Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

WWE MONEY IN THE BANK 2018

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
TheVobb
Men hallå, jag är B-kändis för fan!

Registreringsdatum: 17 juni 2006

InläggPostat: 15 maj 2018 07:05    Rubrik: WWE MONEY IN THE BANK 2018 Svara med citat

WWE MONEY IN THE BANK 2018

Sunday, June 17, 2018
in Chicago, Illinois
at the Allstate Arena

Följande matcher är klara för galan:

– Men’s Money In The Bank Ladder Match: Braun Strowman vs. Finn Balor vs. The Miz vs. Rusev vs. Kevin Owens vs. Bobby Roode

– Women’s Money In The Bank Ladder Match: Ember Moon vs. Charlotte Flair vs. Alexa Bliss

– WWE Title Match: AJ Styles © vs. Shinsuke Nakamura

– WWE Raw Women’s Title Match: Nia Jax © vs. Ronda Rousey

..... Cool

Instagram:thevobb
Youtube: thevobb

Senast ändrad av TheVobb den 17 jul 2018 11:19, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
TheVobb

InläggPostat: 29 maj 2018 07:18    Rubrik: Svara med citat

Uppdaterat matchkort:

– Men’s Money In The Bank Ladder Match: Braun Strowman vs. Finn Balor vs. The Miz vs. Rusev vs. Kevin Owens vs. Bobby Roode

– Women’s Money In The Bank Ladder Match: Ember Moon vs. Charlotte Flair vs. Alexa Bliss vs. Becky Lynch vs. Natalya vs. Lana vs. Naomi vs. Sasha Banks

– WWE Title Last Man Standing Match: AJ Styles © vs. Shinsuke Nakamura

– WWE Raw Women’s Title Match: Nia Jax © vs. Ronda Rousey

– WWE SmackDown Women’s Title Match: Carmella © vs. Asuka

– Singles Match: Roman Reigns vs. Jinder Mahal

– WWE SmackDown Tag Team Title Match: Luke Harper & Erick Rowan © vs. Karl Anderson & Luke Gallows

– Singles Match: Bobby Lashley vs. Sami Zayn

.... Cool

Till överst på sidan
TheVobb

InläggPostat: 10 jun 2018 19:01    Rubrik: Svara med citat

Citat:
According to the WWE Network schedule, the Money in the Bank Kickoff show will begin at 6PM EST. As usual, the Kickoff show will run for one hour. The actual WWE Money in the Bank pay-per-view event will begin at 7PM EST and will end at 10:30PM EST. That means WWE Money in the Bank will be a four and a half hour event including the Kickoff show.

There will also be a 30-minute post show with Renee Young and Sam Roberts. That will begin at 10:30PM EST or as soon as the pay-per-view goes off the air.

Saxat från eWrestlingNews.com.... Cool

Till överst på sidan
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 10 jun 2018 21:11    Rubrik: Svara med citat

Skönt med en halvtimmes eftershow så man inte tycker de ger oss för lite content.
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 11 jun 2018 16:21    Rubrik: Svara med citat

Jag läste fel först, jag läste det som att själva maincardet skulle vara 4,5h. Nu är det ju "bara" 3,5h. Rolling Eyes

Om man nu kollar på cardet så är det väldigt överlastat tycker jag. Tio matcher vara en eller två hamnar på förfesten. Det ger åtta eller nio matcher på maincardet varav två stegmatcher och en "last man standing-"match(eller Pungslagstävling of DOOM~ som jag väljer att kalla den).

Det blir verkligen för mycket av det "goda". Men det är samma gamla vanliga visa, kvantitet framför kvalitet.

Senast ändrad av Justin Time den 11 jun 2018 18:10, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
sebbe

InläggPostat: 11 jun 2018 17:02    Rubrik: Svara med citat

Justin Time skrev:
Nu är det ju bara 3,5h.

Precis. Man hinner knappt sätta röven i fåtöljen innan showen är över.
Justin Time

Registreringsdatum: 02 september 2007

InläggPostat: 11 jun 2018 18:09    Rubrik: Svara med citat

Märker nu att jag glömde att dra dit ett par ironiska " " och en Rolling Eyes .

Jag säger som R-Truth. My bad!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TheVobb

InläggPostat: 18 jun 2018 07:46    Rubrik: Svara med citat

Tankar och funderingar kring MITB....

Galans bästa matcher: Nia Jax vs Ronda Rousey, AJ Styles vs Shinsuke Nakamura.

Styles och Nakamura fick äntligen till en riktigt bra match efter en massa sömnpiller innan. Hoppas att fejden är över...

Ronda fortsätter att imponera på mig inne i ringen, det märks att hon är en riktig atlet. Hade på känn att hon inte skulle få ta titeln här, för tidigt. Bra bokad match. Thumbs up

Besviken på herrarnas MITB-match, tycker den blev en väldigt tråkig tillställning... Min gissning här är att Braun cashar in väskan på SummerSlam och tar bältet från Brock eller Super-Roman...

Damernas MITB-match var bättre än väntat även om den inte blev någon höjdarmatch... Bliss!! Love Thumbs up Thumbs up Thumbs up

Hade läst att Ellsworth var på väg tillbaka så det där blev ingen överraskning för mig. Rätt vinnare iaf....

Hoppas att Bryan/Big Cass fejden är över nu.... Cass känns inte riktigt redo för Raw/Smackdown än och behöver paketeras om...

En bra match mellan Rollins och Elias, fast fel vinnare. Rollins ska fightas om de tyngre titlarna och Elias som IC-champ hade varit en bra push för honom...

Super-Roman får fortsätta mosa allt han möter(förutom Brock... än). Trist men mycket väntat...

Lashley spöade väntat Sami, hade velat se Lashley på Smackdown istället eftersom jag tycker att det är för många top faces på Raw....

Som jag förutspått innan så vart MITB inte lika bra som NXT TakeOver kvällen innan. Säger inte att MITB var dålig men TakeOver satt ribban för högt även denna gång..... Cool

Till överst på sidan
sebbe

InläggPostat: 18 jun 2018 21:36    Rubrik: Svara med citat

7. MITB 2018 (2018-06-17)

- Michael Cole, Tom Phillips, Coach, Byron Saxton & Corey Graves kommenterar i olika konstellationer.

- Kick-off: SDL Tag-champs Bludgeon Brothers vs. Luke Gallows & Karl Anderson.
Titelmatch. Basic match som vanligt på förmatchen. Det är lite tragikomiskt att det största uppbygget här inte är titeln utan att Luke Harper är ett creep mot Karl Andersons fru på Twitter (naturligtvis work/skämt). Hetta på Karl. BluBros är inte världens bästa team men gör sina roller bra och känns som en fräsch fläkt som Tag-champs. Tag till Luke Gallows som rensar. Det blir kaos, BluBros blockerar Magic Killer och The Bludgeoning avslutar Gallows efter 7:37. Inget fel på matchen men den kändes framstressad. Vilket samtidigt känns komiskt på en show som är elva timmar lång. *1/2

- PPV:

1. Daniel Bryan vs. Big Cass.
Det känns som att agenterna planerat en så säker match här som möjligt (under förutsättningarna) för att undvika onödiga skador. Fullt förståeligt, men i det här fallet innebär det noll dramatik i matchen och jag känner aldrig att det blir dramatiskt. Inte ens avslutningen är dramatisk där Cass tappar nästan omgående. Cass med bearhug och Bossman-slam men missar charge i hörnan. Bryan bearbetar benet en stund och vänder en tilt-a-whirl till YES-lock i en fin spot. Bryan dyker från hörnan och ut. Publiken chantar "CM PUNK" vilket i alla fall är bättre än "ENZO"-chantet på Backlash. Cass gör en fallaway-slam från andra repet i en bra spot. Cass gör torture-rack. Bryan gör YES-kicks och blockerar Bossman-slam. Cass möter corner-dropkick med en flapjack och får två med en big boot. Cass verkar gå för en Burning Hammer men Bryan blockerar, sätter kneestrike och avslutar snabbt med en heelhook efter 15:17. Dubbelt så lång match som på Backlash men den kändes ärligt talat inte så lång. *1/2

- Backstage: Kevin Owens försöker muta The New Day med pannkakor för att få veta vem av dem som ska delta i MITB-matchen senare ikväll. De vägrar svara så han säger att han avskyr både pannkakor och deras flingor vilket gör att de flippar ut på honom. WWE 2018, mina damer och herrar.

2. Bobby Lashley vs. Sami Zayn.
Sami är betydligt mer över än Lashley här. Styrka vs. snabbhet. Sami smiter men Bobby får tag i honom och gör några powermoves innan han avslutar med en delayed suplex efter 6:35. Å ena sidan är det ett imponerande grepp eftersom han håller honom uppe så länge men å andra sidan är det en STANDING SUPLEX som avslutare. Båda skötte sig bra men de (eller rättare sagt Sami) hade inte så mycket att jobba med här. *

3. IC-champ Seth Rollins vs. Elias.
Titelmatch. Elias vägrar uppträda för "you scumbags" vilket får Graves att jämföra honom med Axl Rose, som inte heller uppträder som planerat. Båda är över vilket gör att hela matchen har en bra stämning. Seth spottar blod i början. Bra match i ett bra tempo med flera heta nearfalls mot slutet. Elias bearbetar benet. Seths frogsplash träffar knäna. Han gör en step-up-suplerplex --> Falcon Arrow. Elias får två med en flying elbow. Trodde seriöst det skulle vara över där. De byter rollups innan Seth får tre med en näve tights efter 17:01. Detta måste vara Elias bästa singelmatch någonsin i WWE och även om han mötte spotraketen Seth Rollins gjorde han sin del av jobbet. ***1/4

4. MITB: Ember Moon vs. Charlotte vs. Alexa Bliss vs. Lana vs. Becky Lynch vs. Sasha Banks vs. Natalya vs. Naomi.
Coach säger att hans dotter tror att Ember Moon vinner här, varpå Graves säger att man aldrig ska lita på barn eftersom hans egna barn vill att Jultomten ska vara WWE-champ. Det där var faktiskt lite roligt. Bra och tight regisserad match (enligt Dave Meltzer avbokades alla deltagarna från houseshows i veckan för kunna fokusera på att träna på den här matchen ihop) utan större döda stunder. Bra spots nästan hela vägen, där fanns en hel del spots jag inte minns har gjorts förr i den här typen av matcher. Dock blir det lite väl mycket stuntshow med det vanliga "en klättrar men stoppas" som upprepas en miljon gånger under matchens gång. Vi har stegar i olika storlekar. Charlotte pratar spots oerhört högt flera gånger under matchen. Några av dem gör sina vanliga spots, men på stegar. Lana är väldigt över vilket märks både med "LANA DAY"-chant och en enorm pop när hon gör The Accolade på Bliss. Lite senare försöker de få över dramatiken i matchen genom att zooma in publiken, där hälften ser uttråkade ut och en gnuggar ögonen. Bra jobbat, Big Kev! Några problem med timingen såg jag mot slutet där den som skulle stoppa Becky från att vinna var så långsam att hon fick "käbbla med väskan" för att döda tid innan hon blev stoppad från att vinna. Hon såg oerhört fånig ut som "hade matchen vunnen" men schabblade bort det (i fansen ögon). Efter ännu en stunds katt-och-råtta-lek uppför stegarna klättrar Bliss upp och drar ner väskan för vinst efter 18:27. Klart bättre än förra året. ***1/4

- Backstage: Kurt Angle är stolt som en tupp för att RAW tog hem första MITB-väskan ikväll. Jag ser inte riktigt logiken här. Varför vill han, i kayfabe, egentligen ha väskan på RAW? Bliss vann den och har därmed en titelmatch när hon vill, vilket måste fucka upp Kurts planer för titelmatcherna i förbundet när Bliss kan sabba de planerna närsomhelst genom att casha in väskan. Något Kurt inte har någon kontroll över. Det är lika märkligt som vid draften när RAW-brottare jublar för att ha fått Maineventbrottare X på brandet, när det i själva verket bara är ytterligare en konkurrent om topplaceringen på brandet. Det känns ologiskt att exempelvis Mojo Rawley jublar för att Randy Orton kommit till hans brand. Nåväl. Paige är desto mindre glad. Kurt tycker tydligen PPVs med båda branden har varit en stor succé med bra matcher. Han är ingen bra skådis, detta lät hur plastigt som helst. Helt utan trovärdighet. Sheriff Corbin kommer in och säger att RAW "måste ta hem den andra MITB-väskan också" så inte Stephanie blir sur, ett ansvar han lägger helt på Kurt. Paige gör narr av honom för att han misslyckades med att vinna bältet när han själv cashade in väskan förra året.

5. Roman Reigns vs. Jinder Mahal.
Sunil Singh, med nackkrage och rullstol, är med in. Knappt 90 sekunder in chantar publiken "BORING" innan de chantar en mängd olika saker för att slippa fokusera på matchen. Sunil attackerar Reigns vid ringside för att visa att han bara fejkar skadan han fick på senaste SDL. Andra gången är Reigns ett steg före och stoppar honom. SMP på båda, spear på Sunil och spear på Jinder för tre efter 15:40. Inte så tråkig som väntat, men totalt ointressant. **

- Recap av de tidigare matcherna ikväll, för alla de som råkat zappa sig in på en streamingtjänst och vill veta vad de missat.

6. SDL Womens-champ Carmella vs. Asuka.
Titelmatch. Ännu en tight regisserad match. Asuka dominerar med ett gäng sparkar, rövalanche ut och sliding knee. Carm skickar in henne i hörnan för att ta över. Superkick ger två. Asuka missar missile-dropkick. Hon gör comeback men missar charge och bumpar ut. Hon står på apronen och tar tag i översta repet varpå Carm sparkar henne på handen så hon tappar greppet och bumpar ut. Det tog tre tittningar innan han insåg att det inte var en botchad big boot utan hon sparkade på repet istället för att sikta på huvudet. En person utklädd till Asuka (rock, mask etc) dyker upp på apronen så Asuka flippar ut. Carm rullar upp henne för två. "Asuka II" tar av sig masken och visar sig vara James Ellsworth för en bra pop innan Carm avslutar med en Superkick efter 11:05. Carmella slår Asuka någorlunda rent på PPV 2018. Läs den meningen igen och låt det smälta in. *

Det roliga med James var att jag hade blivit spoilad om hans comeback, men jag hade förträngt det till han demaskerade sig här. Jag begrep inte ens att det var han även om han hjälpte Carm vinna MITB-väskan på MITB för ett år sen. Jag är inte hans största fan men detta var en kul bokning, jag är dock inte intresserad av en riktig comeback för honom. Men detta var bättre än att "Asuka II" skulle psyka Asuka under några veckor för att demaskeras som Random Jobbertjej X för att dra igång en meningslös fejd.

7. LMS: SDL World-champ AJ Styles vs. Shinsuke Nakamura.
Titelmatch. Generellt sett brukar jag inte uppskatta LMS-matcher eftersom konceptet i regel resulterar i att folk dramatiskt reser sig under flera sekunder för att vara uppe innan tio, vilket drar ner tempot rejält. Detta måste vara den längsta kortaste fejden i historien; deras första match var på Mania för två månader sen och hittills har de hunnit med FYRA PPV-matcher samt en TV-match. Styles fintar lowblow och bearbetar benet. Han läggs på ett bord och Naka springer över de andra för att leverera en Kinshasa. Styles bumpar igenom ett bord uppställd i hörnan i ringen. Styles fintar Kinshasa så Naka kraschar in i den oskyddade hörnan och skadar knäet ännu mer. Naka tappar ut i en Calf-Crusher till ingen nytta. Styles gör en drös chairshots, bland annat på benet. Naka fintar en chairshot med en lowblow och gör Kinshasa. Styles gör Styles Clash från trappan och ner. Naka kaxar sig och menar på att Styles inte kan hålla honom nere varpå Styles sparkar in pungkulorna och för Phenomenal Forearm igenom ett bord för vinst efter 31:04. Bra spots men alldeles för mycket väntetid mellan dem. Äntligen verkar fejden över och vi kan väl konstatera att den inte gav oss så bra matcher som vi väntat oss. ***

8. RAW Womens-champ Nia Jax vs. Ronda Rousey.
Titelmatch. Ronda med slag (är inte högerkrokar förbjudet numera?) och olika lås, mest armbars, medan Jax kör powermoves. Hon slungar in Ronda i barrikaden och dominerar en stund. Ronda gör cross-body, något judokast och Angleslam --> Rock Bottom som får Cole att marka i byxan. Hon gör armbar men Alexa Bliss däckar henne med MITB-väskan för DQ efter 10:49. Några snäpp bättre match än väntat, och eftersom Bliss cashar in väskan hade jag inga problem med det med tanke på att det fick Bliss att se smart ut. *1/2

- Bliss däckar båda med väskan flera gånger för att vara säker på att Jax är tillräckligt skadad för att besegras, och Ronda tillräckligt skadad för att inte stoppa henne från att vinna. JoJo noterar att Bliss cashar in sin "Money in the briefcase contract!"...

9. RAW Womens-champ Nia Jax vs. Alexa Bliss.
Titelmatch. DDT och Twisted Bliss leder till Alexas femte titel efter 0:32. Inga vidare bra matcher men hela segmentet var välbokat. NR

10. MITB: Braun Strowman vs. Finn Balor vs. The Miz vs. Rusev vs. Bobby Roode vs. Kofi Kingston vs. Kevin Owens vs. Samoa Joe.
Vi har olika storlekar på stegar här också så de lättare kan utnyttjas till olika spots. Braun dominerar men begravs under ett gäng stegar när resten av gänget ger sig på honom. Folk dyker. Braun vaknar och sänker samtliga men Joe stoppar honom med en choke. Owens klättrar uppför en HÖG stege (han är praktiskt nog inte höjdrädd längre) men bumpar ner igenom några bord vid ingången när Braun skickar ner honom. Rusev gör The Accolade på Miz, Kofi och Roode samtidigt (Roode är för övrigt så anonym att jag nästan blev överraskad när jag såg honom i ringen här) för en bra pop men Joe stoppar med en choke även om det vore smartare av honom att vänta till de var sänkta. Finn gör Coup de Grace högt upp från en stege på Roode. Miz, Kofi och Braun klättrar men Braun skickar ner båda två och tar ner väskan för vinst efter 19:56 med en monsterpop. Kvällens bästa match i ett bra tempo men inget som kommer till historien. ***3/4

SLUTSATS: I vanlig ordning en skaplig gala som var alldeles för lång så de sista 90 minuterna var jag mätt på wrestling och väntade egentligen bara på att showen skulle ta slut. Några bra matcher, några mindre bra men inget aktivt dåligt gör detta till en trött tumme i mitten.

Tummen i mitten.

(Den här recensionen skrevs 2018-06-18.)
sebbe

InläggPostat: 18 jun 2018 22:23    Rubrik: Svara med citat

TheVobb skrev:
Som jag förutspått innan så vart MITB inte lika bra som NXT TakeOver kvällen innan.

Du är SWS egen Nostradamus. Det var sannerligen en vågad gissning. Very Happy
TheVobb

InläggPostat: 19 jun 2018 07:16    Rubrik: Svara med citat

sebbe skrev:
TheVobb skrev:
Som jag förutspått innan så vart MITB inte lika bra som NXT TakeOver kvällen innan.

Du är SWS egen Nostradamus. Det var sannerligen en vågad gissning. Very Happy

Tack SWS wannabe Meltzer Razz .... Cool

Till överst på sidan
Jugovic

Registreringsdatum: 23 november 2009

InläggPostat: 19 jun 2018 18:45    Rubrik: Svara med citat

Mycket besviken på bokningen i MITB-matcherna, jag föredrar när man i dessa matcher ger någon mindre etablerad chansen att skina. Bliss har redan varit champ sjuttielva gånger, maineventade WM alldeles nyss - och är inte speciellt bra på någonting tillobörja med. Jag köper inte att det är för att fortsätta fejden med Jax, ingen vill se den fortsätta.

Strowman? Har någon någonsin behövt väskan mindre än denna man, killen som kör över allt och alla varje vecka. Vilket slöseri. Tycker själv Kofi skulle fått den för lång och trogen tjänst. Hade varit kul att följa New Days hyss framöver som världsmästare, och sedan låta dem implodera pga bältet. Hade varit ett fint slut för gänget, de måste ju breaka up förr eller senare.
TheInsane

InläggPostat: 24 jun 2018 08:47    Rubrik: Svara med citat

Jag tror det var i en podcast på POST wrestling där någon kläckte ur sig att (parafraserat) "you know when a match is not awesome by when the people chant that it is awesome". Jag tror de flesta håller med. Om publiken har så mycket tid att de inte är helt engagerade i matchen utan hittar på chants är matchen inte tillräckligt bra för att de ska vara helt uppslukade av den.

Sällan har detta varit så tydligt som under damernas MITB. En amerikan hade säkerligen kunnat nyttjat ordet "clusterfuck". Halvmissade spots, överdrivet koreograferade sekvenser och helt utan någon story eller klimax. Det fanns inget här egentligen. Det var mest löst sammansatta spots med en stege, men allra mest var det klättring på stegen och någon som bara river ner den som klättrar.

Damdivisionen i WWE har blivit bättre men den är långt ifrån framme ännu. De stora singelmatcherna är överlag bra men de klarar inte denna typ av match där flera personer är inne samtidigt och de måste knyta ihop allt. Visst, de hade knappast hjälp av att en drös av damerna som var med här är under genomsnittet men inte ens de som är kapabla till bra saker (Flair och Banks framförallt) såg bra ut här.

Det enda positiva var att jag tyckte Ember Moon såg helt naturlig ut i ringen och hon såg tuff ut. Har tidigare varit lite tveksam men det blev tydligt att hon har något där som är värt att utveckla. Speciellt tydligt blev det i relation till Naomi som inte har något. Hon kör någon form av gymnastikuppvisning istället för wrestling...

*1/2

Cursing
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> PPV Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet