförvar under samma reign när Tanahashis rekord på 11 titelförsvar under 2011-12 ska slås.

Är det tänkt att bli ett slags throwback till när Okada från ingenstans besegrade Tanahashi 2012 och nu istället låta Tanahasi vinna över Okada - något som ingen tror kan hända? Och då göra någon slags full circle av deras feud (som i min mening avslutades vid WK10)? För det är enda argumentet som jag kan se det till att låta Tana vinna här. Allt annat talar ju emot. Okada är ju mitt uppe i sitt livs bästa form, verkar vara en helt outtröttlig best och som säkert kan köra på ett bra tag till med bältet. Titelförsvar 13, 14, 15, 16.... etc.

Tana med bältet igen känns fel tycker jag. Han är väll långtifrån i toppform längre och har svårt att se honom bära NJPW igen. Dessutom tycker jag han såg väldigt osäker ut i promon mot Okada glömde vad han skulle säga. Verkade helt enkelt inte längre ha "det". Eller så är det en del av hur vi ska luras och så bara från ingenstans så visar Tana att han fortfarande är bäst?

Hursomhelst är Okadas reign otroligt fascinerande att följa och inte emot mig att han fortsätter köra på och köra över allt och alla ett bra tag till.

Blev inspirerad av att skriva lite här efter att sett Okadas promo video inför Dontaku. Smile

https://www.youtube.com/watch?v=d1d-8gGShDE
Beruga

InläggPostat: 07 maj 2018 08:37    Rubrik: Svara med citat

Okada tog V12 som förväntat.

Och nu blir bältesförsvar numero 13 inget mindre än Okada/Omega IV i en 2/3 falls match utan timelimit!

Herrarna kommer mötas vid Dominion Osaka-Jo galan nästa månad (där Okada/Omega II förra året slutade i en 60-min oavgjort)

Även om intresset för puro inte är så stort här på forumet så vill man nog inte missa NJPW Dominion 2018 Very Happy

Hmm reagerade på att Omega tilltalar honom med "Kazuchika" det är väl extremt respektlöst i japansk kultur men det var väl det som var avsikten? Okadas segertal efter Dontaku:

https://www.youtube.com/watch?v=d0am7-lXaus
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 07 maj 2018 17:05    Rubrik: Svara med citat

Beruga skrev:

Och nu blir bältesförsvar numero 13 inget mindre än Okada/Omega IV i en 2/3 falls match utan timelimit!

Detta är givetvis ett upplägg att de kommer överskrida 60 minuter. Jag hade dock tyckt det vore roligt om de bara för det kör en vanlig 25-minutare. Förvånar, kanske chockar, delar av publiken. Mest kanske för att jag skulle föredra en mycket kortare match. 60 minuter är för långt och ännu längre matcher är således ännu värre. De lär ha storhetsvansinne efter de fina recensionerna från match ett, två och tre men detta känns lite som ROH för några år sedan när de hela tiden försökte slå rekord av olika slag.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Beruga

InläggPostat: 07 maj 2018 20:33    Rubrik: Svara med citat

TheInsane skrev:
Detta är givetvis ett upplägg att de kommer överskrida 60 minuter. Jag hade dock tyckt det vore roligt om de bara för det kör en vanlig 25-minutare. Förvånar, kanske chockar, delar av publiken. Mest kanske för att jag skulle föredra en mycket kortare match. 60 minuter är för långt och ännu längre matcher är således ännu värre. De lär ha storhetsvansinne efter de fina recensionerna från match ett, två och tre men detta känns lite som ROH för några år sedan när de hela tiden försökte slå rekord av olika slag.

Jo det var inte så lite undertoner av hybris (från bådas sida) men det kanske är oundvikligt att de måste slå på stort eftersom 60 min inte var tillräckligt nästa förra gången som Okada sa. Hoppas att det inte blir för överbokat med run ins och annat, även om jag inte kan förställa mig att de låter Omega Okada gå 60+ min utan att ge dem paus på något vis. Cody skulle ju slänga in handuken Omegas vägnar vid II:an och YB skulle hindra honom och just det segmentet av matchen var väl det sämsta, men förståeligt eftersom brottarna behövde pausen.

Men den stora frågan: hur många * kommer Meltzer ge detta möte? En extra * för varje 10e minut? Så om matchen blir över 70 min = 7 stjärnor!

Men seriöst. Detta kan nog gå hursomhelst får hoppas Gedo vet vad han gör.
TheInsane

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 07 maj 2018 22:39    Rubrik: Svara med citat

Beruga skrev:
TheInsane skrev:

Jo det var inte så lite undertoner av hybris (från bådas sida) men det kanske är oundvikligt att de måste slå på stort eftersom 60 min inte var tillräckligt nästa förra gången som Okada sa. Hoppas att det inte blir för överbokat med run ins och annat, även om jag inte kan förställa mig att de låter Omega Okada gå 60+ min utan att ge dem paus på något vis. Cody skulle ju slänga in handuken Omegas vägnar vid II:an och YB skulle hindra honom och just det segmentet av matchen var väl det sämsta, men förståeligt eftersom brottarna behövde pausen.

Men den stora frågan: hur många * kommer Meltzer ge detta möte? En extra * för varje 10e minut? Så om matchen blir över 70 min = 7 stjärnor!

Men seriöst. Detta kan nog gå hursomhelst får hoppas Gedo vet vad han gör.

*******7/9!!!! Nytt rekord!

Jag vet att det är petigt men jag irriterade mig så pass mycket på Meltzers betygsinflation att jag helt slutat följa honom nu. Det känns inte seriöst längre. Jag håller mig till POST Wrestling nuförtiden.

Citat:
Jag har iofs retat mig på Bryan Alvarez länge också så betygsinflationen var nog egentligen bara droppen som fick bägaren att rinna över.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Beruga

InläggPostat: 08 maj 2018 19:01    Rubrik: Svara med citat

Det vara bara så fånigt och omotiverat. Melzter får vara hur mycket NJPW och Omega/Okada fanboy han vill men att han måste uppgradera sin egen betygsskala pga av en match (och sen en till) gör bara att han skjuter sig själv i foten. Silly man.

Haha 7/9* lysande!

"POST Wrestling"? Borde säkert ha koll på vad den förkortningen står för men står faktiskt helt still i huvudet.

*En snabb googling senare* jaha det är en podcast. Då är jag med Smile
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Debatt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet