Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Tips på Shoot-intervjuer
Gå till sida 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Debatt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Guldberget

Registreringsdatum: 16 juni 2006

InläggPostat: 03 nov 2006 18:58    Rubrik: Tips på Shoot-intervjuer Svara med citat

Jag tänkte att det skulle vara kul om man kunde samla tips i en tråd på vilka shoot-intervjuer som är bra och vilka man kan undvika. Skriv gärna en motivering varför intervjun är bra eller varför du tyckte att den var blaha eftersom alla tycker att olika saker är intressanta. Själv tycker jag det är kul att höra om territory-tiden och Japan medan Montreal Screwjob är otroligt ointressant för mig.

Högt rekommenderade av mig:

Bad News Allen/Brown - RF/Highspots
En riktigt informativ shoot för mig som gillar japanhistorier. Allen är överaskande vältalig språkmässigt och bjuder mycket på sig själv.

2 Cold Scorpio - ROH (från 2003 eller 2004)
Vad kan man säga. Killen är väldigt underhållande att lyssna på och har tonvis med bra historier och åsiker om allt möjligt inom wrestlingvärlden. Japan och Arn/Sid/Saxhistorien gås igenom med starka åsikter om Flair och Steamboat.

Jim Cornette - RF (från 2000 tror jag)
Att lyssna på honom är en fröjd. Karln har hur många historier som helst, främst från tidigt 80-tal, som en sån old school tönt som jag uppskattar. Det är verkligen sjukt hur vissa åskådare under kayfabeeran tog allvarligt på saker och ting.

Om-du-har-tid-över:

Secrets of the Ring med Raven vol 1-5 ROH
Det som är bra med dessa är att Raven förklarar wrestlingpsykologi på sitt vanliga underhållande sätt. Problemet med dem är att han ofta upprepar sig själv i långa utläggningarmellan volymerna och det känns om att man hade kunnat pressa in på två diskar. Bortser man från problemet och delar Ravens, ganska kända, åsikter om hur en match ska läggas upp så är de mycket underhållande.

Sunny - RF (hennes senaste)
Bra shoot som bla avhandlar Candidos död. Hon kommenterar också ett seglivat rykte om henne och en stor stjärna inom WWF. Ska inte spoila mer.

Lex Luger - Highspots
Kort sagt. Man känner verkligen sympati för killen, även fast han överskattar sin egen förmåga enligt mig.

Raven och Sandman - ROH
Tvåpersonsintervjuer blir ofta blaj mellan parterna men volym 1 är ganska underhållande rent road story mässigt. Volym 2 är bara skit enligt mig.

Icke rekommenderade:

Spike Dudley - Highspots
Den lille Hyson har ett enormt ego och var ganska otrevlig genom intervjun tyckte jag. Han ryggar också tillbaka på frågor och struntar i att svara på dem.

Charlie Haas - Highspots
Han må vara en bra bottare men det märks i hela intervjun att han ville tillbaka till WWE så det hämmar honom ganska mycket tycker jag.

Lite snabbt var detta det jag kom på just nu. I dagarna tänkte jag se Rick Martels shoot så jag får se om den är något att komma med.
The Rock

Registreringsdatum: 15 juni 2006

InläggPostat: 03 nov 2006 20:35    Rubrik: Svara med citat

RF Video - New Age Outlaws : Underhållande men inte så mycket mer.
Mycket !@#-.-!!! när dom snackar om HHH.

ROH Straight Shootin - Cornette & Heenan Vol 1-3 : Två av de roligaste och smartase i branschen någonsin, kan inte gå fel.

RF Video - Jim Cornette (framförallt den från 2000 som är 4h 30m men hans andra med RF är också bra).

I stort sett rekommenderar jag allt med Jim Cornette, alltid roligt och man lär sig något varje gång. Och han håller aldrig inte med "dirt" om någon.
SOTR med Raven Vol 1-5 och SOTR med Al Snow är också lärorika.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Stefan

InläggPostat: 03 nov 2006 21:06    Rubrik: Svara med citat

Se dessa:
Cornette 2000 är bäst av alla, andra har motiverat varför.

Ravens från 2003 (RF Video) är bra. Han har massa historier att berätta och gör det på ett underhållande.

Straight Shootin w/ Lance Storm. En överraskande bra shoot. Lance har aldrig visat några direkta micskills så jag hade inga stora förväntningar, men han framstår som en mycket sympatisk person och berättar öppet om sin karriär på ett intressant sätt.

Straight Shootin w/ Mick Foley. Liten besvikelse kanske, men det är inte hans fel. Intervjuaren låter bli att fråga om tiden före 2001, antagligen med motiveringen att den tiden behandlas i Micks böcker. Ändå, det är Mick Foley och fyra timmar går sällan fortare. Mitt favoritögonblick är när han tar Brutus Beefcake i försvar. Wink

Undvik dessa:
- Warrior. Han snackar visserligen skit om folk om man nu gillar sånt, men det är inga detaljrika svar han ger. Så fort intervjuvaren frågar en sak så säger han nedsättande "Jag kan väl inte komma ihåg det. Det var över tio år sedan" och visar därmed förakt mot både intervjuaren och tittaren.

- Snuka. Visserligen sympatisk, men han säger bara "Yeah, that was good, brother" genom hela intervjun.

- Tatanka. Har aldrig sagt något roligt eller intressant under hela sin karriär och gör det inte här heller.

- Virgil. Så dålig att den nästan blir bra. Han läxar upp intervjuvaren för att denne kommer av sig vid ett tillfälle, vilket i och för sig är väldigt kul, men han ger inte speciellt uttömmande svar själv.

Det var bara ett urval och ingen officiell lista.
Deverud

InläggPostat: 03 nov 2006 21:26    Rubrik: Svara med citat

Jag såg Ken Shamrocks RF-shoot från 2002 idag. Intressant, speciellt för dom som gillar både MMA och wrestling.

Mina favoriter är Straight Shootin' med Steve Corino samt med Jim Cornette & Bobby Heenan del 1-2.
Corino är rolig och berättar om sin karriär i ECW, ROH och Zero-1.
Cornette & Heenan snackar givetvis en massa old school-wrestling..många roliga och intressanta historier. Del 3 var dock inget vidare tyckte jag.

SS med Samoa Joe & CM Punk, CM Punk & Colt Cabana, Jim Mitchell, Christopher Daniels & AJ Styles och Raven & Sandman del 1 är också sevärda.

Shooten med Warrior bör dock, som redan nämnts, undvikas.

Senast ändrad av Deverud den 04 nov 2006 12:43, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Guldberget

InläggPostat: 03 nov 2006 22:04    Rubrik: Svara med citat

Kom på en till som jag ville kommentera: Scott Stieners shoot från häromåret. Något som kunde ha blivit riktigt underhållande med tanke på Steiners enorma glappkäft. Tyvärr minns han inte hälften av de saker som intervjuaren tog upp och verkar allmänt förvirrad. Sedan avslutar han med att förneka att han någonsin har tagit någon typ av steroider...hm, jag är tveksam men om Scott säger så så är det väl så Wink
Micke

InläggPostat: 03 nov 2006 22:34    Rubrik: Svara med citat

1. Chris Candido & Tammy Lynn

2. 2 Cold Scorpio

3. Tammy Lynn
Deverud

InläggPostat: 03 nov 2006 23:45    Rubrik: Svara med citat

Guldberget skrev:
Sedan avslutar han med att förneka att han någonsin har tagit någon typ av steroider...hm, jag är tveksam men om Scott säger så så är det väl så Wink

Ja, och sen så visade dom en bild från när han var ung och spinkig som fan Razz Själv tyckte jag att detta var enormt roligt och skrattade rakt ut när jag såg det Smile
Till överst på sidan
Jawbreaker

InläggPostat: 04 nov 2006 02:29    Rubrik: Svara med citat

Samoa Joe & CM Punk är nog den bästa jag har hört och jävligt rolig
Till överst på sidan
Flakey John

InläggPostat: 04 nov 2006 11:34    Rubrik: Svara med citat

Finns det något ställe i Svergie där man kan köpa shoot intervjuer?
Till överst på sidan
Pegasus Kid

Registreringsdatum: 03 november 2006

InläggPostat: 07 nov 2006 15:45    Rubrik: Svara med citat

Några av de jag sett:

[/b] Tammy Lynn Sytch:

Gjorde ett trevligt intryck och mycket känslosam nör hon pratade om Chris Candido. Rätt öppen och talade fritt om sin relation om Shawn Michaels samt gav kompletterande information om tiden då hon ökade enormt i vikt.

Scott Steiner

Inte alls bra. Mycket otrevlig, stöddig och när han konsekvent nekade till att ha använt steroider stod det fullständigt klart att han inte far med sanningen. Största problemet med Steiner är att han inte själv anser sig göra fel. Det var inte hans fel på något sett att hans matcher mot Triple H var pissdåliga, allt var DDP fel i deras bråk och så fortsatte det.

Earl och Dave Hebner

Bra intervju. Vältaliga och jag personligen tyckte det var intressant hur jobbet som dommare är. En hel del snack såklart om om upplägget när Hulk Hogan blåstes på bältet när ena brodern låstes in och hans dubbelgångare fuskade bort bältet, kontroversen kring tröjförsäljningen som ledde till avskedet för ena brodern och så givetvis Montreal Screwjob. Det sistnämnda kan man vara lite trött på men intressant iaf att höra deras version.

Jake "The Snake" Roberts"

Inte så mycket om hans liv egentligen utan denna intervju handlade om ringpsykologi vilket Jake Roberts är en av de bästa på. Intressant för vad det var.

Bret Hart

Samma som Jake Roberts

Shawn Michaels

Okej men inte så jättemycket mera. Men så var mina förväntningar väldigt höga också. Berättade en hel del om tiden med Marty Janetti, bråken med Bret Hart, HIA-matchen mot Undertaker med mera.

Raven

Svinbra första delen och tycker han gav ett intelligent intryck vilket gör det betydligt mer intressant än t ex Scott Steiner. Öppen, förklarar bra och allt är perfekt. Vad som drar ner lite på det är att han är väldigt hes i del 2 och lite jobbigt att höra på rösten.

Ken Shamrock

Bra framförallt om man är intresserad av MMA. Gillar man bara wrestling så skulle jag inte råda att köpa dvd´n

Francine

Inget fel alls på denna intervju men problemet är att hon inte gjort så mycket jämfört med många andra. Dessutom är hon rätt skötsam av sig och tillhörde inte de i ECW som hade för vana att stanna kvar supandes och svinandes. En del som hon alltså inte såg själv. Hon berättade en väldigt kul historia om Steve Corino.
Tittade man mycket på ECW är den bra men kanske inte annars.

CM Punk och Colt Cobana

Bra och Colt Cobana är rätt rolig dessutom. Men man måste vara intresserad av småförbund typ ROH. Tittar man bara på WWE och möjligen lite TNA så får man inte ut mycket. Kul historia om Harley Race

CM Punk och Samoa Joe

Bra och intressant men mycket smalt eftersom intervjun bygger på deras serie mycket bra matcher som kunde vara en timme.

Team 3D (Dudley Boys)

Kanske den bästa shoot-intervjun. Buh Buh pratar lite mer än D-von och han är mycket frispråkig. D-Von är lite lugnare i sättet men stundtals rätt humoristiskt och det märks att två kommer bra överens.

Lance Storm

Okej intervju och mycket bra när han snackar om WCW-invasionen efter att det förbundet gått under. Snackar en del om tiden i Stampede, Japan, sin brottningsskola etc. Gör ett intelligent intryck och bitvis analyserande.

Iron Sheik

Helt värdelös på ett sätt men alldeles lysande på ett annat. Iron Sheik är ett orginal utan dess like och ständigt attackerar han främst Hulk Hogan men även många andra brottare att de är äckliga bögar, att kommer spöa upp dem om han ser dem och så så fortsätter det. Ständigt dras bögar upp hur mycjet avskyr dem, han spottar på golvet för att visa sin avsky och han har en jävligt taskig kvinnosyn. Vid ett tillfälle börjar han t om gasta om Saddam Hussein och hur mycket han älskar George Bush.
Sanslös sjuk intervju och fnns en del klipp från den på you tube.

New Jack

Orkade inte se klart skitet då jag inte tål fanskapet. Han skröt hur tuff han är medan han spelade upp en match där han sprätta upp huvudet på nån snubbe. Massa gangstersnack och han verkar inte ha många hjärceller kvar så jag stängde ner skitet.

Tatanka

Inte alls bra. Trevlig kille säkert men han är alldeles för korrekt av sig och har aldrig något negativt att säga. Allt och alla har varit bra och han har aldrig varit inolverat i något. Dessutom skulle han snart till WWE och ville väl inte säga någonting. Snackade lite om hur det är att vara indian och det kan ju vara intressant men var det inte här och har föga med wrestling att göra.

A.J Styles och Christopher Daniels

Bra intervju och främst Daniels är intressant att lyssna på iom att han kan och har varit inolverad i wrestling längre. Analyserande och gav ett intelligent intryck. A.J Styles var helt okej han med och lite historier om Samoa Joe med mera.

Sid Vicious

Förvånansvärt bra och Sid var mycket mer vältalig och lugn än vad jag trodde. Brusade aldrig upp sig och talade fritt om en rad intressanta saker som knivslagsmålet med Arn Andersson. Gav ett självsäkert intryck utan att vara stöddig. En av de mer intressanta intervjuerna faktiskt.

Vince Russo och Ed Ferrara [b]

Ed Ferrera kunde de ha lämnat kvar för han sa inte mycket och inte mycket av det han sade var heller så mycket av värde.
Vince Russo var däremot bra och är ju onekligen en intressant figur. Gav mycket historier om Vince Mc Mahon och rent allmänt om hur det fungerade bakom scenen.

Är väl de jag kommer på just nu. Sen finns ett gäng till som ECW gav ut för ett tiotal år sedan med Shane Douglas, Chris Candido, Bam Bam Bigelow, Mick Foley, Tommet Dreamer, Rob Van Dam och några till. Kommer inte ihåg dem så bra längre men minns att Bam Bam Bigelow var mycket bra.

Senast ändrad av Pegasus Kid den 07 nov 2006 15:59, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 07 nov 2006 15:51    Rubrik: Svara med citat

Citat:
CM Punk och Colt Cobana

Bra och Colt Cobana är rätt rolig dessutom. Men man måste vara intresserad av småförbund typ ROH. Tittar man bara på WWE och möjligen lite TNA så får man inte ut mycket. Kul historia om Harley Race

Är det den med "Faggot Indian"?
Pegasus Kid

InläggPostat: 07 nov 2006 15:56    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
Citat:
CM Punk och Colt Cobana

Är det den med "Faggot Indian"?

Kommer inte riktigt ihåg just det men Harley Race åkte bil med dem efter att han söpit som satan. Väl i bilen flyger det upp spyor i hans mun och han lägger en jävla stråle både i och utanför bilen.
Till överst på sidan
Original Hardcore Icon!
Gäst

InläggPostat: 07 nov 2006 15:58    Rubrik: Svara med citat

Jag är inget större fan av shoots men jag fann Hayabusas shoot mycket intressant(Surprise, Surprise).
Ganska jobbig att lyssna på då han har med sig en översättare som flåsar värre än alla som ringer till hetalinjen.
Man får dock en bra insyn i FMW och Hayabusa & Mr Ganosukes träning i FMW-dojon (Tarzan Goto tränade dem).

Han skämtar även om sin skada och säger att han inte haft sin bästa match än.

Man får även veta ganska mycket om Atsushi Onita & Great Sasuke.
Han lyckas även ge Onita några odentliga kängor.
"When you're in the ring wíth Onita you can't win, Onita ALWAYS wins"

Han kom bra överens med Sasuke men kritiserar honom för att han inte kan worka mot stora brottare.

Sen lite snack om Mexiko och hans tidiga dagar inom FMW.
Och hur hela wrestling-japan ansåg att det FMW sysslade med bara var skit.

Denna shoot är helt ointressant om du inte gillar FMW eller Japansk Hardcore-brottning.
Jag fann den dock mycket bra då jag älskar både FMW & Japansk hardcore-brottning.
Till överst på sidan
Pegasus Kid

InläggPostat: 07 nov 2006 16:24    Rubrik: Svara med citat

Iron Sheik om Brian Blair (Killer Beez)
Mycket snack om äckliga bögar och annat tramsande. Iron Sheik i uppror.
Som vanligt nämns Michael Jackson och Hulk Hogan.
http://www.youtube.com/watch?v=9K-wEUCCvE0

Iron Sheik om Nikolai Volkoff för att han blåste honom på två dollar.
http://www.youtube.com/watch?v=gTJP5jgdbu4

Iron Sheik ville ha lite kul med Wendi Richter men han fick nobben.
Jävla homosexuell menar Sheik som inte vill ha sex med Sheik.
Helt jävla strålande dialog där han glämmer namnet på Rossie O Donell femtioelva gånger.
http://www.youtube.com/watch?v=tuIvQc8Zxh8

OM Hulk Hogan: Diverse om bögar om mera och av nån anledning mämns Irans ledare.
http://www.youtube.com/watch?v=IGSX4rNh7j4&mode=related&search=

Han hatar General Ednan också och massa tugg om att han är Irakier.
Han hatar Irakier och Usama Bin Laden nämns och Suddam Hussein. Vidare tuggande om Iran. Han är ju väldigt glad för att USA gått in i Irak och ger dem på nöten.

http://www.youtube.com/watch?v=vdvlAAdYPuo&mode=related&search=

Sen finns det en del andra klipp i högerspalten. Inte så bra kvalite alltid men underhållande är det. Tänk er att jag såg denna dvd på två timmar eller om det var mer i ett sträck. Sånt här jävla tugg nästan hela tiden.

Senast ändrad av Pegasus Kid den 07 nov 2006 16:56, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Tensai
Hank Moody

InläggPostat: 07 nov 2006 16:32    Rubrik: Svara med citat

Är det ingen som sitter på hela Iron Sheik shooten?
http://www.youtube.com/watch?v=wNLxoEz2tE4

FREE NICK DIAZ!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Debatt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa
Sida 1 av 11

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet