Forumindex SweWrestling.com
Sveriges Största Wrestlingforum!

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

SDL 2006
Gå till sida 1, 2  Nästa

Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWE SDL
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
sebbe
Legitimerad wrestlingnörd [Site Admin]

Registreringsdatum: 14 juni 2006

InläggPostat: 05 sep 2006 08:53    Rubrik: SDL 2006 Svara med citat

SD 2006-07-28

- Batista vs. Mr. Kennedy.
Väldigt kort match, men underhållande. De har faktiskt en bra kemi sins emellan, och upplägget bygger på att Batista krossar Kennedy, men kan inte vinna över honom. Ser gärna fler matcher mellan dem, för Kennedy blir bara bättre och bättre hela tiden och får Batista att se bra ut. *1/2

- Vito vs. Simon Dean.
Riktigt bra match, och Vito gör en tjusig Impaler, men måste avsluta med sitt löjliga submissiongrepp. Det är väl inte greppet i sig som är löjligt, utan utförandet. Som sagt, en bra match och jag hoppas att både Dean och Vito får mer TV-tid, för det är två helt kapabla brottare. De är inga höjdarbrottare någon av dem, men är helt klart godkända, men det gimmickar bör man spola. **1/2

- Rey Mysterio intervjuas. Bra brottare, men världsmästarmaterial är han inte. Och det verkar inte heller WWE tycka med tanke på hur de pushar honom. Även med bältet var han en jobber. Reys upplägg med Chavo är självskrivet, och något som man visste skulle komma. Om inte på Judgment Day så på Great American Bash.

- Tatanka vs. Sylvan.
Jag intervjuade Tatanka för några år sedan, och han verkar verkligen vara "out there". Ordinär match där Tatanka faktiskt fick in en del. Fin avslutning. Sylvans karriär med den här gimmicken lär vara kort. 1/4*

- Michelle McCool vs. Jillian Hall.

Cole: "Guess what's the Divas are doing tronight?"
JBL: "What?"
Cole: "Musical Chairs (Hela havet stormar)."
JBL: "Good Lord. Next it'll be a spelling bee and they'll all be gone. [...] Musical Chairs? Can't you imaged Harley Race and Arnold Skaaland doing that?"

Faktiskt ingen dålig match. Kommenteringen gjorde den riktigt underhållande, men matchen i sig var också okej. 1/2*

- Statister från en teaterföreställning av Robin Hood på ingång. Ursäkta, det var bara Booker Ts entrence. Han börjar snacka, men blir nerslagen av en förbannad Rey Mysterio. De ska mötas ikväll, jag sätter en femma på att Chavo lägger sig i.

- William Regal och Finlay snackar backstage och säger sig vara vänner, men båda vill visa den andre vem som är tuffast. Enligt Meltzer är Finlay på väg att vända face, och det är kanske något han skulle passa som.

- US-champ Finlay vs. William Regal.
Road Doggs brorsa Scott Armstrong är domare, hade ingen aning om att han jobbade för WWE. ** Konstigt slut, då dvärgen spöar upp Regal, och Finlay vinner med en rollup (huh?).

- Hela Havet Stormar. Skippade.

- Paul Heyman och Teddy Long snackar. Heyman vill att Teddy Long ska komma till ECW-TV med en brottare som är extrem nog för Big Show. Long väljer Big Dave.

- Sylvester Terkay vs. Matt Hardy.
Har noll koll på vem den svarte killen är. Terkay var med i 101 Reasons Not To be A Pro Wrestler under sitt wrestlingnamn Predator, och var en av de mest verbala brottarna jag har lyssnat på någon gång. WWE pushar honom som en shooter, och då känns det naturligt att det är SD med både Regal och Finlay på rostret. Annars hade man kunnat pusha honom stenhårt på RAW som en shooter, och efter en månad hade man kunnat göra en match mellan RAW och SD där han möter Finlay, men jag antar att det är för tidigt. Jag säger inte att det skulle bli en bra match (eller ens ett bra upplägg) men det skulle i alla fall vara något annorlunda. Terkay visar inte så mycket, men detta är hans debutmatch så det är alldeles för tidigt att säga om han är bra eller inte. Jag har aldrig sett honom brottas innan, men detta var inte överdrivet underhållande. Men så är jag ingen stor fan av MMA heller. 1/2*

- World-champ Booker T vs. Rey Mysterio.
Jag gillar att de presenterar brottarna ECW-style, eftersom det gör att matchen känns viktigare och något som står ut i jämförelse med vanliga matcher. Helt okej match med en del bra spots. Nu är bara fråga vem Booker ska börja fejda med. Batista är upptagen med Kennedy ett tag till, och Undertaker har jobb med att besegra Great Khali. **1/2

- Måste passa på att berömma John Bradshaw Layfields kommentering. Visst kommer det en hel del rasistiska- och homo-skämt titt som tätt, men det tillhör ju hans gimmick så det vore konstigt om de INTE gjorde det. Det jag gillar med kommenteringen är att han faktiskt lyckas vara rolig på riktigt, och att han har ett bra minne. När han drar upp sportreferenser från 1970-frösihjäl är jag helt ute, men när han drar upp saker som Steve Austins besök hos Vince på sjukhuset eller andra saker, blir jag faktiskt lite imponerad. Det verkar överlag vara så att kommentatorerna antingen inte får berätta gamla saker, eller så minns de dem helt enkelt inte, men här sitter JBL och verkar vara en riktig mästare på fakta. Big Ups! Han är bra mycket mer intressant än Tazz. Märker ni förresten hur Michael Cole inte vågar jävlas med honom som han gjorde mot Tazz? Sa Tazz något konstigt/korkat kunde Cole göra narr av honom, men det verkar han inte våga här. Eller så beror det på att de inte är varma i kläderna när det gäller att kommentera tillsammans.

SLUTSATS: Ett bra program för en gångs skull! Rey/Booker var bra, likaså Vito/Dean och jag ser fram emot fler matcher mellan Kennedy och Batista. Det var kul att äntligen få se Terkay in action.

Veckans Bästa TV-Match: Carlito vs. Shelton Benjamin. (RAW, ***1/4)

(Den här recensionen skrevs 2006-08-29.)

Senast ändrad av sebbe den 19 apr 2019 19:37, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 05 sep 2006 08:54    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-08-04

- US-champ Finaly vs. William Regal.
De kommer alltid meda nya grepp när de möter varandra vilket är kul. Regal vinner på diskning när Finlay slår honom med sin spira. Bobby Lashley kommer in och... får stryk av Finlay, och där dör publiken. Finlay sticker och Lashley tar ut sin frustration på Regal. Lashley behövs i fejden för att få den att gnistra till, oavsett hur bra Regal/Finlay-matcherna är är. **

- Sylvester Terkay vs. Scott Wright.
Var det inte Wright som agerade slagpåse till Umaga för inte så längesedan? Terkay överlåter matchen till Elijah Burje av någon anledning så vi får...

- Elijah Burke vs. Scott Wright.
Burke ser ut som Ron Killings. JBL säger att han har varit polis och är en hejare på shootfighting. Han kan kanske bli något, men är lite svår att ta på allvar när han har godishalsband i håret. Han är i alla fall en ganska lätt brottare och kan röra sig bra. Hans avslutare är en Stroke och ett armlås. Återstår att se hur länge han är heel, eftersom han ser verkligen ut som en face. 1/2*

- Diva-trams.
Jen: "A true Diva has original ideas week to week, and never has to copy anyone." Är det någon som kan se skillnad på brudarna? Brudarna får tårta i ansiktet.

- Ashley vs. Kristal.
Same old, same old. Och detta skriver jag INNAN matchen börjar. Michael Cole tror att JBL sitter tyst för att han är hänförd av deras skönhet. Om tystnad är ett bevis på det måste Test vara den mest åtrådda brottaren i WWE. Kristal vinner med en rollup där hon tar tag i byxorna. Viktigt att boka in ett screwjob så att returmatcherna drar MASSOR och kan på egen hand föra upp SD till 4.5 i rating! DUD Utan att överdriva kan jag säga att detta är den bästa brudmatchen jag har sett idag.

- En annan Diva smörjer in grädde på tuttarna. Och folk undrar varför ingen tar brudwrestling på allvar.

- Clips av matchen mellan Shawn Michaels och Umaga på RAW förra veckan. När Umaga gör mer i matchen än SHAWN MICHAELS är det något som inte står rätt till.

- Tatanka vs. Sylvan.
Liten video om indianernas situation. Bra att WWE lägger ner dyrbar tid och jobb på att försöka få över den 45-åriga ungtuppen Tatanka. Var förra veckans match mellan dessa tillräckligt bra för att kräva en returmatch? Publiken sitter hänförd! Måste vara Tatankas Tippex-streck i pannan. Tatanka gör en konstig - men fin - variant av en Rock Bottom. Bättre än förra veckans match. *1/4

- Batista vs. Mr. Kennedy.
Batista får äntligen vinna över Kennedy. Bättre match än förra veckan. ** Batista säger att han ska ta tillbaka sitt bälte.

- En Diva (Erica) snackar och efter sju sekunder har jag redan tröttnat. Mer grädde delas ut.

- Vito vs. Brooklyn Brawler.
Okej att SD är tunt på brottare, men BROOKLYN BRAWLER?! Var Coconut Savage upptagen? JBL får ett utbrott när Cole tycker att det är helt normalt att som kille springa runt i klänning, och Cole försvarar sig genom att fråga om det är bättre att gå runt med skitiga jeans som Brawler. Personligen hade jag gått i skitiga byxor istället för klänning, men det är jag det. Publiken är hänförd av den här matchen. Cole får det säkert till att de är helt förblindade av Vitos fina klänning. Vito vinner med det gamla vanliga. DUD Tummen upp för Brawler som hinner klämma in lite matcher mellan alla inspelningar av kommentarer till WWE DVDs.

- Cole säger att Chavo ska förklara sitt agerande mot Rey Mysterio ikväll. Jag kan förklara det här och nu för att spara tid: Han vill ha PPV-bonusen på Summerslam.

- KC James & Idol Stevens vs. Scotty Too Hotty & Funaki.
James ser ut som en ung Curt Hennig. Han och Stevens har Michelle McCool som manager.

JBL: "And anytime we see Michelle McCool, it gets a good night."
Cole: "I agree with you there."
JBL: "I'm surprised you would look at a woman."

Stevens gör en bodyslam på Scotty rakt på James knä i en fin spot. Är förvånad över att James tas in på SD medan Roadkill (hans tagpartner i Ohio) får harva kvar, trots att han är stor som ett hus. Fast han är väl i ECW nu förresten? Stevens sätter Scotty i en headlock, och James förstärker den genom att putsa hans knäskål. Skulle vilja ha Jim Cornette som kommentator här och höra honom förklara varför han gör så. Fulingarna vinner med en totalmissad dropkick. 1/2* Detta är första gången jag ser både Stevens och James så jag säger varken bu eller bä, men James har potential. Han är slemmig ala Rick Martel.

- Intervju med Booker T. Han är lite rädd för Undertaker men Sharmell säger att han inte ska bry sig, för Booker är kung och det är inte Undertaker. Bra logik, det borde göra susen!

- Chavo kommer in och försvarar sitt handlande: Han är trött på att Rey dedicerar sina matcher till Eddie. Exakt hur gör det Chavo till en heel för att säga? Rey blir förbannad och kommer in och pucklar på Chavo som räddas av Vicki, som ser större ut än Rey. Skit i Rey vs. Chavo, jag vill se Rey vs. Vicki!

- SD World-champ Booker T vs. Undertaker.
Deras ingångar tar längre tid än de flesta matcherna ikväll. När matchen väl börjar sticker Booker ut ur ringen för att vinna tid. Som om de inte hade slösat tillräckligt med tid på att stå och glo på varandra redan. JBL tycker att båda är i sina livs prime. Ungefär lika trovärdigt som 1987 när Gorilla Monsoon försökte slå i oss att Harley Race var en rookie. Återigen använder Undertaker en flatliner som ett mellangrepp. Två minuter kvar av SD och Booker ligger risigt till... antar att Great Khali kommer in för DQ. Guess what happens. 1/4* Khali måste vara världens största idiot, för om han hade låtit Taker vinna bältet hade han fått en titelmatch på Summerslam. Taker tar micken och kräver en Last Man Standing Match på galan. Kan inte Khali använda sitt veto?

SLUTSATS: Tre returmatcher från förra veckan, som antingen var lika bra eller bättre än dem. Hur blir det med Finlay på Summerslam? Vem ska Booker möta? Blir det en match mellan Rey och Chavo? WWE.com lista endast tre matcher (DX/McMahons, Cena/Edge och Hogan/Orton) men nu är ju även Undertaker/Khali klar. Väldigt dåligt uppbygge för årets näst största gala, med tanke på att den går av stapeln om två veckor och inte mycket är planerat verkar det som.

Veckans Bästa TV-Match: Johnny Nitro vs. Carlito vs. Shelton Benjamin. (RAW, ***1/4)

(Den här recensionen skrevs 2006-08-05.)
sebbe

InläggPostat: 05 sep 2006 08:54    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-08-11

- Great Khali och Daivari kommer in och säger att de inte accepterar Undertakers utmaning om en Last Man Standing-Match på Summerslam. Först Mick Foley, och nu Khali. Detta är INTE rätta sättet att bygga upp matcher på; Att få fulingarna att se svaga ut redan innan galan. SD gjorde det senast för några veckor sedan då Rey Mysterio slog Booker T bara två dagar innan deras PPV-match. I alla fall, Undertaker kommer in och bråkar.

- Förra veckan: Chavo Guerrero säger att han vände mot Rey eftersom han försökte leva på Eddie Guerreros namn och minne. Och detta gör Chavo till heel för att...? Rey kommer in och de bråkar.

- Chavo säger till Vickie att allt är Reys fel. Ju mer de fortsätter med den här fejden, ju mer uppenbart blir det att Chavo har rätt.

- Cruiserweight-champ Gregory Helms vs. Tatanka.
Inget skriker "Cruiserweight" som Tatanka. Helt okej match för att vara Tatanka, som Helms vinner med en Shining Wizard. Tatankas ena ben var utanför ringen, så egentligen skulle inte pinfallet räknas. Antar att de vill hålla honom stark för att kunna tjäna miljoner på returmatcher runt om i USA. *1/4

- Daivari är förbannad för att Undertaker kom in och bråkade. Undertaker kommer inte att möta Khali på Summerslam, utan matchen kommer att visas nästa vecka istället. Oh. joy.

- Tag-champs Brian Kendrick & Paul London vs. KC James & Idol Stevens.
Michael Cole berättar att Luke Perry bor i stan och har varit backstage ikväll. Är det verkligen något man vill skryta om? Inget säger street cred som en nerdekad b-skådis. Väldigt bra TV-match som fulingarna vinner genom en fuskrollup. Jag gillar verkligen båda teamen; Kendrick och London är bra spotbrottare (som ser till att TRÄFFA sina spots nästan alltid) och Stevens och James är inte lika flashiga utan snarare väldigt oldschool. Metodiska och bra tillsammans trots att de inte har taggat ihop så länge. Antar att vi har en returmatch på Summerslam. ***

- Ashley träffar på Luke Perry backstage. En annan Diva blir sotis och vi har wrestlingversionen av Beverly Hills 90210.

- Diva Search. Talangjakt ikväll. Då blir det snabbt avklarat. Perry är gästdomare. Jen häller öl på tuttarna för att hedra Steve Austin. Jag minns inte att han brukade göra så. Layla ska dansa men halkar på ölen som Jen hällde ut. Gillar tävlingen nu. Milena kör lite kampsport. Hon tackar publiken för deras stöd. Publiken buar. Detta är mer underhållande än jag trodde. JT "rappar" vilket inte så populärt. Hon är med i en tävling som går ut på att se så bra ut som möjligt, då är det kanske inte så smart att bara bjuda på lite snack? Layla vinner.

- Vicki vill att bråket mellan Chavo och Rey ska sluta, och bölar framför Rey. Bara inte detta slutar som Brock Lesnar vs. Undertaker gjorde 2002: Med en lång sitta-ner-och-öppna-våra-hjärtan-intervju med Stephanie som medlare.

- Rey Mysterio vs. Mistaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar Kennedy.
Michael Cole säger att Kennedy har slagit Rey en gång på grund av John Bradshaw Layfields inblandning. JBL: "That match took place in Amarillo, Texas. I rode out on a horse just to get a better view of the match, and the next thing you know, Mr. Kennedy beats Rey Mysterio." Bra match, som slutar med att Rey ska göra sin 619, men Chavo kommer in så de börjar båka. Vickie kommer in och råkas slås ner och gör en teatersviming. Man kan inte begära bättre av en icke-brottare. Hon vaknar och bölar och Chavoi försöker få allt att se ut som Reys fel. Hon skriker något ohörbart, men hon verkar arg. **1/2

- Intervju med Booker T. Han kommer att spöa Big Dave på Summerslam.

- Vito vs. Sylvan.
En fransk-kanadick och en kille i klänning. JBL får svårt att hålla på någon här. Bra match, som verkligen visar hur bra Vito faktiskt är. Hans gimmick säger jag varken bu eller bä åt, för det handlar om hur den bakom gimmicken utvecklar den och använder den. Det som gjorde/gör att Undertakers och Goldusts gimmickar fungerar är att båda var säkra på sin roll, och kunde ta den till en annan dimension. Dustin Rhodes hade inte varit en femtedel så underhållande som Goldust om han inte hade gillat gimmicken (han tyckte om den väldigt mycket, vilket han berättar sin sin shoot) men eftersom han lyckligtvis gjorde det, vågade han bjuda på sig själv. Det han gjorde kändes naturligt. Problemet med Vito är inte gimmicken i sig (även om den är dålig) utan det faktum att han inte verkar tycka om den. Hans viftande med klänningen känns påklistrat och man märker att han har fått order om att göra så, men skulle inte gjort det annars. Det finns bra gimmickar som har utförts dåligt (till exempel Red Rooster) eftersom personerna bakom inte gillar den, och det finns dåliga/konstiga gimmickar som egentligen inte borde ha funkat, men som gör det ändå på grund av att personerna bakom gillar dem (till exempel Goldust, Undertaker, Earthquake). Rätt man på rätt plats alltså. ** Vito vinner med sitt submissiongrepp med skrevet i ansiktet på Sylvan.

- Sylvester Terkay vs. Jobber.
Terkay vinner efter en halv minut, och avancerar uppåt. Vem tänker de pusha honom mot? Kan tänka mig att han blir Batistas första fejd om han vinner bältet på Summerslam. DUD

- William Regal och Finlay grälar backstage.

- Video av Boogeyman. Han ska snart göra comeback!

- Batista & Bobby Lashley vs. Finlay & William Regal.
Booker T är gästkommentator. Finlay och Regal bearbetar Lashley, som lyckas göra en het tag och Big Dave rensar. Julgransplundring och Batista pinnar Regal med en spinebuster. *1/2 Batista säger att han är tacksam över att Booker T har hållit hans bälte åt honom.

SLUTSATS: Inte så pjåkigt program, faktiskt. Första tagmatchen var väldigt bra för att vara en TV-match, och Kennedy visade vad han kunde mot Rey. Nu är det bara frågan om hur WWE tänker boka sina SD-matcher på Summerslam, som går om drygt en vecka. Vi har bara Batista vs. Booker om bältet klar än så länge, men de måste göra något med Rey och Chavo. Känns lite tidigt att låta dem mötas redan, men Rey vs. Kennedy där Chavo kommer in och ser till att Kennedy vinner skulle kanske vara något. Tycker det är riktigt uselt av WWE att inte pusha upp fler matcher när det bara är några dagar till årets NÄST STÖRSTA gala. Detta är ingen vanlig sketen In Your House, detta är en riktig storgala, och då borde man ha fler matcher klara.

Veckans Bästa TV-Match: Brian Kendrick & Paul London vs. KC James & Idol Stevens. (SD, ***)

(Den här recensionen skrevs 2006-08-12.)
sebbe

InläggPostat: 05 sep 2006 08:55    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-08-18

- Undertaker vs. Great Khali får vi ikväll istället för på Summerslam, eftersom WWE inte litar på att Khali klarar av att gå en match på live-TV. Det är ett stort tecken på att han försvinner snart.

- US-mästaren Finlay ska möta Bobby Lashley för 30e gången i år känns det som.

- Batista vs. Sylvan.
Anar en squash här. Sylvan kommer in och snackar franska och sedan engelska. Han säger att han ska spöa upp hemmapojken Big Dave, som knuffar ber honom med en gång med en spear. Tacklingar i hörnan och spinebuster och repskakning. Batistabomb avslutar. DUD

- Finalen av Diva Search. Scary Spice vinner.

- Sylvester Terkay vs. Scotty Too Hotty.
Det räcker med att se att Scotty ska brottas som man förstår att detta blir ytterligare en squash. Terkay har spöat jobbers och tydligen betyder det att han är en bully. Scotty med en örfil. Nu gissar jag att han bara får stryk resten av matchen. Han smiter men kommer tillbaka, och smiter igen. Spark från Terkay som poserar. Elijah Burke slänger in honom igen, och Terkay knäar Scotty i magen några gånger och gör en strypning. Hotty kommer loss men åker på en belly-to-belly och John Bradshaw Layfield säger sig vara ett stort fan av Scotty. Huh? Scotty med en elbow och några sparkar men han blir uppfångad och satt i hörnan. Bra brainbuster för tre. 1/4* Han fortsätter misshandeln efteråt medan Burke uppehåller domaren.

- Rey Mysterio ska möta Chavo Guerrero på Summerslam. Ser inte fram emot den alls, faktiskt. Är trött på allt som har med Eddie Guerrero att göra.

- Clips av fejden mellan Chavo och Rey.

- Intervju med Brian Kendrick och Paul London, som gick en fantastisk match mot Idol Stevens och KC James förra veckan. Fulingarna hoppar på dem och things get ugly.

- Tatanka vs. Mr. Kennedy.
Mycket wrestling och lite snack ikväll. Me like! Tatanka brottas ikväll. Me not like! Lock-up, och Tatanka är den starke av de två. Lock-up igen, och Tatanka har övertaget med en armdrag. Tydligen var han obesegrad i två år enligt Michael Cole, så jag antar att de har skrivit om historien. Kennedy får sin hand inslagen i hörnan några gånger, men han kommer tillbaka men åker på chops och hamnar utanför ringen. Tatanka går ut och choppar honom en gång innan han kastar in honom i ringen. Tackling och clotheline. Kennedy med en dropkick och några vanliga sparkar i hörnan, men Tatanka kommer tillbaka men åker på ytterligare en spark. Elbow för två och Kennedy gör narr av indianen. Slag och sparkar, och JBL använder ordet "curtain jerker" som jag trodde bara Triple H fick göra offentligt. Kennedy bearbetar benet, men Tatanka kommer tillbaka med en clotheline. Slag från båda, och Tatanka med en backdrop. Chops, och han dansar igång. Chop och han klättrar och levererar ytterligare en chop för två. Neckbreaker misslyckas, och Kennedy vinner med en rollup. 3/4* Tatanka blir förbannad på domaren. En heel Tatanka skulle vara ännu värre än en face Tatanka, så hoppas inte han vänder.

- Rey ska möta Chavo, som nu är tillbaka från pensioneringen. Känns konstigt att ta till sig det som en stor grej med tanke på att han knappt har varit borta.

- Teddy Long snackar med någon om MVP. Vickie Guerrero säger att han måste stoppa Rey vs. Chavo på Summerslam, men det vill inte Teddy eftersom han anser att det är enda sättet att få ett slut på det. Vickie vill lösa det utanför ringen. Typiskt kvinnor. Hon är en usel skådespelare.

- Last Man Standing: Undertaker vs. Great Khali.
Det gäller att misshandla motståndaren så mycket att han inte kan komma upp innan tio. Med tanke på Khalis rörlighet lär det gå fort för Taker att vinna. JBL tycker att detta är som från en Steven Spielberg-film. Kan hålla med, med tanke på att Khali är lika fager som ET. Taker med slag i hörnan en Khali kommer igen med slag och en clotheline. Taker kommer upp och delar ut slag, och några sparkar. Khali med sparkar. Matchen ÄR så här spännande. Spark och Undertaker hamnar utanför ringen, och Khali följer efter och drämmer in Undertakers ansikte i trappan. In i ringen igen och domaren räknar på Taker. Han kommer upp innan tio och gör comeback med en hotshot. Elbow mot strupen och en spark. Legdrop. Strypning. Han släpper upp och domaren räknar men Khali kommer upp. Och faller igen. Daivari slår Undertaker med en stol, men han säljer det inte utan följer efter honom och Khali hänger också med. Upp på rampen, och Daivari med en lowblow och Khali tar över matchen och publiken vill se Batista. Boot på Daivari och Taker kastas in i väggen och sedan ner från scenen på några bord. Nick Patrick räknar och Khali poserar. Taker kommer upp vid nio. Reklam, och när vi kommer tillbaka leder Khali, och publiken vill fortfarande ha in Big Dave. Vilket bra betyg för Undertaker. Slag från båda. In i ringen igen, och mer slag från båda. Headbutt från Khali, och Taker fastnar i repen. Chop, chop, chop, chop, spark, skrikande och domaren räknar på Deadman. Han kommer upp vid nio och gör comeback. Slag från båda. Clotheline och Khali dumpas. JBL säger: "Only on SmackDown! will you see two giants go at it like this." och får det att låta som något positivt. Undertaker åker in i trappan, och Khali dumpar en del av den i ringen. Taker kommer åt den och drämmer in den i ansiktet på Khali. Daivari får också stryk. Chairshot och Khali bladar. Två chairshots till, och chokeslam avslutar. 3/4* Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Långt ifrån bra, men bättre än så här tror jag inte man kan få Khali. Undertaker kan i alla fall röra sig när han är på det humöret, medan Khali verkar lite orörlig som en gråsten. Michael Cole säger att Deadman är tillbaka bättre än någonsin, vilket jag nog tror de flesta inte håller med om.

- Hulk Hogan vs. Randy Orton. Bara på Summerslam.

- Promo för Boogeyman.

- JBL är helt skraj för Boogeyman.

- Snack om Summerslam och matcherna.

- Vito vs. Scott Någonting.
Vito med en headlock och en tackling. Han visar skrevet och får in ett slag och en bodyslam. Legdrop för två. Headlock. Lääääänge. Scott gör comeback med slag men åker på en spark och en högerkrokar, och Vito avslutar med det vanliga. 1/2*

- Match #100 mellan Finlay och Lashley.

- US-champ Finlay vs. Bobby Lashley.
Lock-up och de släpper upp och ser arga ut. Lock-up igen och Finlay med en knuff, men han får tillbaka med samma mynt och ramlar ut ur ringen. In igen, och lock-up och Finlay ger sig på benet, men Lashley skakar av sig honom. In i repen och Bobby med slag och JBL snackar om Finlays familj som tydligen har varit brottare sedan urminnes tider. Finlay fintar Lashley och ger sig på honom. Whip och Lashley med en military-press och William Regal kommer in och lägger sig i, så Finlay kan finta in Lashley i ringstolpen. Reklam. Finlay med en chinlock. Känns lite konstigt att ingen av dessa ska vara med på Summerslam. TV veckan innan en gala är ju till för att pusha för galan, men här nämner de bara matcherna io förbifarten. Lashley åker in i ringhörnan och Regal ser för härlig ut när han låtsas som att han är en ängel. Finlay med sparkar, men han åker på en backdrop utanför ringen. In i ringen igen där Finlay tar över matchen med ett armlås och en stiff spark. Comeback för Lashley och JBL säger att han aldrig har vunnit över Finlay, vilket givetvis är bullshit. Belly-to-belly och slag. Elbow och fler slag. Suplex och Regal får också stryk. Clotheline från Finlay och Little Bastard lägger sig i, men Lashley gör en spear på Finlay. Powerslam ger två då Regal sliter ut domaren och ger sig på Lashley för diskning. Fulingarna spöar upp honom efteråt men gör Shawn/Diesel och får själva spö. * Faktiskt en bra bokning, eftersom det öppnar för returmatcher. WWE anser tydligen att världen väntar på fler matcher mellan dessa.

- Intervju med mästaren King Booker. Ska vi sätta en femma på att han bråkar med Batista innan kvällen är över? Han säger att Batista har velat ha tillbaka bältet sedan januari då han gav upp det, och att han kan vinna över honom enkelt på Summerslam. Big Dave har inget hjärta, ingen passion och ingen aning om vad Booker T kan göra. Och folket är lurade om de tror att Dave är bättre än honom. Han säger att Booker kan komma in i ringen HÄR OCH NU för att lyssna på vad Alternativ A och B innebär, och Big Dave kommer in. Alternativ A är att han blir förnedrad på Summerslam, och Alternativ B är att han fortfarande får ha kvar respekten av sina fans, och då ska han buga för Booker. Gissa vad han väljer. För att citera den gamla Batman-serien: BANG! WHOOP! POOF! BLAM! POW! SMASH!

SLUTSATS: Inte mycket till uppbygge inför Summerslam, och ingen vidare bra match hade de att bjuda på heller. Undrtaker lyckades få upp Khali en en inte fullt så usel match som väntat.

Veckans Bästa TV-Match: CM Punk vs. Justin Credible. (ECW, *1/4)

(Den här recensionen skrevs 2006-08-21.)
sebbe

InläggPostat: 05 sep 2006 08:56    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-08-25

- Clips av Summerslam. Michael Cole säger att Chavo Guerrero har kommit tillbaka från pensioneringen enbart för matchen mot Rey Mysterio. Bullcrap.

- King Booker firar sin vinst tillsammans med William Regal och Finlay. Något är störtkul med en välbyggd svart kille med rastafrisyr som titulerar sig kung, men kan inte sätta fingret på det. Han kröner Finlay och Regal till riddare och Bobby Lashley kommer in och hoppar på dem och Batista springer också in och hjälper till. Teddy Long säger att kvällens mainevent kommer att vara fulingarna mot Batista och Lashley.

- Matt Hardy vs. Mr. Kennedy.
Gregory Helms är gästkommentator. Kennedy tar micken och vill sköta sin egen presentaion. Borde inte Tony Chimel har lärt sig det vid det här laget? Kennedy låter kusligt lik Jesse Ventura ibland. Lock-up och Matt med en headlock och en tackling och en headlock igen. Helms tycker att han själv är underskattad. JBL vet inte vilken dag det är, och Matt gör en hiptoss. Elbows för två. Headlock men Kennedy gör en belly-to-back-suplex och några sparkar och slänger in Matt i hörnan några gånger. Matt gör comeback medan kommentatorerna snackar om hans bror Jeff. Clotheline ger två men Kennedy tar över igen. Whip för två men Matt kommer igen med en Side Effect för två. En gång till, men Kennedy kommer loss och åker ut ur ringen. Matt dyker ut på Kennedy, och när vi kommer tillbaka från reklamen leder Kennedy. Tydligen missade han en moonsault under reklamen. Armbreaker/DDT från Kenendy ger två och de hamnar utanför ringen och Matt åker in i trappan. In i ringen igen och JBL säger att Kennedy har slagit både Rey och Batista, båda före detta världsmästare på SD. Kennedy med ett armlås men Matt kommer loss men åker på en strypning i hörnan. Han rullar upp Kennedy för två och Cole håller på att få en hjärtattack. Helms rimmar "eighty" med "gravy" vilket är mer intressant än matchen just nu. Armdrag men Matt åker på stryk ändå. Kennedy klättrar men stoppas och Hardy klättrar efter och gör en superplex för två. Rallarsvingar från båda och en spark från Matt. Clotheline och bulldog för två. Side Effect för två. Elbow från repet och Twist of Fate missar och Kennedy missar en dropkick och Helms ger sig på Matt bakom domarens rygg, och Kennedy gör en neckbreaker för vinst. Bra match med två bra brottare! Lite för mycket restholds bara. **3/4 JBL kan inte vänta tills Matt möter Helms. De möttes ju på Great American Bash för några veckor sedan!

- The Miz gör bort sig som vanligt. Han refererar till Tillbaka till Framtiden vilket automatiskt ger segmentet hundra stjärnor.

- Miz kallar in vinnaren av Diva Search (Layla) i ringen. Låt mig gissa, hon spenderar sin tid på SD med att klä av sig innan hon försvinner? Jag måste erkänna att jag tycker att Stephanie är den snyggaste tjejen i hela WWE. JBL om Miz: "Do you think he is happy with that haircut?"

- Tatanka ska jobba till Sylvester Terkay ikväll. Clips av matchen mot Helms där Tatanka hade foten på repet. Veckan efter vann Kennedy med fusk och Tatanka surnar till. Det enda som skulle vara sämre än en face Tatanka är en heel Tatanka.

- Tatanka vs. Sylvester Terkay.
JBL säger att Tatanka var obesegrad i två år. Det är en siffra som ändras för var gång de säger den. Lock-up och de hamnar i hörnan. Terkay tar över men åker på några slag men Terkay får in en spark i ansiktet. Några slag och knän och han tar en vattenpaus. Spark i ryggen och submissiongrepp, men Tatanka kommer tillbaka en sekund innan han åker på stryk igen. Headbutt och snapmare och han böjer Tatankas armar på ett sätt som det inte är meningen man ska böja dem. Han skakar igång men missar en spark och Tatanka gör comeback med det vanliga. Han klättrar och dyker med en chop men Terkay har ena foten på repet och Tatanka gnäller hos domaren. När en domare äntligen upptäcker en fot på repet i hans match är det helt plötsligt fel det också. Han åker på en spark och Terkay vinner. 1/4* Gillar INTE att detta verkar leda till en heelturn för indianen.

- Clips från Summerslam. Chavo vinner över Rey, vilket betyder att upplägget fortsätter. Djup suck.

- Vickie Guerrero kommer in. Enda roliga med henne är att hon ser ut som en hamster i ansiktet när hon är arg. Hon vill be om ursäkt till Rey, som kommer in. Hon undrar om han kan förlåta henne för det hon gjorde på Summerslam (råkade dra i repet så han föll) och det blir en FIN KRAM OF DOOM! Hon vill att Chavo också ska komma in, och JBL anar ugglor i mossen. Hon ber honom om ursäkt för att hon urfilade honom på Summerslam och kramar om henne till publikens buande. Chavo slår CHOCKERANDE nog ner Rey medan Vickie gör sin hamsterimitation. Han tar en stol och ska spöa Rey, men hon ställer sig i vägen och stoppar honom. Det blir tumult och hon drämmer till Rey med stolen med vilje. En heelturn av Vickie? Trodde inte detta kunde bli mer smaklöst, men där hade jag fel. Brainbuster på stolen av Chavo och vi har ytterligare ett heelpar i WWE. Michael Cole undrar om detta var "a set-up". SmackDown! behöver Jim Ross.

- SD Tag-champ Paul London vs. KC James.
Gillar alla fyra här. London med högerkrokar men James kommer tillbaka med samma mynt. Backdrop och backbreaker för två från James. JBL tycker att London och Kendrick är ett nytt Rockers. London med sparkar och slag och en elbow och en tjusig spark från repen. Knä i magen och Idol Stevens fäller honom och Kendrick lägger sig i. London med en drop-sault och Pitbulls springer in och lägger sig i för diskning. * Anar en fejd med alla tre teamen.

- MVP går i publiken och sätter sig vid ringside.

- Promo för Boogeyman.

- Kristal vs. Jillian Hall.
Oldschool-intervjuer i bild när de kommer in i ringen. Kristal hoppar på Hall och gör en headscissors och poserar lite, innan Hall slår till henne och gör en knuff/clotheline/tackling/whatever och en legdrop för två. Dropkick men Kristal tar över men åker på några chops och en whip in i hörnan. Hall med en snapmare och en cross-body och tuttvickande. Kristal med en rollup för tre. 1/4*

- Promo för Jimmy Wang. En redneck-japan.

- Vito vs. Sylvan.
JBL: "And how odd does it seem for a Frenchmen too look at a person more feminine than him?" Vito med slag och Sylvan smiter ut ur ringen och Vito följer efter och slänger in honom igen. Sylvan med en spark och en bodyslam. Knä i ryggen och strypning vid repen och ett Nash-dyk, men Vito kommer igen med slag. Slam från Sylvan, och han klättrar och levererar en bra missile-dropkick för två. Comeback för Vito, som gör en belly-to-back-suplex medan MVP tycker att klänningen är löjlig. Slag från båda men Vito får övertaget men missar en charge, och Sylvan missar också en, och Vito avslutar med det vanliga. *1/2 Vito tar micken och säger att MVPs brudar ser tuffare ut än honom, och han går in till ringside för att visa Vito vart skåpet ska stå, men får ett telefonsamtal från sin agent som säger att han inte ska brottas förrän kontraktet är klart.

JBL: "That's smart!"
Cole: "What do you mean it's smart? This is wrestling!"

- Booker T och hans gäng gör sig redo för sin match ikväll.

- SD World-champ Booker T, US-champ Finlay & William Regal vs. Batista & Bobby Lashley.
Batista ger sig på hela heelgänget. Tacklingar i hörnan på Finlay och en clotheline. Regal lägger sig men får stryk och Finlay åker ut ur ringen men kastas in av Lashley. Tag och Lashley kastar Finlay på Regal. Spear på båda och Booker ser lite oroad ut. Reklam, och när vi kommer tillbaka har Regal övertaget mot Lashley, men han vänder matchen och taggar in Big Dave. Suplex för två. Lashley taggas in och gör en suplex för två han också. Finlay med ett knä i ryggen och Regal tar över och taggar in Booker. 30 mesiga sparkar och Booker poserar. Finlay ger sig på Lashley men taggar in Regal direkt, som gör uppercuts. Booker taggas in och gör en saxspark för två. Little Bastard ger sig på Lashley innan han dyker på Michael Cole. Suplex från Booker vänds till Lashleys fördel och Batista taggas in och rensar. Backdrop på Regal och Jackhammer på Finlay. Booker missar ett slag med spiran och åker på en spinebuster för tre. *3/4

SLUTSATS: De flesta matcherna hade ett syfte (antingen att ge oss nya fejder eller fortsätta på gamla upplägg) och minimalt med snack. SD har ingen gala förrän i oktober, men som det ser ut nu har vi Batista vs. Booker igen som mainevent.

Veckans Bästa TV-Match: Matt Hardy vs. Mr. Kennedy. (SD, **3/4)

(Den här recensionen skrevs 2006-08-29.)
sebbe

InläggPostat: 05 sep 2006 08:56    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-09-01

- Clips av SD från förra veckan då Vickie vände heel på Rey Mysterio.

- Rey kommer in till ringen och säger att han inte har varit sig själv den senaste veckan och att allt går upp och ner. Förra veckan var den värsta veckan i karriären. Han tycker att Vickie Guerrero är skyldig alla en förklaring till sitt beteende, och att hon och Chavo har varit i sitt omklädningsrum hela dagen. Han vill att de ska komma ut och möta honom i ringen som en man. Vickie är väl inte den fagraste av damerna i förbundet, men att kalla henne för en man är väl att i? Hon kommer in till burop. Hon säger att hon tycker att alla ska komma över det som hände med Eddie Guerrero och att hon tänker tänka på sig själv från och med nu. Hon säger sig vara Chavos nya affärskvinna och örfilar honom.

- Cruiserweight-champ Gregory Helms vs. Matt Hardy.
Bra parning, och en match som jag tror blir veckans bästa match. Har i och för sig inte mycket att konkurrera med. Lock-up och Matt med en headlock och en tackling, headlock igen och Helms tar över med en armbar men Hardy vänder till en rollup för två. Helms med en spark i magen för att ta över matchen men han åker själv på stryk. Elbows för två för Matt, slag i hörnan och Michael Cole säger att det är mycket möjligt att John Cena går över till SD snart. Får vi inte hoppas, tycker han passar utmärkt på RAW. Matt med en powerbomb för två. Han klättrar men stoppas och åker på en strypning och en knuff ut från apronen. In i ringen och Helms med ett knä och en neckbreaker för två. Snapmare och chinlock men Matt kommer loss men åker på en nertagning för två. Huvudlås med benen men Matt kommer loss men åker in i hörnan. Spark men Matt kommer igen med en clotheline. JBL: "Good-bye head!" Cole nämner kontraktskrivningen mellan Batista och Booker T ikväll. Oh, joy. Högerkrokar från båda och spark från Matt. Side Effect för två. Det greppet vinner han aldrig på numera. Clothelines i hörnan och bulldog för två. Han klättrar och levererar en elbow och sätter upp för Twist of Fate. Missar och åker på en rollup för två. Twist vänds till någon form av backbreaker jag inte har sett innan för två. Matt med en elbow och han klättrar. Moonsault missar sitt mål och Helms tar sitt bälte, svingar men missar, och Matt rullar upp honom för tre! Det kom överraskande! Tydligen var inte bältet på spel, men det var en bra match. **3/4

- Finlay och Mr. Kennedy (...Kennedy!) står backstage och snackar om US-bältet. De vill möta varandra, och Teddy Long godkänner det men ska piffa upp matchen lite.

- Tatanka vs. The Miz.
Michael Cole: "The Miz did not draw a good opponent for his debut here tonight, on SmackDown!" Work eller shoot? Lock-up och Tatanka surnar till mot domaren vilket är tråkigt, eftersom det är bara ytterligare ett steg till en fullfjädrad vändning för honom. Att ha honom som heel är lika dumt som att ha Randy Orton som face. Lock-up igen och tackling från Tatanka, men han åker på en armdrag och Miz poserar. Miz åker ut ur ringen, men kommer tillbaka snabbt innan indianen hinner märka det, och poserar som Tatanka. Chops från Tatanka och nu är det helt plötsligt inte lika kul längre. Han försöker sig på en spark men åker på en chop igen. Han får sin arm bearbetad några gånger mot ringhörnan och publiken småpratar med varandra för att fördriva tiden. The MIz tar över matchen. Back-suplex för två. Strypning men Tatanka skakar igång och båda gör högerkrokar och Miz åker på en backdrop och clothelines. Chops och bodyslam och Tatanka klättrar, men Miz smiter så Tatanka bara hoppar ner. Chop igen och de hamnar utanför ringen. Chop och in i ringen och Miz åker in i ringhörnan med huvudet före. Miz slänger in domaren i Tatanka, och rullar upp honom med en backslide med fötterna på repet för vinst. * Inte så dåligt som man kunde tänka sig.

- US-champ Finlay vs. Mr. Kennedy vs. Bobby Lashley.
Teddy Long kommer in och lägger till Bobby Lashley i matchen. Bobby med en belly-to-belly på Kennedy och Finlay ger sig på Lashley. Kennedy och Finlay samarbetar en stund och kastar in Lashley i hörnan, innan Kennedy vänder mot Finlay. Kennedy klättrar och gör en senton för två då Finlay lägger sig i och sätter honom i en Boston Crab, men Lashley sparkar bort honom. Slag mot Kennedy i hörnan och Finlay lägger sig i. Fartfyllt segment mellan Lashley och Finlay slutar med att Lashley slänger ut honom ur ringen. Fulingarna skallas ihop. Suplex på Kennedy för två. Uppercuts från Finlay på Lashley. Military-press och dumpning av Finlay, och Kennedy sparkar Lashley i hörnan. Clotheline från Bobby men Finlay gör en rollup för två innan han dumpar honom och ger sig på Kennedy. Strypning i repen för två. Lashley åker på en clotheline och Kennedy sparkar Lashley i magen. Kennedy sparkar ner båda två och ska göra en baseballslide, men Finlay sliter upp apron-skynket så att Kennedy åker under det och får stryk. Kanonspot! Varför har ingen tänkt på det innan? Finlay åker in i trappan och Lashley gör en suplex på Kennedy. Little Bastard visar sig och det blir reklam. Lashley ger sig på Kennedy i ringen. Powerbomb missar och fulingarna gör en dubbel tackling på Lashley för två då Finlay avbryter med en låg dropkick. JBL: "That could be the lowest dropkick since Tazz tried to threw one." Kennedy med slag mot ryggen på Lashley och Finlay tar över. Fulingarna börjar bråka med varandra och Lashley avbryter. Just därför gillar jag vanligtvis inte tremanna-matcher. Lashley åker på stryk av Kennedy, och slängs in i hörnan. Finlay vänder mot Kennedy och kastar ut honom ur ringen och Little Bastard gör en big splash. In i ringen för räkning för två. Kennedy med en rollup för lika mycket och Lashley rensar. Backdrop på Kennedy och clotheline och Finlay. Spear på Kennedy och suplex på Finlay för två. Boot från Finlay men Lashley gör en backdrop och en belly-to-belly. Kennedy distraherar Lashley som ändå lyckas göra en spear och powerbomb på Finlay, men Kennedy rullar upp Lashley för tre. Änligen vinner han ett bälte! Kennedy! Kennedy! Kennedy! **1/2 En del tråkiga partier i matcher, men överlag underhållande.

- Clips av fejden mellan Edge och John Cena.

- MVP kommer in.

- Vito vs. William Regal.
Regal är den perfekta motståndaren till Vito med den här gimmicken. Han tar micken och säger att han blev adlad förra veckan och ska nu tvingas möta Vito. Snapare och tackling från regal, men Vito blottar sig och tar över matchen. Regal med knän mot magen, och JBL snackar om Haku, Harley Race och Bret Hart som King of the Rings. Han erkänner att han jobbade till Jake Roberts 1996. Regal med uppercuts och sparkar. Elbow för två. Monkey-flip men Vito blottar sig igenom och gör comeback. Clothelines och backdrop och Vito ska avsluta med det vanliga då Regal blir äcklad och sticker. Hans min är underbar, och Vito vinner på countout. *

- Promo för Jimmy Yang. Han äter bara grillat. Har Jim Ross börjat skriva manus nu också?

- Michael Cole intervjuar MVP. Han säger inget av värde.

- Tag-champs Brian Kendrick & Paul London vs. Pitbulls.
Pitbulls är nog det bästa tagteamet i WWE just nu. Julgransplundring och JBL tycker att Pitbulls är lika Acolytes. London och Kendrick tar över matchen och Kid Kash åker på stryk. Elbows mot axeln och London gör en spark mot ryggen för två. Jamie Noble vill in men åker på stryk och Kash sparkar London i ryggen, och Noble sliter ut honom ur ringen. Kash med någon variant av en suplex. Först såg det ut som om han tappade honom, men på reprisen ser det ut som det var medvetet. Noble med en bodyslam för två då Kendrick lägger sig i. Strypning och dubbel tackling. Dubbel chop. London misslyckas med en comeback men lyckas med andra försöket och taggar in Kendrick som rensar. Slag och elbows, och spark mot Noble. Fulingarna är dock starka nog att slå ner honom och Kash klättrar men slängs ner och Kendrick rullar upp Noble för tre. **1/2 Bra match, men förstår inte varför fulingarna får jobba igen. Idol Stevens och KC James kommer in och slår ner facen. Tagdivisionen är en av få intressanta saker på SD. Noble och Kash gör en dubbel brainbuster på Kendrick.

- Kontraktskrivning. Detta är lika dött och uttjatat som Elak Ägare vs. Rebell. Ett mainevent som går ut på att två brottare ska skriva sina namn på ett papper är väl inte överdrivet spektakulärt. Vågar vi gissa på ett slagsmål i slutet? Booker skriver på. Spännande. Big Dave skriver. Kan knappt sitta still på stolen av upphetsning. De börjar bråka. Whatasurprise!

SLUTSATS: Ett riktigt bra avsnitt av SD måste jag säga, om man tar bort första och sista segmentet! Kennedy är ny US-champ, och vi hade några riktigt bra TV-matcher att gotta oss åt. Hela TRE matcher på **1/2 eller mer är inget som händer speciellt ofta numera, kommer inte ihåg senast ett program var så här bra. Kontraktskrivningen följde Mall 1A och Rey/Chavo/Vickie var tråkigt som vanligt. Det som gör SD starkare än det borde vara är att de låter matcherna snacka och inte munnarna, som de gör på RAW.

Veckans Bästa TV-Match: Gregory Helms vs. Matt Hardy. (SD, **3/4) Andra veckan i rad som Matt Hardy är med i veckans bästa match.

(Den här recensionen skrevs 2006-09-02.)
sebbe

InläggPostat: 09 sep 2006 13:08    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-09-08

- Booker T kommer att sätta sitt bälte på spel mot Batista ikväll. Clips av Summerslam där Batista vinner på diskning, och sedan clips av förrförra veckans handikappmatch och efter det förra veckans kontraktskrivning.

- Rey Mysterio vs. Finlay.
Rey måste vara glad över sajningen av Little Bastard, eftersom nu är han inte kortast i förbundet längre. Äntligen en brottare han kan se i ögonen. Lock-up och uppsläpp i hörnan. Örfil från Finlay och Rey ger tillbaka med samma mynt och Finlay surnar till. Rey med sparkar mot benen och Tio Slag of Doom men fångas upp och åker på en atomic-drop. Uppercuts och kast och suplex för räkning till ett. Headlock men Rey kommer loss och de kör en fin sekvens som slutar med en headlock för Finlay igen. Uppercut och hotshot men Rey kommer tillbaka med slag men åker på en stenhård whip in i hörnan. Kast ger två och Rey sticker ut ur ringen och det blir reklam. Finlay med en spark i magen och Tongan Deathgrip men Rey kommer loss med en hård spark och gör en tjusig headscissors som Finlay säljer bra. Spark ger två. Han klättrar men slås ner och åker på en bra bodyslam. Headscissors vänds till backbreaker för två. Finlay fortsätter bearbeta ryggen och gör det bra. Han är ingen flashig brottare men påminner om Ricky Steamboat i det avseendet att ALLT han gör ser bra ut. Inget halvtaskigt eller dåligt, utan allt är perfekt utfört. Det kan göra mycket för matchkvalitén, jag sitter och tänker på Steamboats matcher mot Ric Flair, där jag satt och poppade åt simpla saker som armdrags av det faktum att de var perfekt utförda. Walls of Ireland (kom på namnet själv) men Rey ger inte upp utan försöker sig på några sparkar men hamnar i underläge igen. Han når repen och släpps upp men fortsätter åka på stryk. Finlay missar en charge och Rey delar ut några hårda sparkar och Finlay gör en sunset-flip som vänds till en spark för två för Rey. West Coast Pop ger två och 619 missar och en springboard-moonsault missar REJÄLT och Finlay avslutar med en backbreaker. Kändes som att Rey var off ikväll. **1/4

- John Bradshaw Layfield intervjuar Rey i ringen. JBL säger att folk är besvikna på honom men Rey vill inte svara.

- US-champ Mr. Kennedy vs. Danny Giamondo.
Kennedy sliter runt honom och bearbetar ryggen och gör en back-suplex. Strypning i repen och en spark i hörnan för två. Borde han inte få en bättre motståndare än en jobber i sin första match som mästare? Headvice och Giamondo gör comeback men missar en charge och Kennedy avslutar med sin samoan-drop. 1/4* Han kallar in Teddy Long och säger sig ha spöat alla SD har att erbjuda, och undrar om inte Long kan få över John Cena till SD eller låta honom (Kennedy) gå över till RAW. Long säger att det finns en brottare på SD han aldrig har mött (Undertaker) och den matchen kommer på No Mercy. Ska vi gissa på en diskning så inte Deadman förlorar anseende som vanligt?

- SD Tag-champs Brian Kendrick & Paul London & Ashley vs. KC James, Idol Stevens & Michelle McCool.
Kanonmatch mellan teamen (killarna) för några veckor sedan så detta kan bli skoj. London börjar mot Stevens. Stevens byxor är ljusrosa, som om han hade blandat vittvätt med rött. Gör inte det! Sebbes wrestlingrecensioner, BÅDE underhållande OCH lärorikt! Lock-up och London med en hammerlock och headlock och tag till Kendrick och de gör dubbel högervinge för två. Armbar och James taggas in och delar ut ett slag och en armbar, men Kendrick kommer loss och taggar in LOndon som dyker på armen. Snabb tag och mästarna dubbelteamare honom och taggar in Ashley dyker. London får ett knä i magen och åker ut ur ringen och blir face-in-peril. Michelle taggas in och örfilar upp London en stund, innan killarna tar över misshandeln igen. London med en rollup för två men åker på mer stryk själv. Elbow för två. Het tag och Kendrick rensar. Han verkar sätta upp en Worm, men gör det inte som tur är. Han ska dyka ut på fulingarna men Michelle ställer sig ivägen men han dyker ändå. Brudarna slåss och killarna lägger sig i och Kendrick rullar upp James för tre. Bra match, men inte lika bra som för några veckor sedan. **1/2 Två riktigt bra tagteams!

- Promo för Booker T.

- Vito kommer in och ska vara gästkommentator. JBL blir helt livrädd och vill inte beblanda sig med honom. Gillar verkligen JBLs gimmick.

- Bobby Lashley vs. William Regal.
Vito kallare Regal för "Stephen". Hoppsan. Regal säger att han egentligen skulle möta Vito, men vill inte möta honom utan vill ha en värdig motståndare. Vito visar benen. Lock-up och Lashley har övertaget. Bodyslamn och sparkar och slag i hörnan och Vito kallar Regal för Stephen några gånger till. Lashley med en suplex och Regal hamnar utanför ringen och får se Vitos bara rumpa. Regals min är underbar. Regal fintar in Lashley i trappan och de hamnar i ringen igen. Sparkar från Regal och Lashley åker ut ur ringen igen, men kommer tillbaka. Elbow och spark för räkning till ett. JBL bara skakar på huvudet åt Vito. Regal med en suplex för två. Knän i hörnan och slag men Lashley kommer tillbaka med en Big Bad Booty Boot. Belly-to-belly och clotheline. Dominator misslyckas och Regal slår honom i ryggen, men åker på en spear för tre. *3/4 JBL vill inte skaka tass med Vito.

- Matt Hardy vs. The Miz.
Hoppas Matt vinner. Hoppas, hoppas, hoppas. Lock-up och de byter armbars några gånger och Miz slammar ner Matts ansikte och poserar som en idiot och åker på en clotheline och slag. Powerbomb-suplex för två men Matt stryps vid repen. Miz gör faktiskt ett fint dyk och stryper honom för två. Chinlock och Miz mizzar en charge. Spark och clotheline från Matt. Elbows för två. Matt klättrar och gör en elbow. Side Effect för två. Miz gör comeback och klättrar men slås ner och åker ut ur ringen. Matt dyker på honom och slänger in honom i ringen igen, och Gregory Helms ger sig på Matt utan att domaren ser det och Miz rullar upp honom för tre. ** Matt jagar Helms och jag antar att vi har en match mellan dem på No Mercy.

- Promo för Jimmy Wang Yang.

- Vickie och Chavo Guerrero kommer in. Vi har tydligen en match här nu.

- Tatanka vs. Chavo Guerrero.
Lock-up och Tatanka med en armdrag och en armbar. Hammerlock men Chavo kommer tillbaka med en dropkick och börjar bearbeta benet. Förbannat tråkig match. Det tycker publiken också. Tatanka med en backdrop och några elbows. Backdrop igen och chops. Han klättrar och gör en chop för två. Chavo med sparkar och uppercuts men Tatanka gör en samoan-drop och Chavo når repet. Tatanka blir förbannad på domaren och åker på en bulldog och Chavo avslutar med en frogsplash. 1/4*

- MVP går backstage och snackar med Teddy Long. Han vill tjäna mer än John Cena. Han vill ha gratisbiljetter till SD men Long säger åt honom att köpa egna. Schysst, med tanke på ett tusen pers får gratisbiljetter till SD varje vecka.

- Promo för Big Dave.

- SD World-champ Booker T vs. Batista.
Booker drar en promo om att Batista kan sticka nu om han vill slippa stryk. Tro det eller ej, Big Dave vill inte ge sig av. Matchen är så viktig att vi går till reklam. Lock-up några gånger innan Dave gör en bodyslam och slag i hörnan. Strypning men Booker kommer tillbaka med chops men åker på en clotheline och en hammerlock (!). Tackling i hörnan och en suplex för två. Clotheline och Booker dumpas. Batista slänger in honom i ringen igen för två. Booker missar en spark och åker på en spear för två. Booker med en spark och Book End för två. Reklam. De slåss utanför ringen och Batista surnar till på Sharmell och Booker tar över. Saxspark och in i ringen igen. Sparkar från Booker och sedan en sideslam för två. Spark för två. Comeback för Big Dave som gör en miljon clothelines och en sideslam för två. Jackhammer och det är dags för en Batistabomb men Booker fintar ut honom ur ringen. Regal försöker komma in med ett knogjärn men åker på stryk, och Sharmell kommer in med en stol som distraherar domaren. Finlay slår ner Batista och Booker täcker honom för vinst. * Det finns ingen kemi mellan dessa båda. Finlay slår ner Batista efteråt så han bladar.

SLUTSATS: Några bra matcher och intressanta upplägg (Undertaker vs. Kennedy, Matt Hardy vs. Gregory Helms) gör att framtiden på SD ser intressant ut. Får hoppas att de avslutar Rey/Chavo snart också.

Veckans Bästa TV-Match: Sabu & Rob Van Dam vs. Test & Mike Knox. (ECW, ***)

(Den här recensionen skrevs 2006-09-09.)
sebbe

InläggPostat: 16 sep 2006 16:10    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-09-15

- Finlay kommer in och drar en promo. Little Bastard följer med in under en filt, och John Bradshaw Layfield säger att det kanske är Tazz. Vi får se när han spöade Batista med spiran förra veckan så han förlorade över Booker T. Är det bara jag som tycker att Finlay uttalar Big Daves namn "Backtista?" Han säger att han stal Batistas manlighet, vilket påminner om Brokeback Mountain jag såg igår. Bobby Lashley kommer in med en mick. Farlig kombination. Han tycker att Finlay är feg som slåss med vapen och att han tur precis tog slut. Teddy Long kommer in. Snälla rara söta gulliga Teddy, ge fullständigt FAN i att boka dessa båda mot varandra ikväll igen. Det är inte bara Finlays tur som är slut, så ock är min, och det blir dessa båda mot varandra ikväll. Vinnaren ska möta King Booker på No Mercy för att ge Lashley sitt första mainevent. Det har snackats en del om att Finlay ska vända face, men det hoppas jag inte stämmer. Pusha Finlay som face och Tatanka som face, vad är det med WWE?

- Mr. Kennedy ska sätta sitt bälte på spel mot Rey Mysterio ikväll. Kan bli trevligt.

- William Regal säger att om Finlay vinner får han möta Booker T på No Mercy, och verkar orolig för att det ska bli otrevligheter mellan dem.

Me Like! Matt fintar Helms och kommer bakifrån. Ännu fler hintar till Brokeback. Rallarsvingar och clotheline från Matt. Side Effect och Helms smiter och Hardy följer efter och delar ut stryk. Helms lyckas sparka in honom i trappan och tar över matchen. Det jag gillar mest med matcherna mellan dessa båda är att allt är stifft och säljs bra. Snapmare och elbow och Matt ligger pyrt till. Han verkar blöda från munnen men gör comeback med slag men åker på ett knä och en backbreaker för två. Halvkrabba men Matt når repet och släpps upp. Hård elbow och spark i magen och en strypning men Helms släpper upp precis innan domaren diskar honom. Snapmare och Michael Cole babblar om att SD har säsongspremiär nästa vecka vilket är precis lika dumt som det låter. Någon form av slepper från Helms men Matt kommer tillbaka med en suplex och slag. Clotheline och underarm, och clotheline i hörnan. Bulldog ger två. Legdrop för två. Twist of Fate kontras och domaren duckar sig undan en örfil och Helms sparkar in kulorna på Matt för vinst. **1/2 Vågar man hoppas på en returmatch på No Mercy?

- Rey Mysterio och Dominick går backstage. Tur att Rey har masken på sig så man ser vem som är vem.

- Jimmy Yang Wang gör en promo.

- Scotty Too Hotty vs. The Miz.
Jag trodde inte ens Scotty var kvar i förbundet, så undrar vem som vinner här. JBL gör bort sig när han drar ett skämt där han kallar "Michael Hayes" för "Jimmy" och Michael Fole säger att man måste ha namnen rätt om man ska dra vitsar. Kan vara en fördel, ja. Lock-up och Scotty gör en headlock och tackling och en fin sekvens slutar med en hiptoss från Miz och en spark från Scotty. Armdrag från Scotty och Miz kommer ur en hiptoss och gör en på Scotty och poserar. The Miz är väldigt jobbig och irriterande och något som är kul är att han får riktig heelhetta. Inte Triple H "Oj, vad elak men cool du är"-hetta, utan "Jag vill se någon sparka in pannbenet på dig"-hetta. Han ger sig på Hotty med sparkar och gör en neckbreaker och strypning. Michael Cole rabblar upp allt The Miz har varit med i innan WWE och JBL svarar: "You are citing those as GOOD things?" Sideslam ger två. Chinlock men Hotty kommer loss men åker på mer stryk. Big Bad Booty Boot och Scotty gör comeback och dansar. Elbow och bulldog och han gör sig redo för sin Worm men Miz rullar ut. Strypning på repet och dålig neckbreaker avslutar. 1/2*

- Tag-champ Brian Kendrick vs. Kid Kash vs. Idol Stevens.
SDs tagdivision är så mycket bättre än RAWs att det är löjligt. Kash ger sig på Kendrick och Stevens lägger sig i och spöar upp Kendrick. Fulingarna slåss och Kendrick gör en dubbel dropkick på båda och tar över matchen. Headscissors på Stevens och sparkar på fulingarna. Stevens tar över och kash gör en back-suplex på Kendrick för två. Fulingarna bråkar om vem som ska täcka honom och Kendrick rullar upp Stevens för två. Kendrick åker på en neckbreaker av Stevens som i sin tur åker på en spark av Kash, som därefter gör en tuff suplex på Kendrick. Kash klättrar men powerbombas ner och JBL snackar om Kendricks karriär. Tornado-DDT av Kendrick på Kash för vinst. Kort match, och jag ser fram emot returmatcherna! Fulingarna bråkar efteråt. **1/4

- Booker T snackar med Finlay och Regal och säger att ingen får splittra gänget och Finlay svarar att han gör det han gör bäst: Fajtas.

- Dominick får en TV backstage. Schysst. Han har rest över halva landet för att få se sin pappa brottas live, och han får inte ens sitta i publiken utan får se matchen på TV.

- US-champ Mr. Kennedy vs. Rey Mysterio.
Innan Kennedy kommer in ser man att Chavo Guerrero och Vickie sitter backstage hos Dominick och Rey blir förtvivlad. Blir inte förvånad om de återanvänder Eddie-fejden och låter Kennedy säga att han är Dominicks pappa. Lock-up i hörnan och Kennedy med en headlock men Rey vänder det till en hammerlock och Kennedy tar över och drämmer in Reys ansikte i hörnan några gånger. Rey med slag och headscissors och cross-body men Kennedy fångar upp honom och gör en backbreaker för två. Chinlock men Rey kommer loss med sparkar mot huvudet och låret, men Kennedy gör en whip och Rey självdör för två. Back-suplex för två. Slag och knä men Rey gör minicomeback men åker på en bra spinebuster för två. Elbows från Kennedy och abdominal-stetch. Var ett tag sedan man såg det greppet. Rey med sparkar för att komma loss och Kennedy missar en charge och åker på en slags DDT. Ganska fint var det i alla fall. Sparkar mot bakhuvudet för två för Rey, och slingshot från Kennedy och en strypning vid repen. Nash-dyk. Rey med elbows och 619 och Kennedy rullar ut ur ringen. Rey dyker efter på honom och det blir reklam. Rey står i hörnan och matar på med slag och ska dyka, fast kastreras istället och Kennedy öser på med sparkar. Whip in i stolpen och Rey skriker som en tjej. Seriöst, trodde det var en tjej som skrek innan jag såg att det var Mysterio. Rollup från Kennedy ger två och sparkar ger Rey en öm rygg. Abdominal-stretch igen, fast denna gången ståendes. Rey gör en headscissors och kommer loss men åker på ett slag och hamnar utanför ringen men kastas in igen. Samoan-drop träffar men det gör inte en senton. Rallarsvingar och Rey gör comeback. West Coast Pop ger två. Chavo, Vickie och Dominick kommer in och Rey distraheras så Kennedy rullar upp honom för vinst för att avsluta en bra match. **1/4.

- MVP drar en promo. Han säger att det är Teddy Longs fel att han inte är på SD än.

Vito verkar faktiskt ganska över. Ganska bra brottare men gimmicken är väl inget som håller i längden. Regal med slag och underarmar. Headlock men Vito kommer loss och publiken dör. Är lite Godfather-hetta över honom i det avseendet att publiken poppar rejält när han kommer in, men så fort matchen börjar är det inte intressant längre. WWE blurrar Vitos rumpa, antingen har han inga kalsingar eller så han han ett par, fast med WWF-loggan. Man vet aldrig numera. Regal smiter och fintar in Vito i ringhörnan innan han kastas in i ringen igen. Dropkick (riktigt dålig) från Regal ger två. Sparkar och slag från Regal ger två. Slag, slag, slag, slag, slag, slag, slag. Tyvärr blir det inte intressantare än så. Headlock men Vito gör en backdrop och tar över matchen. Regal med en skalle och slag i hörnan men Vito kommer tillbaka med en spark. Rallarsvingar och Regal med en sunset-flip men Vito drar upp kjolen och vinner. Älskar Regals minspel. *

- Booker T snackar med Teddy Long. Inget som inte redan sagts ikväll kommer fram. Vito dyker upp och vi har nästa veckas mainevent klar. Med tanke på att Vito flashar sig hela tiden och verkar lösaktig kan man nästan våga påstå att vi nästa vecka får King Booker vs. The Male Hooker.

- Sylvester Terkay vs. Todd Smith.
Smith ser ut som en mindre version av Terkay. Headlock och posering från Terkay. Headlock från Smith men han kastas bort ganska enkelt. Mesiga knän och tacklingar i hörnan. En ganska intressant sak är att hans förra gimmick och kläder byggde mycket på Bruiser Brody, en brottare som WWE använde som grundmaterial till en annan brottare 1992-1993: Berzerker. Terkay avslutar med det vanliga. DUD

- King Booker kommer in och ska vara gästkommentator.

- Nästa vecka: Booker vs. Vito och Rey vs. Chavo.

- Bobby Lashley vs. Finlay.

Cole till Booker: "So what happens if Finlay wins, and you have to face Finlay, one of your court members, for the World Championship at No Mercy?"
Booker: "I say this to you Michael Cole: Shut Up!"
JBL: "That was simple. I have been wanting you to do that for months."

Lock-up och Lashley är den starke av de två. Michael Cole berättar att Booker har blivit inbjuden till ECW av Paul Heyman. JBL: "Don't take a check!" Armdrag från Lashley men Finlay gör en headlock och en tackling och efter en fin sekvens gör Lashley en powerslam och Finlay sticker. Han kommer tillbaka och försöker bearbeta benet men Lashley gör en headlock igen och de bryter upp. Lashley med slag men Finlay fintar ut honom ur ringen men Lashley lyckas göra en backdrop och vi går till reklam. Finlay bearbetar benet i ringen. Booker håller i headsetet så det ser ut som att han snackar i telefon så fort han är i bild. Halvkrabba från Finlay men Lashley gör comeback med det vanliga och gör en elbow. Clothelines och slag ger två. Backbreaker ger också två. Finlay med en spark och Regal slänger in en stol som domaren tar hand om, och Finlay ska slå Lashley med spiran men misslyckas. Belly-to-belly och military-press och Regal fäller Lashley. Finlay med spiran och domaren diskar honom. Mesigt slut. *1/2 Sådär match som blixtrade till mot slutet. Booker ger sig på Lashley med slag för att bygga upp fejden. Batista räddar och jagar ut Finlay så Booker och Regal kan fortsätta spöa upp Lashley, som gör comeback med en spear på mästaren.

SLUTSATS: Betygsmässigt är SD överlägset det bästa programmet WWE har att erjuda nuförtiden. Matcherna till No Mercy ser ut att bli:

- Booker vs. Lashley.
- Rey vs. Chavo.
- Helms vs. Hardy.
- Batista vs. Finlay.
- Kendrick/London vs. Stevens/James vs. Pitbulls.
- Undertaker vs. Kennedy.

Sen har vi förmodligen Chris Benoit i någon match, antagligen mot Terkay, och The Miz ska säkert också visa sig.

Veckans Bästa TV-Match: Gregory Helms vs. Matt Hardy. (SD, **1/2) (Andra gången som den här parningen har blivit Veckans Match. Ser gärna många fler matcher mellan dessa båda då det alltid blir bra matcher.)

(Den här recensionen skrevs 2006-09-16.)

Senast ändrad av sebbe den 28 aug 2009 12:52, ändrad totalt 4 gånger
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
sebbe

InläggPostat: 26 sep 2006 13:06    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-09-22

- Booker T och Sharmell kommer in till Teddy Long. Hon vill att han ska glo på Bookers händer eftersom de är kungliga. Booker tycker inte att hans motståndare ikväll (vito) är värdig en match mot honom och Long säger att Vito har dragit sig ur matchen och kommer att ersättas av Undertaker till en stor pop.

- Batista & Bobby Lashley vs. Finlay & William Regal.
Michael Cole säger att detta är säsongspremiär för SD vilket är både idiotiskt och löjligt. Regal ger sig på Batista direkt, men Batista tar över med en clotheline och några tacklingar. Whip och backdrop. Powerslam och tummarna åker upp och ner. Batistabomb blir inte av då Finlay lägger sig och en spinebuster ger två på Regal. Lashley taggas in och de gör en dubbel suplex på Regal. Lashley med en tackling och en snap-suplex för två. Whip men charge missar och Finlay kommer in och åker på stryk. Backbreaker för två och Regal lägger sig i och Lashley dumpas och blir face-in-peril. Chinlock från Finlay men Lashley kommer loss men springer rakt in i en clotheline och Regal taggas in och tar över. Det som gör fulingarna till en roligt tagteam är att de verkligen kan det här med att dubbelteama med varandra. De arbetar som ett team och inte som två singelbrottare, trots att de inte är ett RIKTIGT tagteam. Finlay med en elbow och tag till Regal som gör en elbow och en chinlock. Suplex ger två. Batista kommer in utan tag och det blir julgransplundring. Lashley med en spear på Regal för vinst. * Deras match i mitten av augusti var bättre.

- Chavo Guerrero ska möta Rey Mysterio ikväll. Likaså har vi Undertaker mot Booker T.

- Vinnaren av Diva Search kommer in. Krystal kommer in och är förbannad. CATFIGHT! CATFIGHT! CATFIGHT! Jillian Hall kommer också in och lustigheterna fortsätter.

- Clips av fejden mellan Rey och Chavo.

En av höjdpunkterna av SD den senaste tiden har varit alla bra Helms/Hardy-matcher. Matt med högerkrokar och en hård clotheline. Slag mot ryggen men Helms sparkar honom och backdroppas ut ur ringen. Matt dyker efter och slänger in honom igen där Helms tar över med en spark och klättrar, men Matt stoppar honom och båda klättrar. Matt stryps på översta repet och Helms gör en neckbreaker för två. Högerkrokar och strypning. Matt gör comeback men den blir inte långvarig då Helms drar sitt knä i ansiktet på honom för två. Chinlock men Matt gör en jawbreaker och kommer loss, men blir satt i greppet igen, men går in i hörnan och Helms släpper. Han dyker men missar och Matt gör Side Effect för två. Elbow och Matt klättrar och gör en moonsault för två. Twist of Fate missar då Helms sliter tag i repet och Helms gör Shining Wizard för två. Trodde det skulle vara över där. Helms tar bort skyddet från ringhörnan och Matt rullar upp honom för tre och vinner. **3/4

- The Miz gör en bra promo. Han är så irriterande att han blir som en gammaldags heel.

- Promo med Jimmy Yang Wang. Han tänker göra sin debut nästa vecka.

- Mike Mizanin vs. Funaki.
Lock-up och headlock från Miz och sedan en armdrag. JBL: "What is up with The Miz haircut? It looks like a Red Rooster-starter kit. We know how sucessful he was." Funaki tar över men misslyckas med en bodyslam och åker på en själv och Miz poserar. Han är så over-the-top att jag blir förvånad om han inte vänder face innan nästa år. Funaki tar över igen men missar whatever och Miz sparkar och stryper honom. Suplex. JBL tror inte att Miz har tränat wrestling alls. Mizard of Oz för vinst. Hurrah! 1/2*

- Rey Mysterio står backstage och säger att inget har fått honom att må så dåligt som när Chavo och Vickie vände heel mot honom.

- Rey Mysterio vs. Chavo Guerrero.
Rallarsvingar från båda. Uppercuts och Rey gör en headscissors och Chavo hamnar utanför ringen. Han dyker efter för att göra en till, men Chavo svingar ut honom (och sig själv) bland publiken i en fin spot. De bråkar i publikhavet och Chavo tar över när de kommer tillbaka till ringside. Rey gör comeback och gör en West Coast Pop (i publiken). Mer slagsmål och de hamnar vid ringside igen och Chavo rullar in i ringen. Chavo har en stol som hon slänger in till Chavo, men Rey dyker och slår den ur hans hand. Vickie kommer in i ringen och skriker på Rey och ska örfila honom men han parerar och Chavo lägger sig i. Rey med slag och några domare kommer in och sliter bort dem från varandra. Är matchen slut? Rey dyker på Chavo med slag igen och det verkar som att matchen slutade där på något vänster. * No Mercy, here we come!

- SD Tag-champs London & Kendrick vs. KC James & Idol Stevens vs. Pitbulls.
JBL tycker att London och Kendrick är mer udda än Bushwhackers. De börjar bråka direkt, och Stevens och James kommer in och Pitbulls har övertaget. En av varje team är i ringen på samma gång. Kendrick, James och Jamie Noble börjar. Kendrick bearbetas av Stevens och James. Pitbulls bearbetar Stevens och Kash gölr en chop på Kendrick och rullas upp av Stevens. Kash får sin rygg inslagen och James stryper honom och han blir heel-in-peril. Het tag till Noble som åker på en Throwback och slag mot ryggen av Stevens. Kendrick med en spark och cross-body och Noble missar en charge och London får en het tag och rensar. Snyggt. Kash med en brainbuster på London men Kendrick ger sig på honom och Stevsn släcker Kendrick. London bråkar med Noble och lyckas rulla upp honom för tre. **1/2 Kort men jättebra! Ser fram emot No Mercy!

- Elijah Burke presenterar Sylvester Terkay.

- Tatanka vs. Sylvan.
Sylvan kommer in först till en bra pop då de är i Kanada. Han drar en promo jag inte fattar ett jota av, och Tatanka blir utbuad. Lock-up och Sylvan med slag till en ganska bra pop. Tatanka gör comeback och publiken buar. Backdrop och suplex och slag mot ryggen. Backbreaker. Chinlock. Sylvan kommer loss men åker på chops och Sylvan fångar upp honom i en usel sak som enligt Michael Cole skulle föreställa en spinebuster. Tatanka med slag men Sylvan gör en usel dropkick men publiken poppar. Sideslam ger två och indianen kastas ut ur ringen. Han kommer tillbaka med en sunset-flip men Sylvan tar tag i repet och vinner. 1/4*

- Undertaker vs. Booker T ikväll!

- John Cena (!) kommer in till Teddy Long. Han vill bara tacka Teddy för att han fick chansen att brottas där innan han blev RAW-mästare. Long vill att Cena ska brottas på SD nästa vecka. Cena accepterar.

- Mr. Kennedy (...Kennedy!) kommer in och ska vara gästkommentator och vi går till reklam.

- SD World-champ Booker T vs. Undertaker.
Undrar om Kennedy lägger sig i så Undertaker förlorar (eller vinner på diskning). JBL drar upp gamla boxningsreferenser 5% av tittarna kommer ihåg. Booker smiter men fuskar till sig övertaget och delar ut högerkrokar men åker på en clotheline och hamnar utanför ringen. Taker följer efter och slänger in honom i trappan. Reklam. Taker med en Big Bad Booty Boot för två. Han bearbetar armen. JBL påstår sig ha mött en massa storheter och däribland Hulk Hogan. När då? Deadman blir oldschool men Booker stoppar honom och klättrar efter och kastas ner. Han kommer upp igen och kastrerar Taker och gör en superplex (WOW!) och båda släcks. Tummen upp för den spotten! Booker med sparkar, strypning och saxspark vid repen för två. Deadman gör comeback men åker på slag och en sideslam för två. Chops och Undertaker hamnar utanför ringen och Booker hoppar efter. In i trappan med huvudet före och sedan in i ringen igen. Dropkick från Booker ger två. Undertaker gör comeback men åker på en dålig DDT för två. Zombie-situp. Slag från båda och Taker duckar sig ur en spark och gör en clotheline för två. Snake Eyes och Big Bad Booty Boot. Legdrop och det ser risigt ut för mästaren, som sparkar ut vid två. Undertaker sätter upp för en chokeslam men Booker kommer loss och gör en spark för två. Tombstone men Booker kommer loss och gör en lowblow för diskning. Hur ofta blir man diskad för en sådan sak? Han drämmer till Undertaker med bältet efteråt. ** De fick faktiskt till en ba match här. Bobby Lashley kommer in och kastar in Booker i ringen och Deadman sitter upp. Chokeslam och Kennedy ser livrädd ut. Tombstone.

SLUTSATS: Matt Hardy och Gregory Helms ger oss som vanligt en bra match, men även matchen med tre teagteams var riktigt bra. No Mercy börjar se intressant ut.

Veckans Bästa TV-Match: Gregory Helms vs. Matt Hardy. (SD, **3/4) (Hela tredje veckan som den här matchen blir vald till veckans bästa!)

(Den här recensionen skrevs 2006-09-26.)
sebbe

InläggPostat: 30 sep 2006 20:29    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-09-29

- Clips av fulingarnas misshandel av John Cena från RAW.

- John Cena kommer in till ringen. Han är förbannad på King Booker men tycker att det är kul att vara tillbaka på SmackDown! och han pluggar The Marine. Han säger att kritikerna tycker att det är den bästa filmen i universum. Till JBL: "The last time I saw you, I was whopping your ass!" JBL: "You'll be glad that I've retired!" Cena ger Michael Cole några kulor. Vi ska få se Cena, Bobby Lashley och Batista vs. Booker T, Finlay och William Regal.

- Ikväll: Mr. Kennedy kör en tribute till Undertaker.

- Rey Mysterio vs. Elijah Burke.
Skulle egentligen vara Rey mot Sylvester Terkay, men Burke ersätter honom av någon anledning. Chavo och Vickie kollar på backstage. Lock-up och Burke med et knä och slag men Rey kommer igen med en headscissors och Tio Slag of Doom. Big Bad Booty Boot och ett dyk vänds och Rey åker in med ryggen före i ringhörnan och Burke tar över. Sideslam ger två. Armlås och bodyslam och Burke klättrar och dyker men Rey flyttar sig. Rey med sparkar mot benet och en cross-body för två. Burke med en sunset-flip som Rey vänder till en spark men Terkay fäller Rey, som dock kommer tillbaka med en spark på honom. 619 på Burke och West Coast Pop avslutar. Rey får vinna, vilken universum är detta? *1/2 Terkay mördar Rey efteråt med en läcker brainbuster. Frågan är om han kan göra en lika tjusig på större brottare än lilla Rey.

- Ashley står backstage och presenterar en promo för Paul London och Brian Kendrick.

- KC James & Idol Stevens vs. Pitbulls.
Kid Kash fick sparken direkt efter detta så jag antar att de torskar här. Synd, för Pitbulls är WWEs bästa tagteam på flera år. Stevens börjar mot Jamie Noble. Tackling från Stevens men Noble kommer igen med en dropkick och tag till Kid Kash som använder sitt knä mot Stevens ansikte. James taggas in och har övertaget en stund, men åker på en spark och en snapmare och en stiff spark för två. Tag till Noble och de gör en dubbel skalle. Legdrops ger två. James är heel-in-peril men lyckas göra en atomic-drop på Nible och det blir julgransplundring. Stevens dumpas utanför ringen och Noble dyker ut på honom. Kash med en spark och fin moonsault på James för två. Suplex misslyckas och Kash åker på en DDT för två då Noble lägger sig i. Julgransplundring igen och publiken är förvånansvärt tyst. Kanske för att de inte har någon att hålla på. James rullar upp Kash för vinst. *1/2 Hann knappt komma igång innan det var över.

- Stor sexmanna-tag ikväll!

- Matt Hardy vs. Chavo Guerrero.
Antar att Matt tar en paus från att vinna Veckans Bästa TV-Match. JBL tycker att Vickie är het. Huh? Lock-up och headlock och tackling från Matthew och Chavo ber om nåd. Matt tar över matchen igen med en headlock och slag. Elbow och Matt klättrar men kastas ner. Chavo tar över med ett halvdussin sparkar i magen och en uppercut och snapmare. De diksuterar Rey vs. Chavo på No Mercy. Precis som Rey vs. Eddie så är det bra brottare men det tänder liksom aldrig till riktigt ordentligt. Matt hålls fast i ett lås men kommer loss och gör en clotheline och några slag. Hög backdrop på Chavito och clotheline i hörnan och en bulldog för två. Chavo kommer igen med slag men åker på en Side Effect för två. Bodyslam och Matt klättrar men Vickie lägger sig i men det hjälper inte utan han gör en legdrop ändå. Gregory Helms lägger sig i och distraherar domaren och Vickie knäcker nötterna på Matt som avslutas med en frogsplash från Chavo. ** Efteråt kommer Helms in igen och spöar upp Matt. De de två femton minuter och fria händer så tror jag vi får en riktig kanonmatch.

- Mr. Kennedy kommer in för att hedra Undertaker. Det är en ovanlig strategi för Undertakers motståndare. Vanligtvis hotar de med att äta upp honom eller använda voodoo och onda andar. Clips av Undertakers karriär. Kennedy tycker att det vore fel att någon får vinna över Undertaker på Wrestlemania. Är det Deadman himself som skriver Kennedys promo? Han säger att han inte kan möta Undertaker på No Mercy och Deadmans musik börjar höras och in kommer Taker. Säga vad man vill om Undertaker, men hans gimmick är obeskrivligt mäktig. Skulle vilja påstå att anledningen till att det funkar är 10% gimmick och 90% Mark Callaway. Hade inte han varit så förbannat inne i rollen som han är hade den aldrig funkat. "You... will... rest... in... peace..." Kennedy är förbannad och ska kasta micken på honom men någon har tejpat på kinapuffar som går av.

- Booker, Finlay och Regal står backstage och kaxar upp sig.

- JBL och Cole snackar om JBls intervju med Eric Bischoff på WWE.com. Att Bischoffs bok kommer ut i dagarna är självklart bara en ren tillfällighet.

- Tatanka vs. The Miz.
Miz säger att han är Big Sexy. Tyckte det uttrycket var pinsamt dåligt redan när Kevin Nash använde det. Tatanka med slag i hörnan och hård whip. The Miz är en bra heel då han verkligen får folk irriterade på honom. Men konstigt nog är han bokad mot fulingar i slutet av oktober, så antingen kommer WWE att vända honom face (vilket vi inte får hoppas) eller så testar de helt enkelt om motståndarna skulle klara av att vända face. Eller så har Meltzer fel. Miz med en headlock och Miz visar hur atletisk han är. På riktigt. Tatanka tar över med chops. Vad är det med alla föråldrade brottare som börjar använda tusen chops i sina matcher? Tatanka med en backslide men fötterna var under repet så domaren räknar inte. Miz tar över och gör en Rysk Bentackling men indianen tar över med slag och en Rysk Bentackling. Backdrop och clothelines. Chops. Backdrop men Miz kommer igen med en rollup för tre och de fortsätter bygga på Tatankas heelturn. *

- Teddy Long säger att säsongspremiären förra veckan var lyckad rent tittarmässigt. Nästa vecka ska de leka en lek kallad Pick Your Poison. Booker T och Bobby Lashley ska välja varandras motståndare nästa vecka. Bara vi inte får match nummer 3000 mellan Lashley och Finlay.

- Jimmy Wang Yang är från södern och är en reeeeeeeeeeeeeeeeeeeedneck och ska göra sin debut strax.

- Jimmy Wang Yang vs. Sylvan.
Vem trodde att Akio skulle komma tillbaka som cowboy? Lock-up i hörnan och en örfil från Sylvan och slag mot ryggen. Fin sekvens slutar med en headscissors och en dropkick av Yang. Cole: "We got Hurrah, we got Yeehaw, that's what Friday nights are all about! We got The Miz, we got Jimmy Wang Yang, it don't get any better than this!" JBL: "I'm in hell!" Sylvan tar över med slag och en whip men Yang tar över och gör en spark och Sylvan hamnar utanför ringen. Yang dyker efter men missar sitt mål och Sylvan slänger in honom i ringen och delar ut några elbows. Ryggkross i hörnan några gånger innan han drämmer in honom i marken för två. Sylvan med en jawbreaker och han gör comeback. Fin skruv för två. Kul sidogrej då JBL säger att han har sett Yang brotas i flera år, och Cole stoppar honom och undrar hur då detta är hans debut, och JBL drar upp Internet och "I'm Hardcore" från One Night Stand 2005. Heelkick men Sylan rullar upp honom för tre. Det var oväntat. *

- Vito poserar i klänning backstage.

- Clips av MVPs sajning med SmackDown! Har aldrig sett honom brottas men tycker redan han är en spelare. Säga vad man vill om WWE, men de kan få (nästan) vem som helst att se ut som en höjdare. Han kommer att debutera på No Mercy. bara det inte blir mot Tatanka.

- Batista ska möta Finlay på No Mercy, enbart för att Big Dave ska återfå glöden han har tappat sedan comebacken.

- SD World-champ Booker T, Finlay & William Regal vs. RAW World-champ John Cena, Batista & Bobby Lashley.
Facen kommer in först och ger sig på fulingarna innan de ens har hunnit in i ringen. Reklam. Batista vs. Regal i ringen. Big Dave med tacklingar i hörnan och sedan en backdrop. Spinebuster och Dave vill ha Booker. När Batista är orakad påminner han om Chuck Palumbo. Ravenlogik säger att Palumbo möter Hulk Hogan i Hogans årliga match nästa år. Booker med slag mot Batista men Dave tar över och gör en kass Jackhammer innan han taggar in Lashley som får en bra pop. Spear i hörnan och bodyslam för två innan Booker tar över. Lashley med en tackling och powerslam och Finlay lägger sig i. JBL säger att greppet påminde honom om Rick Steiner och Lashley pucklar på Booker. Tag till Finlay som åker på stryk, men han fintar sig ur en charge och blir face-in-peril i ungefär en sekund innan han taggar in Cena som rensar. Five Knuckle Shuffle på Regal och STFU på Finlay men fulingarna lägger sig i och det blir julgransplundring. Little Bastard ger Finlay en spira som han slår Cena med. Reklam. Cena är face-in-peril. JBL om Regal: "He used to be a hooker". Skulle vilja se minen på alla marks vid det ögonblicket. Falsk tag för Cena och han fortsätter få stryk. De bearbetar hans arm, och han lyckas slå sig loss från Finlay men åker på en clotheline för två. Booker med en Superkick för två när Lashley lägger sig i. Spinebuster och tag till Finlay som fortsätter bearbeta armen. Booker örfilar upp honom men han lyckas kastrera honom på översta repet och Johnny C taggar in Lashley som rensar. Powerslam på Booker ger två och alla lägger sig i. Booker och Batista är ensamma i ringen och Finlay fäller Dave, och Lashley spearar Booker för vinst. Wow, ser fram emot Lashley/Booker på No Mercy! ** Edge kommer in och mördar Cena.

SLUTSATS: Ett underhållande avsnitt trots att brottningen inte var på topp. Ingen match var direkt dålig och som vanligt är SD brottning medan RAW är snack. Lashley vs. Booker kommer att bli spännande (och dessutom historisk med två svarta brottare i maineventet... tror aldrig det har hänt innan).

Veckans Bästa TV-Match: Rob Van Dam vs. Hardcore Holly. (ECW, ***) (Jag är precis lika chockad som du.)

(Den här recensionen skrevs 2006-09-30.)
sebbe

InläggPostat: 07 okt 2006 11:58    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-10-06

- Booker T ska bestämma Bobby Lashleys motståndare ikväll och han väljer Batista.

- Lashley säger att det ska bli en ära att få möta Big Dave, och han väljer Finlay som Bookers motståndare.

- Rey Mysterio & Matt Hardy vs. Chavo Guerrero & Cruiserweight-champ Gregory Helms.
Två dagar till No Mercy så detta blir en match för att sätta hetta på fejderna. Rey vs. Helms till en början. Helms med slag och knän men Rey kommer tillbaka med en headscissors och taggar in Matt som delar ut högervingar. Elbows och slag och tag till Rey som gör en flugande axehandle. Inte så spektakulärt i pratiken som i teorin. Big Bad Booty Boot från Rey men Helms kontrar med en spinebuster och Chavo taggas in och sparkar på Rey. Uppercuts och poserande till hyfsad pop. Fulingarna bearbetar Rey som är face-in-peril, men han fintar Helms och taggar in Matt som clothelinar allt som rör sig. Bulldog på Helms för två. Julgransplundring och Chavo släcker Rey, och Matt dumpar Chavo och Helms tar över mot Matt, som har publiken bakom sig. JBL om Helms vs. Hardy på No Mercy: "All their friends are gonna be there, their families are gonna be there. Their old girlfriends are gonna be there, most of Matt's old girlfriends will be will Edge or somebody else, but they will all be there..." Matt tar sig loss men åker på en spark och Chavo taggas in för lite sparkar mot magen och Matt tar rollen som face-in-peril. Strypning från Helms men Matt gör comeback med en clotheline på honom och Side Effect på Chavo och het tag till Rey som rensar. Låga sparkar och headscissors på Helms och spark på Chavo men Helms släcker honom med en clotheline. Dubbel 619 på fulingarna och Matt med Twist of Fate och Rey med ett dyk för vinst. Förstår mig inte på WWEs tankegång när det gäller uppbyggen inför SD-galorna. Två dagar före Great American Bash fick Rey vinna rent över Booker T, vilket inte direkt gjorde publiken mer villig att köpa galan. Förstår de inte att man ska låta fulingarna se bra ut precis innan galan för att låta facen få hämnd på PPVn och inte tvärtom? Har man redan sett facen spöa fulingen, vad finns det då för intresse kvar för matchen? *3/4

- Tatanka vs. Elijah Burke.
Burke med slag men Tatanka kommer igen med chops och två whips. Suplex för två. Burke kommer igen med ett knä i magen och en snygg spark. JBL drar upp gamla stora tagteams som Natural Disasters och Legion of Doom, vilket gör att jag beundrar honom mer än vanligt. Inte för att det var just de teamen utan för att han verkligen kan sin wrestlinghistoria. Han har koll på gamla gimmickar, brottare och matcher och verkar seriöst intresserad av gammal wrestling och verkar kunna sina saker utantill. Vissa kommentatorer har knappt någon aning om något som hände i WWE för mer än fem år sedan och då kan det lätt bli lite tråkigt när referenser till sånt känns ganska uppenbara. Men JBL har koll och det uppskattar jag. Burke med slag och sparkar och en snygg elbow i hörnan för två. Chinlock men Tatanka kommer loss med sina vanliga tråkchops och en flapjack. Clothelines och chop och JBL drar upp att Tatanka var obesegrad i två år. Samoan-drop och Tatanka klättrar och levererar en chop för två. Whip och Rysk Bentackling och Sylvester Terkay lägger sig i och för stryk, och Burke ger sig på indianen bakifrån. Terkay släcker Tatanka och Burke avslutar med The Stroke. 1/4* Tatanka får mer stryk efteråt.

- Booker vs. Finlay idag. Likaså Lashley vs. Big Dave.

- Mer tugg om The Marine. Om jag ser den, slutar ni tjata då?

- Booker T snackar med Finlay och William Regal. Finlay undrar om Regal hade lagt sig för Booker och Regal får väldigt bråttom därifrån. Finlay tänker inte lägga sig och Booker blir livrädd.

- SD World-champ Booker T vs. Finlay.
Dave Meltzer har berättar att WWE planerar att vända Finlay face och det verkar vara i den här vevan med Booker som champion. Skulle inte förvåna mig om No Mercy slutar med att Batista pinnar Booker medan Finlay står intill och bara glor på utan att rädda kungen. Lock-up och Finlay smiter ut och Booker ger sig på honom med en baseballslide och drämmer in honom i trappan. In i ringen igen där han matar på med slag och chops. Finlay med en spark och clotheline för två. Upprepa. Chinlock och uppercuts och sparkar i magen. Finlay drämmer Bookers huvud i apronen innan han slänger in honom i ringhörnan. Rollup för två men Booker gör comeback med en jawbreaker. Whip och Booker gör en spinebuster för två. Suplex för två. Rallarsvingar från båda och finger i ögat av Finlay och han fintar sig ur en Book End men Sharmell lägger sig i och Booker nitar honom med en spark. Little Bastard jagar henne och distraherar domaren och Finlay nitar Booker med spiran för tre. Antar att bältet inte var på spel. ** Tyvärr är nog Finlay den som har minst chans att vinna bältet på No Mercy och jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS att de inte vänder honom face.

- Batista ser ut som Chuck Palumbo när han är orakad. Raven-logik säger att Palumbo gör en run-in på No Mercy.

- Bobby Lashley vs. Batista.
Är förvånad över att de slösar den här matchen helt utan uppbygge på en vanlig veckoshow. De skakar tass för att visa respekt. Lock-up och uppsläpp. Lock-up och uppsläpp. De testar styrka och visar sig vara jämnstarka och Big Dave gör en headlock och släpper upp. Lock-up igen. Lashley med en tackling och jag sitter och funderar på det faktum att JBL är den enda i förbundet som har vunnit över båda på PPV. Batista med en tackling och Lashley delar ut slag. Elbow från Dave ger två och han sätter Lashley i en chinlock. Övertag för Batista men han åker på en clotheline i hörnan och några tacklingar, men lyckas få in en Big Bad Booty Boot men åker på en spark. Powerslam men Dave kommer loss och vi har en dubbel clotheline för att visa vilken klassiker vi har här. Finlay och Booker springer in för DQ men helt plötsligt ger sig Booker på Finlay och ett gäng funktionärer kommer in. DUD Teddy Long kommer in och bokar Booker vs. Finlay vs. Lashley vs. Batista på No Mercy. Jag skiter i matchen och markar ut som en barnunge åt att Mike Rotundo (IRS) tydligen har gått och bliviut agent i förbundet. Hade jag totalt missat.

- Booker är lite förbannad för den nya bokningen och alla deltagtare i matchen skriker att de kommer att vinna. Long bokar Booker och Finlay vs. Lashley och Batista ikväll. Har vi inte sett nog av de brottarna ikväll?

- Jimmy Wang Yang vs. Sylvan.
Michael Cole: "Sylvan used some sly tactics to knock of Yang in his debut." JBL: "Sly tactics? Did you think up that yourself, Bill Shakespeare? Who writes your lines? Eugene?" Cole: "I don't know, I wanna know who writes Jimmy Wang Yang's." Lock-up och Sylvan med en armbar men Yang svingar sig ur den men åker på stryk ändå. Spark från Yang och en chop. Whip och heelkick och Sylvan tar över med en clotheline. JBL om Yang: "That's what is happening if JR had married a Japanese lady" Bearhug men Yang fintar sig loss och gör en headscissors och clothelines. Backdrop och DDT ger två. Sylvan med en fin slam för två innan han klättrar och dyker men åker på en spark för två. Slag i hörnan och en enzuigiri och rollup som Sylvan vänder till sin egen fördel för vinst. *1/2 Bättre än förra veckan.

- Reklam för No Mercy. Matt vs. Helms på hemmaplan.

- MVP kommer in i ringen och ska skriva på sitt kontrakt med SD. Han ska göra sin brottningsdebut på No Mercy.

- Mr. Kennedy snackar om sin match med Undertaker på No Mercy.

- Promo med KC James och Idol Stevens. Den matchen och Hardy/Helms är de jag ser fram emot mest på galan.

- Ashley vs. Michelle McCool.
Låt mig gissa: Detta slutar med att tagteamen pucklar på varandra i julgransplundring? Lock-up och spark från Michelle. Uppercut och tackling i hörnan och några sparkar. Hårkast och clotheline för två några gånger. Bodyslam vänds och Ashley slår mot ryggen och gör en Walls och James räddar henne. Monkey-flip och slag från Ashley. Cross-body vänds och Michelle vinner. DUD

- Ännu mer tugg om The Marine, som visas för ett gäng soldater. Inte nog med att de har ett otacksamt jobb, nu ska de tvingas se dåliga b-filmer med wrestlers också.

- Upprapning av matcherna till galan på söndag.

- SD World-champ Booker T & Finlay vs. Bobby Lashley & Batista.
SD känns mer uttjatat när det gäller mainevents än RAW, för hur många gånger har vi inte sett Batista och/eller Lashley mot en eller flera av Bookers hov? Finlay ger sig direkt på Batista och publiken är helt död. Dave med elbows och tacklingar och suplex och Finlay smiter och Batista jagar honom. In i ringen igen och Dave får räkning till två innan han taggar in Lashley som tacklar Finlay, och Booker taggas in och ser lite rädd ut. Han öser på med slag på Lashley som vänder en whip och fångar upp Booker och gör en spinebuster och Finlay räddar. Booker smiter och drämmer in Lashley i trappan. In i ringen igen där Booker gör en spark för två. Tag till Finlay som clothelinar ner Lashley för två, och sätter honom i en chinlock. Booker in och gör en snapmare och en spark för två. Lashley vänder en suplex och Finlay lägger sig i och fulingarna släcker Lashley. Finlay kastar ut honom ur ringen och Booker slår honom lite innan han kastar in honom i ringen igen. Finlay med uppercuts men Lashley gör comeback men åker på stryk en halv sekund senare. Falsk tag och fulingarna spöar Lashley i sin hörna. Chops men Lashley gör en spear och taggar in Batista som rensar. Regal lägger sig i för DQ. Lamt. *

Då ska vi se vilka matcher vi har på No Mercy och vad jag tror om dem.

- Booker vs. Batista vs. Finlay vs. Lashley. Blir säkert spännande för att vem som helst kan egentligen vinna, men jag tror att Finlay har minst chans att vinna och Booker den största. Hoppas på en bra match och om jag ska sätta en vinnare så antar jag att Booker behåller bältet.

- Undertaker vs. US-champ Kennedy. Bältet är inte på spel av någon korkad anledning. WWE tycker tydligen inte att titelmatcher är viktiga och därför tror jag att Undertaker vinner ganska rent här. Tyvärr. Varför jobbar man mer som mästare än som bälteslös på SD?

- Matt Hardy vs. Cruiserweight-champ Gregory Helms. Ännu en match där inte bältet är på spel. Hoppas de får en kvart på sig, för då tror jag att vi kan få en ****-match här, något det har varit dåligt med i år.

- James & Stevens vs. Kendrick & London. Finns inga andra tagteams på SD så det spelar ingen roll vilka som vinner, fast jag tror att mästarna behåller bältena.

- Chavo vs. Rey. Orkar inte med fejden mer, men jag hoppas att Rey vinner så den får ett slut. Fast eftersom han ska ta ledigt ett tag efter detta lär han förlora här och då lär antagligen fejden fortsätta ett tag till.

- MVP vs. ?. Om det är Chris Benoit förlorar han, men förmodligen är det Funaki eller någon liknande och då vinner han.

SLUTSATS: Den enda No Mercy-matchen som fick något större uppbygge här var maineventet, och i viss mån tagmatchen, men i övrigt så var detta ett ganska meningslöst avsnitt. Ganska dåliga matcher och hur tänkte WWE när de lät facen gå över i förstamatchen? No Mercy kommer att bli spännande, eftersom vi har flera öppna matcher, men det här avsnittet var inte bra på att bygga upp galan på någpt sätt förutom maineventet.

Veckans Bästa TV-Match: Cage-Match: RAW World-champ John Cena vs. Edge. (RAW ***)

(Den här recensionen skrevs 2006-10-07.)
sebbe

InläggPostat: 18 okt 2006 19:15    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-10-13

- Fråga 1: Varför har de bytt röst till "Don't try this at home"-promon? Fråga 2: Varför kunde de inte vänta med inspelningen förrän han var frisk från sin förkylning?

- Clips av de stora matcherna på No Mercy. Undertaker i en ***-match? Helt otroligt.

- Mr Kennedy kommer in och säger att han vann över Undertaker på No Mery, och ikväll kommer han att få möta Chris Benoit.

- US-champ Mr. Kennedy vs. Chris Benoit.
Här ser man tydligt att WWE själva anser SD vara mindre värd än RAW (om man nu inte redan visste det). Om Kennedy vinner här SLIPPER han SD, och på Unforgiven skulle John Cena gå över till SD om han förlorade sin match. Alltså; förlorar man får man brottas på SD men om man vinner får man vara på RAW. En något märklig attityd från Vince McMahons sida. Kennedy ger sig på Benoit direkt, men han kommer tillbaka med slag och chops och ett knä. Chop och slag, och suplex ger två och Kennedy smiter. Benoit följer efter och fortsätter uppspöandet och slänger in honom i ringen igen och försöker sig på en Crossface, men de hamnar i repen så han måste släppa upp. Kennedy smiter men kommer tillbaka och åker på ännu mer stryk. Chops och backdrop. German suplex och Kennedy smiter och en tjock tant i blommig klänning skriker åt honom. Tydligen kommer hon med bra tips, för Kennedy tar över matchen två sekunder innan Benoit drämmer in honom i apronen och slänger in honom i ringen igen. Bodyslam lyckas men det gör inte en Sharpshooter. Belly-to-back-suplex ger två. Ögonpetning och Kennedy tar över ytterligare en sekund innan han åker på en hotshot. benoit ger honom inte mycket utrymme. Comeback för Kennedy i nästan en halv minut (!) innan han kastas ner från ringhörnan. Benoit klättrar och gör ett svandyk och gör en Sharpshooter, men Kennedy når repet och tvingas bryta upp. Reklam. Benoit bearbetar ryggen men åker in hörnan och Kennedy tar över. Sparkar och en bodyslam och en elbow ger två. Benoit åker in i ringhörnan igen, och smakar på trappan. In i ringen igen där Benoit delar ut chops men åker på en armbreaker för två. Bodyslam och strypning och Kennedy ser ut som en miljon dollar. Det gör man när man möter Benoit. Han lyckas komma ur en Sharpshooter och delar ut en elbow för två. Snapmare och armbar och Undertakers musik börjar höras. Benoit med chops och en german och Deadman kommer in. Fler germans och Crossface avslutar. Väldigt underhållande match och Benoit som US-champ är jättekul, fast det är lite tråkigt att det överskuggades av Undertakers närvaro. **1/2

- This Week in History: Steve Austin och Vince McMahon på sjukhus.

- Clips från RAW där ledarna för RAW, ECW och SD babblar om vilken mästare som är bäst.

- Booker T snackar med Teddy Long. Han vill inte brottas nästa vecka.

Regal ger sig på Vito direkt, men Vito börjar vifta med kjolen så Regal smiter. Suplex misslyckas och Regal drar ut honom ur ringen och kastar in honom i den igen. Uppercuts och full-nelson och en full-nelson-slam. Vänstervingar och knän och submissiongrepp men Vito kommer till repen och släpps upp. Backdrop och en spark från Vito och han börjar vifta med klänningen. Han klättrar och missar en elbow för två. Bret/Bulldog-avslutningen från Wembley avslutar till Vitos fördel. *1/2

- Bobby Lashley drar en promo. Han snackar inte bara utan han visar vad han gör! Eller något.

- MVP på kommer in och snackar. Jag är imponerad över att MVP ens kan STÅ UPP efter den otroligt jobbiga och extremt hårda matchen han gick mot jobbern Marty Garner på No Mercy. Publiken skriker: "Power Ranger!" Om inte WWE hade planerat att publiken skulle skrika något sådant vore de RIKTIGT korkade, för de kan väl inte mena allvar med den utstyrslen. Teddy Long kommer in och säger att MVP vill ha en värdig motståndare ikväll, och in kommer Kane. Är det en högoddsare att båga påstå att Kane är aningen svårare motståndare än Marty Garner? MVP tycker tydligen inte att det är lika spexigt längre, och vi har en match.

- Kane vs. MVP.
MVP förhalar matchen en stund, men Kane ger sig på honom och gör en Big Bad Booty Boot. Han kastar in MVP i ringstolpen och i trappan och MVP smiter och vi har en dubbel countout. 1/4* Säga vad man vill om MVP, men han är inte så tokig på att ta stryk.

- Rey Mysterio vs. Jamie Noble.
Chavo Guerrero och Vickie kommer in och säger att de bara ska se på matchen, så Rey behöver inte vara orolig. Något säger mig att de har något i kikaren. Reklam. Rey med låga sparkar men Noble kommer tillbaka med en elbow. Headscissors från rey men han fintas in i hörnan och åker på en chop. Whip och slag, och whip igen och Rey får upp en doja men åker på en backbreaker för två. Spark i ryggen och bodyslam och legdrop ger två. Chinlock men Rey kommer loss men springer rakt in i ett knä för två. Backbreaker för två och Chaco och Vickie ser lömska ut. Fint segment slutar med en spark från Rey, och han gör en springboard-moonsault för två. Whip och Rey med en elbow, och en tjusig headscissors och West Coast Pop. Powerslam från Noble ger två, och rey kommer tillbaka med en 619. Flygande legdrop avslutar. **1/4 Chavo och rey bestämmer sig för att ha en pensionseringsmatch nästa vecka och Vickie säger att Eddie Guerrero hade kulor.

- SD Tag-champs Brian Kendrick & Paul London & Jimmy Wang Yang vs. KC James, Idol Stevens & Sylvan.
Kendrick vs. Sylvan. Lock-up och Kendrick ger sig på alla fulinagrna och vi har julgransplundring. Yang och London dyker ut på fulingarna och Kendrick åker på stryk av Sylvan och blir face-in-peril. Har inte tänkt på det innan, men facen här är väldigt små eftersom Sylvan ser ut som ett monster i jämförelse med dem. Sylvan missar en charge och Yang taggas in och rensar och vi har julgransplundring igen. Stevens och James åker ut ur ringen och Yang gör en moonsault på Sylvan för tre. Kort och fartfylld match. *1/2

- Clips från RAW. RAW + Ted DiBiase = En glad Sebbe. Och är inte min lycka det vi alla tycker är viktigast av allt?

- Intervju med Finlay. Han tänker vinna ikväll.

- Intervju med Chuck Palumbo, som verkar ha levt på en anabola-diet senaste året. Sorry, var en orakad Batista. Han tänker vinna ikväll.

- Batista vs. Finlay vs. Bobby Lashley.
Visst skrek världen efter ÄNNU en match med dessa brottare? Vinnaren får möta Booker nästa vecka om bältet. Finlay håller sig i bakgrunden och väntar på att de andra ska börja bråka med varandra, men de ger sig på honom istället innan Batista gör några tacklingar på Lashley, som kommer tillbaka med samma sak. Booker säger att Teddy Long inte gillar honom och JBL säger att Long är rasist. Det var faktiskt riktigt roligt sagt. Lashley missar en charge och de får ner varandra med varsin Big Bad Booty Boot. Finlay med elbows och uppercut på Lashley. Comeback för Lashley. Powerslam ger två då Little Bastard kommer in och distraherar domaren, och Finlay släcks av en clotheline. Men Finlay tar över ändå och Big Dave sitter utanför ringen och tar sig på armen. Så går det, märken efter sprutor kommer förr eller senare om man pysslar på olagligheter, det lärde jag mig av Requiem for a Dream. Lashley börjar göra comeback och Batista springer in och rensar. Spinebuster på Lashley och repskakning men Finlay avbryter en Batistabomb. Han lyckas dock ta över matchen igen och går bort till Booker (som kommenterar) och pratar skit, och rensar bordet från datorer. Han ska powerslamma Finlay igenom bordet, men Lashley räddar och Dave får stryk av båda och slammas igenom bordet. Booker skriker "Batista Is Down!" ungefär tretusen gånger och Finlay spöar upp Lashley, som gör comeback men missar whatever och åker på en Doink-splash och åker in i hörnan. Batista har vaknat och lägger sig i men tvärdör ganska snabbt igen. Military-press på Finlay men Batista spearar Lashley. Clotheline på Lashley och Finlay släcker Batista med en DDT för två. Little Bastard slänger in en stol som distraherar domaren, och Batista gör en spinebuster och Batistabomb för vinst. ** Ingen pjåkig match. WWE tycker tydligen inte att vi har fått vår kvot av usla Booker/Batista-matcher än. Michael Cole berättar att John Cena och Big Show kommer att närvara nästa vecka.

SLUTSATS: Underhållande program! Benoit vs. Kennedy var väldigt bra (förutom det dåliga slutet) och Noble och Mysterio gjorde en kul match. Maineventet på SD är dock stelare än stelt, och det börjar bli tjatigt nu. Cena vs. Edge på RAW är också något de har kört med länge, men där får vi i alla fall bra matcher.

Veckans Bästa TV-Match: Mr. Kennedy vs. Chris Benoit (SD, **1/2).

(Den här recensionen skrevs 2006-10-18.)
sebbe

InläggPostat: 23 okt 2006 10:58    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-10-20

- Batista vinner en förstautmanar-match förra veckan och ska därför möta Booker T ikväll.

- Kane vs. MVP ikväll och det är tydligen den vi börjar med också.

- Kane vs. MVP.
Rallarsvingar från MVP men Kane slår tillbaka och slänger in honom i hörnan. Whip och MVP smiter som en råtta ocxh Kane följer efter och nitar honom, innan han kastar in honom i ringen igen. Han drar ut honom igen och MVP fintar in honom i trappan och tar över matchen. Kane kommer in i ringen och åker på sparkar och slag. JBL om MVP: "He is as skinny as Chris Masters." Kane gör comeback men åker på en ögonpetning och fler sparkar. Kane med en Big Bad Booty Boot och en sideslam och han klättrar... Flygande clotheline men chokeslam missar och MVP sparkar in kulorna på Kane och diskas. Diskas för en sådan sak? Lamt! 1/2*

- Booker T gör sig redo inför sin match mot Big Dave, som också gör sig klar.

- Elijah Burke vs. Vito.
JBL drar upp Eddie Murphys uppraggning av en transa för några år sedan. Burke med slag men Vito gör en hiptoss och slag och viftar med kjolen. Han klättrar men missar en elbow och Burke tar över. Sparkar mot magen men Vito gör comeback med chops men Burke blir för svår för honom och Burke gör en belly-to-back-suplex för två. Elbows och Sylvester Terkay kollar på intensivt. Vito gör comeback och gör en flapjack och underarm som Michael Cole kallar en clotheline. Legdrop ger två. Burke stryper honom vid repen och Terkay delar ut en spark och Burke vinner. 1/4*

- Matt Hardy och Gregory Helms snackar backstage. Helms säger att han kan spöa alla så Teddy Long bokar honom mot Undertaker ikväll.

- Intervju med William Regal. Han är trött på att alltid förnedras så därför återbildar han sitt tagteam med Dave Taylor till exakt noll pops. Inte konstigt, för ingen vet vem han är.

- William Regal & Dave Taylor vs. Funaki & Scotty Too Hotty.
Direkt när Regal och Taylor var på väg in visste jag att de skulle få möta Hotty och Funaki här, så pass jobberfierade är de att de bara får vara med när de ska brutaliseras av nya brottare. Regal vs. Funaki. Slag och snapmare från Regal, och han taggar in Taylor ganska omgående som gör några uppercuts och ett bakåtkast. Tag till Regal och de drar isär benen på Funaki innan Regal slår med snabba slag och Taylor taggas in för en suplex för två. Uppercut och JBL snackar upp Taylors karriär. Regal med ett kast och ytterligare en tag till Taylor. Om du inte själv har räknat ut det kan man berätta att Funaki är face-in-peril. Minicomeback men Regal tar över snabbt igen och gör ett kast. Bodyslam från Taylor och vänsterkrok från Regal och Hotty taggas in och åker på stryk. Taylor med ett snyggt kast för tre. * De är ett bra tagteam, men aningen för metodiska än så länge. De blixtrar inte till som riktigt bra tagteams, men vi får hoppas att det blir roligare matcher när de får möta vettigare motståndare i bemärkelsen pushade motståndare.

- Clips av fejden mellan Rey Mysterio och Chavo Guerrero.

- I Quit-Match: Rey Mysterio vs. Chavo Guerrero.
Rey ska operera knäna, så jag antar att Chavo och Vickie sliter in Dominick och tvingar Rey att ge upp. Chavo med sparkar mot en liggande Rey och en uppercut och fler sparkar. Whip och Rey gör en cross-body och sparkar mot benen. Slag i hörnan och whip och Rey gör en headscissors och ett fint dyk ut. Chavo kastas in i barrikaden och i trappan men vägrar ge upp. Han får sitt ansikte inslaget i trappan några gånger men vägrar ge upp, och Rey delar ut några sparkar och slänger in Chavo i ringstolpen. Rey tar en stol och släcker Chavo. Dropkick på stolen i Chavos ansikte och Vickie applåderar. Huh? Fler slag med stolen och 619 och Rey klättrar... men Vicki distraherar honom och Chavo kastar en stol på Rey, som ramlar ner. Chavito bearbetar benet och använder en stol. Boston Crab-variant och slag med stolen igen. Chavo klättrar och gör en Frogsplash på stolen som ligger på Reys ben. Mer bearbetning med stolen och de hamnar vid ingången där Rey gör comeback med en suplex på rampen. Spark och Chavo ramlar ner från rampen och Rey dyker efter men ingen vill ge upp, trots att båda ligger och har ont. Rey med en Crossface-variant och slag med stolen, men Chavo kommer igen och försöker krossa Reys ben, men misslyckas. Rey klättrar på en stor ställning men stoppas och åker på chairshots och skriker att han ger upp. Chavo vinner alltså! **1/4 En riktigt stiff match, tyvärr tilltalar varken brottarna eller upplägget mig, så för mig var detta i princip bara en vanlig match och inget avslut till en lång och bra fejd.

- Cruiserweight-champ Gregory Helms vs. Undertaker.
Antar att Mr. Kennedy lägger sig i här på något sätt. Bältet är inte på spel, vilket är lite tråkigt eftersom det hade varit komiskt med Undertaker som CW-champ. Han spöar upp Helms som en jobber och heeeeeeeeeeeeeeere's Kennedy. Taker går ut ur ringen och slänger in Kennedy i trappan och fortsätter spöa upp Helms. Chokeslam och Tombstone avslutar. DUD Kennedy ger sig på honom igen men åker på en chokeslam.

- Diva-trams. Nick och Aaron Carter är gästdomare. Kevin Federline på RAW och nu detta, vad är det MED WWE? Vi får se den feta strippan dansa för Miz från SD för två veckor sedan. Brudarna dansar och börjar bråka med varandra.

- Big Show och John Cena kommer in med sina bältet, för att vara på plats för att bevittna den episka matchen mellan Batista och Booker T.

Bältet är på spel för en gångs skull. Lock-up och de bryter upp i hörnan och lock-up igen, och Booker gör en headlock men åker på en tackling. Headlock igen och tackling. Mer påpucklande i hörnan men Booker kommer igen med en ögonpetning och chops. Whip och missad sidekick och Batista clothelinar ut honom ur ringen. In i ringen igen och Finlay springer in till ringside och clothelinar ner Big Dave och Booker gör en Book End för två. Spark ger två. Superkick ger lika mycket. Det är konstigt att Booker T, som är den bästa världsmästaren i WWE (brottningsmässigt), går de tråkigaste matcherna av alla tre. Dave gör comeback med några clothelines och en whip och powerslam. Spinebuster ger två. De hamnar utanför ringen där Batista spearar Booker in i Big Show. In i ringen och Dave gör ytterligare en spear och en Jackhammer och Show lägger sig i för diskning. Är detta den officiella "kassa-avslut-på-matcher"-veckan? Cena räddar och det blir julgransplundring och jag anar en tagmatch inom en snar framtid. *1/2 Detta är den bästa matchen mellan Batista och Booker jag har sett, vilket visserligen inte betyder så mycket. Long kommer in och bokar tagmatchen jag misstänkte till nästa veckas SD.

SLUTSATS: En helt okej match mellan Batista och Booker T, men i övrigt fanns det inget jättekul i det här avsnittet. Jag förstår inte hur de tänker angående Kane och MVP, men det är väl för att vänta tills något bättre upptäcks. Kan bli intressant med Regals nya tagteam.

Veckans Bästa TV-Match: IC-champ Jeff Hardy vs. Chris Masters vs. Super Crazy vs. Shelton Benjamin (RAW, ***).

(Den här recensionen skrevs 2006-10-23.)
sebbe

InläggPostat: 23 okt 2006 10:59    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-10-20

- Batista vinner en förstautmanar-match förra veckan och ska därför möta Booker T ikväll.

- Kane vs. MVP ikväll och det är tydligen den vi börjar med också.

- Kane vs. MVP.
Rallarsvingar från MVP men Kane slår tillbaka och slänger in honom i hörnan. Whip och MVP smiter som en råtta ocxh Kane följer efter och nitar honom, innan han kastar in honom i ringen igen. Han drar ut honom igen och MVP fintar in honom i trappan och tar över matchen. Kane kommer in i ringen och åker på sparkar och slag. JBL om MVP: "He is as skinny as Chris Masters." Kane gör comeback men åker på en ögonpetning och fler sparkar. Kane med en Big Bad Booty Boot och en sideslam och han klättrar... Flygande clotheline men chokeslam missar och MVP sparkar in kulorna på Kane och diskas. Diskas för en sådan sak? Lamt! 1/2*

- Booker T gör sig redo inför sin match mot Big Dave, som också gör sig klar.

- Elijah Burke vs. Vito.
JBL drar upp Eddie Murphys uppraggning av en transa för några år sedan. Burke med slag men Vito gör en hiptoss och slag och viftar med kjolen. Han klättrar men missar en elbow och Burke tar över. Sparkar mot magen men Vito gör comeback med chops men Burke blir för svår för honom och Burke gör en belly-to-back-suplex för två. Elbows och Sylvester Terkay kollar på intensivt. Vito gör comeback och gör en flapjack och underarm som Michael Cole kallar en clotheline. Legdrop ger två. Burke stryper honom vid repen och Terkay delar ut en spark och Burke vinner. 1/4*

- Matt Hardy och Gregory Helms snackar backstage. Helms säger att han kan spöa alla så Teddy Long bokar honom mot Undertaker ikväll.

- Intervju med William Regal. Han är trött på att alltid förnedras så därför återbildar han sitt tagteam med Dave Taylor till exakt noll pops. Inte konstigt, för ingen vet vem han är.

- William Regal & Dave Taylor vs. Funaki & Scotty Too Hotty.
Direkt när Regal och Taylor var på väg in visste jag att de skulle få möta Hotty och Funaki här, så pass jobberfierade är de att de bara får vara med när de ska brutaliseras av nya brottare. Regal vs. Funaki. Slag och snapmare från Regal, och han taggar in Taylor ganska omgående som gör några uppercuts och ett bakåtkast. Tag till Regal och de drar isär benen på Funaki innan Regal slår med snabba slag och Taylor taggas in för en suplex för två. Uppercut och JBL snackar upp Taylors karriär. Regal med ett kast och ytterligare en tag till Taylor. Om du inte själv har räknat ut det kan man berätta att Funaki är face-in-peril. Minicomeback men Regal tar över snabbt igen och gör ett kast. Bodyslam från Taylor och vänsterkrok från Regal och Hotty taggas in och åker på stryk. Taylor med ett snyggt kast för tre. * De är ett bra tagteam, men aningen för metodiska än så länge. De blixtrar inte till som riktigt bra tagteams, men vi får hoppas att det blir roligare matcher när de får möta vettigare motståndare i bemärkelsen pushade motståndare.

- Clips av fejden mellan Rey Mysterio och Chavo Guerrero.

- I Quit-Match: Rey Mysterio vs. Chavo Guerrero.
Rey ska operera knäna, så jag antar att Chavo och Vickie sliter in Dominick och tvingar Rey att ge upp. Chavo med sparkar mot en liggande Rey och en uppercut och fler sparkar. Whip och Rey gör en cross-body och sparkar mot benen. Slag i hörnan och whip och Rey gör en headscissors och ett fint dyk ut. Chavo kastas in i barrikaden och i trappan men vägrar ge upp. Han får sitt ansikte inslaget i trappan några gånger men vägrar ge upp, och Rey delar ut några sparkar och slänger in Chavo i ringstolpen. Rey tar en stol och släcker Chavo. Dropkick på stolen i Chavos ansikte och Vickie applåderar. Huh? Fler slag med stolen och 619 och Rey klättrar... men Vicki distraherar honom och Chavo kastar en stol på Rey, som ramlar ner. Chavito bearbetar benet och använder en stol. Boston Crab-variant och slag med stolen igen. Chavo klättrar och gör en Frogsplash på stolen som ligger på Reys ben. Mer bearbetning med stolen och de hamnar vid ingången där Rey gör comeback med en suplex på rampen. Spark och Chavo ramlar ner från rampen och Rey dyker efter men ingen vill ge upp, trots att båda ligger och har ont. Rey med en Crossface-variant och slag med stolen, men Chavo kommer igen och försöker krossa Reys ben, men misslyckas. Rey klättrar på en stor ställning men stoppas och åker på chairshots och skriker att han ger upp. Chavo vinner alltså! **1/4 En riktigt stiff match, tyvärr tilltalar varken brottarna eller upplägget mig, så för mig var detta i princip bara en vanlig match och inget avslut till en lång och bra fejd.

- Cruiserweight-champ Gregory Helms vs. Undertaker.
Antar att Mr. Kennedy lägger sig i här på något sätt. Bältet är inte på spel, vilket är lite tråkigt eftersom det hade varit komiskt med Undertaker som CW-champ. Han spöar upp Helms som en jobber och heeeeeeeeeeeeeeere's Kennedy. Taker går ut ur ringen och slänger in Kennedy i trappan och fortsätter spöa upp Helms. Chokeslam och Tombstone avslutar. DUD Kennedy ger sig på honom igen men åker på en chokeslam.

- Diva-trams. Nick och Aaron Carter är gästdomare. Kevin Federline på RAW och nu detta, vad är det MED WWE? Vi får se den feta strippan dansa för Miz från SD för två veckor sedan. Brudarna dansar och börjar bråka med varandra.

- Big Show och John Cena kommer in med sina bältet, för att vara på plats för att bevittna den episka matchen mellan Batista och Booker T.

Bältet är på spel för en gångs skull. Lock-up och de bryter upp i hörnan och lock-up igen, och Booker gör en headlock men åker på en tackling. Headlock igen och tackling. Mer påpucklande i hörnan men Booker kommer igen med en ögonpetning och chops. Whip och missad sidekick och Batista clothelinar ut honom ur ringen. In i ringen igen och Finlay springer in till ringside och clothelinar ner Big Dave och Booker gör en Book End för två. Spark ger två. Superkick ger lika mycket. Det är konstigt att Booker T, som är den bästa världsmästaren i WWE (brottningsmässigt), går de tråkigaste matcherna av alla tre. Dave gör comeback med några clothelines och en whip och powerslam. Spinebuster ger två. De hamnar utanför ringen där Batista spearar Booker in i Big Show. In i ringen och Dave gör ytterligare en spear och en Jackhammer och Show lägger sig i för diskning. Är detta den officiella "kassa-avslut-på-matcher"-veckan? Cena räddar och det blir julgransplundring och jag anar en tagmatch inom en snar framtid. *1/2 Detta är den bästa matchen mellan Batista och Booker jag har sett, vilket visserligen inte betyder så mycket. Long kommer in och bokar tagmatchen jag misstänkte till nästa veckas SD.

SLUTSATS: En helt okej match mellan Batista och Booker T, men i övrigt fanns det inget jättekul i det här avsnittet. Jag förstår inte hur de tänker angående Kane och MVP, men det är väl för att vänta tills något bättre upptäcks. Kan bli intressant med Regals nya tagteam.

Veckans Bästa TV-Match: IC-champ Jeff Hardy vs. Chris Masters vs. Super Crazy vs. Shelton Benjamin (RAW, ***).

(Den här recensionen skrevs 2006-10-23.)
sebbe

InläggPostat: 01 nov 2006 17:43    Rubrik: Svara med citat

SD 2006-10-27

- Batista kommer in i ringen för en promo. Han säger att han insåg på Wrestlemania 21 att hans livsdröm var att vara världsmästare, och att dagen då han tvingades ge upp bältet var den värsta dagen i hans liv. Men inget ont som inte har något gott med sig, han känner sig mer motiverad än någonsin att ta tillbaka det. Finlay har gjort allt för att stoppa honom från att återuppleva drömmen. Big Dave kallar ut Finlay men Paul Heyman och vakterna kommer in istället. Heyman säger att kvällens mainevent är det maineventaste av alla mainevents mainevent i maineventens historia på SmackDown! Han säger att alla i matchen är mästare förutom Dave och att det stör Paul E. Han säger att Teddy Long har hållit tillbaka Dave och att fansen inte bryr sig det minsta om honom, men det gör Heyman! Han vill att Batista ska gå över till ECW och säger sig kunna guida Dave till toppen. Skulle Paul "Mr. Ärlig" Heyman ljuga? Batista gör tummen upp och tummen ner och spö utdelas. Detta var uppenbart skulle ske redan när Heyman kom in. Big Show kommer in och åker på en spear, och Booker slår ner Dave, som räddas av John Cena. Dubbel clotheline på Show ut ur ringen. Segmentet var tråkigt, ointressant, förutsägbart och ledde inte till något alls. Känns nästan som om det vore måndag.

- Den största, bästaste, tuffaste megabraiga maineventet i universums historia - TONIGHT!

- Bobby Lashley & Tatanka vs. William Regal & Dave Taylor.
Taylor och Regal satte inte världen i brand förra vecka, och jag tror tyvärr inte på att teamet blir långvarigt. Tatanka vs. Regal. Lock-up och Regal med en headlock och tackling, men han åker på en clotheline och en chop innan Tatanka ger sig på Taylor. Flapjack och tag till Lashley som gör en spear i hörnan. Slag och sparkar men Regal går upp en fot och kastar ut Lashley ur ringen, där Taylor delar ut en clotheline. In i ringen med Lashley som blir face-in-peril. Helt fel, de skulle låtit Tatanka få stryk för att låta Lashley få en het tag och rensar. Taylor med en slam och slag i hörnan. Armdrag och tag till Regal som gör knän mot huvudet och en whip, men Lashley får upp en doja och taggar in Tatanka som delar ut chops. Backdrops och julgransplundring. Lashley missar en spear och skadas, och Regal rullar upp Tatanka med fötterna på repet för tre. * Jag gillar att de bygger vändningar långsamt, men att göra det på TATANKA känns lönlöst. Han slår ner domaren och Lashley undrar vad han håller på med och åker på stryk han också. En fullfjädrad vändning och jag antar att världen ska föräras ett halvdussin Lashley/Tatanka-matcher. Precis vad världen har väntat på.

- Kane ska möta MVP igen. Förstår inte vad WWE tror att de får ut av det, eftersom MVP lär inte bli över om han hela tiden ska springa undan för den store Kane.

- Intervju med Chris Benoit. Han ska kanske möta Umaga på Cyber Sunday. Jag tänker rösta på honom. Han går ifrån och börjar snacka med Vickie. Han undrar vad som händer med Chavo Guerrero och Vickie säger att Rey använder sin vänskap med Eddie för att komma vidare i karriären, och säger att Benoit inte var lika nära Eddie som han tror han var.

- MVP står backstage och låtsas vara sjuk. Mr. Kennedy kommer in och snackar med Teddy. Han vill ha en returmatch med Undertaker ikväll, men Taker är inte här ikväll så han får möta Kane istället.

- Mer tugg om tagmatchen som tydligen är den största matchen någonsin på SD.

- Clips av Cena vs. Johnny Nitro med K-Fed från RAW.

- Chavo tycker inte att Vickie ska prata så mycket med Benoit.

Match #317, men för min del får de gärna möta varandra många gånger till framöver för det blir alltid bra matcher. Lock-up och Matt med en headlock men Helms kommer loss. Headlock igen men Helms rullar över. Whip och clotheline och bulldog från Matt ger två. Helms fintar ut sin motståndare ur ringen och gör en clotheline. In i ringen igen och Helms klättrar och utför en cross-body för två. Slag mot huvudet och strypning vid repet. Snapmare och knä och submissiongrepp. Notera att jag skriver "submissiongrepp" när jag inte kan namnet på greppet. Matt kommer loss och gör några clothelines och en bodyslam och klättrar, men missar sin skrikande legdrop. Atomic-drop ger två för Helms, som missar en Shining Wizard och Matt gör en Side Effect för två. Twist of Fate missar men det gör inte en samoan-drop... men Helms rullar över honom och tar hjälp av repet för tre. Helt okej men inte lika bra som deras andra matcher. **

- London och Kendrick står backstage och Ashley kommer in utklädd till Tingeling men ser mer ut som en punkar-fjäril.

- No DQ-Match: Kane vs. Mr. Kennedy.
Kennedy med sparkar och Kane med slag. Snapmare-försök av Kennedy men Kane tacklar ner honom och gör en hård högervinge och slänger in kennedy i hörnan där han delar ut fler högerkrokar. Hiptoss och strypning. Suplex ger två. Kennedy med sparkar mot benet men Kane mördar honom med en clotheline. Boot från Kennedy och Kane missar en Big Boot och kastreras i hörnan och Kennedy delar ut sparkar och båda hamnar utanför ringen där Kane tar över igen. Kane in i trappan och Kennedy tar en stol men kan inte använda den, men lyckas fälla Kane och tar över matchen igen. Han tar en stol som han använder mot benet, vilket ger räkning till ett. Mer bearbetning för två. Slag i hörnan och en spark ger två. Figure-four misslyckas och Kennedy kastas ut ur ringen. Han klättrar upp i hörnan och dyker men åker på ett slag. JBL säger att om han vinner över Kane har han slagit både Undertaker och Kane, vilket han inte tror någon annan har gjort. Hm, Kurt Angle, Steve Austin, Shawn Michaels och säkert flera andra jag inte kommer på just nu bevisar motsatsen. Rallarsvingar från båda och Kennedy sparkar på Kanes skadade ben. Kane med en grym clotheline och en backdrop. Sideslam och Kane klättrar, men MVP kastar ner honom och Kennedy tar över matchen igen. Senton missar och Kane spöar upp både Kennedy och MVP. Big Bad Booty Boot på Kennedy och han sätter upp för en chokeslam men åker på en chairshot från MVP och Kennedy hamnar på topp och vinner. Originellt slut och en hyfsad match som var bättre än jag trodde den skulle vara. ** Om fansen väljer Kane som Umagas motståndare på Cyber Sunday tror jag att MVP gör en repris på detta där. (Nördfakta: Detta är tredje matchen på raken där facen kommer in först och heelen vinner. Nej, jag vet inte heller vad du ska med denna informationen till.)

- Batista och Cena gör sig redo för sin match ikväll. Cena säger att Batista har förlorat glöden och tänker spöa sina motståndare själv ikväll efter det lär han ändå få göra på Cyber Sunday.

- Chavito och Vickie kommer in i ringen för en promo. Clips av Rey vs. Chavo från förra veckan. Benoit kommer in och Vickie och Chavo sticker och vi går till reklam. Måste vara superkul för de som kommer enbart för att få se Benoit brottas att få nöja sig med att han står och glor på två personer som går ut från ringside.

- Teddy Long kommer in och bokar följande match till nästa vecka: Kennedy och MVP vs. Kane och Undertaker. Skrev Undertaker redan innan Long sa det för det var så uppenbart.

- Diva Battle Royal.
Deltagarna är Jillian Hall, Michelle McCool, Kristal, Ashley och Layla. The Miz kommer också in och ska vara domare. Det tar emot att säga, men han blir faktiskt mer underhållande på ett "hoppas någon spöar upp dig"-sätt för var vecka som går, vilket är BRA hetta. Blir det sedvanliga tjafset och JBL tycker att matchen påminner om stöket på Wrestlemania 17. Kristal vinner. Hurrah! DUD

- Nästa vecka: Deadman & Deadmans bror vs. MVP och MR. K.

- The Miz kaxar upp sig och Boogyeman gör comeback. Intressant nog har vi två brottare i ringen som jag inte BÖR gilla men som jag gör ändå. The Miz av ovanstående skäl och Boogeyman gillar jag bara för att det är fruktansvärt udda och annorlunda. Jag skulle inte ha något emot om han kommer in för korta matcher en eller två gånger i månaden. Blir det mer blir det lätt uttjatat, eftersom killen är totalt oduglig i ringen och gimmicken håller nog inte för såeciellt många tittningar.

- Clips av Tatankas vändning, som tydligen är så viktig att vi ska få se det igen.

- Intervju med King Booker och Prins Big Show, som är lite förbannad för vad som hände på RAW och hotar med stryk på Cyber Sunday. Booker: "I DARE you to speak ill of your king like that!" Show: "First of all, I'm a giant, I speak to you anyway I friggin want to."

- SD World-champ Booker T & ECW World-champ Big Show vs. RAW World-champ John Cena & Batista.
Mäktigt med en match med tre världsmästare, men hade vi haft en liknande match sommaren 1998 hade vi haft Steve Austin vs. Goldberg vs. Shane Douglas, vilket hade varit megastort. Dessa tre (och Dave) känns inte så mäktigt som den andra. Booker vs. Cena. Lock-up och Cena med slag och hiptoss för två. Tag till Batista men Booker tar över en stund men Dave är för stark så han gör en clotheline. Nördfakta: Cena och Batistas sammanlagda år i wrestling ligger på runt elva år (vilket är vad Show har själv), och Booker och Show har 28 år gemensamt. Lite skillnad. Cena taggas in igen men åker på en spark och en clotheline och Cena gör comeback. Fishermans Suplex för två. Ytterligare en tag mellan facen och dubbel clotheline och Booker åker ut ur ringen och Show står och ser arg ut. Reklam. Booker är heel-in-peril och åker på en suplex av Dave, och Cena med slag men Booker kommer igen med en elbow och taggar in Big Show, den bästa mästaren i matchen. Killen är stor. Hans TATUERING har större yta än hela Cenas familj. Kanske aningen överdrivet, men jag tänkte bara hjälpa kommentatorerna att få över budskapet att han är en stor man, vilket på något sätt ska få folk att RUSA ut och köpa åtta biljetter var till en houseshow han maineventar mot Sabu i samma match de har gått sedan i somras. Slag från Cena men fulingarna samarbetar och Show clothelinar ner honom. Chop och suplex och tag till Booker som gör en sidekick för två. Cena är face-in-peril och fulingarna distraherar domaren och Show choppar på. Cena lyckad göra en clotheline på Booker och misslyckas med att tagga in Batista. Booker slänger ut Cena ur ringen och känner sig oerhört nöjd med sig själv. Show slänger in honom i ringen igen. Nu får Cena känna på hur hans tröja kände sig på One Night Stand 2006. Minicomeback på Booker men han åker på en sleeper som han vänder till en Protobomb i en halvtjusig spot. Show ska precis tagga in då han ångrar sig och går ut. Batista taggas in och spöar upp Booker. Clothelines och whip och ytterligare en clotheline. Tacklingar i hörnan och powerslam. Five Knuckle Shuffle och Batistabomb avslutar. *

SLUTSATS: Helt okej avsnitt. Helms och Hardy gjorde som vanligt en sevärd match och Kennedy lyckas klämma ur en okej match mot Kane. Det enda jag inte gillar med avsnittet är Tatankas vändning, helt enkelt för att han är en ointressant brottare som face, och oerhört tråkigare som heel. Ser faktiskt fram emot Cyber Sunday, eller rättare sagt Benoit vs. Umaga, om den nu blir av. Maineventet blir kul att se bokningsmässigt, men om jag ska gissa så tror jag att Big Show vinner.

Veckans Bästa TV-Match: Laddermatch: ECW World-champ Big Show vs. Rob Van Dam. (ECW **1/4)

(Den här recensionen ljögs ihop 2006-10-31.)
Visa inlägg nyare än:   
Det här forumet är låst så du kan varken skapa, svara på eller ändra inlägg.   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.    Forumindex -> WWE SDL Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2  Nästa
Sida 1 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet