Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SDL 2019
Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWE SDL
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 31 jul 2019 12:24    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-07-30

- Tom Phillips, Byron Saxton & Corey Graves kommenterar.

- Shane McMahon med en promo på Titan-Tron om att han inte är här ikväll för att genast säga emot sig själv. Bra start.

- Kevin Owens in för en promo för att hypa Summerslam. Han är självsäker inför Summerslam. Om de ska försöka få över Owens som en ny Steve Austin (något jag inte har något emot för övrigt) måste de sluta låta honom prata WWE-språk eftersom det knappast känns naturligt och gör bara att han blir en i mängden. Drew McIntyre avbryter och sänker honom för att sätta upp...

1. Kevin Owens vs. Drew McIntyre.
Lång match men inget speciellt kvalitetsmässigt. Drew sätter en Irish Curse från toppen. Owens gör en Stunner på kommentatorbordet och skickar in Drew i ringen för Superkick och Stunner för tre efter 13:34. **

- RIB intervjuar Dolph Ziggler, som är trött på att aldrig få en chans (really?) medan reliker som Goldberg pushas. "Har du sett Goldbergs sista match? Det hoppas jag verkligen!" Det där skämtet har Dutch Mantel också dragit. Han, Ziggler, inte Dutch, ska möta Miz på Summerslam och ser fram emot det. Tur att någon gör det. Bra promo i alla fall.

- Backstage: Bayley och Ember Moon är redo för Alexa och Nikki ikväll, men Bayley varnar henne för att vända mot henne ikväll eftersom hon har ögon i nacken.

- Aleister Black med en sedvanligt knepig promo om whatever.

2. Bayley & Ember Moon vs. Alexa Bliss & Nikki Cross.
Hetta på Bayley, tag till Ember som rensar och gör en skitfin Eclipse på Nikki, men Bliss däckar henne och avslutar henne med Twisted Bliss efter 3:56. Bayley sänker Ember med en B2B efteråt för att trycka dit lite hetta inför Summerslam. *

- RIB intervjuar Sami Zayn som avslöjar att han ska möta Aleister Black på Summerslam. Där ser man. Måste älska WWEs fängslande storys för att sätta upp PPV-matcher.

- RIB försöker intervjua Daniel Bryan om hans stora avslöjade ikväll men han säger inget.

- King's Court med Trish. Båda ser slitna ut. Och ingen av dem får någon vidare pop, inte ens Jerry Lawler här i Memphis. Lawler säger att "alla vill se Trish brottas igen" vilket jag måste ha missat. Hon hade gärna gjort det men barnen är första prio just nu. Charlotte avbryter och utmanar henne på Summerslam. Trish avböjer. Charlotte säger att Trish inte hade haft en chans ändå och säger åt henne att gå ur "hennes ring". Trish kallar henne "bitch" och säger att om det inte vore för henne, Beth Phoenix, Lita och andra hade Charlotte aldrig varit där hon är idag. Hon accepterar slutligen matchen vi alla visste skulle bli av. Det är i alla fall en ny parning.

- Promo med OC, som är redo för Kofi Kingston ikväll.

- Bray Wyatt-video.

3. Finn Balor vs. Dolph Ziggler.
Finn är tydligen bättre i magen nu. Efter fyra minuters okej brottning släcks ljuset och tänds igen (Wyatt-style), vilket distraherar Finn så Dolph kan avsluta med Superkick efter 4:48. 1/2*

4. IC-champ Shinsuke Nakamura vs. Ali.
Nontitle. Kort match. Kinshasa möter Superkick men 450 missar. Naka sätter DDT och går för Kinshasa men Ali fintar och rullar upp honom för tre efter 2:20. Antar att detta blir en match på Summerslam (eller dess förshow). *

- Bra video om Randy Orton för att köra vidare på hans bittra veteran-stil.

- New Day är redo för The OC!

5. SDL World-champ Kofi Kingston vs. US-champ AJ Styles.
Nontitle. Förvånansvärt nog resulterade inte detta i en sixman. Bra liten match där de andra fyra är med in och försöker "hjälpa till". Kofi går för en springboard men Styles stoppar och utför en DVD på knäet. Styles går för en Phenomenal Forearm men Kofi möter honom med en Trouble in Paradise för tre efter 9:24. Varken sixman eller DQ-finish - bra jobbat, WWE! **1/2

- Vi har drygt en minut kvar av showen när Roman Reigns ska avslöja sin motståndare på Summerslam. Men innan han når sitt mål (intervjubåset) faller en byggnadsställning på honom, vilket filmas från flera vinklar för att det inte ska se alldeles för realistiskt ut. Detta filmades uppenbarligen inte live eftersom man i ena klippet ser ställningen välta och i andra klippet ligger han redan ner på golvet när ställningen faller. Rena buskisen. Antar att storyn är vem som välte den. 40 writers, mina damer och herrar.

SLUTSATS: Det var en show. Vince bokade tydligen om showen med kort varsel, varken de utannonserade matcherna mellan Ilconics och Mandy & Sonya (WWE visade ett klipp på sociala medier där Billie Kay ljög ihop att hon hade valpsjuka) eller Woods & Big E vs. Elias & McIntyre var med.

(Den här recensionen skrevs 2019-07-31.)
sebbe

InläggPostat: 07 aug 2019 11:25    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-08-06

- Charlotte in för en promo där hon som vanligt betonar vartannat ord så man inte vet vad man ska fokusera på som lyssnare. Hon säger att Trish lämnade WWE precis när damvisionen tog fart vilket inte är "true great" hade gjort. Så damdivisionen tog fart 2006? För att bevisa sin storhet tänker Charlotte visa en video med sig själv men det är en SWERVE av någon så en video om Trish visas istället. Trish kommer in för en verbal duell som en användare på F4W-forumet liknar vid "two robots hyping up their Battlebots fight this Sunday". Trish citerar Harley Race (något jag aldrig hört tillskrivas honom) och menar på att det bästa som finns är att brottas, och hon örfilar Charlotte för att avsluta segmentet. Har sett värre. Och betydligt bättre också för den delen. Ju mer klipp jag ser av Trish från hennes storhetstid desto mer inser jag vilken låg standard hon satte för framtida generationer.

- Vi hör Goldbergs musik men istället för Bill är det Dolph Ziggler som kommer in till hans introlåt för sin match mot Rey Mysterio. Detta ogillar jag skarpt eftersom det bara gör publiken besvikna när de inser att de inte kommer få se Goldberg. Och det är fel sorts hetta vilket inte skvätter över på Dolph som en bra heel, inte minst för att ALLA vet att det är WWE som styr, utan tvärtom får det alla att se dumma ut. Men han attackerar Rey innan matchen, Rey skadas och kan inte fortsätta (work) och Dolph säger att han tänker fortsätta puckla på veteraner och Goldberg är inget undantag. Han sätter också två Superkicks på Rey innan Ali kommer till undsättning och kräver en match mot honom HÄR OCH NU. Tror jag i alla fall. Det är en sak att visa matcher i pausen utan ljud men en LJUDLÖS PROMO känns kanske inte sådär supergenomtänkt.

1. Ali vs. Dolph Ziggler.
Givetvis vinner Ziggler men Ali får faktiskt skina en smula och vid ett nearfall trodde jag seriöst han skulle vinna. Ziggler avslutar med Superkick efter 4:21 (tiden är osäker eftersom jag inte är säker på när domaren drog igång den). *1/2

- Förinspelad intervju med Roman Reigns där han ber Samoa Joe om ursäkt för att beskyllt honom för att legat bakom byggnadsställningsraset och bilkörningen på honom.

- Bra och värdig video om Harley Race.

2. Ember Moon vs. Natalya.
Kort match. Ember går får Eclipse men Nattie rullar ut, Ember följer efter och blir inknycklad i Sharpshooter för besväret men eftersom de är utanför ringen blir det en dubbel countout efter 1:31. Kanske lika bra det eftersom båda ska upp i titelmatcher på söndag. Bayley kommer in efteråt och sliter bort Nattie från Ember på grund av anledning. NR

- Kevin Owens Show med Shane McMahon. Kevin tycker att Shanes karriär också borde vara på spel på söndag men Shane vägrar och tänker provocera Kevin under matchen så han blir diskad. Elias kutar in men blir Stunnad på ett bord för besväret och Shane attackerar Kevin och välter bordet över honom och dropkickar in en stol i nyllet på honom.

- Sami Zayn med en in-ring-promo om att Aleister Black bara är hype utan substans och han kommer få storstryk på Summerslam. Black dyker upp och tycker de ska gå sin match HÄR OCH NU istället för på söndag vilket leder till...

3. Aleister Black vs. Sami Zayn.
Antar att WWE kom på att de borde kortat ner matchkortet från 200 matcher till en handfull. Jämna match, och inte dålig alls, men samtidigt lyckas de framhäva Black som vilken random dude som helst här istället för att behålla mystiken kring honom vilket i sin tur gör hans videos onödiga eftersom de ändå inte betydde något. Typiskt WWE. Black Mass avslutar efter 5:53. **

- RIB frågar Shelton Benjamin om han har tänkt slåss för 24/7-bältet men han svarar inte.

- Bray Wyatt-video.

- Backstage: Elias konfronterar Chad Gable och tråkar honom för sin korta längd. Är det detta Vince menar med "fängslande dramatik" som ska ge dem en Emmy?

4. SDL Tag-champs Xavier Woods & Big E vs. Daniel Bryan & Rowan.
Nontitle. Basic match. Hetta på Woods, tag till Big E som rensar. Big E gör Brock-lock på Bryan, som vänder till LeBell-lock men Big E powerbombar honom för att komma loss. Woods gör en tjusig flying elbow på Rowan innan Rowan får nog och möter hans dyk med trappan för DQ efter 9:06. Heel-beatdown följer och ingen Kofi räddar. **

- Showen slutar med att Roman konfronterar Buddy Murphy (av alla människor!) backstage och säger att han såg honom nära byggnadsställningen innan den rasade. Buddy är oskyldig, säger han. Roman vevar loss och slänger runt honom några varv i rummet innan Buddy avslöjar att det var Rowan som gjorde det. Roman vs. Rowan på Summerslam? "Fantastiskt."

SLUTSATS: Det var en show. Rowan blev avslöjad som Romans baneman istället för Bryan. Alltid något.

(Den här recensionen skrevs 2019-08-07.)
sebbe

InläggPostat: 14 aug 2019 11:17    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-08-13

- Kevin Owens in för en promo. Han blir väldigt väl emottagen av Torontopubliken, och inte blir det sämre när han namedroppar King of the Ring-vinnare som Bret och Owen Hart. Han tänker vinna årets KOTR. Shane McMahon avbryter för det vanliga tjafset, och Shane bötfäller honom 100 lök för att han fuskade i deras match och slog Elias med en stol ett otal gånger på Summerslam. Fast Elias visade inga synliga tecken på att vara illa däran igår på RAW, men jag antar att det är okej för Shane att säga så eftersom han är heel. Kevin blir förstörd eftersom 100 lök inte må vara så mycket för Shane, men för Kevin och hans familj är det jättemycket. Antar att han inte är lika välbetald som Mike Kanellis! Okej promo men Shane pratade alldeles för länge. Dock förstår jag inte varför de fortfarande fejdar när Kevin slog honom på Summerslam, men det verkar som om de sätter upp för en gimmickmatch på Clash i september.

- Backstage: Kevin dönar in på Shanes kontor och slänger en stol igenom TVn och säger att han kan lägga till fem lök på skulden.

1. Ember Moon vs. Charlotte.
Bra match, Embers bästa hittills på MR. Hon skiner i början och gör bland annat ett fint dyk ut. Charlotte tar över och bearbetar benet. Ember gör comeback och gör några riktigt bra nearfalls, men när hon går för Eclipse sliter Charlotte ner henne i håret. Ember kommer upp igen men Charlotte sätter big boot från ingenstans och avslutar med figure-eight efter 11:42. Bra arbete, bra tempo och den kändes inte alls som om den varade i nästan tolv minuter. **3/4

- Daniel Bryan och Rowan in för att frånsäga sig all inblandning i Roman Reigns-köret. Bryan säger att Buddy Murphy ljög. Publiken tror fortfarande att Bryan och Rowan låg bakom det och chantar "SHAME ON YOU" vilket var lite roligt. Men Bryan och Rowan kommer bevisa sin oskuld ikväll.

- Backstage: Shane är sur över den förstörda TVn och bokar Kevin mot Samoa Joe ikväll.

- Knepig Aleister Black-promo. Här tycker jag WWE tänker helt bakvänt. De här inslagen med Black är absolut inte dåliga och har absolut sin plats på showen MEN de måste göras innan de debuterar. Då blir det spännande, lite mystiskt och man ser fram emot debuten. Nu har han redan brottats många gånger - både på PPV och TV (senast förra veckan på SDL) - så den hypen är borta. Hade det varit en nystart för honom gimmickmässigt hade det också funkat, men nu kör han samma knepiga emodeppiga ordbajsande för att verka mystisk när all mystik redan försvunnit i och med att han redan är etablerad. Är lite som att se en teasertrailer efter själva filmen, det tappar liksom sin poäng.

2. Roman Reigns vs. Buddy Murphy.
Jag förväntade mig en kort match (nästan ren squash) men istället blev det en av de bästa TV-matcherna på länge. Rey-Andrade från januari gav jag **** så utifrån mina betyg är detta den näst bästa TV-matchen jag sett i år (har dock INGET minne av den matchen så jag kan såklart inte jämföra utan får gå efter betygen). Det kanske också handlar om att det inte är en uttjatad parning. Buddy gör en Meteora från apronen på en liggande Roman. Han gör en bra tope (tog topprepet med råge) och får två med Meteora. Han får övrigt flera bra nearfalls som har publiken på tårna. Roman sätter en spear från ingenstans (där Buddy voltar ett helt varv) för tre efter 9:52. ***1/2

- RIB intervjuar The Revival, som tycker att The New Days tramsande förstör tag-divisionen.

- RIB intervjuar New Day, som tramsar när de säger sig inte alls förstöra tag-divisionen med trams.

3. Kevin Owens vs. Samoa Joe.
Elias är enforcer (extradomare) här också. Bra match för tiden de fick och överbokningen med Elias. Stunner blockeras men Kevin får två med pop-up-powerbomb när Elias drar ut den ordinarie domaren. Detta distraherar Kevin så Joe kan rulla upp honom och Elias räknar ut honom via fastcount efter 5:49. **

- Backstage: Daniel Bryan och Rowan konfronterar Buddy och får honom att erkänna (medelst våld) att han ljög när han sa att det var Bryan och Rowan som låg bakom det. Efteråt åker han på ännu mer stryk eftersom de ogillar lögnare. Aldrig kan man vinna.

4. The New Day vs. Randy Orton & The Revival.
Det skulle varit Xavier Woods & Big E vs. Revival, men Orton föreslår en sixman istället vilket New Day Accepterar. Basic match. Hetta på Woods, tag till Big E innan det blir kaos och Shatter Machine avslutar Woods efter 8:26. RKO på Kofi efteråt. Sen Woods. Sen Big E. Sen Kofi igen. **1/2

- Backstage: Roman konfronterar Bryan och Rowan, och Bryan säger att han vill ha en ursäkt av Roman för att han blev oskyldigt anklagad (Buddy "erkände" ju att han ljög). Roman säger inget. Showen slutar med att Bryan vet vem som är den skyldige och tänker avslöja det nästa vecka. Som hans scoop om sin karriär han lovade avslöja men som aldrig blev av?

SLUTSATS: Detta var nog ett av de bästa avsnitten av SDL jag sett, och var bättre än det mesta under hela quadrologin shower WWE producerat de senaste dagarna.

(Den här recensionen skrevs 2019-08-14.)
sebbe

InläggPostat: 21 aug 2019 12:51    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-08-20

- Tom Phillips, Byron Saxton & David Otunga (Corey Graves är fortfarande på semester) kommenterar.

- Randy Orton in för en promo, där han kallar Kofi Kingston dum i huvudet och feg som valde en dubbel countout på Summerslam istället för att fightas som en man. The New Days musik börjar spelas och det är uppenbart att Kofi kommer attackera honom bakifrån eftersom de zoomar in närbild på hans huvud så vi inte ska se Kofi innan han attackerar. Mycket riktigt, Kofi smyger in och sänker honom med en Trouble in Paradise. Han går för en knäkross ala Ortons attack mot Xavier Woods igår på RAW men The Revival kutar in men Kofi håller dem på avstånd och under tiden lyckas Orton baila. Hyfsat segment inför en död publik. Jag gillade Kofis match och vinst på Mania (det var min favoritmatch på galan) men nu känns det som om bensinen i hans sejour som champ tagit slut. Orton må vara en superstar och en superskicklig worker men ingen jag längtar efter att se brottas, så hela upplägget känns bara platt.

- Backstage: Kevin Owens ber Shane McMahon, från en familjefar till en annan, att ta sitt förnuft till fånga och inte bötfälla honom 100k eftersom det är mycket pengar för honom och hans familj. Om de försöker boka Owens som en modern Steve Austin får de ju löpa linan ut, detta får honom bara att se ynklig ut. "Den gamle" Austin hade vevat loss utan att tveka, det var det som gjorde honom till en superstar.

1. Åttondel: Apollo Crews vs. Andrade.
Zelina Vega är med in och gör ett fantastiskt jobb vid ringside eftersom hon reagerar på allt som händer i ringen och är närvarande konstant. Bra och dramatisk match som slutar med att Andrade gör sin back-elbow och hammerlock-DDT för tre efter 6:10. Crews fick också skina. **1/2

- Backstage: Daniel Bryan och Rowan förhör en person dold under ett skynke för att vi inte ska veta vem det är, men enligt Bryan var det han som ligger bakom attackerna på Roman Reigns.

- Backstage: Elias upptäcker att Drake Maverick försöker smyga på honom för att ta 24/7-bältet, men Elias säger att det,enligt Shane McMahons order, inte är på spel ikväll så han kan fokusera på sin KOTR-match ikväll.

- A Moment of Bliss. Nikki Cross är med in. Charlotte är gäst och pratar om att Bayley devalverat bältet som champ eftersom hon inte beter sig som en superstar. Som Charlotte, som slog Trish på Summerslam. Bayley kommer in till en artig pop, inte mer. Charlotte tjafsar och Bayley knuffar till henne för att sätta upp en titelmatch på Clash.

- Backstage: Roman konfronterar Buddy och hotar honom med stryk om det kommer fram att han ljugit om vem som attackerade honom. Buddy säger Rowan men Roman verkar inte veta vad han ska tro.

2. Buddy Murphy vs. Daniel Bryan.
Rowan är med in. Detta är såvitt jag kan se första gången någonsin de är i ringen ihop. Underhållande match där Buddy verkligen fick skina. Han gör en tope som nästan missar eftersom han fick sådan höjd på den. Bryan med några submissions och belly-to-back-suplex från toppen. Bryan undviker att kollidera med Rowan på apronen men äter en V-Trigger som sätter upp Murpy's Law för tre efter 9:38. Man kan gnälla på mycket i WWE men de pushar Buddy precis rätt. Bra match som sagt men Roman-matchen förra veckan var bättre. ***

- Backstage: Rowan attackerar Buddy och Bryan kallar honom lögnare.

3. Heavy Machinery vs. The Revival.
Revival drar en promo innan matchen om att de tänker förbättra tag-divisionen. Underhållande liten match där Otis som vanligt sken igenom som den stora stjärnan. Machinery gör varsin delayed suplex på Revival i en bra spot. Tucker blir slagpåse, tag till Otis som rensar. Något som slår mig med hans snurrande bodyslam att de lätt kunde få över det greppet igen som när Ezekiel Jackson gjorde det till stora pops för ett gäng år sen. Enkelt men briljant. Tucker slammar Scott Dawson men Dash Wilder rullar upp honom i La Magistral för tre efter 4:06. Perfekt TV-match. *

- Kayla intervjuar Chad Gable när Shelton Benjamin dyker upp bakom dem och stirrar konstigt in i kameran för att hypa deras KOTR-match nästa vecka. Ja, på allvar! Chad läser en lapp på dörren om att man måste vara en viss längd för att få vara med i turneringen. Detta när tydligen comedy ala Emmy-nominering. Men oavsett vilket; Chad vs. Shelton - ja, tack! Ge dem 15 minuter utan reklam (man kan ju drömma).

- Miz-TV med Sami Zayn som gäst. Zayn säger att han må förlorat mängder med matcher på sistone men har ändå mycket expertis att erbjuda, och ser det som ett sätt att själv komma tillbaka in i smeten. Han introducerar Shinsuke Nakamura, som är hans nya adept eller hur man nu ska se det. Miz ifrågasätter vad Zayn kan göra för Naka. Naka attackerar Miz med en Kinshasa för att sätta upp ännu en Miz-fejd jag är totalt ointresserad av.

- Backstage: Shane går med på att dra tillbaka böterna men påpekar att Owens får sparken om han rör en domare igen.

4. Åttondel: Kevin Owens vs. Elias.
Trist match, både ringmässigt och storylinemässigt eftersom jag varken gillar Shane eller Elias. Eller rättare sagt har jag väl inget emot Elias men tycker bara han inte är något märkvärdigt för att förtjäna sin push. Efter två minuter kommer Shane in och ställer sig vid ringside, och mot slutet drar han av sig tröjan för att visa att han har en domartröja på sig, vilket i WWE automatiskt betyder att man har en domares befogenheter. Owens distraheras av Shane och Elias gör en rollup så Shane räknar till tre (fastcount) efter 9:53. DUD

- Nästa vecka: Chad vs. Shelton i KOTR!

- Backstage: Bryan och Rowan avslöjar för Roman (och alla som tittar) vem som är den skyldige: En kille som ser ut som Rowans look-a-like. Och där slutar showen. Wow, 40 writers. Och en Vince.

SLUTSATS: Väldigt underhållande avsnitt ikväll, det enda jag tyckte var tråkigt var mainet, och kanske avslöjandet precis i slutet, men annars var det ett väldigt lättsett avsnitt.

(Den här recensionen skrevs 2019-08-21.)
sebbe

InläggPostat: 28 aug 2019 12:51    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-08-27

- Roman Reigns lovar Daniel Bryan och Rowan ett svar ikväll.

- Kofi Kingston in för en promo om Randy Orton. Orton dyker upp på Titan-Tron och kallar honom dum ("STUPID! STUPID! STUPID!"). Randy fick ett brev under dörren till hotellrummet tidigare idag, ett brev från Kofis son som ber honom inte misshandla hans pappa varje kväll. Orton säger att han borde besöka ungen och resten av Kofis familj, som uppenbarligen bor på samma hotell som honom. Kofi rusar backstage och vevar mot honom men Orton kontrar med en DDT så Kofi sänks.

- Big E säger att Kofi må vara ur form just nu men är redo för Orton på Clash.

1. Åttondel: Ali vs. Buddy Murphy.
Bra match med två ytterst skickliga workers. Flera fina och imponerande spots innan Ali sätter en tjusig Tornado-DDT vid repen och avslutar med 450 efter 9:08. Handskakning efteråt. Buddy ser mer och mer ut som en superstar för var vecka som går, även vid förlust. Ali vs. Elias nästa vecka. ***

- Backstage: Ember Moon pratar med Bayley när Lacey Evans kommer in vilket sätter upp Bayley vs. Evans ikväll, även om de annonserade den redan före showen.

- The Miz in för en promo. Han är sur på Sami Zayn och Shinsuke Nakamura som attackerade honom förra veckan. Han utmanar Naka för IC-titeln på Clash för att göra bältet relevant igen. Sami kommer in och distraherar så Naka kan attackera Miz med en Kinshasa denna veckan också. Sami och Naka är roliga ihop men allt med Miz har en tendens att få mig att zona ut.

- Backstage: Kevin Owens vill prata med Shane McMahon som tydligen inte är här ikväll.

2. SDL Womens-champ Bayley vs. Lacey Evans.
Nontitle. Totalt heatlös och ointressant match, inte minst för att Charlotte kommer in till ringside och snor all fokus. Lacey gör en fin step-up-moonsault för två. B2B ger två när Lacey sliter tag i repet men Bayley avslutar med flying elbow efter 10:41. Alldeles för lång för vad de ville åstadkomma. *

- Kayla intervjuar Bryan och Rowan som kräver ursäkt av Roman ikväll.

3. Big E vs. Randy Orton.
Big E är en smula allvarligare än vanligt här, även om han fortfarande gör den fåniga abdominal-stretch-spotten medelst pisk på rumpan. Ganska heatlös match. Big E missar big splash på apronen men back-suplexar honom på ett bord och får två med några belly-to-bellys. The Revival kutar in och distraherar (och ger en hjälpande hand) så Orton kan avsluta med RKO efter 8:44. Revival och Orton gör en flapjack --> RKO efteråt. **

- Sarah Schreiber intervjuar Chad Gable när Shelton Benjamin kommer in och tråkar honom för hans längd. Eller snarare brist på. Jag vet inte vad de försöker göra med Shelton men så länge jag får se honom brottas är jag nöjd.

- Elias in för en promo på tronen. Kevin Owens avbryter och Stunnar honom men är en för stor superstar för 24 Seven Eleven European-bältet att han inte ens försöker pinna honom. R-Truth smyger in och täcker men Drake Maverick sliter ut honom och täcker själv Elias för tre för att ta bältet.

4. Åttondel: Chad Gable vs. Shelton Benjamin.
Kort match, och inte så bra som jag hade hoppats. Chad missar moonsault men landar på fötter och reverserar en powerbomb till en sunset-flip för tre efter 3:43. Chad vs. Andrade nästa vecka. *

- Vi avrundar med buskis: Roman har fått fram andra vinklar från attacken på Roman och det visar sig vara ingen mindre än, trumvirvel, ROWAN. Wow, vilken reveal. Bryan får ett utbrott på Rowan backstage eftersom han hatar lögnare och örfilar honom ett halvdussin gånger. Bryan kutar in i ringen och förklarar att han inte vet vad som händer men Roman sänker honom med en spear för att avsluta showen. Roman vs. Rowan, really?

- Nästa vecka: Ali vs. Elias och Chad vs. Andrade i KOTR.

SLUTSATS: Ganska platt show. Varken bra eller dålig (även om öppnaren var bra) fram till Roman/Rowan/Bryan som mest kändes som upplösningen av en buskideckare.

(Den här recensionen skrevs 2019-08-28.)
sebbe

InläggPostat: 04 sep 2019 11:22    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-09-03

- Den nyvända Bayley in för en promo. Först poppar folk, sen buar de och sen verkar de inte veta hur de ska reagera. Hon säger att hon vände heel (inte med de orden, förstås) för att hennes lojalitet mot Sasha Banks var viktigare än något annat eftersom de är vänner sen länge. (Även om jag tycker hennes heelturn kändes behövlig skulle jag inte ha något emot en Sting/Luger-relation där de är vänner även om de inte är faces båda två.) Charlotte kommer in, ännu en heel, innan även Sasha kommer in och det slutar med att Sasha & Bayley lämnar Charlotte nerslagen med chairshots.

1. Kvartsfinal: Ali vs. Elias.
Stabil match, dock förstår jag fortfarande inte vad folk ser i Elias. Ali skadar benet och får det bearbetat under hela matchen, bland annat med en Brock-lock. Ali bearbetar hans arm. Elias med release-suplex på rampen. Ali gör 450 på Elias skadade arm. De slåss i hörnan där Elias kastar ner Ali som flippar och landar på fötter men säljer benet. Elias hoppar efter men möts av en Superkick. Ali missar 450 och Drift Away avslutar efter 11:28. Vinnare: Elias, som går vidare mot vinnaren mellan Chad Gable och Andrade senare ikväll. **

Apropå King of the Ring, jag ser tillbaka på de första åren (1994 och framåt eftersom jag började se wrestling strax efter 1993 års upplaga) och minns hur exalterad jag var eftersom jag inte hade en aning om hur de skulle bokas. Istället för att börja tänka cyniskt som idag (vem som gör sig bäst som kung, de brukar vilja ha en heel vinna etc) höll jag på mina favoriter och blev jättebesviken när de åkte ut. Det här med att lusläsa dirt sheets och "hålla koll på hur WWE tänker" har absolut sina baksidor men det är svårt att låta bli.

- Kayla intervjuar Samoa Joe, som tänker vinna hela turneringen.

- Backstage: Aleister Black tänker utmana någon i ringen ikväll.

2. WWE Womens Tag-champs Alexa Bliss & Nikki Cross vs. Fire & Desire (Mandy Rose & Sonya Deville).
Nontitle. Cross gör cross-body ut på båda innan hon blir face-in-peril. Lite komiskt när Mandy tråkar henne och skriker "YOU WILL NEVER LOOK LIKE ME!" och Bliss vid ringside svarar "NO ONE WANTS TO LOOK LIKE YOU!" varpå Mandy blixtsnabbt replikerar "SHUT UP!". Tag till Bliss som rensar och DDTar Sonya för att sätta upp Twisted Bliss. Men samtidigt får Cross stryk vid ringside av Mandy vilket distraherar henne så hon tar längre tid på sig än vanligt, och när hon väl utför Twisted Bliss får Sonya upp knäna för att blockera innan High & Low (eller vilket fancy namn deras version har) avslutar Bliss efter 4:06. Antar att vi har titelmatchen för damernas Tag-titlar på Clash bokad och klar nu. Vinnare: Mandy & Sonya. *

- Backstage: Samoa Joe tråkar Chad för sin storlek. Eller brist på.

- Randy Orton in för en promo. Han kallar in Kofi Kingston som direkt blir påhoppad av The Revival och en stunds heel-beatdown sänks Kofi med en flapjack till RKO. Varje gång jag ser Orton brottas tänker jag på hur snyggt allt han gör är, men samtidigt hur förbannat tråkig han är.

- Roman Reigns vs. Rowan är bokad till Clash.

3. Kvartsfinal: Chad Gable vs. Andrade.
Zelina Vega är med in. Bra match, inte helt oväntat, med en väldigt bra publik som är med på noterna från första sekunden till sista. Andrade är riktigt bra men Chad är fenomenal i allt han gör. Han gör en fin moonsault, Andrade missar dubbelknä och Chad gör Chaos Theory men Zelina distraherar domaren som då inte räknar. Andrades back-elbow sätter upp hammerlock-DDT men Chad fintar och sunset-flippar honom för tre efter 7:53. Vinnare: Chad Gable, som går vidare mot Elias nästa vecka. **1/2

4. Aleister Black vs. Shelton Benjamin.
Black Mass avslutar efter 1:52. Jag gillar att finishen kan komma från ingenstans, sådant saknas numera när allt (förutom RKO) behöver tre minuter för att sättas upp. Vinnare: Aleister Black. NR

- 24/7: Bo Dallas pinnar Drake Maverick för att bli ny champ.

5. IC-champ Shinsuke Nakamura vs. Janne Jobber.
Nontitle. Sami Zayn är med in och gör play-by-play åt hela arenan, vilket är roligare än det låter. Kinshasa avslutar efter 1:15. Vinnare: Shinsuke Nakamura. NR

- 24/7: Drake tar tillbaka bältet från Dallas innan R-Truth vinner det från Drake.

- Daniel Bryan in i ringen för att begära en ursäkt av Roman eftersom han anklagade honom för att ligga bakom det Rowan gjorde. Roman kommer in men blir direkt påhoppad av Rowan, som även tar ut Bryan med en clam-slam igenom ett bord. Showen slutar med att Rowan säger att han gjorde det helt på egen hand eftersom ingen kan styra honom. Bryan är face verkar det som, vilket är bra eftersom folk ändå vill jubla åt honom, och även om inte Rowan är världens roligaste brottare är det skönt att de gör något med honom.

- Nästa vecka: Chad Gable vs. Elias i semin!

SLUTSATS: Bra show. Roman vs. Rowan känns som ett TV-main men jag antar att Clash måste fylla alla sina fyra timmar.

(Den här recensionen skrevs 2019-09-04.)
sebbe

InläggPostat: 11 sep 2019 13:11    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-09-10

- Undertaker med en seg promo om att vi inte ska glömma alla legender som brottats i MSG men att det nu är dags att lämna över till en ny generation wrestlers. Var dags för tio år sedan i och för sig. Sami Zayn kommer in och pratar upp UT och säger att UT har sålt ut MSG under trettio år. En vanlig missuppfattning är att UT varit en stor draw. I själva verket har han aldrig varit något vidare stort draw - speciellt inte PPV - men däremot får han alltid en oerhört bra reaktion i arenan som tolkas som att han är/var superöver. Idag när han bara kommer in sporadiskt drar det en smula men under hans aktiva karriär var han inget vidare draw. Nåväl. Sami säger att UT med gott samvete kan lämna över till nya generation varpå UT surnar till och chokeslammar honom. Igår på RAW och idag på SDL visar klart och tydligt att WWE inte kan göra nya stjärnor. Och varför inleda med UT istället för att hypa det till sist?

- Backstage: Shane McMahon berättar för Chad Gable att Elias är (legitimt) skadad och kommer ersättas av en annan brottare i semifinalen senare ikväll.

1. The Miz vs. Andrade.
Zelina Vega är med in och Shinsuke Nakamura (helt oberörd av att hans mentor precis tvärdött) gör color på japanska för "comedy". Andrade bumpar ut på i en spot men det är också det enda bra i hela matchen. Miz kastar Andrade på Naka vid ringside. Andrade gör sin dubbla moonsault som Miz ska möta med SCF men får inte grepp om honom ordentligt så spotten misslyckas och han får avsluta med en vanlig SCF efter 9:49. Vinnare: The Miz. *

- Backstage: Shane själv ersätter Elias. Många (däribland jag) skämtade före showen om detta men trodde såklart inte de skulle genomföra det.

2. Nikki Cross vs. Mandy Rose.
Alexa Bliss och Sonya Deville är med in, och Mandy tråkar Nikki för att hon inte är lika vacker som henne. Om de försöker få kvinnliga fans kanske de skulle boka dem som vuxna människor istället för mellanstadiebarn? Cross missar flying big splash men fintar sig ur running knee och rullar upp henne för vinst efter 3:18. Vinnare: Nikki Cross. 1/2*

- Backstage: Heavy Machinery gör proteinshake och skriker (proteinskrik?).

- Backstage: Ember Moon tråkar Bayley för att hon pinnades av Charlotte igår, vilket sätter upp en match senare ikväll.

3. Heavy Machinery vs. Johnny Silver & Alex Keaton.
Jag fick direkt bilder av Fem i Familjen i huvudet innan Graves gjorde samma notis. Keaton brottas vanligtvis som "Alex Reynolds" för övrigt. Compactor avslutar den ena sopan efter 2:00. Vinnare: Heavy Machinery. NR

- Backstage: Shane gör Kevin Owens till gästdomare i semifinalen och säger att han stryker böterna om han "gör ett bra jobb" (blink-blink) ikväll.

- Rowan in för en promo om att ingen bestämmer över honom utan han gör som han vill. Roman kommer in för fight (kamerakranen används som vapen) och deras till synes mellanmjölkiga match på Clash uppgraderas till No DQ så vi ska lura oss själva att tro att vi engagerar oss. Dynamiken är helt skev: Rowan är så pass långt ner i hierarkin att ingen köper honom som trovärdig motståndare för Roman så det förutsätts nog även av de markigaste av marksen att Roman lär vinna oavsett om det blir så eller inte. Detta slutar i alla fall med ett Roman-chant, alltid något.

4. SDL Womens-champ Bayley vs. Ember Moon.
Nontitle. Charlotte gör color och komiskt nog går vi DIREKT till reklam så hon får sitta i tystnad under några minuter innan vi återvänder. Ember ska blockera en plancha med en spark men spotten misstimas så Bayley kutar till repen och stannar innan Ember ens satt upp för sparken. Eclipse fintas och B2B avslutar efter 4:28. Vinnare: Bayley. Charlotte vill kramas efteråt men Bayley vill inte. 1/2*

- Kofi Kingston kommer in till en oerhört sval pop och babblar om whatever innan Randy Orton avbryter med babbel om whatever (jag antar att min oerhörda entusiasm för fejden lyser igenom). Fight uppstår och ett bord går sönder av misstag när Kofi bara sätter sig på det, och segmentet slutar med att Kofi utför en Boom-drop från läktaren som en vink till samma spot 2009.

5. Semifinal: Chad Gable vs. Shane McMahon.
Kevin Owens är gästdomare. Chad avslutar med Chaos Theory efter 0:32. Shane börjar gaffla om att Owens räknade för snabbt och bestämmer att matchen nu är 2/3 Falls. Andra fallet är klart längre, men inte direkt bättre. Känns konstigt att se en Shane-match utan att han hoppar från höga höjder. Inte för att jag klagar. Chads moonsault ger två där Owens räknar l-å-n-g-s-a-m-t så inte Shane ska bli sur. Shane gör torture-rack-slam innan Chad knycklar in honom i en Anglelock så Shane tvingas tappa efter 6:54. Finalen skulle gå på Clash men blivit flyttad till RAW dagen efter. Shane skäller ut Owens efteråt (även om han tappade helt utan Owens inblandning), däckar honom och säger att han är fykad. Jippie, en repris från Summerslam och det var inte ens bra då. Vinnare och vidare till final: Chad Gable. *

SLUTSATS: Det var en show,. Inte aktivt dålig men inte heller bra heller. Bara där.

Owens vs. Shane igen. Really?

(Den här recensionen skrevs 2019-09-11.)
sebbe

InläggPostat: 18 sep 2019 10:46    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-09-17

1. The New Day vs. Randy Orton & The Revival.
New Day får knappt ens en artig pop på väg in. Känns som om de måste fundera på att förnya sig snart, även om de är populära är det same old, same old hela tiden och det håller inte i längden. Men de är bra workers - Xavier Woods är gravt underskattad - så de har absolut en plats i WWE. Stabil sixman varken mer eller mindre. Woods gör en imponerande springboard-elbow mot slutet. Heelsens flapjack --> blockeras och Trouble in Paradise avslutar Scott Dawson efter 14:10. Det bästa med den finishen är att den inte bygger upp till Kofi-Orton III. Vinnare: The New Day. **

- Efteråt dönar Brock Lesnar och Paul Heyman in, där Heyman deklarerar att Brock utmanar Kofi på SDLs debut på Fox (2019-10-04). Kofi accepterar och äter en F5 för att avrunda segmentet. WWE slår på stort för sin Fox-debut, man kan nästan tro att de vill ha bra ratings där.

- Förinspelad intervju där Michael Cole försöker luska ut vad Rowans "deal" med Harper är. Rowan vill inte prata om honom och säger att han (Rowan) alltid setts som en följare men tvärtom är en ledare, och vägrar stå i bakgrunden i grymta längre. Jag gillar hur de försöker något annat med Rowan här än, tja, att stå i bakgrunden och grymta.

- Ali vs. Shinsuke Nakamura blir inte av eftersom Naka attackerar honom innan matchen och sänker honom med Kinshasa. Sami Zayn som hans personliga hejarklack är i vanlig ordning höjdpunkten.

- Shane McMahon kallar in Kevin Owens, som kommit till showen som "ett helt vanligt fan", i ringen. Owens har nämligen stämt honom på $25.000.000 för att han blev sparkad. Eller något. Den här juridiska mumbojumbon är totalt ointressant och får knappast Owens att skina som "den nya Steve Austin" som de försöker lansera honom som.

- Backstage: Ric Flair visar sig med Charlotte, så antagligen är WWE och Ric vänner denna veckan.

2. Charlotte vs. Sasha Banks.
Bayley är med in och en för mig totalt okänd rappade introducerar Charlotte. Charlotte moonsault ut på båda två. Det är ungefär det enda som händer innan hon gör figure-eight men Bayley kutar in för DQ efter 7:50. Heel-beatdown men Carmella (!) räddar. Vinnare via DQ: Charlotte. *

- Baron Corbin firar sin KOTR-vinst och kallar in Chad Gable för att berätta att han kämpade väl i finalen. Men passar på att göra skämta om Chads storlek, vilket inte direkt håller Jerry Lawler-klass. Chad surnar till, Corbin bailar och Chad stampar sönder hans krona. Kändes som ett ganska platt segment.

3. Heavy Machinery vs. B-Team.
Otis brottas med kortbyxor nu för att framhäva sin mage. Compactor avslutar Bo Dallas efter 3:27. Vinnare: Heavy Machinery. NR

- Daniel Bryan i ringen. Han säger att han alltid behandlat Rowan som en vän och förstår inte hans agg mot honom. Rowan, som tycker annorlunda, kommer in och tillsammans med Harper attackerar de honom. Roman Reigns räddar men det slutar med heel-beatdown och Bryan åker igenom ett bord. Stabilt segment.

SLUTSATS: Ett random avsnitt. Lite tunt på matchfronten. Kofi vs. Brock känns desperat dock.

(Den här recensionen skrevs 2019-09-18.)
sebbe

InläggPostat: 25 sep 2019 17:00    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-09-24

- Rowan in för en promo. Min vän Patrik noterade att hela Rowans nya karaktär handlar om att han inte tar order från någon och vill klara sig själv... och återskapar direkt teamet med Harper. Daniel Bryan avbryter vilket leder till...

1. Daniel Bryan vs. Rowan.
Skaplig men lite för lång match. Bryan bearbetar benet. Rowan gör en fin fallaway-slam till en sorts powerslam/Jackhammer för ett nearfall. Harper dundrar in och distraherar så Rowan avslutar med Iron Claw efter 14:03. Eller ja, det var tanken, i själva verket trasslar Bryan in sig i repen med ena benet så medan han och domaren desperat försöker lossa honom växlar Kevin Dunn mellan bilder på Harper för att döda lite tid innan Bryan kommer loss så Rowan direkt kan avsluta med sin Iron Claw. Uppenbar botch eftersom de gick omedelbart till finishen när han trasslat sig loss från repen. Heel-beatdown på Bryan innan Roman Reigns räddar och när facen rensat utmanar de Harper & Rowan till en match (på HIAC). Vinnare: Rowan. **

- Michael Cole intervjuar Kofi Kingston, som inte svara rakt ut på om han är redo för Brock Lesnar men säger att han faktiskt slagit alla i sin väg sedan han vann bältet.

- Chad Gable med en promo där Mike Kanellis avbryter för att han vill visa Maria att storleken har betydelse, vilket ger oss...

2. Chad Gable vs. Mike Kanellis.
Chad med belly-to-belly, Chaos Theory och anglelock för tapout efter 0:21. Mike har ungefär lika imponerande vinststatistik i WWE som JAG har. Elias dyker upp på Titan-Tron (fortfarande skadad) och sjunger om hur liten Chad är i vad jag antar är ett exempel på vad Vince brukar kalla "fängslande dramatik" i konferenssamtalen med aktieägarna. Vinnare: Chad Gable. NR

- Backstage: R-Truth, Carmella och Charlotte. Carm säger att hon och Bayley är vänner även om de ska mötas idag, men Charlotte tycker inte hon ska lita på henne. Och dessutom fokusera på matchen istället för 24/7-bältet.

3. Charlotte & Carmella vs. Sasha Banks & Bayley.
Udda att se den här parningen och inse att det är BLONDINERNA som är facen. Inte mycket till match, Carm bearbetas men taggar in Charlotte som rensar till noll pops. Bank Statement får Carm att tappa ut efter 5:21. Inte den sämsta matchen jag sett men den senaste. Becky Lynch kutar in och sänker heelsen efteråt för att visa att det krävs en man för att slå dem. Vinnare: Sasha Banks & Bayley. 1/4*

4. IC-champ Shinsuke Nakamura vs. Ali.
Nontitle. Sami Zayn är med in och är matchens klara höjdpunkt. Nästan roligare att se på honom än Ali och Naka. Bra TV-match. Ali gör en plancha där han nästan bryter nacken av sig. Kinshasa vänds till Superkick och Ali sätter en fin Tornado-DDT. Sami sliter ut Naka för att han ska slippa en 630 men Ali dyker ut över domaren istället på honom. Kinshasa avslutar efter 7:02 så jag antar att de måste hitta en annan utmanare för Naka till HIACs preshow som de i vanlig ordning panikbokar samma vecka när de inser att de har 17 timmar att fylla med mer än David Otungas djupa analyser och Jerry Lawlers fejkande av att han har koll på uppläggen. Och ja, det var tydligen sjukt viktigt att köra Nakas första RAW-match igår till ingen nytta. Död publik under stora dela av matchen dessvärre. Vinnare: Shinsuke Nakamura. **1/4

5. Xavier Woods & Big E vs. B-Team.
Chinlock inte ens en minut in men lyckligtvis lyckas New Day göra comeback och Bo Dallas äter en Midnight Hour för tre efter 2:28. Vinnare: Xavier Woods & Big E. 1/2*

- Backstage: Mandy Rose delar ut tidningen Maxim Australia (där hon själv pryder omslaget) till folk vilket får Otis att nästan explodera av "glädje" (finns kanske barn som läser detta).

6. Kabuki Warriors vs. Fire & Desire.
Några halvbotchar med Kairi Sane i en annars okej match. Mandy håller upp sin tidning så Kairi sparkar bort den i en highspot. Ja, allvar. Hetta på Kairi och tag till Asuka som rensar innan Insane Elbow avslutar Mandy odramatiskt efter 4:16. Vinnare: Kabuki Warriors. 1/4*

- Kevin Owens och Shane McMahon (med sina tre advokater) i ringen. Shane lovar att dra tillbaka böterna och kommer häva Owens avstängning om han drar tillbaka sin stämningsansökan. För att vara avstängd är han rätt upptagen med att brottas på houseshows och vara med på varje veckoshow kan jag tycka. Owens vägrar och säger att alla vill se Shane få sparken men har en lösning: en Laddermatch på HIAC. Vinner Shane drar Owens tillbaka sin stämningsansökan och vinner Owens får Shane kicken. Shane accepterar (även om Kevin Dunn stryper micken innan han hinner säga det eftersom de måste hasta backstage för sista segmentet).

På Summerslam förra månaden var Owens karriär på spel mot Shane (Owens vann) och på Clash 2017 var också hans karriär på spel i en tag-match där Shane var med som domare (Owens och Zayn vann den). Men det är alltså återigen dags för en match där ett jobb är på spel med dessa båda involverade?

I teorin är detta ingen dum angle alls, inte minst för att det är en angle de flesta kan känna igen sig i eftersom de flesta har nog haft en chef man haft otalt med. Både Owens och Shane är bra på micken för att få segmenten levande så där finns det inget att klaga på heller (även om jag aktivt ogillar Shanes "matcher" - eller snarare trötta stuntuppvisingar - numera). För nya tittare kanske det känns nyskapande att de tjafsar om saker alla kan uppleva i vardagen men problemet är att det räcker att ha följt WWE i ett år för att redan ha sett det. Flera gånger. Och det leder aldrig någonsin till något, hundra procent av alla som får sparken i dylika angles kommer tillbaka. Hur många gånger har vi inte sett McMahons förlora matcher och därmed fått sparken/tappat makt för att sedan återvända som inget hänt några veckor senare? Varför ens engagera sig som tittare? Leder det till bra matcher kan det vara en anledning att engagera sig men tyvärr lär Owens vs. Shane - som vi dessutom redan sett otaliga gånger redan - bara resultera i långa pratsegment på TV innan de möts i en meningslös PPV-match som ändå slutar med en reboot om två veckor och så är vi tillbaka på ruta ett igen. Utan några bra/intressanta matcher på vägen.

- Backstage: Becky är redo för Sasha men Sasha attackerar henne och lämnar henne liggande. Detta var totalt onödigt på showen.

- Nästa vecka: Becky Lynch & Charlotte vs. Sasha Banks & Bayley samt Kofi Kingston vs. Brock Lesnar.

SLUTSATS: Det var en show.

(Den här recensionen skrevs 2019-09-25.)
sebbe

InläggPostat: 05 okt 2019 14:05    Rubrik: Svara med citat

SDL 2019-10-04 - Premiär på Fox!

- Dags för debuten (plus nygamla sändningsdagen för SDL) som det hypats för bra länge nu. Bytet till Fox handlar om att Fox vill kunna använda SDL för att göra reklam för andra sporter på kanalen, plus att det är praktiskt med en show som rullar varje vecka utan uppehåll (även om detta fånigt nog är SDLs säsongspremiär). Dock förväntar sig Fox bättre ratings av WWE än när USA Network sände showen. Fox förväntar sig ungefär tre miljoner tittare vilket måste vara svettigt för WWE som legat strax över två miljoner tittare senaste månaderna fast å andra sidan når Fox ut till en betydligt större mängd människor vilket teoretiskt ger dem fler tittare. Vi får la se. (Allt utom siffrorna ovan är hämtat från WON 2019-07-08.)

- Michael Cole & Corey Graves kommenterar.

- Jag måste säga att detta verkligen känns som en nytändning, även om de förstås blaffat på extra mycket med cameos och debuter dagen till ära. Bara det att de nöjer sig med två kommentatorer är en klar förbättring och leder förhoppningsvis till en bättre dynamik dem emellan. Hela inramningen, från ny introvideo/låt (AC/DC är aldrig fel) till helt ny look på scenen gör att showen får den färgklick den såväl behöver. Dessutom är både loggan och grafiken ny. Man kan nästan påstå att showen fått en helrenovering, nu hoppas vi också att innehållet speglar detta.

- Vince och Stephanie hälsar oss välkomna, sen går de ut igen. Kort och koncist, perfekt! Det märktes att de inte skulle inleda någon trött angle utan ville bara visa upp sig och hälsa oss välkomna (för att sen hålla sig undan resten av showen). Ibland behövs det inte mer än så.

- Becky Lynch med en in-ring-promo (jag vill inte vara den som är den, men vore jag den som är den hade jag noterat att den första riktiga superstaren på Fox-debuten av Smackdown är RAWs dam-champ). Hon säger inte så mycket innan Baron Corbin, WWEs egen Alexander Rask (åtminstone till utseendet), avbryter iförd sin kungautstyrsel. Nu förstår de flesta regelbundna tittarna att gimmicken SKA vara lågbudget men det är väl ingen look jag hade satt som en av första brottarna som visar sig på nya kanalen. The Rock dundrar in och gör narr av honom vilket både är underhållande och sorgligt. Underhållande för att det mesta Rock gör är det och sorgligt för att Rock inte är här nästa vecka när Corbin kommer vara det. Det slutar i alla fall med att Rock sopar till Corbin med People's Elbow och Rock Bottom medan Becky får in några halvdassiga sparkar för att avrunda segmentet. The Rock är alltid bra, Becky var okej men Corbin såg rent ut sagt sopig ut vilket kanske inte är fel i sig men han ÄR trots allt en av de som WWE pushar mest för tillfället.

- Trish, Lita och Maria Menounos är vi ringside och senare ser vi även - andas in djupt - Tyson Fury (någon boxare), Kurt Angle, Mick Foley, Hulk Hogan, Ric Flair (med Wendy) och The Rocks morsa.

Angående Ric Flair och WWE; Dispyten om användandet av "The Man" är inte över även om Flair är med på WWE-TV och ska vara med på Crown Jewel. Tydligen ville KSA ha Flair med på showen och det var viktigare att tillgodose det än att hålla Ric ute på grund av dispyten. Dessutom vill WWE hålla sig vän med Flair eftersom han annars förmodligen skulle få ett bra erbjudande från AEW. (WON 2019-10-07.)

1. Becky Lynch & Charlotte vs. Sasha Banks & Bayley.
Publiken poppar bra för Becky vs. Sasha inför söndag, men i övrigt är de ganska ljumna här. Cole noterar att Charlotte fått sin atletiska sida från Ric när hon klättrar upp för en moonsault ut (som för övrigt träffar mellan Sasha och Bayley). Ric må varit atletisk men någon moonsault tror jag inte ens han försökt sig på. Charlotte tappar ut Bayley med figure-eight efter 5:24 för att sätta upp en singelmatch på HIAC. Ja, facen vinner rent, fatta hypen för singelmatchen sen. Och fatta ironin. Vinnare: Becky Lynch & Charlotte. 1/2*

- Erin Andrews (sportjournalist på Fox) intervjuar The New Day där Kofi Kingston säger sig vara helt redo för Brock Lesnar ikväll men vill att Xavier Woods och Big E håller sig backstage ikväll.

- Seth Rollins in för sin match men Firefly Funhouse visas på Titan-Tron som han som ett fån glor på från ringen. Bray Wyatt tycker inte att Seth bör möta honom för sin egen hälsas skull. Har man sett Brays promos innan tycker man nog detta är bra men jag har svårt att tänka mig nya tittare se detta och tänka "detta måste jag fortsätta se!".

2. WWE Universal-champ Seth Rollins vs. IC-champ Shinsuke Nakamura.
Nontitle. Sami Zayn är med in. 90 sekunder in släcks ljuset och Bray attackerar Seth bakifrån och när vi återvänder från reklamen går de bara vidare i programmet. De slösar en champ vs. champ-match såhär? Vinnare: Ingen. NR

3. Ladder: Kevin Owens vs. Shane McMahon.
Cole säger att förloraren får sparken, men det gällde väl bara Shane? Owens skulle dra tillbaka sin stämningsansökan om han förlorade men riskerade väl inte jobbet? Sen frågar Cole oss om vi kan tänka oss WWE utan Shane. Ja, Michael, det kan jag och det är helt underbart. Nåväl. Detta är veckans mesta paint-by-numbers-match med de vanliga spotsen. Owens ligger på ett bord och Shane sätter en flying elbow från hörnan. Shane ligger på en stege som hänger mellan ringen och barrikaden där Owens sätter en frogsplash från hörnan. Shane lägger en stege framför Owens och utför Coast To Coast. Owens powerbombar honom på en stege innan han klättrar upp och drar ner portföljen för vinst efter 9:00. Jag sätter en halv ostburgare (utan gurka) och en näve kalla lökringar på att Shane kommer tillbaka. Vinnare: Kevin Owens. **

- Kayla intervjuar Paul Heyman som säger att Brock kommer vinna ikväll.

4. Braun Strowman, The Miz & Heavy Machinery vs. Randy Orton, Dolph Ziggler, Robert Roode & AJ Styles.
Mer angle än (väldigt kort) match. De går nästan direkt till finisher-kavalkad innan Braun rensar och börjar tjafsa med Tyson Fury vid ringside. Fury blir förbannad men funktionärer håller dem isär. Braun skrattar åt honom och känns helt klart som heelen här. Jag har aldrig hört talas om karln förrän nu men enligt Wiki ska han boxas igen i början av 2020 så någon WWE-match i nuläget känns osäkert, men detta kan ju bara vara en plojgrej för att klipp av bråket här ska visas på olika sportprogram och därmed göra reklam för SDL. Konstigare saker har hänt. Nåväl. Ziggler Superkickar Braun men Braun powerslammar honom omgående för tre efter 3:10. Vinnare: Braun Strowman, The Miz & Heavy Machinery. 1/2*

- Carmella förlorar 24/7-titeln till en maskerad lirare och Graves noterar att han kanske måste ändra FB-status till "singel", *blink-blink*.

5. Lumberjack: Roman Reigns vs. Rowan.
Daniel Bryan gör color och vi har det vanliga gänget midcarders som lumberjacks så Roman kan utföra en tope på allihop i den vanliga spotten. Det jag gillade mest i matchen var när Rowan skulle avsluta Roman och skrek "COME ON BIG DOG, WOOF!". Harper kutar in och vevar (lumberjack är tydligen även No DQ) men Bryan sänker honom med en kneestrike. Rowan ska claw-slamma Bryan men Roman räddar med spear för tre efter 6:04 (på kameravinkeln såg man hur oerhört uppenbar den spotten var). Att låta facen vinna rent är ett bra sätt att göra folk sjukt sugna på returmatchen! Vinnare: Roman Reigns. DUD

6. SDL World-champ Kofi Kingston vs. Brock Lesnar.
Titelmatch. Paul Heyman är med in. Kofi introduceras före Brock av någon anledning (Brock är ett större namn men Kofi är ju champ). F5 avslutar efter 0:09. Vinnare och ny champ: Brock Lesnar. NR

- Rey Mysterios musik spelas och Rey kommer in med Cain Velasquez - en UFC-fighter som tydligen har en historia med Brock (jag hoppas det framgår tydligt hur enormt insatt jag är i idrott) - som konfronterar Brock men Brock bailar rätt snabbt. Ganska bra gjort av WWE att först nämna Cain, sen säga att de förhastade sig och inget är klart, och sen debuterar han här ändå för att överraska folk. Lite småkul att när Brock svingar bältet över axeln blinkar Paul till för att han är rädd att lädret på bältet ska snärta till honom i ansiktet. (Dave säger att Cain vs. Brock är/var planerad för Crown Jewel men han är osäker på om de verkligen sätter den där eller på Mania.)

SLUTSATS: Underhållande avsnitt som kändes som en rejäl nytändning som jag nämnde innan. Tanken måste vara att ha med stora namn ikväll för att dra tittare som därefter - och detta är viktigt - FORTSÄTTER se showen vecka efter vecka. Att slita in namn som Brock, Hogan, Flair, Rock och Fury fungerar för att dra en engångs-rating men nästkommande veckor får WWE klara sig utan dem. Då står vi där med Lidl-kungen Corbin och barnprogramledaren farbror Bray som ska försöka dra tittare.

(Den här recensionen skrevs 2019-10-05.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWE SDL Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Sida 3 av 3

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet